De noodcentrale

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: De noodcentrale

Berichtdoor Crackers » di 15 maart 2016, 22:47

Soms jagen ze de mensen nog meer op dan ze op hun gemak te stellen heb ik de indruk.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor karolien85 » di 15 maart 2016, 22:56

Ja,voor sommige is het vanzelfsprekend hoe je hartmassage uitvoert, maar als iemand, helemaal in paniek, het echt niet weet en door die paniek gewoon ni meer helder kan denken, is het niet echt bevorderlijk dat iemand tien keer zegt hoe het moet, daar wordt de persoon nog zenuwachtiger van. Ons hebben ze op t werk geleerd : gewoon proberen, die hartmassage. Dan kan er naderhand niet gezegd worden dat je niks gedaan hebt. (Ookal heeft de persoon gebroken ribben, je kan niks verweten worden want je hebt hulp geboden)
..
Maar ik denk dat het als telefoonhulpverlener ook frustrerend moet zijn als de mensen aan de andere kant gewoon niet willen luisteren, probeer dan maar eens kalm te blijven..
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 285 keer
Is bedankt: 246 keer

Berichtdoor Flower-Power » wo 16 maart 2016, 15:20

Niet te doen dat er iemand belde om te zeggen: mijn facebook pagina werkt niet meer :crazy: - en dat het zeer belangrijk was dat die wel zou werken :crazy:

En dan die vrouw die belde over drugs gebruikende jongeren in haar buurt. Daar kwam je met geen speld tussen :roll:
En dan kon ze ook nog niet zeggen waar het probleem zich afspeelde en wilde ze anoniem blijven.
Wel respect voor de hulpverlener dat die kalm kon blijven, want ik had zelf de hoorn al snel opgegooid want die dame wilde gewoon niet luisteren of antwoorden op de vragen en bleef maar hetzelfde vertellen en praten :eek: :crazy:

De mensen die op de noodcentrale werken zijn allemaal toppers met stalen zenuwen en dat is duidelijk zeer nodig.
:clap: :clap: :clap: :clap:
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 69 keer
Is bedankt: 215 keer

Berichtdoor Crackers » wo 16 maart 2016, 15:26

Ik heb toch mijn twijfels bij die stalen zenuwen. Bij sommigen heb je echt de indruk dat je blij mag zijn dat er een camera op staat of dat ze anders in een Franse colère zouden schieten. :yup:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor Flower-Power » wo 16 maart 2016, 22:01

Crackers schreef:Ik heb toch mijn twijfels bij die stalen zenuwen. Bij sommigen heb je echt de indruk dat je blij mag zijn dat er een camera op staat of dat ze anders in een Franse colère zouden schieten. :yup:

Ja, dat is natuurlijk mogelijk, daar had ik vergeten aan te denken, dat er een camera op hun kop hangt :whistle:
al zullen de meesten zich toch best wel goed kalm kunnen houden in geval van échte grote nood situaties,
want dat lijkt me wel super belangrijk als er iets ernstigs gebeurd dat je kalm kan blijven.
Dat ze hun geduld verliezen met rare oproepen zoals die met facebook of dat meisje dat toen niet thuis geraakte omdat ze haar trein had gemist, dat kan ik goed begrijpen dat ze daarmee geen geduld hebben, al tonen ze dat "natuurlijk" niet echt met de camera op zich gericht.
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 69 keer
Is bedankt: 215 keer

Berichtdoor hannanaske » ma 20 maart 2017, 21:38

De aflevering is nu al een kwartier gedaan, en ik lig nog steeds plat van't lachen.

Meneer: ja, die mevrouw die in het appartement rechtover ons woont stond daarnet op het balkon, en toen ik daarjuist keek lag ze op de grond"
Medewerker: En woont die mevrouw alleen? Blijft die mevrouw daar dan gewoon op de grond liggen? Kan ze nog bewegen?
Meneer: Die mevrouw woont daar met haar familie maar die mensen zijn weg, ze blijft op de grond liggen maar ik zie haar hand wel bewegen. Kunnen jullie komen want die mevrouw ligt daar al een halfuur?

(mijn reactie was al dezelfde als die van die medewerker: WAT? EEN HALFUUR?)

Medewerker: Ok, we sturen een ziekenwangen.

Medewerker belt eventjes later terug om naar de toestand van die vrouw te vragen.

Ambulancier: 't was een vergissing! Die mevrouw lag gewoon wat te zonnebaden.

:laughing-rolling: :laughing-rofl: :laughing-rolling: :laughing-rofl: :laughing-rolling:
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor Lazylady » di 21 maart 2017, 09:39

Haha ja :D Ook leuk dat West-Vlaams ertussen!
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor Sarita Therror » di 21 maart 2017, 14:47

Flower-Power schreef:
Crackers schreef:Ik heb toch mijn twijfels bij die stalen zenuwen. Bij sommigen heb je echt de indruk dat je blij mag zijn dat er een camera op staat of dat ze anders in een Franse colère zouden schieten. :yup:

Ja, dat is natuurlijk mogelijk, daar had ik vergeten aan te denken, dat er een camera op hun kop hangt :whistle:
al zullen de meesten zich toch best wel goed kalm kunnen houden in geval van échte grote nood situaties,
want dat lijkt me wel super belangrijk als er iets ernstigs gebeurd dat je kalm kan blijven.
Dat ze hun geduld verliezen met rare oproepen zoals die met facebook of dat meisje dat toen niet thuis geraakte omdat ze haar trein had gemist, dat kan ik goed begrijpen dat ze daarmee geen geduld hebben, al tonen ze dat "natuurlijk" niet echt met de camera op zich gericht.

Nagespeeld, stem onherkenbaar gemaakt, of opnieuw ingesproken...
Je suis la!
Sarita Therror
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 35 keer
Is bedankt: 30 keer

Berichtdoor ikke » di 21 maart 2017, 19:27

Sarita Therror schreef:
Flower-Power schreef:

Nagespeeld, stem onherkenbaar gemaakt, of opnieuw ingesproken.
..

Juist, dat komt minsten één keer per aflevering duidelijk in beeld. :yup:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1523 keer
Is bedankt: 1453 keer

Berichtdoor Lazylady » ma 17 apr 2017, 20:46

Het zal wel aan mijn speciaal gevoel voor humor liggen, maar ik heb mij letterlijk kapotgelachen met deze toch wel best bijzondere oproep: https://www.een.be/de-noodcentrale/verd ... erdwijning :laughing-rolling:
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Vorige

Keer terug naar Andere tv-programma's