Over eten

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: Over eten

Berichtdoor ikke » do 05 mei 2016, 19:38

Crackers schreef:Niemand die dit zag eet dus ooit nog bloedworst.

??? waarom niet?
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1523 keer
Is bedankt: 1453 keer

Berichtdoor Crackers » do 05 mei 2016, 19:52

ikke schreef:

??? waarom niet?

Omdat je zag hoe het gemaakt werd :lol: er liep bloed door de met modder beplakte neus van het varken, de longen, magen, harten, levers en hersentjes werden er uit grote bakken bij gedraaid, samen met nog wat slachtafval, knakworsten, werd verbrijzeld en gemalen, nog wat staartjes en emmers bloed erbij en dan in darmen gespoten en in vuil water te weken gelegd, smakelijk :lol:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor karolien85 » do 05 mei 2016, 19:57

Ik heb speciaal weggezapt toen ik zag dat t daarover ging ..' Moet niet weten wat dr allemaal inzit .. Zo één a twee keer per jaar eet ik dat en met een appeltje is dat superlekker ;)
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 285 keer
Is bedankt: 246 keer

Berichtdoor Crackers » do 05 mei 2016, 19:59

Voor de nieuwsgierigaards onder jullie :mrgreen: Het geluid van de vleesmolen doet je ook meteen watertanden :lol:

http://www.een.be/programmas/over-eten/de-weg-van-bloedworst
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » do 05 mei 2016, 20:16

Crackers schreef:
ikke schreef:

??? waarom niet?

Omdat je zag hoe het gemaakt werd :lol: er liep bloed door de met modder beplakte neus van het varken, de longen, magen, harten, levers en hersentjes werden er uit grote bakken bij gedraaid, samen met nog wat slachtafval, knakworsten, werd verbrijzeld en gemalen, nog wat staartjes en emmers bloed erbij en dan in darmen gespoten en in vuil water te weken gelegd, smakelijk :lol:

Dank je!
Ik zou ook wel eens willen weten wat er in frikandellen zit... Nog veel meer "rommel" denk ik.
Dat eet ik nog zelden. Bloedworst eet ik af en toe en 'k zal 't niet laten omwille van dat filmke.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Crackers » do 05 mei 2016, 20:21

Ik denk dat je heel wat niet meer zou eten als je het productieproces ervan zou zien, pita bijvoorbeeld of frikandellen, knakworsten. Of tomaten :razz:
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Crackers » do 05 mei 2016, 22:07

Er is nog meer en het blijft dan nog netjes: hoofdvlees of Gentse kop of uufflakke, hier het recept voor wie thuis aan de slag wil

https://m.youtube.com/watch?v=T9trgtmjz_M
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor hannanaske » vr 06 mei 2016, 21:59

Eerlijk waar, ik ben blij dat er mensen zijn die zich graag opofferen om bloedworst, koeientongen, niertjes, vette darmen,... op te eten. :yup:

Boeren die vroeger hun eigen vee slachtten gebruikten ook elk deel van het gestorven dier tot er niets meer van overschoot.

Een koe slachten om dan enkel het lekkerste koteletje te kunnen eten en al de rest weg te gooien, vind ik precies nog een véél enger idee. Hoe meer mensen kunnen overleven aan één dier, hoe beter denk ik dan.
Maar ja...ik ben sowieso al geen te grote vleeseter, dus organen is voor mij ook een stapje te ver.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor ikke » za 07 mei 2016, 07:51

hannanaske schreef:Eerlijk waar, ik ben blij dat er mensen zijn die zich graag opofferen om bloedworst, koeientongen, niertjes, vette darmen,... op te eten. :yup:

Boeren die vroeger hun eigen vee slachtten gebruikten ook elk deel van het gestorven dier tot er niets meer van overschoot.

Een koe slachten om dan enkel het lekkerste koteletje te kunnen eten en al de rest weg te gooien, vind ik precies nog een véél enger idee. Hoe meer mensen kunnen overleven aan één dier, hoe beter denk ik dan.
Maar ja...ik ben sowieso al geen te grote vleeseter, dus organen is voor mij ook een stapje te ver.

Van opoffering is helemaal geen sprake, dat is een misverstand. :mrgreen:
Ik lust graag af en toe niertjes, bloedworst, alleen vette darmen, hersentjes en zwezeriken moet ik niet...
En tong(van rund, varken of lam) vind ik nog steeds een feestmaal!

Maar voor de rest zou ik ook graag zien dat er minder dieren geslacht worden.
Er zijnl teveel mensen zijn die enkel malse biefstukken willen en de rest in de vuilbak "gooien"

PS: vandaag eten we iets vegetarisch, maar dan ook helemaal vegetarisch: geen vleesvervangend product op mijn bord. :naughty:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Captain Cuckoo » zo 08 mei 2016, 07:53

Crackers schreef:Ik denk dat je heel wat niet meer zou eten als je het productieproces ervan zou zien, pita bijvoorbeeld of frikandellen, knakworsten. Of tomaten :razz:

...of zelfs frambozen yoghurt! Daarin zitten naar verluidt niet alleen luisjes maar volgens Lowie zelfs brokken.
Eikes! :whistle:
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 594 keer
Is bedankt: 1140 keer

Berichtdoor ikke » zo 08 mei 2016, 08:04

Captain Cuckoo schreef:
Crackers schreef:Ik denk dat je heel wat niet meer zou eten als je het productieproces ervan zou zien, pita bijvoorbeeld of frikandellen, knakworsten. Of tomaten :razz:

...of zelfs frambozen yoghurt! Daarin zitten naar verluidt niet alleen luisjes maar volgens Lowie zelfs brokken.

*LOL* Moesten we van alles weten hoe 't gemaakt is, en wat erin zit, we zouden massaal in hongerstaking gaan óf allemaal zelf boeren en tuinieren....
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Sarita Therror » di 10 mei 2016, 19:17

Captain Cuckoo schreef:

en ik maar denken dat het pitjes zijn, zaadjes
Je suis la!
Sarita Therror
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 35 keer
Is bedankt: 30 keer

Berichtdoor ikke » wo 11 mei 2016, 11:49

Sarita Therror schreef:
Captain Cuckoo schreef:

en ik maar denken dat het pitjes zijn, zaadjes

@Saritha: ik denk dat je't wel weet, maar ik wil het toch verklappen: die luisjes dienen om de frambozen- of aardbeienyoghurt een mooie rode kleur te geven. De zaadjes/pitje krijg je'r zomaar bij. :yup:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor RWSBfan » wo 11 mei 2016, 12:49

Ik sluit me aan bij ikke.Bij mijn verjaardag maakt ons ma nog elk jaar Ossetong klaar,met alles erop en aan.Dus ja,da's elk jaar feest,al koop ik het soms eens in de Okay of Aldi.
RWSBfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 19 keer

Berichtdoor Crackers » wo 21 dec 2016, 22:42

Tonen ze eerst dat er 0% kreeft in kreeftensoep zit, dat wildpaté gewoon varkens"vlees" is met restafval uit de Ardennen, hoe een kalkoen mismeesterd wordt voor hij op je bord belandt, om dan gezellig af te sluiten met de woorden: Vrolijk Kerstfeest en geniet van uw feestmaal :violin: :laughing-rolling: :laughing-rolling: :text-merryxmas: :text-lol: :laughing-rolling: :laughing-rolling:
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere tv-programma's