Wittekerke

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: Wittekerke

Berichtdoor Glenny » wo 12 jul 2017, 12:05

lord F. schreef:Bwa, ik heb nooit meer gemaakt van Wittekerke dan wat het is, net zoals Thuis. In tegenstelling tot Thuis moet je er dan wel de meer houterig klinkende dialogen bijnemen, alsook de eigenaardige plotwendingen door personeelswissels, ... Maar het meest bizarre vind ik nog steeds dat er in een West-Vlaams vissersdorpje waar een volkscafé centraal staat altijd netjes ABN gesproken word en het stadje amper door West-Vlamingen bevolkt wordt. :)
Maar goed, het blijft net daardoor mss steeds leuk om te volgen. :)

Over de on-Wittekerke-achtige generiek: de eerste generiek is nog steeds puur nostalgie om nog eens te bekijken en de 2e en de 3e generiek zien er wel goed uit, maar zijn voorzien van die smartlap van Mama's Jasje. Daarbij vergeleken is die laatste toch wat een stijlbreuk (ook al is het dus gezongen door Stan Van Samang).

ze wilden met hun tijd mee hé Lord, alles moest moderner enzo, dat is te begrijpen maar toch.... welke verkies jij ?

[Youtube]6ksf0imzxfY[/Youtube]

[Youtube]5nA9E447SEU[/Youtube]

ik zou het wel weten !!
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 5 keer
Is bedankt: 28 keer

Berichtdoor Glenny » wo 12 jul 2017, 12:05

Glenny schreef:
lord F. schreef:Bwa, ik heb nooit meer gemaakt van Wittekerke dan wat het is, net zoals Thuis. In tegenstelling tot Thuis moet je er dan wel de meer houterig klinkende dialogen bijnemen, alsook de eigenaardige plotwendingen door personeelswissels, ... Maar het meest bizarre vind ik nog steeds dat er in een West-Vlaams vissersdorpje waar een volkscafé centraal staat altijd netjes ABN gesproken word en het stadje amper door West-Vlamingen bevolkt wordt. :)
Maar goed, het blijft net daardoor mss steeds leuk om te volgen. :)

Over de on-Wittekerke-achtige generiek: de eerste generiek is nog steeds puur nostalgie om nog eens te bekijken en de 2e en de 3e generiek zien er wel goed uit, maar zijn voorzien van die smartlap van Mama's Jasje. Daarbij vergeleken is die laatste toch wat een stijlbreuk (ook al is het dus gezongen door Stan Van Samang).

ze wilden met hun tijd mee hé Lord, alles moest moderner enzo, dat is te begrijpen maar toch.... welke verkies jij ?

ik zou het wel weten !!
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor lord F. » wo 12 jul 2017, 14:59

Awel, het eerste is natuurlijk hopeloos gedateerd maar je associeert het wel direct met de serie. Vooral door dat muziekje. :-)
Laten we wel wezen natuurlijk dat het tweede beter is, maar dan minder charmes heeft.
Ik zeg wel beter, want we zijn intussen ook al tien jaar en een aantal trends verder. ;-)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 984 keer

Berichtdoor Glenny » wo 12 jul 2017, 22:35

lord F. schreef:Awel, het eerste is natuurlijk hopeloos gedateerd maar je associeert het wel direct met de serie. Vooral door dat muziekje. :-)
Laten we wel wezen natuurlijk dat het tweede beter is, maar dan minder charmes heeft.
Ik zeg wel beter, want we zijn intussen ook al tien jaar en een aantal trends verder. ;-)

zoals bijvoorbeeld ? :crazy:
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor martha » do 13 jul 2017, 00:24

Ik ben toch blij dat de oude Julia terug is. Wel sterk vermagerd en vond het opvallend dat toen Derdeyn vanavond vroeg "en hoe is het ?" zij antwoordde "ach, ik heb al betere tijden gekend". Als je als kijker weet dat de actrice een zware ziekte achter de rug had.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 406 keer
Is bedankt: 583 keer

Berichtdoor Glenny » vr 14 jul 2017, 01:23

ik hink dus nog wat afleveringen achterop, die scene met Georges en Juia herinnerde ik me nog goed, ook al is het al meer dan 10 jaar geleden.... triestig om Julia zo te zien, gelukkig vond ze alsnog een foto van Raf en Joke, erg pakkend die scene... met de vernieling van De Schorre verdwijnen ook al haar herinneringen aan haar kinderen....

Spoiler: Bekijk
De Schorre komt by the way nooit meer terug...
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor Glenny » ma 17 jul 2017, 00:39

hmm, ze hebben die bewuste scene tussen Kyra en Kevin eruit geknipt... wel wel. Nu ja het was een euh, ahum, best pittige scene. Maar toch vreemd, die wrede scenes van Ludwig en consorten mochten dan weer wel. Tiens tiens....
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor Glenny » di 18 jul 2017, 02:16

ben nu ook bij de nieuwe afleveringen zeg maar aanbeland en ugh, net zoals in 2007 hou ik er niet van. Zoals Lord al zei, die constante muziek, de fraaie luchtbeelden zijn op zich geslaagd maar er zijn er veel te veel en die belichting is minder geslaagd en ook op het vlak van de verhaallijnen wordt de strandbal ver in de Wittekerkezee geslagen....nee, zoals ik zei, hier begint het Wittekerkeschip langzaam maar zeker te zinken.... geen wonder dat na anderhalf jaar de stekker definitief uit het stopcontact getrokken werd !
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor lord F. » wo 26 jul 2017, 21:59

Aha, Jan Schepes speelt mee in de huidige afleveringen als huurmoordenaar van Céline. :-)
Lang lang geleden speelde hij in Thuis nog de psychopaat Pierre die oa Fernand vermoorde. Wellicht speelde hij in de tussenjaren brave rollen in zeemzoete musicals.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Glenny » do 27 jul 2017, 14:54

lord F. schreef:Aha, Jan Schepes speelt mee in de huidige afleveringen als huurmoordenaar van Céline. :-)
Lang lang geleden speelde hij in Thuis nog de psychopaat Pierre die oa Fernand vermoorde. Wellicht speelde hij in de tussenjaren brave rollen in zeemzoete musicals.

hij is er de geknipte man voor... enge kerel.... :eek: :mrgreen:

by the way, nooit gedacht dat Céline zo zou ontsporen en tot zulke dingen in staat is, net zoals bij Thibault dus. Binnenkort zit ze samen met hem in cel !

dat laatste was een grapje :yup:
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor lord F. » zo 30 jul 2017, 17:02

Glenny schreef:by the way, nooit gedacht dat Céline zo zou ontsporen en tot zulke dingen in staat is, net zoals bij Thibault dus.

Awel, dat vind ik nu net de zwakte van Wittekerke dat ze voor dit soort spektakel kiezen om een personage uit de serie te schrijven, compleet niet conform met hoe ze het personage tot dan toe laten evolueren hebben.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Glenny » ma 31 jul 2017, 13:09

jij had Céline naar een klooster gestuurd als non Lord ? :D
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor lord F. » di 15 aug 2017, 23:28

Nee, maar die plotwending was toch een beetje bij het haar gegrepen. :)

Schrok even vandaag toen ik als regisseur bij de recente afleveringen de naam Karakatsanis zag staan als regisseur. Maar het was broer Dimitri (van de film Small Gods) en niet Nicolas, de vaste dop van Roskam. :-)
Dat zou me pas verbaasd hebben dat die debuteerde met afleveringen van Wittekerke. :-)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Glenny » do 24 aug 2017, 01:53

aaahhh, al die flashbacks.....
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor lord F. » di 12 sep 2017, 21:50

Bizarre taferelen in Wittekerke: Jacques Vermeire in bed met Sandrientje uit Thuis. Geen paniek, het ging niet over pedofilie gezien het over de eerste Sandrine ging, de overleden partner van Ann en de dochter van de ook al overleden dokter Smekens. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere tv-programma's