Reizen Waes

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Reizen Waes

Berichtdoor Poolaapje » wo 04 sep 2013, 18:10

Waarom trekken we altijd naar dezelfde vakantiebestemmingen? In Reizen Waes trekt Tom Waes naar landen die de gemiddelde toerist liever links laat liggen. En daarbij heeft hij maar een vraag: kan ik er op vakantie?

Geen rustige dorpen in Spanje of Frankrijk dus, maar bestemmingen met gewapende guerrillero’s, vulkanen en cyclonen of waanzinnige dictators. Tom Waes rolt van de ene ervaring in de andere: van de triestigste hotels tot de mooiste vergezichten ter wereld, van zedige stripclubs tot het bed van Stalin.

De bezochte locaties zijn: Turkmenistan; Zuid-Soedan; Colombia; Pitcairn; Iran; Vanuatu; Bhutan en Transistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië.

Nog iemand die zijn bezoek aan Turkmenistan bekeken heeft?
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 44 keer
Is bedankt: 55 keer

Re: Reizen Waes

Berichtdoor satine » wo 04 sep 2013, 18:58

Ik vond vooral het einde hallucinant, hoe de gids daar staat te zeggen dat iedereen welkom is in het prachtige Turkmenistan en hoe hard hij hoopte veel toeristen te mogen rondleiden... :eh:

De prijs voor de grappigste scène ging voor mij zonder twijfel naar die op de markt - het was inderdaad zoals Tom zei: hoe die man zich haastte om alles wat niet netjes was snel uit de weg te ruimen. :lol:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1219 keer
Is bedankt: 2749 keer

Berichtdoor Kimmeke » do 05 sep 2013, 18:33

Je mag zelfs geen ezels filmen moeten wel erg bijzondere ezels zijn ginder mischien zijn het ezels waar gouden munten uitkomen :lol:
Vind wel een ontspannend programma en ik ben altijd geïnteresseerd in andere landen hun cultuur dus zal het wel blijven volgen
Kimmeke
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 685 keer
Is bedankt: 195 keer

Berichtdoor Crackers » do 05 sep 2013, 21:30

Het is wel een nutteloos programma want zijn enige vraag "kan je er op vakantie" zal telkens beantwoord worden met "maar beter niet". Vlaanderen Vakantieland is dan een pak nuttiger.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 374 keer
Is bedankt: 646 keer

Berichtdoor Kimmeke » vr 06 sep 2013, 18:05

Dat mischien wel ja maar vind het wel ontspannend om naar te kijken
Kimmeke
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 685 keer
Is bedankt: 195 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 06 sep 2013, 19:17

@Crackers, je weet dan in ieder geval waar je niet op vakantie moet gaan. :razz:
IK denk dat ik toch eens ga kijken, want ik ben net als Kimmeke, geinteresseerd in vreemde landen en culturen.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1591 keer
Is bedankt: 1386 keer

Berichtdoor satine » vr 06 sep 2013, 19:25

De eerste aflevering ging over Turkmenistan, een land waar je niet zomaar binnen mag.
Alles moet op voorhand aangevraagd en gepland zijn, er wordt heel strenge controle gehouden op filmen (ze moesten zelfs hun tapes afgeven ter controle, wat niet mocht gezien worden, werd vernietigd - gelukkig hadden ze kopies gemaakt), je mag niet zomaar ergens komen, nergens zie je mensen, dus contact met de lokale bevolking is nihil...
Ze logeerden in een groot en luxueus hotel, maar zelfs daar zag je 's morgens letterlijk niemand in de ontbijtzaal, de andere hotelgasten werden vakkundig weg gehouden van de filmploeg.
Toen ze op een ochtend toch de ontbijtzaal filmden, moesten ze dezelfde dag nog uit het hotel vertrekken.
Niet de ideale vakantieplek natuurlijk, maar de hoofdstad is echt wel prachtig, alle flatgebouwen zijn er in witte marmer - en op deze manier zie je toch iets van dit land.
Want dat je er als toerist op hotel gaat, is wel onwaarschijnlijk, bleek uit het programma.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1219 keer
Is bedankt: 2749 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 06 sep 2013, 19:50

Naar zulk soort landen word ik dan altijd zeer nieuwsgierig. Maar ja, je zal er niet gemakkelijk meer over te weten komen. In zijn boek De Grote Spoorwegcarrousel schrijft Paul Theroux er wel meer over. Hij is daar doorgereisd in 2007/2008.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Mona'ke » vr 06 sep 2013, 19:59

jessie V. schreef:@Crackers, je weet dan in ieder geval waar je niet op vakantie moet gaan. :razz:
IK denk dat ik toch eens ga kijken, want ik ben net als Kimmeke, geinteresseerd in vreemde landen en culturen.

Idem. Maar naar Vlavak kijk ik ook wel altijd. ;)
Mona'ke
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 21 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 06 sep 2013, 22:35

Keek ik een paar jaar geleden ook altijd naar, maar de tijden dat het uitgezonden wordt (zaterdag en zondag) zijn voor mij niet handig.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Luc_Bomans » zo 08 sep 2013, 21:14

Ik vind het toch een mooi programma en ik ga er volgende week nog naar kijken.
Over Turkmenistan: Het is allemaal prachtig en indrukwekkend, maar ik zou er in die omstandigheden toch niet graag op vakantie gaan. :mrgreen:
Luckie Luc Bomans de puzzelaar
Luc_Bomans
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 1 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor Poolaapje » do 12 sep 2013, 10:11

Blijkbaar is er nog niet veel te zien in de steden van Zuid-Soedan. Grootste deel van de aflevering is besteed aan rondrijden en verdwalen in de harrewar van ministeries. Natuurlijk zijn er ook wel mooie dingen, zoals parken (als ze bereikbaar zijn) en dat dorpje. Verder vind ik het leuk dat muziek van 1 van mijn favoriete groepen gebruikt werd.

Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 44 keer
Is bedankt: 55 keer

Berichtdoor Lazylady » do 12 sep 2013, 10:24

Prachtig programma :bow-yellow:

Zo zouden er meer mogen zijn i.p.v. dat eeuwige alledaagse gezever...
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 786 keer

Berichtdoor Luc_Bomans » di 17 sep 2013, 18:22

Boma National Park, tenzij veel en weinig geven doet zotten in vreugde leven. :mrgreen:
Luckie Luc Bomans de puzzelaar
Luc_Bomans
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 1 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor Lazylady » di 17 sep 2013, 19:24

Luc_Bomans schreef:Boma National Park, tenzij veel en weinig geven doet zotten in vreugde leven. :mrgreen:

Wat een kinderachtig gedoe was dat ook zeg; het is daar nog erger dan hier precies. Om verdorie eventjes naar een park te gaan.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 786 keer

Volgende

Keer terug naar Andere tv-programma's