Homeland

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: Homeland

Berichtdoor martha » zo 22 feb 2015, 19:15

lord F. schreef:
martha schreef:ik blijf rustigverder kijken naar nederland (geen irritante reclameblokken) en omdat ik vorige week in het buitenland was moet ik trouwens nog aflevering 7 en 8 bekijken. Dus mijn beste Lord F, voorlopig zie je mij hier niet meer in dit topic totdat ik ook de seizoensfinale gezien heb :mrgreen: :angel:

Wat was aflevering 7 weer dat je mond ervan openviel? Dat ze die gast afknalden? :)

De korte maar toch verrassende opnieuw te voorschijn komen van Brody !!! OK, het was hallucinatie van Carrie maar op dat moment zelf toen we eerst de benen zagen en dan het gezicht begonnen zowel dochter als ikzelf te joelen :lol: We zijn gezonde vrouwen voor iets :lol:
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 429 keer
Is bedankt: 652 keer

Berichtdoor martha » di 06 okt 2015, 16:49

Vanaf nu vrijdag op NPO 3 de nieuwe (5) jaargang van Homeland.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » di 06 okt 2015, 18:30

En op Facebook kan je de eerste aflevering al zien zeker?
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor martha » wo 07 okt 2015, 18:04

:?:
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » di 05 apr 2016, 00:36

Was even verbaasd vorige week toen zowel de seizoensfinale van Homeland als die van The Strain (net 2 series die ik volg) een weekje uitgesteld werden. Nu is dat wel duidelijk. :)
In de (dubbele) seizoensfinale van Homeland stond een terroristische aanslag in het station van Berlijn centraal (met de luchthaven als afleidingsmanoeuvre). In de seizoensfinale van The Strain ontploft er een bom op een (vertrekkende) trein.
Ook wel toevallig.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor martha » di 05 apr 2016, 12:07

Ja Lord F, ik had Homeland al gezien op nederland en toen die aanslag op de metro in Brussel gebeurde moest ik direct denken aan de finaleafleveringen van Homeland waar we toendertijd zegden : oei, hopelijk gebeurt dat niet hier en moesten we denken aan de aanslagen op de metro, ik denk in Japan en in Moskou, x aantal jaren geleden.

Jij zult wel niet kijken naar Madame Secretary, maar ook één heeft 2 afleveringen niet uitgezonden op 12 en 13 maart want op 11 maart ging het ook over een bomaanslag. The Strain volg ik niet :oops:
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » di 05 apr 2016, 12:46

martha schreef:The Strain volg ik niet :oops:

haha, niet zo'n schande. ;)

The Strain ligt een beetje in het verlengde van The Walking Dead met creaturen die een kruising lijken tss vampieren en zombies (strigoi noemen ze die). Het verhaal zelf is niet zo erg origineel en soms wat wisselvallig, maar het is een serie van Guillermo del Toro en die zorgt altijd voor kleurrijke creaturen en personages. En ook goeie acteurs die erin meespelen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar toevallig net in de seizoensfinale dus een bom die ontploft in een trein. ;)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » di 05 apr 2016, 16:14

Ik was verbaasd toen ik bij mijn geplande opnames een 13de aflevering van The Strain zag staan afgelopen weekend. Ik dacht vorige week 'zijn er normaal geen dertien afleveringen? Dan zullen het er nu toch maar 12 zijn.' Nu weet ik dus ook waarom er de week ervoor geen aflevering te zien was.

Wat die serie betreft vond ik het eerste seizoen nog wel vrij goed, maar dat tweede is echt een beetje pulp in mijn ogen. Maar nu zijn we wel volledig off topic aan het gaan natuurlijk.

En wat Homeland betreft, ik heb het vijfde seizoen op NPO gezien, en daar heb ik het eigenlijk ook wel een beetje mee gehad. Ik blijf Damian Lewis iets té hard missen en ze hebben wat mij betreft de kwaliteit van die eerste twee seizoenen nooit meer gehaald.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 160 keer

Berichtdoor lord F. » di 05 apr 2016, 16:48

Nickos schreef:Ik was verbaasd toen ik bij mijn geplande opnames een 13de aflevering van The Strain zag staan afgelopen weekend. Ik dacht vorige week 'zijn er normaal geen dertien afleveringen? Dan zullen het er nu toch maar 12 zijn.' Nu weet ik dus ook waarom er de week ervoor geen aflevering te zien was.

Ja, je moest echt op Facebook gaan zien waarom bepaalde series plots niet uitgezonden werden.

Nickos schreef:Wat die serie betreft vond ik het eerste seizoen nog wel vrij goed, maar dat tweede is echt een beetje pulp in mijn ogen. Maar nu zijn we wel volledig off topic aan het gaan natuurlijk.

Tweede seizoen was alleszins meer entertaining dan het eerste seizoen dat wat traag op gang kwam. Maar zoals ik zei, soms erg wisselvallig. En ook heel veel "plotholes" in de serie. :)
In het eerste seizoen bleken de (verlaten) metrotunnels te krioelen van de "strigoi", in het tweede seizoen rijdt er gewoon een metro door.
Of waarom blijft met in NY wonen als dat vrijwel de enige plek is waar de strigoi actief zijn. En waarom informeert Eph niet meer volk (dat nier vermoord wordt) als hij even weg en weer naar Washington gaat over de toestand in NY.
Of in de seizoensfinale >> waarom wordt er zoveel geld ingezet bij die veiling op Staten Island als Eichorst bijvoorbeeld gewoon een leger strigoi naar daar kan sturen om dat boek af te pakken? :)
Maar desondanks nog steeds leuk om te volgen. ;)

Nickos schreef:En wat Homeland betreft, ik heb het vijfde seizoen op NPO gezien, en daar heb ik het eigenlijk ook wel een beetje mee gehad. Ik blijf Damian Lewis iets té hard missen en ze hebben wat mij betreft de kwaliteit van die eerste twee seizoenen nooit meer gehaald.

Ja idd, en vooral dat van het eerste seizoen waar het nog niet duidelijk is aan welke kant Brody staat. Het goeie van de serie is dat je nog steeds begrip kan opbrengen voor beiden kanten, maar momenteel evolueert Homeland meer naar format zoals 24.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » di 05 apr 2016, 17:30

Ik heb The Strain nog niet uitgekeken, ik moet nog vijf afleveringen zien, maar momenteel vind ik het maar saai.

En laat 24 nu net mijn favoriete serie aller tijden zijn :D. Ik snap de vergelijking wel, maar ik vind niet dat het vijfde seizoen van Homeland zelfs maar in de buurt komt van het slechtste seizoen van 24 (moest je die serie volledig gezien hebben, naar mijn mening was dat seizoen 8, nipt gevolgd door 6.)

Zelfs 24 op zijn slechtst was beter dan Homeland seizoen 5, alhoewel Homeland natuurlijk veel actueler en realistischer is.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » di 05 apr 2016, 18:45

Ter info >> de makers van Homeland hebben heel veel afleveringen van 24 geschreven. ;)

Ah, dacht even dat je schreef dat seizoen 8 van 24 het beste seizoen was. :) Vond dat nu ook één van de mindere. Maar seizoen 6 was toch het eerste seizoen waar je wel kon zien dat de mot er serieus inzat, zeker omdat er na een paar afleveringen ergens een atoombom ontploft waar 2 afleveringen later al niet meer over gesproken werd.
Na de cliffhanger op het einde van seizoen 5 (mss wel het beste seizoen) was dat wel een tegenvaller.

Nu soit, welke serie nu beter is laat ik even in het midden, maar met die Alisson als mol binnen de CIA en de Russen als de gebruikelijke vijand moest ik plots toch erg aan 24 denken dit seizoen. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » di 05 apr 2016, 23:21

lord F. schreef:Ter info >> de makers van Homeland hebben heel veel afleveringen van 24 geschreven. ;)

Ah, dacht even dat je schreef dat seizoen 8 van 24 het beste seizoen was. :) Vond dat nu ook één van de mindere. Maar seizoen 6 was toch het eerste seizoen waar je wel kon zien dat de mot er serieus inzat, zeker omdat er na een paar afleveringen ergens een atoombom ontploft waar 2 afleveringen later al niet meer over gesproken werd.
Na de cliffhanger op het einde van seizoen 5 (mss wel het beste seizoen) was dat wel een tegenvaller.

Nu soit, welke serie nu beter is laat ik even in het midden, maar met die Alisson als mol binnen de CIA en de Russen als de gebruikelijke vijand moest ik plots toch erg aan 24 denken dit seizoen. :)

Dat Homeland en 24 gemeenschappelijke schrijvers hadden wist ik al, laat dat net de reden zijn dat ik indertijd naar Homeland ben beginnen kijken. Ik vind het vijfde seizoen van 24 ook één van de beste, ben vorig jaar nog is helemaal opnieuw beginnen kijken en zit momenteel in het midden van het vijfde seizoen (ik kijk traag want er zijn tegelijkertijd ook zoveel nieuwe dingen beschikbaar) en dat blijft toch zo fantastisch. De moord op Palmer, wat tegelijk verschrikkelijk was maar ook het hele seizoen in gang zette, de aanval op CTU met zenuwgas, de moord op Michelle Dessler en de dood van Tony Almeida (tot die uit de doden opstond uiteraard) en natuurlijk de fantastische Gregory Itzin als Charles Logan, de slechtste fictieve president die ik ooit gezien heb. Ik zou echt lang kunnen doorgaan over 24, niet enkel het vijfde seizoen maar de serie in het algemeen. Ik blijf er gigantische fan van. En dan heb ik nog niet gezegd hoe fantastisch Kiefer Sutherland wel niet is in die serie :D.

Maar na een tijd begonnen ze wel in herhaling te vallen natuurlijk. Ik geloof dat er in zo goed als elk seizoen een mol te zien was. De eerste keer was natuurlijk iconisch met Nina Myers. Briljant gedaan ook, eerder in dat eerste seizoen werd ze al eens verdacht gemaakt maar dat werd dan volledig ontkracht waardoor de optie dat zij slecht was zelfs niet meer in je op kwam. Spijtig genoeg hebben ze het hele concept van een mol binnen CTU (of een andere instantie) wel wat teveel gebruikt.

Er zijn veel vergelijkingen met Homeland te maken, maar 24 zal altijd winnen bij mij. Eerlijk gezegd vraag ik mij trouwens af waar Homeland nu nog naartoe moet gaan. Origineel ging die serie over een soldaat die na jaren gevangenschap terug thuis kwam, en een paranoïde CIA agente die toch niet zo paranoïde bleek te zijn omdat ze haar twijfels had over zijn intenties en aan welke kant hij nu eigenlijk stond. Daar blijft intussen ook niets meer van over.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » wo 06 apr 2016, 00:17

Je vergeet de hartverscheurende dood van Edgar nog in het vijfde seizoen van 24. ;) Zo'n grappige rol dat hij had in de reeks als je het vergelijkt met z'n rol in Sopranos. :)
(een stoere gast in Sopranos en in 24 zit hij gans de tijd achter een PC en wordt hij constant uitgekafferd door vrouwen "Shut up, Edgar")
Nu, pas op >> de reeks is blijkbaar wel vergankelijk want ik bekeek de eerste reeks onlangs nog eens op DVD en het viel me op hoe traag die eerste reeks wel was in vergelijking met de latere seizoenen.

Nu, hoe graag ik 24 ook graag zag, de eerste seizoenen van Homeland halen het wel makkelijk van 24. Zelfs het vierde seizoen (met Carrie als "drone queen") had meer diepgang. Maar zoals ik al zei, nu ligt het teveel in het verlengde van 24.
(al heeft er nog niemand ingebroken in de Russische ambassade, wat Jack Bauer ieder seizoen wel eens deed ;) )
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » wo 06 apr 2016, 21:08

Ik heb Edgar bewust niet vernoemd, ik vond dat echt een nutteloos personage. The Sopranos heb ik trouwens nooit gezien (ik weet dat dat schandalig is :D ).

Dat eerste seizoen is inderdaad héél traag, dat viel mij vorig jaar ook op. Het zit nog altijd geweldig goed in elkaar, maar qua tempo is het inderdaad niet meer up to date. Daarna is dat wel gebeterd natuurlijk.

En 24 zal voor mij altijd beter zijn dan Homeland, maar nu val ik in herhaling. :D
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » vr 08 apr 2016, 00:28

Interessant, het eerste en het laatste dat je zegt. :)
Ik stel voor dat je Sopranos eens bekijkt en dan zal je Edgar's personage anders bekijken.

Wat vond je eigenlijk van het 9e seizoen van 24? Dat was precies, wat men zegt, een best-of van de vorige seizoenen. En komt er eigenlijk nog een vervolg?
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere tv-programma's