Game Of Thrones - 2BE

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: Game Of Thrones - 2BE

Berichtdoor Nickos » di 03 feb 2015, 23:59

Wel weer typisch, Oberyn was met voorsprong mijn favoriet personage van het seizoen (op Tyrion na dan), en dan gaat die dood... Wel leuk dat Pedro Pascal (de acteur) is doorgebroken dankzij Game of Thrones, ik hoop dat we van hem nog veel gaan horen.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 159 keer

Berichtdoor lord F. » wo 04 feb 2015, 00:23

Nickos schreef:Wel weer typisch, Oberyn was met voorsprong mijn favoriet personage van het seizoen (op Tyrion na dan), en dan gaat die dood... Wel leuk dat Pedro Pascal (de acteur) is doorgebroken dankzij Game of Thrones, ik hoop dat we van hem nog veel gaan horen.

In het echt is hij blijkbaar samen met Lena Headey ofwel Cersei Lannister in Game of Thrones. :)
De acteur zal dus in ieder geval goede herinneringen hebben aan Game of Thrones. ;)

Afbeelding
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 981 keer

Berichtdoor Nickos » do 05 feb 2015, 16:07

Dat wist ik zelfs niet! Maar nu je het zegt, na wat opzoekwerk kan ik niet concluderen dat er veel geweten is van beide acteurs hun partners, dus je zal wel gelijk hebben :D.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » di 10 feb 2015, 20:50

Heb intussen ook de seizoensfinale achter de kiezen. Een mooie afsluiter in ieder geval met een aantal verrassingen. Niet dat Stannis Baratheon met een perfect gecoördineerde aanval de opstand van de Wildlings neersloeg (we wachten er immers al gans het seizoen op wanneer hij aan de Wall zou opduiken). Het leverde ook nog een mooie scene op tss Jon en Mance (iedere scene met Ciarán Hinds is immers de moeite).
Wel verrassend dat Tyrion kon ontsnappen én z'n vader kon vermoorden terwijl die op de WC zat. :) En de avonturen van Bran aan de andere kant van de Wall beginnen alsmaar intrigerender te worden met de introductie van de "Three-eyed-raven".

Veel om naar uit te kijken dus in seizoen 5, maar dat zal nu wellicht weer even wachten zijn. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » wo 11 feb 2015, 23:58

lord F. schreef:Heb intussen ook de seizoensfinale achter de kiezen. Een mooie afsluiter in ieder geval met een aantal verrassingen. Niet dat Stannis Baratheon met een perfect gecoördineerde aanval de opstand van de Wildlings neersloeg (we wachten er immers al gans het seizoen op wanneer hij aan de Wall zou opduiken). Het leverde ook nog een mooie scene op tss Jon en Mance (iedere scene met Ciarán Hinds is immers de moeite).
Wel verrassend dat Tyrion kon ontsnappen én z'n vader kon vermoorden terwijl die op de WC zat. :) En de avonturen van Bran aan de andere kant van de Wall beginnen alsmaar intrigerender te worden met de introductie van de "Three-eyed-raven".

Veel om naar uit te kijken dus in seizoen 5, maar dat zal nu wellicht weer even wachten zijn. :)

Voor jou wel ja :p. Als je op zijn Amerikaans kijkt is het nog een tweetal maanden wachten. Wel spijtig dat ik de dood van Tywin van ver had zien aankomen dankzij het internet (spoilers, overal spoilers!). Het zal interessant worden in seizoen 5 voor Tyrion aangezien die nooit van zijn leven nog in King's Landing zal kunnen komen. Afgelopen zomer zijn er foto's gelekt van Peter Dinklage op de set samen met een andere acteur/actrice waaruit duidelijk af te leiden is naar waar en wie hij zal gaan in seizoen 5. Dus ook dat zal voor mij al niet meer als een verrassing komen. Maar bon, dat is natuurlijk het risico dat je loopt door internet te gebruiken :D.

Volgens mij gaat het wel doodsaai worden in King's Landing vanaf nu. Tywin dood, Tyrion weg. En die twee personages waren net de reden waarom ik de scènes daar het leukste vond. Maar het zal nog interessant worden denk ik, er komen weer een hoop nieuwe personages bij (afgelopen zomer al aangekondigd op Comic Con). Ik zal het volgende in spoilertekens zetten voor de veiligheid maar persoonlijk vind ik niet dat het een spoiler is
Spoiler: Bekijk
maar sommige van die nieuwe personages zullen de achternaam 'Martell' hebben. En je kan je al zo voorstellen dat de familie van Oberyn het niet zo leuk zal vinden dat de Lannisters wederom verantwoordelijk zijn voor de dood van een Martell.

Alleszins, veel om naar uit te kijken in seizoen 5.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » do 12 feb 2015, 15:07

Tyrion is samen met Varys toch met de boot naar Essos vertrokken, dacht ik? Dus ja, in The Free Cities kan hij allerlei interessant volk tegenkomen. :) Arya is op weg naar Braavos, Brienne en Podrick zijn op zoek naar Arya; Jorah Mormont zal wellicht ook die richting uitgaan (Free Cities).

Meest bevreemdende uitspraak in de laatste aflevering was toch die van de 3-eyed raven tegen Bran Stark "You will never walk again, but you'll fly." :)

Soms moeilijk in de serie om Stannis Baratheon te plaatsen. Of je hem nu sympathiek moet vinden of niet. Hij lijkt rechtschapen (vooral dat hij de Nightwatch nu bijgesprongen heeft), maar hij doet ook veel uit eigen belang. Ben wel benieuwd naar z'n relatie met Jon Snow in seizoen 5.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » ma 21 dec 2015, 00:40

Heftige aflevering deze week van Game of Thrones met de aanval van de White Walkers op de Wildlings. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » ma 28 dec 2015, 15:07

Ik ben hier blijkbaar de enige die nog naar Game of Thrones kijkt. :lol:
(of toch de enige die GoT volgt via 2BE)

Gisteren de seizoensfinale. Niet de traditionele spectaculaire 9e aflevering deze keer (afl. 8 Hardhome was dat des te meer), maar toch heel wat cliffhangers in de laatste aflevering met de nodige belangrijke personages die sneuvelen. En de tv-kijkers zitten nu blijkbaar even ver als de boekenlezers, want de boeken zijn blijkbaar uitgeput. Vanaf nu hebben de boekenlezers de keuze om de serie verder te volgen op tv of toch te wachten tot George RR Martin het volgende deel afwerkt.

De 10e aflevering was ook de aflevering met de beruchte "walk of shame" en ik las al dat die actrice Lena Headey bespaard bleef. :) Dat er dus een boudy-double dat wandelingetje mocht maken door de straten van King's Landing en dat het hoofd van Lena Headey er via CGI op gemonteerd werd. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » wo 30 dec 2015, 22:44

Aangezien 2be met 6 maanden vertraging dit seizoen heeft uitgezonden kijk ik niet via 2be nee :D. Niet dat ik zo'n fan ben van downloaden, ik heb gewoon weinig geduld. Het vijfde seizoen van Homeland heb ik bijvoorbeeld volledig op Nederland 3 bekeken, maar daar was wel telkens de nieuwe aflevering 5 dagen na uitzending in de VS al op tv.

Misschien ga ik voor Game of thrones seizoen 6 wel wachten, want eerlijk gezegd vond ik seizoen 5 vrij langdradig en saai. Verhaallijnen die vooruit liepen op het tempo van een slak met reuma, en dit allemaal omdat ze deze serie duidelijk zo lang mogelijk willen laten bestaan, aangezien dit het grootste succes is dat HBO ooit heeft gehad. En ja, ik weet dat er momenteel gezegd wordt dat er nog een zesde, zevende en achtste seizoen zullen komen en het dan gedaan is maar het zou mij niet verbazen moest dit nog veranderen, zo hadden ze eerst gezegd dat seizoen 7 het laatste zou zijn. Of ze hebben eigenlijk maar net genoeg materiaal om 7 seizoenen te vullen op een deftig verteltempo en 8 seizoenen op een zeer, zeer traag tempo. Of het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat er nu zoveel personages en als gevolg verhaallijnen zijn dat ik het gevoel had dat elk personage amper 3 minuten per aflevering kreeg.

Gelukkig kwam er aan dit trage tempo wel een einde in de laatste aflevering, en dat is net hetgeen wat mij stoorde. Ik had het gevoel dat er 9 afleveringen amper iets gebeurde (met uitzondering van de aflevering waarin gevochten word tussen the nightwatch en the wildlings) en in de laatste aflevering gebeurde er zoveel dat ik er mij nu nog amper iets van herinner. Behalve het einde dan, en dat heeft dan veel te maken met het feit dat HBO er geen geheim van maakt (dit is dus geen spoiler vind ik want ze verkondigen het echt overal, maar ik zal het dan maar tussen tags zetten voor de veiligheid)
dat Kit Harington alias Jon Snow, alhoewel die duidelijk morsdood is, toch opnieuw zal verschijnen, en niet in flashbacks ofzo. Waarschijnlijk zullen ze dus wel met een magische manier om hem terug tot leven te wekken afkomen.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » do 31 dec 2015, 16:47

Goh, ik kijk gewoon liever vanuit mijn luie zetel naar tv ipv voor een computerscherm te kijken. :)
(ouderwets, I know)
Maar ik zie ze liefst ook zo rap mogelijk om niet iedere keer te moeten uitkijken voor spoilers.

Ja, seizoen 5 was één met hoogtes en laagtes, maar we waren ook wat verwend door seizoen 4. De verhaallijn in Dorme viel dik tegen. King's Landing boeide me ook minder tot de gevolgen van High Sparrow wat duidelijk werden (duurde ook lang tegen ik door had dat dat oud vies ventje niemand door niemand minder dan Jonathan Pryce gespeeld werd. En zo nog wel wat plekken waar er meer gebabbeld werd. Jammer ook dat Varys en Littlefinger minder aan bod kwamen.
Maar ook wel wat verrassende wendingen zoals hoe Stannis Barratheon evolueerde tijdens het seizoen. :) Van een bijna vaderfiguur voor Jon Snow in het begin van het seizoen tot z'n eigen dochter op de brandstapel zetten als wanhoopsdaad voor een hopeloze strijd om Winterfell.
Spectaculaire achtste aflevering dan weer met de aanval van de White Walkers op de Wildlings. En het eindbeeld van die aflevering waarbij de gesneuvelde wildlings terug "wakker" gemaakt werden.
En idd over uw spoiler. ;)
Dat was m'n eerste reactie ook toen hij neergestoken werd dat Mellisandre daar nog steeds rondloopt in Castle Black en dat in seizoen 3 Beric al eens opnieuw tot leven gewekt werd door diezelfde rode krachten. :)

Chapeau trouwens voor Carice Van Houten. Mellisandre kan zich wel licht kleden bij vriestemperaturen, maar de actrice zelf moet het toch wel koud hebben. :)

Maar Nickos, ben wel niet helemaal akkoord met je theorie over dat rekken (allez, ik hoop het toch). Tot nu toe volgden ze vooral de boeken, dat één boek min of meer een seizoen is. Nu zijn de boeken dus op en heeft George RR Martin het scenario voor de volgende boeken reeds verkocht aan HBO waardoor ze mss zelf nu een beetje het tempo kunnen bepalen.
En ben ook wel benieuwd in seizoen 6 hoe het Bran Stark intussen afgegaan is, want die is niet aan bod gekomen in seizoen 5. En ik kijk er al helemaal naar uit sedert ik weet dat Max Von Sydow de "3-eyed raven" gaat spelen. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » ma 04 jan 2016, 19:45

Ik heb Game of Thrones seizoen 5 ook volledig op mijn tv gezien hoor, naar een serie kijken die visueel zo goed is (want daar blijven echt wel de beste in) op een computerscherm kijken is doodzonde. Er bestaat gelukkig zoiets als hdmi kabels waardoor je van je tv een computerscherm kan maken (of omgekeerd).

Alleszins, ik ga er wel mee akkoord dat het heel moeilijk was om seizoen 4 te evenaren, laat staan te overtreffen. Het vijfde seizoen leed zwaar onder het verlies van Charles Dance (Tywin) en Pedro Pascal (Oberyn). De aanwezigheid van deze twee in seizoen 4 maakte dat voor mij het beste van de vijf, met seizoen 1 op de tweede plaats (en dat is dan weer te danken aan Sean Bean). Maar het is natuurlijk niet de schuld van HBO dat deze twee niet meer aanwezig waren in seizoen 5. Tywin moest eraan want het stond zo in de boeken, idem voor Oberyn, waarvan het nooit de bedoeling was dat die langer dan één seizoen zou meegaan. Langs de andere kant hebben we met de dood van Oberyn wel één van de meest schokkende, fascinerende en misselijkmakende scènes ooit gekregen in een tv serie. Voor mij was dat het hoogtepunt van seizoen 4 en van de serie. Niet omdat ik het personage zo graag dood wou maar omwille van de heftigheid en intensiteit. Ik vind het fantastisch als iets 'dat ocharme maar fictie is op tv' zo'n emoties bij mij kan loskrijgen (in dat geval woede en misselijkheid, zeker toen ik het de eerste keer zag.)

Dorne was inderdaad ronduit saai, ik had daar zoveel meer van verwacht. Varys en Littlefinger kwamen schandalig weinig in beeld en eerlijk gezegd, heel het gedoe met Cersei in King's Landing interesseerde mij amper. Zoals ik al had gevreesd voor in aan seizoen 5 begon is King's Landing gewoonweg niet meer zo interessant zonder Tywin, Tiryon en Jamie.

En wat Stannis betreft, ik had die eerste afleveringen al door dat ze ons op het verkeerde been probeerden te zetten. Een deel van mij had zoiets van 'wel tof dat die ineens zo sympathiek is, zeker tegenover zijn dochter.' Maar een ander deel dacht 'Het is abnormaal dat die plotseling zo'n grote vaderliefde toont voor zijn dochter, volgens mij gaat dat hier nog een héél donkere wending krijgen.'

Dat die uiteindelijk zijn dochter levend in brand ging steken had ik wel niet verwacht, ik had een idee dat ze het seizoen misschien wel is niet zou overleven, maar zo extreem had ik het niet zien gaan. Maar ja, in Game of Thrones kan dat natuurlijk allemaal :D.

En inderdaad, wat het tempo betreft kunnen ze het nu zelf bepalen. Seizoen 5 was nog een beetje gebaseerd op de boeken maar de voor de meeste personages was het materiaal in seizoen 4 opgebruikt. En het gaat gewoon te traag naar mijn zin, volgens mij is dat iets dat ze moeten van hogerhand, want Game of Thrones is het grootste succes dat HBO ooit heeft gekend en ze verdienen er zonder twijfel enorm veel geld aan (dvd's, blu rays, andere merchandise zoals t-shirts etc) en hoe langer de serie loopt, hoe langer ze actueel blijft en mensen er mee bezig zijn. Ze zouden gek zijn als ze dit niet probeerden.

En gelukkig was Bran Stark niet aanwezig dit seizoen, dan zou er nog een personage extra geweest zijn en het was nu eigenlijk al teveel :D.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » di 05 jan 2016, 00:41

Nu, het is nog steeds HBO en die hebben een reputatie hoog te houden, zeker met de hete adem van Netflix in hun nek. ;)
Ik heb er dus nog vertrouwen in want na een "minder" derde seizoen kwam er weer een denderend vierde seizoen.

Je vergeet nog te melden dat Mance Rayder (gespeeld door de steeds schitterende Ciarán Hinds) ook sneuvelde in de eerste aflevering van seizoen 5. :) Die speelde ook te weinig mee, maar iedere scene met hem was gedenkwaardig.
En, zoals ik zei, ik kijk uit naar de komst van Max Von Sydow die de stukken met Bran Stark tijdens seizoen 6 moet interessanter maken. :)

Was ook wel fan van Stephen Dillane, die Stannis Barratheon speelde, dus jammer dat die nu wellicht ook dood is. Hij had wel iets tragisch in zich. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » di 05 jan 2016, 16:37

Ik ben ondertussen al op het punt dat ik niet echt meer uitkijk naar bepaalde acteurs/personages, want ik weet nu al dat Max Von Sydow sowieso véél te weinig aan bod zal komen, omdat er gewoon teveel personages zijn. Ik was Ciarán Hinds ook al vergeten, het is voor mij dan ook al langer geleden.

En ik was ook helemaal vergeten dat we waarschijnlijk geen Stannis meer te zien gaan krijgen. Wat mijn punt weer duidelijk maakt, in de laatste aflevering gebeurt er zoveel dat ik dat al vergeten was. En echt erg vind ik het niet, hij verdiende het wel om aan zijn einde te komen eerlijk gezegd.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » di 05 jan 2016, 19:13

Ja, t was de pest tegen de cholera eigenlijk. ;)
Voor de Boltons kan je nu ook weinig sympathie hebben. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » di 12 apr 2016, 09:09

Nieuwe trailer voor seizoen 6
(best te bekijken met weinig zonlicht)

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere tv-programma's