De Mol

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: De Mol

Berichtdoor karolien85 » ma 13 maart 2017, 23:43

Pfff... Geen sam . Dju toch. Veel punten verloren.
Nu ga ik volledig voor Robin. Al mijn app punten op hem gezet. Al de rest had ik de voorbije keren niet veel gegeven.. Dus daar kan ik niet hoog meer scoren.
Al deed Annelies echt weer raar. En Davey kan inderdaad de mol wel zijn, had misschien iets om te slapen gekregen in de caravan ..
Volgende week weten we wie de finale speelt.
Spannend!
Gebruikers-avatar
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 285 keer
Is bedankt: 246 keer

Berichtdoor Lazylady » di 14 maart 2017, 10:22

Nogal laat, maar ik heb gisteren tijdens het zappen ook eens gekeken. Wat een ingewikkelde spelletjes zeg, vooral die met die caravan! Voor zo'n opdracht kun je toch bijna niet slagen? Het lijkt mij in ieder geval moeilijk om mol te zijn, zo de hele tijd komedie spelen... Die vrouw zei dat ze de geur van die gast herkende tijdens die proef in het donker (wat stelde dat voor zeg?), maar was dat niet met opzet? Moeilijk, ik verdenk die twee.
Gebruikers-avatar
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor lord F. » di 14 maart 2017, 12:34

Lazylady schreef:Nogal laat, maar ik heb gisteren tijdens het zappen ook eens gekeken. Wat een ingewikkelde spelletjes zeg, vooral die met die caravan! Voor zo'n opdracht kun je toch bijna niet slagen? Het lijkt mij in ieder geval moeilijk om mol te zijn, zo de hele tijd komedie spelen... Die vrouw zei dat ze de geur van die gast herkende tijdens die proef in het donker (wat stelde dat voor zeg?), maar was dat niet met opzet? Moeilijk, ik verdenk die twee.

Eline en ...?
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor Lazylady » di 14 maart 2017, 13:13

lord F. schreef:
Lazylady schreef:Nogal laat, maar ik heb gisteren tijdens het zappen ook eens gekeken. Wat een ingewikkelde spelletjes zeg, vooral die met die caravan! Voor zo'n opdracht kun je toch bijna niet slagen? Het lijkt mij in ieder geval moeilijk om mol te zijn, zo de hele tijd komedie spelen... Die vrouw zei dat ze de geur van die gast herkende tijdens die proef in het donker (wat stelde dat voor zeg?), maar was dat niet met opzet? Moeilijk, ik verdenk die twee.

Eline en ...?

Davey was zijn naam geloof ik!
Gebruikers-avatar
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor martha » di 14 maart 2017, 19:33

Sam heb ik niet meer verdacht vanaf het moment dat hij geld binnenrijfde (aflevering 2 o.a. gospel zingen).
Annelies : :denk: zij was weer goed bezig. Ik begin nu te twijfelen tussen Davey en haar.
Eline en Davey verdenken elkaar. Kwam meerdere keren aan bod gisteren.
@ lazylady :
ik zei nog tegen dochter toen annelies in de stoel plaatsnam : ik zou daar moeten zitten, ik zou direct beginnen met mijn neus werken en snuffen naar de lichaamsgeur, zweem van parfum want dochter beweert altijd dat ik heel goed ruik (en dat is waar) en toen kwam Annelies ook met de opmerking dat ze de geur herkende.
@karolien 85
Ik denk niet dat volgende week al de drie finalisten bekend worden. Gisteren was het de 6de aflevering en er zijn er in totaal 9 reguliere en 1 compilatie (de bijeenkomst van de kandidaten en de mol). Ik verwacht eerder dat er volgende week niemand naar huis gaat maar dat er zal moeten onderhandeld worden. Eigenlijk had ik gisteren al verwacht dat er niemand naar huis ging gaan omdat men de vragen al moest beantwoorden vooraleer het tweede reclameblok.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 481 keer
Is bedankt: 785 keer

Berichtdoor lord F. » wo 15 maart 2017, 01:46

Intussen ook de finale van "Wie is de mol" achter de kiezen.

@martha: ik weet nog dat jij vorig jaar zei dat de Nederlandse versie veel beter is dan de Vlaamse. Maar nu ik er zelf ook over kan oordelen kom ik toch tot andere conclusies. :)

- de proeven zijn in de Nederlandse versie eerder saai, een beetje alsof je naar Peking Express of Expeditie Robinson zit te kijken. In de Vlaamse versie is het smullen van de psychologische spelletjes waarbij de kandidaten tegen elkaar opgezet worden.
- in de Nederlandse versie zijn de kandidaten Nederlandse acteurs en tv-presentatoren. Ik vind dat nog altijd iets "not done" om acteurs te kiezen voor zo'n programma. Gewone stervelingen voor zo'n programma is toch veel puurder.
- De ontknoping in Nederland was pas echt een sof. Waar er bij ons nog een lichtspektakel aan te pas komt om de winnaar en de mol bekend te maken zet de mol in Nederland gewoon een stap vooruit "Ik ben de mol". De winnaar is zelfs maar bijkomstig. En zo'n verrassing was het ook niet, behalve dan blijkbaar bij de kandidaten.

Kortom, de Nederlandse versie komt nog niet aan de hielen van de Vlaamse versie. :whistle:

@martha: ik weet waarom je dat zegt van een mogelijke aflevering zonder afvaller. Dat was immers het geval in Nederland.
Maar ik denk toch dat er maar 9 afleveringen zijn, inclusief de bonus aflevering.
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor hannanaske » wo 15 maart 2017, 06:24

Ja dat denk ik ook. Ze zijn nu nog met 4. Nu moet er nog één afvallen en daarna is er de ontknoping van de mol, de winnaar en wie er net naast greep
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gebruikers-avatar
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 161 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor martha » wo 15 maart 2017, 18:29

@ lord F : dat ik het bij 10 afleveringen hou is dat omdat dat altijd zo staat vermeld in de programmablz van Humo. :yup:
Natuurlijk heb ik gekeken naar de nederlandse "wie is de mol". Heb van de 17 jaargangen maar één gemist. Vroeger werd dat ook met gewone kandidaten gespeeld en het zat er soms bovenarms op. Later werden het "bekende nederlanders" en in de beginjaren waren de proeven ook meer spectaculair maar ik denk dat zij daarmee opgehouden zijn toen 1 deelneemster (het was in zuid afrika denk ik) een zwaar ongeval kreeg (canyoning) en moest afgevoerd worden met zware rugkwetsuren. En om je gerust te stellen : ik vind de vlaamse mol heel OK :thumbup: Natuurlijk had ik in de eerste aflevering wat moeite met het duracell enthousiasme van de kandidaten en hun woordgebruik maar dat komt omdat ik geen feeling heb met hun leefwereld. Tja de finale van "wie is de mol" was inderdaad wat zoutloos maar geef toe : in één der prachtigste locaties ooit gefilmd. En ja ik heb mijn hart verloren aan Oregon en Washington (de staat). Dus wij keken soms meer naar de locaties dan naar de proeven zelf :mrgreen: En de nederlandse mol dat was een vlaming en die had ik al van aflevering 2 in het vizier. Vond het :lol: dat een bescheiden vlaming als een bescheiden mol al die hollanders voor het lapje kon houden.
En nog iets : ik zit ook op een ander forum waar veel nederlanders zitten en die volgen onze" mol" via internet en vinden onze mol veel interessanter, die delen helemaal je mening Lord F.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » wo 15 maart 2017, 23:17

@martha: spectaculaire proeven >> het hoeven ook niet echt gevaarlijke proeven te zijn om de aandacht van de kijker te trekken. bijna al de proeven in Nederland zaten zo simpel in elkaar. bij die 2e aflevering in de fabriek zat er precies meer in bijvoorbeeld dan ze eruit haalden.
Dat terwijl ze bijvoorbeeld maandag bij de Vlaamse versie met een op zich eenvoudige setting van die caravan een heel complexe/gelaagde proef konden maken. Op zich was er geld te verdienen als de proef slaagde, maar tegelijk kon het de uitslag van hun test beïnvloeden waardoor sommigen allesbehalve met de groepspot bezig waren, waardoor de reacties heel divers waren. Dat vind ik veel interessanter dan een dure proef.
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » do 16 maart 2017, 13:26

Vrede.... :whistle:
@Lord F.: ik zie nergens geschreven staan dat Martha dure proeven verkiest...
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1838 keer
Is bedankt: 1763 keer

Berichtdoor lord F. » do 16 maart 2017, 15:02

ikke schreef:Vrede.... :whistle:
@Lord F.: ik zie nergens geschreven staan dat Martha dure proeven verkiest...

Ik zie ook nergens iets staan over een oorlog. :P
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor martha » do 16 maart 2017, 18:30

Oei oei, Lord F en ik ging nu juist zeggen dat de allereerste mol uit de geschiedenis "Magda" dus ook een actrice was. Dat werd stilgehouden tijdens de uitzendingen en men plakte haar maar het etiket "reisleidster" op. Dat heb ik onlangs gelezen, ik denk op nieuwsblad online of het kan ook HLN.be geweest zijn :denk:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » do 16 maart 2017, 18:57

martha schreef:Oei oei, Lord F en ik ging nu juist zeggen dat de allereerste mol uit de geschiedenis "Magda" dus ook een actrice was. Dat werd stilgehouden tijdens de uitzendingen en men plakte haar maar het etiket "reisleidster" op. Dat heb ik onlangs gelezen, ik denk op nieuwsblad online of het kan ook HLN.be geweest zijn :denk:

Dat klopt. Onderzoeksjournalist Douglas De Coninck van De Morgen vond toen toevallig in de Gouden Gids dat Magda ook actrice was. :)
Dat was nog de tijd dat je een nerd was als je thuis een internetaansluiting had.
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor martha » vr 17 maart 2017, 20:48

ik was wel beetje een zware mol fan toen en heb van die drie reeksen alle afleveringen op video (ja je hoort het goed) cassetten opgenomen :lol: en die liggen hier ergens in een doos. Vraag me af of mijn video recorder die nu al zeker tien jaar of meer werkloos staat te staan (en dat vanaf het moment dat de digicorder hier zijn intrede deed) nog zou functioneren.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » ma 20 maart 2017, 23:30

Dju, het blijft wel moeilijk.
Ik blijf twijfelen tss Eline en Davey maar ik moet stilaan wel eens kleur bekennen.
En Annelies blijft maar meegaan en die vertrouw ik ook niet zo.
Eigenlijk het ideale trio voor de fonale want was bij aflevering 2 al 100% zeker dat het Robin niet was.
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere tv-programma's