thuis versus familie

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: thuis versus familie

Berichtdoor deborah1 » ma 27 jul 2015, 13:25

Nickos schreef:
Crackers schreef:Wat vonden jullie van de seizoensfinale van Familie?

Niet echt beter dan die van Thuis, maar toch nog goed. Dat Bart nog leeft was natuurlijk te verwachten, de vraag is waarom hij zijn dood in scène heeft gezet. En ik ben zeer benieuwd naar de reactie van Marie-Rose op het bedrog van Matthias. En dat Peter het er levend vanaf zal brengen verwacht ik ook wel :D.

Dat kan je ondertussen ontdekken via de vtm-app. I
deborah1
Nog geen rang

Heeft bedankt: 9 keer
Is bedankt: 24 keer

Berichtdoor Nickos » di 28 jul 2015, 22:23

lord F. schreef:Hola, toch iemand die beide soaps volgt. :)

Naar Thuis kijk ik altijd 'volledig', in die zin dat ik nooit bepaalde scènes zal doorspoelen, en dus de aflevering van begin tot eind bekijk. Maar als ik naar Familie kijk heb ik soms op twintig minuten twee afleveringen gezien, als je begrijpt wat ik bedoel :D. Thuis is en blijft beter, maar aangezien ik ben opgegroeid met een ganse familie die naar Familie kijkt en niemand naar Thuis kan ik het toch niet laten om het een beetje te volgen, al was het uit nostalgie.

Ik ben wel benieuwd wat het gaat geven op lange termijn, familie blijft kijkers verliezen (iets waar ze naar mijn mening wel zelf om gevraagd hebben, Martine Jonckheere buitengooien is het domste dat ze hadden kunnen doen. Dat is bijna hetzelfde of de makers van Thuis zouden Leah Thys ontslaan) en Thuis blijft kijkcijferrecords verbreken.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 158 keer

Berichtdoor knijn » za 05 sep 2015, 00:24

Ik vind familie eigenlijk wel beter de laatste tijd.. wel ook veel banaliteiten in (doet me wat aan neighbours denken) maar bij thuis is dat ook soms en dan direct zo plat. En die 'bid voor mij' boodschap en andere boodschappen ind at filmpje..daar wil ik alles van weten.
boeit me
gaat ook allemaal wat sneller dan thuis.. hoeveel maanden gaan we nog moeten wachten tot helene ontmaskerd wordt..
en nog een plus: ze maken een sprong over de zomer.. wat gekunsteld maar toch beter dan dat haken-ogen verhaal in thuis na de zomer
knijn
Nog geen rang

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 4 keer

Berichtdoor hannanaske » zo 06 sep 2015, 18:45

knijn schreef:gaat ook allemaal wat sneller dan thuis.. hoeveel maanden gaan we nog moeten wachten tot helene ontmaskerd wordt..

Is dat niet juist de 'sterkte' van thuis? :denk: Het is misschien wat lang wachten en soms tenenkrullend als de oplossing zo dichtbij lijkt te zijn, maar telkens weer als zand tussen de vingers glipt.
Je kan plotseling iemand zien binnenstappen en filmen ze enkel de voeten (was vorig jaar ook zo met die danny) en de opeenvolgende aflevering is het gewoon een nieuwe dag, dus weet je eigenlijk nog evenveel. :lol:

Als we morgen al zouden weten wat die Hélène bezield heeft om Geert te bedriegen, wie die Henri is en of Marianne - al dan niet- schuldig is aan moord, dan is er waarschijnlijk al weinig verhaal meer over om te blijven uitkijken naar een volgende aflevering. Dan is er weinig spanning.

Je zegt dat Familie meer banaliteiten toont dan Thuis (ik kijk niet naar Familie, dus kan ik er niet echt over oordelen) maar komt dat niet omdat het verhaal dan misschien té snel evolueert? Dat ze gewoon sneller verhalen moeten zoeken om spanning te blijven houden? Ofwel moeten ze het opvullen met banale dingen.

Die traagheid in thuis vind ik juist positief. Er hoeft niet teveel tegelijkertijd te gebeuren en de meeste dingen in de soap zijn een aanleiding tot een nieuwe wending/ nieuw verhaal.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 95 keer
Is bedankt: 677 keer

Berichtdoor Nickos » vr 17 jun 2016, 14:54

De seizoensfinale van Familie is dit jaar op woensdag 29 juni. Vrij raar want normaal is die altijd op een vrijdag. Alsof ze bang zijn om minder kijkers te hebben als ze hun seizoensfinale gelijktijdig met die van Thuis uitzenden.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 158 keer

Berichtdoor lord F. » vr 17 jun 2016, 15:06

Nickos schreef:De seizoensfinale van Familie is dit jaar op woensdag 29 juni. Vrij raar want normaal is die altijd op een vrijdag. Alsof ze bang zijn om minder kijkers te hebben als ze hun seizoensfinale gelijktijdig met die van Thuis uitzenden.

haha, ik weet niet of het met Thuis te maken heeft. :) Op 29 juni zijn er geen matchen op het EK voetbal.
Maar de seizoensfinale van Thuis is ook op een voetballoze avond.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 418 keer
Is bedankt: 974 keer

Berichtdoor Seraph » vr 17 jun 2016, 23:18

Ze zullen die drie afleveringen wel nodig gehad hebben om de verhaallijnen mooi aan elkaar aan te sluiten. Of een combinatie van de opgesomde redenen hierboven.
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 29 keer
Is bedankt: 35 keer
Gebande gebruiker

Vorige

Keer terug naar Andere tv-programma's