Over eten

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Over eten

Berichtdoor hannanaske » wo 27 apr 2016, 22:29

Nog mensen die kijken?

Ik ben nu vooral één grote illusie armer. Bruin brood hoeft dus niet noodzakelijk voedzamer te zijn.
Ze voegen dus bij sommige broden kleurstoffen toe om het bruiner te maken? :cry:

En dat fristi volzit van de kleurstoffen en dat er geen aardbei wordt toegevoegd had ik al kunnen raden.
Maar om dan te zien van wát ze die kleurstoffen maken.
:doh:

En vlees vol lijm..;

Eigenlijk weet ik zelfs niet eens waarom ik kijk. :lol:

1. Ik krijg er alleen maar honger van. (die bananacakes probeer ik dit weekend wel eens)
2. Ik word geconfronteerd met pijnlijke waarheden. (smoothie zijn nog ongezonder dan cola)
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 680 keer

Re: Over eten

Berichtdoor Crackers » wo 27 apr 2016, 23:08

Nee nee nee, je mag geen verkeerde conclusies trekken: in een smoothie van 500 ml zitten ongeveer 8,5 klontjes suiker, in een glas cola (250 ml) zitten er "maar" 7. Bovendien zitten in een smoothie natuurlijke suikers (fructose), in cola zijn dat geen natuurlijke suikers.

In smoothies zitten wel geen vezels, dus een stuk fruit is nog altijd beter dan een smoothie, maar een smoothie is gezonder dan cola, laat dat duidelijk zijn.

Bruin brood is voedzamer dan wit brood, volkeren is nog beter.

Maar in superbruin donker/zwart brood zit gewoon een kleine hoeveelheid mout, te weinig om echt gezonder te zijn en dat zorgt voor de extreem donkere kleur. Brood waar de granen zo weinig mogelijk "gemanipuleerd" en gescheiden zijn en waar ALLES van de korrel in zit (de kiem, de vezel, de zemelen) is het gezondst. In wit brood zit dat niet, dat is puur fijne bloem. Bruin en volkeren is dus nog gezonder, of meergranen of wat dan ook. Ook dat extreem donker is gezond, maar niet echt veel gezonder dan gewoon bruin brood.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 406 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor RWSBfan » do 28 apr 2016, 01:18

Knap programma,medegepresenteerd door mijn ex-stadsgenootje Danira :)
RWSBfan
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 17 keer

Berichtdoor flodderke » do 28 apr 2016, 10:55

Vele van deze 'wijsheden' zijn te lezen in het boek 'het Dovemansorendieet' van Maarten 't Hart...
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 49 keer
Is bedankt: 179 keer

Berichtdoor karolien85 » do 28 apr 2016, 20:52

Bwa, dat van die smoothies moet je toch niet te serieus nemen. Mijn mama maakt bij haar thuis bijna elka dag een smoothie. In een blender, met bv banaan, kiwi, appelsien bosvruchten en magere yoghurt. De vezels zijn er ook nog, want alles wat in de blender gemixt wordt, drinkt ze mee op. Een smoothie zoals toen op tv, daar wordt volgens mij alleen maar het sap van het fruit gebruikt en dat is dan zonder vezels ja..
Of ben ik nu helemaal mis?
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 285 keer
Is bedankt: 245 keer

Berichtdoor jessie V. » do 28 apr 2016, 22:32

Je bent helemaal niet mis. Als je 5 uitzendingen ziet over 5 dezelfde voedingsartikelen zie je 5 verschillende meningen. Wat de ene "deskundige" heel erg goed vindt, vindt de andere "deskundige"heel erg slecht. Ieder schijnt zijn eigen waarheid te hebben.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1654 keer
Is bedankt: 1436 keer

Berichtdoor Glenny » vr 29 apr 2016, 02:28

RWSBfan schreef:Knap programma,medegepresenteerd door mijn ex-stadsgenootje Danira :)

ik vind Danira & Ilse Koben euh Kobe Ilsen een goed duo ja !
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 5 keer
Is bedankt: 27 keer

Berichtdoor hannanaske » vr 29 apr 2016, 15:14

karolien85 schreef:Bwa, dat van die smoothies moet je toch niet te serieus nemen. Mijn mama maakt bij haar thuis bijna elka dag een smoothie. In een blender, met bv banaan, kiwi, appelsien bosvruchten en magere yoghurt. De vezels zijn er ook nog, want alles wat in de blender gemixt wordt, drinkt ze mee op. Een smoothie zoals toen op tv, daar wordt volgens mij alleen maar het sap van het fruit gebruikt en dat is dan zonder vezels ja..
Of ben ik nu helemaal mis?

Het gaat erom dat zo'n smoothie veel meer dan het aantal aanbevolen stukken fruit bevat. (2 a 3 stuks per dag) Als je hoorde wat ze soms allemaal blenden om zo'n 'gezond drankje" te bekomen: Twee appelen, drie sinaasappelen, handjevol aardbeien, een kiwi, en nog van alles erbij. Fruit is gezond en het bevat natuurlijke suikers, maar als je 10 stukken per dag naar binnen speelt is het niet meer zo gezond. Als je diezelfde stukken fruit gewoon zou opeten zou je ook veel sneller een verzadigd gevoel krijgen en misschien niet eens allemaal binnenkrijgen. Als je het mixt en opdrinkt, krijg je 't wel veel sneller binnen. Door het te blenden mix je die vezels eigenlijk kapot. ;)
En wat Crackers zei is natuurlijk ook weer waar. Een glas cola is minder in hoeveelheid dan zo'n smoothie. Dus als je evenveel cola zou drinken als een smoothie, dan zal die cola meer suiker bevattten.

Maar de conclusie blijft hetzelfde: smoothies vol fruit is dus eigenlijk niet zo gezond als de meesten wel dachten.

En ik heb vorig jaar eens een smoothie gedronken van zo'n gezonde smoothiewagen: eentje met een appel, een kiwi en een handje vol spinazie (dacht ik)
Eigenlijk niet zo slecht.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Wiske » za 30 apr 2016, 08:19

Ik kijk ook maar het programma heeft nog niks aan het licht gebracht wat ik nog niet wist eigenlijk.
De stukken over vlees sla ik wel over.

Spinazie op zich heeft een weinig uitgesproken smaak dus je kan dit inderdaad in smoothies verwerken, je zal dat niet echt proeven. Ik gooi dat soms ook in het deeg voor pannekoeken.
Wiske
Nog geen rang

Heeft bedankt: 78 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor RWSBfan » za 30 apr 2016, 17:06

...of in een eierebeslag,kan lekker zijn,met wat garnalen bij ;)
RWSBfan
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 17 keer

Berichtdoor Crackers » wo 04 mei 2016, 21:14

Niemand die dit zag eet dus ooit nog bloedworst.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 406 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor hannanaske » wo 04 mei 2016, 22:57

Crackers schreef:Niemand die dit zag eet dus ooit nog bloedworst.

Bweik neen! Maar ik kan me dan ook de tijd niet meer herinneren dat ik dat nog gegeten heb. :denk:
Nochtans vond ik dat als kind wel lekker, net zoals koeientong in madeirasaus, maar nu krijg ik al braakneigingen als ik er aan denk.

Dat fragment vond ik ook echt vies.

Eigenlijk jammer dat ze vooral de vegetarische alternatieven van de gewone supermarkt beoordeelden. Ik wist nu ook wel dat die vol zout zaten, maar ik had ook graag geweten hoe het zit met de burgers van de bioplanet.
Die vind ik zoveel lekkerder (ook niet elke dag natuurlijk), en ik hoop vooral ook minder ongezond :oops:
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Glenny » do 05 mei 2016, 01:26

ik heb hem opgenomen op de digicoder, morgen ofzo es zien.... je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt Kraker, ik ben toch wel fan van bloedworst :mrgreen:
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 5 keer
Is bedankt: 27 keer

Berichtdoor hannanaske » do 05 mei 2016, 13:03

Deze voormiddag die banana pancakes geprobeerd: en 't is voor herhaling vatbaar. Héél lekker!

http://www.een.be/programmas/over-eten/banana-pancakes
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Sarita Therror » do 05 mei 2016, 20:24

hannanaske schreef:

Bweik neen! Maar ik kan me dan ook de tijd niet meer herinneren dat ik dat nog gegeten heb. :denk:
Nochtans vond ik dat als kind wel lekker, net zoals koeientong in madeirasaus, maar nu krijg ik al braakneigingen als ik er aan denk.

Dat fragment vond ik ook echt vies.
:oops:

Zou ik iets gemist hebben dan, bloedworst is een van m'n favoriete vleeswaren... Zou wel willen weten of ik bloedworst had blijven eten.
Je suis la!
Sarita Therror
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 34 keer
Is bedankt: 30 keer

Volgende

Keer terug naar Andere tv-programma's