Game Of Thrones - 2BE

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Game Of Thrones - 2BE

Berichtdoor Poolaapje » zo 21 okt 2012, 13:33

http://www.humo.be/tv-tips/178682/serie-game-of-thrones

http://2be.be/game-of-thrones

In een mythisch land waar zomers decennia kunnen duren en winters een leven lang, is onheil op komst. Twee machtige families, de nobele Starks en de samenzweerderige Lannisters, voeren een dodelijke machtsstrijd rond de heerschappij over de zeven koninkrijken van het mythische continent Westeros.

De zeven koninkrijken vormden ooit zeven aparte staten maar werden verenigd door de familie Targaryen. Zij regeerden er bijna 300 jaar, totdat Aerys II Targaryen door een verbond van de Baratheons, Starks, Arryns, Tullys (Tullings) en Lannisters werd afgezet en gedood. Robert Baratheon werd de nieuwe koning.

De zeven koninkrijken worden van het verre noorden gescheiden door de grote ijsmuur, die wordt bemand door de Nachtwacht. Zij beschermen het rijk tegen de gevaren van achter de muur.

Na de dood van Aerys II vluchtten zijn jongste kinderen, Viserys en Daenarys, naar Essos, het oostelijke continent.

Viserys is nu vastberaden om de troon te bestijgen waarop hij recht meent te hebben en sluit daarom een dodelijke alliantie met Khal Drogo, waaraan hij zijn knappe zus Daenarys uithuwelijkt.

Hun bloederig gevecht om de IJzeren Troon is een pad vol verraad, lust, intriges en bovennatuurlijke krachten. Het is een spel met ver rijkende gevolgen.

Game of Thrones werd van bij zijn debuut overladen met goeie reviews en heeft intussen een indrukwekkend palmares van awards en nominaties achter zijn naam staan. Zo sleepte de reeks onlangs maar liefst 6 Emmy Awards (11 nominaties) in de wacht. Verder staan ook onder meer een Golden Globe en 2 Gouden Nymph Awards op het TV Festival van Monte Carlo op het palmares.

Speciaal voor Game of Thrones werd door een taalexpert de taal ‘Dothraki’ ontwikkeld. Deze taal heeft een beperkte grammatica en slechts 1.800 woorden vocabularium.
Laatst bijgewerkt door Poolaapje op ma 22 okt 2012, 01:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 44 keer
Is bedankt: 55 keer

Re: Game Of Thrones - 2BE

Berichtdoor Poolaapje » zo 21 okt 2012, 13:39

Eindelijk, zou ik zo zeggen. :D

Ik heb de twee seizoenen al gezien en ben ondertussen halfweg het vierde boek. Het enige wat ik kan aanraden is: Blijf zo ver mogelijk weg van spoilers! Niet op voorhand wat opzoeken op internet want spoilers zijn zo onvermijdelijk omdat de toekomstige verhalen zo verweven zijn en er altijd onverwacht doden vallen.

Daarom stel ik ook voor om hier maar te bespreken tot de aflevering(en) die al op 2BE verschenen zijn zodat nieuwe kijkers hier geen spoilers vinden.

Winter Is Coming!
Afbeelding
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor lord F. » ma 22 okt 2012, 14:58

Eerste aflevering gisteren gezien en smaakt naar meer. :)
zal wel nog wat moeten wennen aan de verschillende plotlijnen, maar blijkbaar is het daarna wel erg verslavend.

Leuk om Boromir van in Lord of the Rings nog eens terug te zien. :)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 417 keer
Is bedankt: 957 keer

Berichtdoor Poolaapje » ma 22 okt 2012, 16:24

Als je ergens niet meer kan volgen, altijd welkom om vragen te stellen. :)

Ik heb me wel blauw geërgerd aan sommige vertalingen. Van The Imp, de apenkop maken, houdt niet veel steek.
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor lord F. » ma 22 okt 2012, 16:46

Poolaapje schreef:Als je ergens niet meer kan volgen, altijd welkom om vragen te stellen. :)

Ik heb me wel blauw geërgerd aan sommige vertalingen. Van The Imp, de apenkop maken, houdt niet veel steek.

Ja, het duurde even voor ik door had dat de 'midget' de "apenkop" was. 8)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Matthi » ma 29 okt 2012, 21:24

Hmmm ... ik heb ook een poging gedaan deze zomer deze serie te bekijken. Ik zag dat hij heel erg goede punten scoorde op ondermeer http://mijnserie.nl. ik heb toen 2 afleveringen gekeken, maar ik vond het helaas niets voor mij. Erg langdradig en ik vond dat er al bij al weinig spannends in gebeurde.
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via twitter en facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
Matthi
Administrator
Administrator
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 18 keer
Is bedankt: 21 keer

Berichtdoor lord F. » ma 29 okt 2012, 21:59

Matthi schreef:Hmmm ... ik heb ook een poging gedaan deze zomer deze serie te bekijken. Ik zag dat hij heel erg goede punten scoorde op ondermeer http://mijnserie.nl. ik heb toen 2 afleveringen gekeken, maar ik vond het helaas niets voor mij. Erg langdradig en ik vond dat er al bij al weinig spannends in gebeurde.

Vind ik toch niet. Er wordt rustig opgebouwd. Ik denk dat het de eerste afleveringen gewoon een beetje wennen is aan de verschillende personages en volkeren die de revue passeren, maar dat het daarna leuker wordt om verder te volgen.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Poolaapje » ma 29 okt 2012, 22:28

Er worden heel veel verschillende personages geïntroduceerd met allemaal een verschillende achtergrond en verhaal. Het is normaal dat het nu wat trager gaat. Wees gerust er komt nog genoeg actie en spanning. Zeker als ze in de hoofdstad King's Landing zijn.

Op het einde is er een huurling geweest die Bran probeerde te vermoorden, en de zoektocht naar de opdrachtgever zet een heel radarwerk in actie dat tot verschillende gebeurtenissen leidt. Plus Jon Arryn (het lichaam dat ze toonden in de eerste aflevering en de man van Catelyn's zus Lysa) is ook vermoord, het waarom van die moord en de dader kennen ze ook nog niet.

En hoe meer slaag Joffrey krijgt hoe beter, hoe verder in de serie, hoe beter je dat begrijpt. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Poolaapje » ma 05 nov 2012, 01:52

Ze hebben hun vertaling van The Imp al gewijzigd in de gnoom. Ze zullen waarschijnlijk te veel commentaar gehad hebben. (Ik had er de boskabouter van gemaakt, maar ik vrees dat ze dat in die periode nog niet zullen gehad hebben :mrgreen: )

Oppassen met Littlefinger trouwens, zeer geniepig en sluw. Daarom ook in van de interessantste personages.

En onder de categorie verwend nest: Cersei die haar zoon zegt dat hij alles mag doen omdat hij prins is en later koning zal worden. Dat gaat ze zich nog berouwen...
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor lord F. » ma 05 nov 2012, 13:21

Ja, mss dat er teveel reacties waren van dwergen in Vlaanderen? :)

Die blonde gast die z'n zus "verkoopt" in ruil voor een leger vind ik anders ook een gevaarlijk heerschap.
maar van hem is het wel heel duidelijk dat het een slechterik is. :)

Iain Glen die in het tweede seizoen van Downton Abbey een soort van slechterik speelde doet trouwens ook mee in Game of Thrones.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Poolaapje » ma 05 nov 2012, 13:39

Viserys, de rechtmatige koning van Westeros. Aartje naar zijn vaartje, zo gek als een deur, die niet voor niets The Mad King werd genoemd. Als je opgelet hebt, weet je hoe de oudere broer en vader van Ned Stark gestorven zijn door Arys. Vader werd in brand gestoken in zijn harnas, dus kon er niet aan ontsnappen. Brandon, de broer, moest toekijken van de andere kant van de zaal, met een strop rond zijn nek. Om zijn vader te kunnen helpen, moest hij zichzelf verstikken, uiteindelijk allebei dood. (Weet dat het niet zo lang en zo breed wordt uitgelegd, maar zoveel maakt het niet uit voor het verhaal) Terwijl iedereen van het hof toekeek, was het verhaal dat Jaime Ned vertelde toen ze elkaar tegenkwamen vlak voor de Iron Throne.

Jep, weet ik, Downton Abbey volg ik ook. Vind het vrij leuk om acteurs in verschillende series te zien opduiken. Bijvoorbeeld Giancarlo Esposito die in Breaking Bad speelt, maar daarna ook nog opdook in Once Upon A Time en nu in Revolution. Sterke acteur.
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor lord F. » ma 05 nov 2012, 13:48

Poolaapje schreef:
Jep, weet ik, Downton Abbey volg ik ook. Vind het vrij leuk om acteurs in verschillende series te zien opduiken. Bijvoorbeeld Giancarlo Esposito die in Breaking Bad speelt, maar daarna ook nog opdook in Once Upon A Time en nu in Revolution. Sterke acteur.

Giancarlo Esposito in Breaking Bad? Da's voor binnenkort wellicht, want zit nog in het begin van seizoen 2. :)
Ik ken Giancarlo Esposito vooral van The Usual Suspects.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Poolaapje » ma 05 nov 2012, 13:55

Snel imdb gecheckt, vanaf aflevering elf van seizoen twee, en ik zal braaf zijn en niets verraden over zijn personage.

Vind het interessant als acteurs in verschillende series opduiken en echt verschillende personages spelen. Kan je zien hoe goed ze wel niet zijn.
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor lord F. » zo 25 nov 2012, 18:08

Had toch niet verwacht dat Ned Stark nu al zou sneuvelen in de serie. Ben wel benieuwd hoe het nu verder zal gaan.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Poolaapje » zo 25 nov 2012, 21:42

Aan welke aflevering zit je al? Zit je mee met de afleveringen van 2BE of heb je al verder gekeken? Want vorige week hebben ze enkel maar het gevecht getoond met Jaime.

De Star Wars variant :)

In heb boek wordt het been van Eddard trouwens verbrijzeld doordat hij tijdens het gevecht onder een paard belandt, maar dit is natuurlijk veel interessanter voor televisie. :)
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Volgende

Keer terug naar Andere tv-programma's