Stranger Things (Netflix)

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Stranger Things (Netflix)

Berichtdoor Nickos » vr 22 jul 2016, 23:15

Zijn er nog mensen die deze fantastische serie net zoals ik ontdekt hebben? Stranger Things is een Netflix Original serie (net zoals Orange is the new black en House of Cards dus) en alle 8 afleveringen staan sinds vorige week online.

Stranger Things speelt zich af midden jaren 80 en gaat over vier vrienden van 11-12 jaar waarvan er één plotseling verdwijnt. Veel meer kan ik er niet over zeggen want dan geef ik al spoilers weg. Het is science fiction, horror en drama door elkaar. Het is één grote hommage aan de jaren 80 en populaire films van toen zoals Alien (ook al is dat technisch gezien van 1979) en een resem Stephen King verfilmingen.

Fantastische muziek en trouwens ook zeer goede acteurs, wat niet evident is aangezien vier kinderen een groot deel van het verhaal uitmaken. En toch zijn de mensen die dit gemaakt hebben erin geslaagd om jonge en goede acteurs te vinden.

Bovendien kan je dit compleet legaal vinden op Netflix, wat je trouwens volledig gratis 1 maand kunt proberen zonder verdere verplichtingen.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 159 keer

Re: Stranger Things (Netflix)

Berichtdoor lord F. » za 23 jul 2016, 13:54

Nickos schreef:Stranger Things speelt zich af midden jaren 80 en gaat over vier vrienden van 11-12 jaar waarvan er één plotseling verdwijnt.

Ben nu wel benieuwd want het zou zowaar over mij kunnen gaan. Midden jaren 80 was ik immers zo oud. :)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 984 keer

Berichtdoor Kimmeke » za 23 jul 2016, 20:21

Ik de reeks in 2 dagen uitgekeken vond het zeker de moeite
Kimmeke
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 784 keer
Is bedankt: 220 keer

Berichtdoor Nickos » zo 24 jul 2016, 20:42

lord F. schreef:
Nickos schreef:Stranger Things speelt zich af midden jaren 80 en gaat over vier vrienden van 11-12 jaar waarvan er één plotseling verdwijnt.

Ben nu wel benieuwd want het zou zowaar over mij kunnen gaan. Midden jaren 80 was ik immers zo oud. :)

Volgens mij zou jij dit héél goed vinden :D.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Seraph » vr 29 jul 2016, 21:42

Ja, alleen jammer dat je enkel een Netflix account kan aanmaken met een creditcard en dat heb ik niet!
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 29 keer
Is bedankt: 35 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor lord F. » za 30 jul 2016, 00:27

Jammer
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » zo 31 jul 2016, 18:01

Ik heb een maand gratis gekeken zonder kredietkaartinfo te geven, en als ik nu af en toe zin heb om 2 maanden te kijken koop ik gewoon een cadeaukaart van 15 euro, ik heb al een account sinds eind 2014 en heb nog nooit kredietkaart gegevens opgegeven.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Seraph » vr 05 aug 2016, 08:49

Nickos schreef:Ik heb een maand gratis gekeken zonder kredietkaartinfo te geven, en als ik nu af en toe zin heb om 2 maanden te kijken koop ik gewoon een cadeaukaart van 15 euro, ik heb al een account sinds eind 2014 en heb nog nooit kredietkaart gegevens opgegeven.

Oh echt? Zou je me dan in een privé bericht of zo willen uitleggen hoe dus?
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 29 keer
Is bedankt: 35 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor lord F. » wo 10 aug 2016, 23:44

Vanavond de eerste aflevering gezien op Netflix en ervan genoten. Redelijk griezelig ook >> het is niet zomaar een hommage aan de 80s, het is precies alsof de serie dateert van de 80s. Niet alleen qua muziek, maar ook de generiek, de manier van filmen, ...
Nickos, jij refereerde naar Alien >> ik zag in het begin van de aflevering bij de jongeren een affiche hangen van de cult-klassieker The Thing van John Carpenter uit 1982. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » zo 14 aug 2016, 15:15

Seraph schreef:
Nickos schreef:Ik heb een maand gratis gekeken zonder kredietkaartinfo te geven, en als ik nu af en toe zin heb om 2 maanden te kijken koop ik gewoon een cadeaukaart van 15 euro, ik heb al een account sinds eind 2014 en heb nog nooit kredietkaart gegevens opgegeven.

Oh echt? Zou je me dan in een privé bericht of zo willen uitleggen hoe dus?

Wegens vakantie zie ik dit nu pas, mijn excuses daarvoor :). Ik vrees wel dat ik je moet teleurstellen, ik was compleet vergeten dat ik wél kredietkaartgegevens had opgegeven om een maand gratis te kijken, daarna heb ik één maand betalend gekeken, mijn abonnement geannuleerd, en vanaf het moment dat cadeaukaarten ook in België beschikbaar waren ben ik het zo beginnen doen. Dus ze hebben die kredietkaartgegevens nog wel maar mijn abonnement wordt niet zo betaald, ik hernieuw het enkel met een cadeaukaart als ik daar zin in heb. Dat is het rottige aan Netflix, je hebt een kredietkaart nodig zelfs als je van plan bent om anders te betalen (of gewoon gratis te kijken één maand). Heel stom dat je die gegevens moet opgeven als je toch niet zo gaat betalen. Ik geloof wel dat je bij Bpost al een kredietkaart kunt krijgen voor 1 euro per maand, en je zet er zoveel of weinig geld op als je wil. De laatste keer dat ik een pakket moest gaan halen hebben ze mij proberen overtuigen, zonder succes. Maar voor zoiets zou het dus handig zijn.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Nickos » zo 14 aug 2016, 15:18

lord F. schreef:Vanavond de eerste aflevering gezien op Netflix en ervan genoten. Redelijk griezelig ook >> het is niet zomaar een hommage aan de 80s, het is precies alsof de serie dateert van de 80s. Niet alleen qua muziek, maar ook de generiek, de manier van filmen, ...
Nickos, jij refereerde naar Alien >> ik zag in het begin van de aflevering bij de jongeren een affiche hangen van de cult-klassieker The Thing van John Carpenter uit 1982. :)

Je kon inderdaad niet naast die poster kijken :D. Naar het schijnt zitten er nog wel meer John Carpenter referenties in. Ik ben géén kind van de jaren 80 en geen Carpenter kenner (The Thing heb ik wel gezien) dus die gingen volledig aan mij voorbij. Zoals er nog wel meer dingen waren die aan mij voorbij gingen qua referenties, er waren er dan ook zoveel. Hoe dan ook een fantastische serie, met een fantastische '80's vibe' die ik wel herken want ik heb genoeg films uit die periode gezien. :D
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » zo 14 aug 2016, 15:44

Wel, het zotte van de serie is dat het niet refereert naar één bepaalde film uit de jaren 80 maar dat er tientallen uiteenlopende films van die periode in gedachten schieten, terwijl de serie er ook technisch uitziet alsof het toen gemaakt is.
De ene keer zat ik al eens te denken aan "Stand by me", dan schieten er weer andere Stephen King-verfilmingen in gedachten uit die periode. En in de laatste scene van de tweede aflevering met dat fonkelende zwembad werd er zelfs duidelijk gerefereerd naar de verfilming van "Less Then Zero", vooral dan ook door dat nummer "Hazy Shade of Winter" van The Bangles tijdens de aftiteling. En idd, aan Aliens zou je ook kunnen denken (die is van 1986). :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor hannanaske » do 25 mei 2017, 10:14

Ik kom weer eens een jaar achter...
:lol:

Maar nu toch ook gezien. Wat een superspannende serie :-) ik heb wel het voordeel dat ik nu minder lang op mijn honger moet zitten voor het tweede seizoen :yup:

Hoe de vrienden van will fietsen en achterna gezeten worden door die witte busjes, het schattige zusje van Mike met twee blonde staartjes & de sfeer van de huisjes, het zwembad,...doet mij ook een beetje aan E.T. denken.

alvast een boeiende reeks. Benieuwd hoe ze hier een vervolg aan gaan breien. En waar is El naartoe?
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 681 keer

Keer terug naar Andere tv-programma's