Tabula rasa

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: Tabula rasa

Berichtdoor Glenny » ma 04 dec 2017, 23:33

ik vond het einde wel oké toen ik het gisteren op de buis zag maar een dagje later ben ik inderdaad zoals velen, scherper van oordeel. Veel dingen die heel raar zijn, De Geest die met één hand een heel onderzoek op eigen houtje kon doen en dan nog met die auto.... toch een beetje het gevoel dat ze het rap rap deden. Het werd vooraf vergeleken met het grote Beau Séjour en verwacht dat het eraan kon tippen. In mijn opinie slaagt het daar zeker niet in maar het was al bij al een geslaagde serie.
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 5 keer
Is bedankt: 28 keer

Berichtdoor lord F. » ma 04 dec 2017, 23:56

Glenny schreef:ik vond het einde wel oké toen ik het gisteren op de buis zag maar een dagje later ben ik inderdaad zoals velen, scherper van oordeel. Veel dingen die heel raar zijn, De Geest die met één hand een heel onderzoek op eigen houtje kon doen en dan nog met die auto.... toch een beetje het gevoel dat ze het rap rap deden. Het werd vooraf vergeleken met het grote Beau Séjour en verwacht dat het eraan kon tippen. In mijn opinie slaagt het daar zeker niet in maar het was al bij al een geslaagde serie.

Oei, vergelijkingen zijn altijd gevaarlijk. :)
Ik vond Tabula Rasa toch een heel goeie serie hoor.
Goed gevonden plottwists en de Memento-achtige opbouw.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 984 keer

Berichtdoor Pienokiejoo » do 07 dec 2017, 17:32

Goed reeks
Pienokiejoo
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor Glenny » do 07 dec 2017, 22:04

lord F. schreef:
Glenny schreef:ik vond het einde wel oké toen ik het gisteren op de buis zag maar een dagje later ben ik inderdaad zoals velen, scherper van oordeel. Veel dingen die heel raar zijn, De Geest die met één hand een heel onderzoek op eigen houtje kon doen en dan nog met die auto.... toch een beetje het gevoel dat ze het rap rap deden. Het werd vooraf vergeleken met het grote Beau Séjour en verwacht dat het eraan kon tippen. In mijn opinie slaagt het daar zeker niet in maar het was al bij al een geslaagde serie.

bij BS had ik bij de ontknoping zoiets van, het plaatje klopt helemaal. Bij TR veel minder, het einde voelde wat geforceerd en rap rap gedaan aan.... wat jij Lord ?
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor lord F. » do 07 dec 2017, 22:38

Glenny schreef:
lord F. schreef:

bij BS had ik bij de ontknoping zoiets van, het plaatje klopt helemaal. Bij TR veel minder, het einde voelde wat geforceerd en rap rap gedaan aan.... wat jij Lord ?

Goh, ik ben hier niet om het proces te maken van Beau Séjour. :)
Ook moeilijk, gezien Beau Séjour meer magisch realisme is (waar je je best niet teveel vragen bij stelde) en Tabula Rasa niet.
Bij Beau Séjour hadden ze het nog wel een aflevering kunnen inkorten, vond ik, en volgens ik las hebben de scenaristen tijdens het schrijven een paar keer van moordenaar geswitcht.

Maar goed, het gaat hier over Tabula Rasa: zoals het geschreven is heb ik het nog niet eerder gezien bij een Vlaamse serie.
Dat gegeven van geheugenverlies is tot in de puntjes uitgewerkt en je beleeft het verhaal ook volledig zoals Mie. In de eerste afleveringen ben je ook volledig het spoor bijster, net als haar, en beetje bij beetje valt de puzzel in elkaar.
De nodige plottwists zorgen ook voor een groot WTF-gehalte. Dat kind dat dus al gestorven blijkt te zijn, Thomas die vastgebonden ligt onder de hut, ...
Je kan dan zeggen dat er in de laatste aflevering heel veel gebeurt, maar dat moet ook omdat je voor de laatste aflevering nog op het verkeerde spoor moet zitten. En er zitten al een heleboel hints in de voorgaande afleveringen verborgen die naar deze apotheose verwijzen.

De meeste zijn, denk ik, wat in de war omdat ze verwacht hadden dat die boswachter een grotere rol in het geheel had, maar da's dan ook weer goed dat hij er uiteindelijk helemaal niks mee te maken heeft. ;)

Ik vond het een geslaagd einde. En of het nu goed komt tss Mie en Benoit is ook het punt niet (en weten we ook niet). Ze weten nu dat er serieus met hun voeten gerammeld geweest is en willen hun relatie nog even een kans geven.

Schitterende rol van Nathalie Broods trouwens. Ben er al altijd fan van geweest sedert haar filmdebuut in s. zo'n 20 jaar geleden en blijkbaar speelt ze nu ook de hoofdrol in Façades, de debuutfilm van het regisseursduo van Beau Séjour. :)

Glenny, zeker Memento van Chrstopher Nolan eens zien, als je die nog niet gezien zou hebben. ;) Daar spelen ze ook zalig met het gegeven van geheugenverlies.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 984 keer

Berichtdoor Glenny » do 07 dec 2017, 22:41

Memento.. oké merci voor de tip Lordmans !
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Vorige

Keer terug naar Andere tv-programma's