Game Of Thrones - 2BE

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: Game Of Thrones - 2BE

Berichtdoor lord F. » ma 12 jan 2015, 16:41

Gisteren een interessante aflevering 0402 en 0403 met de wat onverwachte dood van King Joffrey. :) Voor één keer de dood van een personage dat je alleen maar kan toejuichen. ;) Je zag wel dat z'n huwelijk ergens naartoe gebouwd werd tijdens de aflevering maar het was wel een interessante wending waarbij je je al kan beginnen afvragen wie er nu achter zit.
Dacht precies het eerst aan de Tyrells omdat Margaery Tyrell wel voor een bepaalde reden wou trouwen met Joffrey, wetende dat hij zo'n monster is. Al is het nu niet duidelijk of ze nu koningin is gezien Joffrey stierf tijdens z'n huwelijk. Maar er zijn er nog wel die baat hebben bij de dood van Joffrey. :)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 418 keer
Is bedankt: 971 keer

Berichtdoor Nickos » di 13 jan 2015, 00:04

Het is en blijft een fantastische acteur, die Jack Gleeson. Hoe die een personage kan neerzetten dat door elke kijker gehaat en verafschuwd wordt, je moet het toch maar doen. Ik ben tot op heden nog nooit iemand op eender welk forum tegengekomen die zei 'toch wel een sympathiek personage, die Joffrey. Spijtig dat die dood is!' En Gleeson heeft er blijkbaar genoeg van en is intussen gestopt met acteren, wat echt zonde is.

He moment dat hij sterft zorgt dan ook voor een gevoel van ontlading, omdat er geen enkel ander personage was dat je meer dood wou (behalve Jon Snow dan in mijn geval, sorry Kit Harrington, maar ge kunt echt niet goed acteren). Anderzijds vond ik het ook wel een beetje spijtig dat Joffrey doodging, omdat het toch altijd een plezier was om naar hem te kijken. Maar zijn dood zorgt natuurlijk voor een aantal andere interessante verhaallijnen in de loop van dit seizoen.

En zonder spoilers weg te geven, je hebt nog een aantal fantastische Tyrion momenten om naar uit te kijken. Peter Dinklage was al fantastisch in elke scène die hij had de voorbije drie seizoenen, maar in seizoen 4 stijgt hij echt boven zichzelf uit. Een steengoede acteur. Ik vind het nog steeds spijtig dat hij de 'best supporting actor' Emmy vorig jaar niet heeft gewonnen. Die eer was voor Aaron Paul van Breaking Bad. Ook een goede acteur, maar niet beter dan Peter Dinklage wat mij betreft.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 157 keer

Berichtdoor lord F. » di 13 jan 2015, 01:34

Ook een pluim voor Charles Dance als Tywin Lannister. Duidelijk sedert seizoen 3 de eigenlijke persoon die op de "Iron Throne" zit.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » di 13 jan 2015, 01:36

lord F. schreef:Ook een pluim voor Charles Dance als Tywin Lannister. Duidelijk sedert seizoen 3 de eigenlijke persoon die op de "Iron Throne" zit.

Zeker en vast. Ook een fantastische acteerprestatie. Vreemd hoe ik dikwijls sympathie heb voor Tywin, terwijl die niet echt een aangename persoon is/
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor satine » di 13 jan 2015, 11:46

Nickos schreef:Het is en blijft een fantastische acteur, die Jack Gleeson.

Ik las laatst ergens dat Jack vaak na bepaalde scènes zich ging excuseren bij zijn collega's 'omdat hij weer zo vervelend had moeten doen' - zalig toch? ;)
Nickos schreef: Vreemd hoe ik dikwijls sympathie heb voor Tywin, terwijl die niet echt een aangename persoon is

Hier ook :!:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1267 keer
Is bedankt: 2818 keer

Berichtdoor lord F. » wo 14 jan 2015, 18:44

Ja, hij doet ook alles in het belang van de familie. Op welke manier is dan weer iets anders. :)
Z'n beheerste reactie op de Red Wedding zou je zelfs op het eerste zicht nog een plausibele uitleg kunnen vinden, terwijl het wel over een (laffe) afslachting ging. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » ma 19 jan 2015, 10:06

Interessante onthullingen deze week. Enerzijds weten we dus dat Lady Tyrell en Lord Baelish achter de vergiftiging zitten van King Joffrey. En we weten nu ook dat niet de Lannisters maar Lord Baelish achter de moord op Jon Arryn zitten wat ons heel wat zaken anders doet bekijken, want die moord heeft alles wat gebeurt is in Game of Thrones op gang gebracht.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » ma 02 feb 2015, 11:32

Volgende week laatste aflevering van seizoen 4. Gisteren de traditionele spectaculaire voorlaatste aflevering met de strijd tussen de Crows en de Wildlings aan de Muur. Ging Stannis Baratheon en co niet een handje toesteken volgens de laatste aflevering van seizoen 3? Momenteel laten ze de Nightwatch toch mooi in de steek. :)

Ook een beklijvend gevecht tussen Oberyn en The Mountain.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Dndnns » ma 02 feb 2015, 12:08

Wie was er allemaal in shock na het zien van aflevering 8?
Dndnns
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor lord F. » ma 02 feb 2015, 14:10

Dndnns schreef:Wie was er allemaal in shock na het zien van aflevering 8?

Was idd wel een redelijk heftig einde, maar bij Game of Thrones mag je zoiets altijd verwachten. :mrgreen:
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Dndnns » ma 02 feb 2015, 14:26

Voor mij alvast de beste scène uit heel de serie!
Dndnns
Nog geen rang

Berichtdoor lord F. » ma 02 feb 2015, 15:45

Dndnns schreef:Voor mij alvast de beste scène uit heel de serie!

De afslachting van de Starks was anders ook wel behoorlijk heftig in seizoen 3.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » ma 02 feb 2015, 18:17

De eerste keer dat ik dat zag werd ik fysiek misselijk, en ik ben wel wat gewoon, maar ik had niet verwacht dat het zo gruwelijk ging gebeuren. Ik vraag mij trouwens nog altijd af of zoiets fysiek effectief mogelijk is.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » ma 02 feb 2015, 18:28

Nickos schreef:De eerste keer dat ik dat zag werd ik fysiek misselijk, en ik ben wel wat gewoon, maar ik had niet verwacht dat het zo gruwelijk ging gebeuren. Ik vraag mij trouwens nog altijd af of zoiets fysiek effectief mogelijk is.

Vraag het me ook af, maar het paste wel bij Tyrions verhaaltje over de kevers net ervoor. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Dndnns » ma 02 feb 2015, 22:32

Onderschat The Mountain nooit!
En eerlijk gezegd, ik denk dat die acteur daar effectief toe in staat is mits handbescherming.
Dndnns
Nog geen rang

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere tv-programma's