De Mol

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 744
x 509

De Mol

Bericht door martha » ma 01 mei 2023, 17:17

Ik geef het op :mrgreen: Na Lieselot en mijn reserve Thomas ging ik vorige week voor Ruben en vliegt die eruit zeker :doh: :doh:

En ik vrees dat het Lancelot zal zijn.
martha schreef:
di 11 apr 2023, 18:17
Denk dat Lieselot hoopte dat haantje Lancelot wel voor die pasvragen ging gaan (zei ze niet, je mag ze allebei hebben :denk: ). Omdat Lancelot toch besloot om niet voor de pasvragen te gaan kwam er 5000 euro in de pot wat verklaarde dat de mol in haar :mrgreen: dagboek zei dat ze gefaald had bij die opdracht.
Mijn eigen gequoot en vervang Lancelot als de teleurgestelde mol in zijn dagboek.
Gisteren bij het boomzagen nam Lancelot direct het voortouw door te zeggen we gaan voor de diepste snede, zal het meeste geld opbrengen terwijl het het minste was. Als ik terugdenk aan die keer dat hij "schoolmeester" moest zijn .. Dus ik vrees Lancelot maar beste Hannanaske, ik ga geen 10 paar schoenen opfretten want dan heb ik er geen meer over :lol:

Wat de aflevering betreft : ik vond het hele gedoe in de saloon slaapverwekkend, dus met slappe aandacht gevolgd. Was ook afgeleid door Martha die aan het ijsberen ging en dan was er aan de overkant van de straat een interventie van de brandweer, het juiste waarom weet ik niet.
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 29

De Mol

Bericht door hannanaske » ma 01 mei 2023, 21:49

Er bestaat ook een website van de mol waarin je ziet wie het meeste verdiend heeft, alleen is ze nog niet geüpdatet want de opdrachten van gisteren staan er nog niet op (én daar heeft Commy wél 3000 euro verdiend)
https://be.wieisdemol.com/dm2023-followthemoney

Maar tot vorige week was Lancelot wel diegene die het meest verdiend heeft én ondanks het feit dat hij veel dingen doet die enorm twijfelachtig zijn, begin ik ook wel te denken dat hij gewoon zenuwachtig wordt van die tijdsdruk én dat het daarom niet altijd lukt.
Gisteren met die tongtwisters was ie enorm aan't sukkelen maar als het er dan weer op aankwam lukte het nog net wel.
In café de mol toonden ze ook al die beelden hoe Lancelot dingen laat mislukken, het dan later toch weer goed doet, om dan weer te laten mislukken, om dan toch weer goed te doen... :lol: Daarom dat kan ik hem nooit goed kon peilen, maar denk nu toch wel dat het gewoon in zijn aard zit. 't Is ook niet dat die opdrachten supergemakkelijk zijn en niet iedereen kan even goed om met tijdsdruk.

Het is mij ook al opgevallen dat hij in de laatste afleveringen enorm meegaand is over wie welke opdrachten gaat uitvoeren. Tot vorige week was het Thomas die wel enorm de leiding nam en beslissingen nam wie welke proef zou doen en de verdeling ervan (daarom dat hij voor zoveel mensen verdacht was, terwijl ik het nog wat kon plaatsen aangezien hij een leraar is) Lancelot is precies met alles akkoord en maakt het hem ni zoveel uit welke proeven hij gaat doen.
In tegenstelling tot vorige jaren heb ik ook niet het gevoel dat er twee kandidaten ook constant bij elkaar zitten (omdat ze elkaar op 't spoor zitten)

Neen, ik vind het echt een moeilijken dit jaar!
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 29

De Mol

Bericht door hannanaske » za 06 mei 2023, 13:07

Followthemoney is geüpdatet :angel: Nu staat Toos aan de leiding van het meest binnengebrachte geld :eek:

En dat doet me dus wéér twijfelen. :lol:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 37
x 884

De Mol

Bericht door Tiboko » zo 07 mei 2023, 14:47

Pas deze ochtend de jongste aflevering kunnen zien. Wist dus al dat Ruben eruit was en kon me daardoor focussen op de andere 3 kandidaten...

Toos speelt té graag het spel, die geeft zich volledig. Ruben kan (kon) duidelijk niet goed liegen. Dus resten Comfort en Lancelot. Moeilijk - maar ik blijf haar toch vooral als mol zien...

Bij het schietduel bv was zij sneller dan Ruben en tóch schoot hij eerst. Op die manier werd er geen extra geld verdiend voor de groepspot...
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 29

De Mol

Bericht door hannanaske » zo 07 mei 2023, 23:03

Dan toch Commy :-) Nuja, als zij het minst heeft verdiend dan is het wel terecht & aangezien de pronostieken ongeveer gelijk stonden kan je wel zeggen dat ze het niet slecht heeft gedaan.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik benieuwd ben naar volgende week en waar zij gemold heeft, want eerlijk; Ik zie het niet echt! :lol:
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 29

De Mol

Bericht door hannanaske » ma 25 mar 2024, 12:29

De Messias van Hullehem :crazy:

En alwéér een Philippe in de mol... :lol:
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 744
x 509

De Mol

Bericht door martha » ma 25 mar 2024, 15:53

Jammer dat hij eruit is; vond hem wel symphatiek. Deed me denken aan Jens uit Ieper enkele seizoenen terug.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 744
x 509

De Mol

Bericht door martha » ma 08 apr 2024, 16:33

Aflevering 3 is gepasseerd en mijn molleke blijft Lynn :yup: . Met als reserve Stefanie (de stilste van de groep). En ik vind deze editie toch beter dan die van vorig jaar :oops: en de eerste keer sinds de mol 2.0 is er eens geen enkele kandidaat waar ik me aan erger.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1079
x 1490
Contacteer:

De Mol

Bericht door daffy duck » ma 08 apr 2024, 16:59

Ik gok op Coco! Ze spreekt. vloeiend Italiaans en ineens begrijpt ze het zelfs niet meer in een scene. Raar!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 744
x 509

De Mol

Bericht door martha » di 09 apr 2024, 12:58

Komt coco niet oorspronkelijk uit Mallorca ? :denk: Deel van Spanje ? :denk:

Ik weet het niet van coco : die is veel te veel in beeld :mrgreen: Net zoals Bernard. In de humo stond er onlangs een artikel over de mol en daarin zegt Gilles dat iedere aflevering vooral aan een select groepje kennissen wordt getoond en als de produktie merkt dat dat groepje direct de mol ontmaskerd, dan sturen ze bij (montage).
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 29

De Mol

Bericht door hannanaske » ma 15 apr 2024, 10:35

MOEILIJK :denk: MOEILIJK :denk: MOEILIJK :denk:

Voorlopig verdenk ik...

...NIET Charlotte; Ze lijkt mij gewoon zo'n spontaan guitige meid die soms een beetje te enthousiast kan zijn; Haar verdubbelaars vergeten en vorige week haar zwijgplicht verbreken. Vorige week vond ik haar die muziekproef ook wel enorm goed doen, terwijl het herkennen van die Italiaanse liedjes wel een opdracht was waarmee ze aan het stuur zat.

...NIET LYNN; In de eerste aflevering bleek zij als enige kandidaat in het sloepje te zitten omdat zij de enige was die ingevuld had dat ze liever de mol niet wilde zijn. Niet iets om meteen veel waarde aan te geven natuurlijk, maar gisteren bleek ze ook nog eens extra te herhalen dat ze het spel graag fair wilde spelen, en dat ze liever niet wou dat een andere kandidaat daarvoor zou boeten.
Ofwel kan die héél héél goed liegen, maar ik vermoed dat ze gewoon graag dat spel wil spelen.
Daarbij vond ik die opdracht die Michaël moest uitleggen met handgebaren over die twee kinderversjes die ze op de juiste wijze door elkaar moest opzeggen, wel héél gemakkelijk verlopen. Ik zou als mol die opdracht toch niet doen slagen , en doen alsof ik er geen hol van begrijp want volgens mij was je daardoor toch niet uit de mand gevallen :lol:

...Voorlopig verdenk ik

Misschien toch Michael wel een beetje; Zijn geklungel met die buizen :lol: Ik vond het ook een beetje vreemd om iemand de booster te geven op het moment dat die in de bocht rijdt, het lijkt me beter om die auto te versnellen op een recht stuk :yup:
Hij zei gisteren ook al dat het eens tijd wordt dat hij nog eens geld in de pot gaat steken (aja want met die pandoradoos te openen heeft hij er veel uitgehaald natuurlijk) en in tegenstelling tot Charlotte geloof ik dat er bij Michael misschien toch iets meer kan achter zitten dan alleen enthousiasme. Dat hij die vreugdekreet misschien wel met opzet deed toen Lynn de opdracht juist deed met de kinderliedjes en daarmee de zwijgplicht verbrak :razz:

...Voorlopig verdenk ik

MIsschien wel een beetje Bernard; Het herkennen van Italiaanse automerken bleek toch niet zo hard zijn beste eigenschap te zijn. :naughty: En zijn oriëntatie ook al niet. Behendigheid om pizzadozen te dragen evenmin. Daarbij zou ik het wel grappig vinden mocht iemand zo openlijk mollen: "Oei, nu laat ik een pizzadoos vallen" en "Oei, nu liggen er nog eens drie op de grond" en "Hup, weeral zeven gesneuveld"
Misschien is dat niet zo onschuldig.

...voorloipig observeer ik Senne en Stéphanie nog rustig wat verder
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 37
x 884

De Mol

Bericht door Tiboko » ma 15 apr 2024, 13:11

Ik hou het al sinds vorige week op Lynn, ze houdt zich steeds nadrukkelijk op de achtergrond (gisteren bijvoorbeeld op dat platform, waar ze de rondjes moesten tellen) - maar heeft toch vaak ook een (kleine) invloed op wat er gebeurt.

En dat ze die pizza liet vallen is toch van een andere orde dan er een stukje ananas op te laten vallen. Dat even later die kat in beeld kwam, kan anderzijds ook een tip geweest zijn (katten = mollenjagers).

Overigens - als enige nadrukkelijk zeggen dat je het spel fair wil spelen is natuurlijk ook iets dat de mol zich kan permitteren, want een mol kan niet naar huis gestuurd worden vanwege te slechte antwoorden in de eindproef...

En veel moet de mol voorlopig ook niet saboteren, dat doen de andere kandidaten zelf wel precies. Er is ook nog opmerkelijk weinig verdiend voorlopig, in vergelijking met vorige seizoenen.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 744
x 509

De Mol

Bericht door martha » ma 15 apr 2024, 14:51

Ik blijf bij Lynn :yup: En Bernard ? Valt zijn geklungel niet te veel op ? Die pizzadozen bvb.

Wij kijkers moeten geloven dat Lynn geen enkel antwoord wou kopen bij De Mol maar we hebben het niet gezien hé. Stefanie blijft ook nog altijd in mijn vizier. Anderzijds : de twee vorige seizoenen hadden we een vrouwelijke mol, wordt het dit keer één man ? :denk:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1079
x 1490
Contacteer:

De Mol

Bericht door daffy duck » ma 15 apr 2024, 17:05

Coco= uit! Dus moet herstarten met verdenken. Ik gok nu op Michael. Dat verkeerd aantal rondjes 14 i.p.v. 15= onbegrijpbaar dat zoiets gebeurt. En dan die buizen. Voor iemand die z'n huis helemaal verbouwd heeft. Onbegrijpelijk. Ofwel zit hij daar in z'n huis gans de dag met z'n voeten in het water en te rillen van de koude.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 29

De Mol

Bericht door hannanaske » ma 15 apr 2024, 22:24

Ik moest eigenlijk wel een beetje lachen met die opdracht. :lol: Wie verzint dat toch? :lol:

Héél eventjes zag je een beeld van iets uit de lucht en dacht aan vogelkak, tot Gilles terug in beeld kwam en vertelde dat ananas op pizza de grootste zonde was in Italië :lol: Toen was het duidelijker dat het een ananasregen was. Maar ik vond dat toch efkes een grappig momentje.
0 x

Plaats reactie