Wittekerke

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Wittekerke

Berichtdoor martha » vr 02 aug 2013, 19:35

ik weet het : het is de heruitzending op VTM. Destijds heb ik maar de moed gehad om 3 jaargangen of zo uit te kijken maar nu heb ik me voorgenomen het langer vol te houden. Heel grappig die kapsels, die kledij :shock:

Maar ook veel acteurs in hun jonge en (knappe) jaren. Momenteel speelt Koen de Bouw de slechterik en hij is :romance-inlove:

Gisteren (of was het eergisteren) : optreden van een heel jonge "Waldek" en "Nancy" :razz:
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 386 keer
Is bedankt: 544 keer

Re: wittekerke

Berichtdoor Crackers » vr 02 aug 2013, 23:16

Hoe is het dan eigenlijk afgelopen toen die ene dat huis in brand had gestoken terwijl dat oude vrouwtje nog binnen was?
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor martha » za 03 aug 2013, 19:48

Crackers schreef:Hoe is het dan eigenlijk afgelopen toen die ene dat huis in brand had gestoken terwijl dat oude vrouwtje nog binnen was?

Heb ik niet gezien wegens 3 weken vakantie in juli en geen wittekerke opgenomen. Er is wel eens een brand geweest doch het was de getikte grootmoeder die de brand aanstak terwijl haar kleinzoon (Bart) en haar dochter opgesloten zaten. De grootmoeder (Kris Lomme) en de moeder zijn erin gebleven, Bart werd gered en loopt momenteel nog altijd rond in Wittekerke als handlanger van Stef (Koen de Bouw).
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » za 03 aug 2013, 20:32

En Bart, dat was Werner De Smedt zeker? :)

Koen De Bouw en Werner De Smedt als duo, jaren voor De Zaak Alzheimer en Dossier K.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 981 keer

Berichtdoor exsencon » zo 04 aug 2013, 22:12

Werner de Smedt dat is toch die de Lucas in Zone Stad speelt ja? Wat een verandering, echt wel grappig. Ik heb het zo maar efkes 's namiddags gezien en ik moet zeggen dat het toch wel 20 jaar oud is! Het is er aan te zien, maar ik volg het niet echt.
exsencon

Berichtdoor jeanken » zo 17 nov 2013, 19:25

ik en vriendin volgen ook de serie,leuk om terug te zien!
jeanken
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor Kimmeke » zo 17 nov 2013, 20:16

Ik pik hier en dan een aflevering mee uit pure nostalgie
Kimmeke
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 781 keer
Is bedankt: 219 keer

Berichtdoor jeanken » do 21 nov 2013, 16:06

ik vind Katrien nog altijd een speciale madam in de serie

jammer dat ze er bijna uit gaat.

is er iemand die dit elke dag nog aan het volgen is of ben ik dit alleen hier op het forum?
jeanken
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor martha » za 23 nov 2013, 19:39

Eergisteren gastoptreden van Myriam Bronzwaar alias Julia uit Thuis. Ik had haar begot niet herkend :shock: Het was aan haar typische trekjes met haar hoofd en haar stem dat ik haar herkende.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Sans » do 05 dec 2013, 23:54

Wittekerke was wel een degelijke serie.. Natuurlijk wanneer je er nu naar kijkt, zeker de beginjaren, is het nogal verouderd (wat ook normaal is, tis zoveel jaren geleden..), maar ik keek er vroeger elke week naar, samen met de familie. Enkel de laatste 2/3 seizoenen veel minder omdat we het niet meer zo goed vonden.. Slechterikken als Koen de Bouw (Stef) vond ik geweldig.. :)
Sans
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 57 keer
Is bedankt: 61 keer

Berichtdoor frankbomans » vr 20 dec 2013, 00:39

Ik neem het ook elke middag op, ik had het nog nooit gezien. Leuke serie.

Sans schreef:Slechterikken als Koen de Bouw (Stef) vond ik geweldig.. :)

Fantastisch gespeeld door Koen de Bouw, wat heb ik genoten van de verhaallijnen rond Stef :)
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 31 keer
Is bedankt: 31 keer

Berichtdoor martha » za 03 mei 2014, 17:57

Waar ik destijds ergens in 1997 afgehaakt ben (wegens te saai) volhard ik in de boosheid momenteel. Zoals in een ander topic reeds opgemerkt is Bervoets toch van een ander kaliber dan de brave geert smeekens :mrgreen:

Ook deze week van het ene moment een andere actrice voor de rol van Nellie (ik weet het, Greet Rouffaer en nichtje van heeft tijdens de opnames van wittekerke dat zwaar ongeval gehad waardoor zij verbrand werd) Omdat ik toen al lang niet meer keek (ergens gestopt nadat Katrien (Els de Schepper) weg was vond ik het toendertijd niet meer leuk) moest ik toch denken van : euh, wie laat zich daar masseren door Wim ? Ik vraag me af of het toenmalige kijkerspubliek van Wittekerke de vervanging van Nellie zomaar geslikt hebben want tot nu toe vind ik haar niet schitterend acteren.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » za 03 mei 2014, 18:16

Was destijds beginnen kijken omdat Hans De Munter toen Heterdaad inwisselde voor Wittekerke (en in Heterdaad vervangen werd door een onherkenbare Karel Deruwe) en was toen wel benieuwd om hem daar te zien spelen. En toen toch een 2-3 jaar blijven kijken tot het me minder interesseerde.

Maar herinner me die plotse wissel nog, al was het wel aangekondigd. :) Volgens ik me nog herinner van toen is Nellie na nog een paar afleveringen met die Wim naar Afrika vertrokken. En ze kwam terug als Greet Rouffaer (met veel make-up en handschoenen). :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor martha » za 03 mei 2014, 18:30

Bedankt Lord F. voor de uitleg want ik vond het al zo raar dat die vervangster er was : de schrijvers hadden perfect Nellie kunnen laten blijven in Italië want ik denk dat er maar 1 of 2 afleveringen zijn met teruggekeerde Greet Rouffaer uit Italië.

Alhoewel ik nu volhard in de boosheid (ik neem op en bekijk wittekerke net voor ik ga slapen :lol: ) is het soms zo saai en zo traag; neem het moment dat Magda terugkomt uit Spanje en ze kijkt naar de troep van Georges in haar huis, die camera gaat tergend traag, het was echt :lol: Dus het ideale slaapmutsje voor mij : Wittekerke :angel:
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » za 03 mei 2014, 19:02

Ja, t is ook al van ongeveer 20 jaar geleden hé. ;)

Wat me wel opviel >> er lopen best wel goeie acteurs in rond (merendeel speelde ook wel in Thuis ervoor of erna) maar de dialogen waren soms zo kunstmatig. Zinnen die geen mens zou zeggen.

En dan een paar hilarisch slechte scenes zoals Georges die vecht met z'n drankprobleem en al zwetend s nachts wakker wordt omdat de Duitsers komen. :lol:
Of die Luwaert nu die zo'n cliché nette crimineel is, compleet met limousine en robot-bodyguard. :mrgreen:
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Volgende

Keer terug naar Andere tv-programma's