Joy Anna Thielemans

Joy Anna Thielemans

Berichtdoor Hariëtte » do 18 sep 2014, 21:42

Het verbaast me dat er nog geen topic is gestart over dit mediafenomeen. Tegenwoordig duikt ze overal op, schrijft ze een boek en heeft ze een column in een weekblad (godzijdank een weekblad dat ik nooit lees wegens alle pulp die erin staat).
En nog steeds blijf ik me afvragen : waarom toch, wat zien mensen in haar? Ze heeft geen talenten, vindt zichzelf desondanks heel geweldig, post dingen op het net waar niemand baat bij heeft, en heeft eigenlijk ook gewoon niks te zeggen.
Trouwens : in Thuis zet ze ook belabberde prestaties neer. Ze articuleert niet, is niet geloofwaardig en trekt altijd dezelfde smoel voor 101 verschillende emoties.

Ben ik de enige die dat vind, of zijn er nog mensen met goede smaak en gezond verstand? 8)
Laatst bijgewerkt door Hariëtte op vr 19 sep 2014, 12:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Hariëtte
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 4 keer

Re: Joy-Anna Thielemans

Berichtdoor Lazylady » do 18 sep 2014, 22:33

Dat ze overal opduikt is mij eigenlijk volledig ontgaan, maar misschien omdat ik niet zo heel veel naar programma's kijk waar BV's in komen?

Als ik jou was zou ik trouwens m'n openingspost aanpassen.

Dat ze geen talenten heeft is om te beginnen al subjectief.

Dat ze "altijd dezelfde smoel" trekt, is omdat haar personage al een hele tijd slecht in haar vel zit. Juist: een personage, en de acteurs beslissen zelf niet wat er met hun personage gebeurt, of hoe het zich moet gedragen. (Denk ik toch?!)
Ik heb de laatste tijd ook niet veel positiefs meer over Jana te zeggen door haar zure houding, maar nogmaals: dit is een personage!
Het is toch wel ironisch dat ik net bij het speculatietopic van GuiTarstar nog het voorbeeld maakte dat ik hoopte dat die acteur die Danny speelt bij wijze van spreken geen rotte eieren naar zijn kop gesmeten krijgt als blijkt dat hij de ontvoerder van Emma is, omdat er altijd mensen zullen zijn die fictie niet van realiteit kunnen onderscheiden.
Joy-Anna is niet Jana, zoals geen enkele acteur zijn of haar personage is. Jammer dat er toch nog altijd mensen zijn die dit niet willen snappen.

Ze heeft niks te zeggen? Nogmaals: dit is jouw mening.

Goede smaak en gezond verstand?
Ik hoop echt dat dit ofwel een trollpost is of dat je ofwel gewoon te impulsief getypt hebt. Over smaak valt niet te twisten.

En als je niets van de actrice moet weten: waarom negeer je het dan niet gewoon? En nu niet zeggen dat dat niet kan omdat ze "overal" is, want nogmaals: ikzelf heb hier toch nog niets van gemerkt. Ofwel moet je je minder met de media gaan bezighouden en minder naar programma's kijken waar BV's in komen, zoals Café Corsari bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Lazylady op do 18 sep 2014, 22:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 779 keer

Berichtdoor satine » do 18 sep 2014, 22:41

Ik vind het persoonlijk een erg negatieve posting, ik hoop dat het wat opluchting gebracht heeft. :whistle:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1198 keer
Is bedankt: 2667 keer

Berichtdoor SitarStar » do 18 sep 2014, 22:56

Lazylady, je geeft zelf aan dat je haar in andere media nog niet veel opgemerkt hebt.
Welke mening heeft dan een grotere waarde?
En het is hier toch een forum dacht ik, dus het lijkt me toch de bedoeling dat iemand zijn persoonlijke mening geeft, of niet soms?
Als je ze in andere media zou zien zou je ook merken dat de grens tussen haar personage en hoe ze "in het echt is" soms flinterdun is.
SitarStar
Nog geen rang

Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor satine » do 18 sep 2014, 23:00

In de openingspost worden bepaalde dingen weergegeven als feiten, terwijl het meningen zijn.
Ik denk dat Lazylady daarnaar verwijst.

En het kan aan mij liggen, maar ik vind dat als je speciaal een topic opent op een openbaar forum om iemand af te kraken, dit niet getuigt van 'goede smaak en gezond verstand'.
Just my two cents.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Hariëtte » do 18 sep 2014, 23:21

Dat ze overal opduikt is mij eigenlijk volledig ontgaan, maar misschien omdat ik niet zo heel veel naar programma's kijk waar BV's in komen?

Ik kijk ook zelden naar programma's met BV's, want dat interesseert me nauwelijks. Je hoeft trouwens niet naar zulke programma's te kijken om te weten dat ze vaak in de media komt. Of lees jij soms ook geen weekbladen of kranten? Als zelfs De Morgen het al nodig vindt om een artikel aan haar boek te wijden, kan je toch moeilijk zeggen dat zoiets alleen wordt opgemerkt door mensen die er naar op zoek gaan, tenzij je ergens in een hol onder de grond leeft.

Dat ze geen talenten heeft is om te beginnen al subjectief.

Ja, dat is subjectief. Haar een steengoede actrice vinden is dat ook. Maar dit is dan ook een forum, geen wetenschappelijk verantwoord platform, waar men vrijuit zijn mening mag geven. Of is het hier alleen toegestaan de Thuisacteurs te bejubelen?

Dat ze "altijd dezelfde smoel" trekt, is omdat haar personage al een hele tijd slecht in haar vel zit. Juist: een personage, en de acteurs beslissen zelf niet wat er met hun personage gebeurt, of hoe het zich moet gedragen. (Denk ik toch?!)
Ik heb de laatste tijd ook niet veel positiefs meer over Jana te zeggen door haar zure houding, maar nogmaals: dit is een personage!

Wacht even.... Bedoel je nu dat Jana en Joy Anna niet dezelfde persoon zijn? (...) Volgens mij ging het topic hier over de acteurs zelf en niet hun personage, en als ik zeg dat Joy Anna voor verschillende emoties en situaties dezelfde gezichtsuitdrukkingen gebruikt, heb ik het niet over het personage Jana maar over haar kwaliteiten als actrice. Persoonlijk zie ik liever iemand acteren die een wat gevarieerder aanbod aan houdingen en manieren van communiceren heeft, maar opnieuw : dat is 'maar' mijn opinie. Ik heb het trouwens niet alleen over de afgelopen maand, ik vond haar prestaties als soapactrice al ondermaats toen ze meer tekst begon te krijgen in Thuis. Dat heeft dus absoluut niets te maken met haar 'zure houding' of het feit dat het personage Jana onuitstaanbaar is. Leo is nu ook niet bepaald de sympathiekste thuis *ha ha*, en over hem valt niet te klagen.

Dus ja... ik snap het wel hoor. Ik denk dat jij mijn post eerder niet snapt.

En als je niets van de actrice moet weten: waarom negeer je het dan niet gewoon? En nu niet zeggen dat dat niet kan omdat ze "overal" is, want nogmaals: ikzelf heb hier toch nog niets van gemerkt. Ofwel moet je je minder met de media gaan bezighouden en minder naar programma's kijken waar BV's in komen, zoals Café Corsari bijvoorbeeld.

Café Corsari is een stom programma en daar zal ik ook nooit vrijwillig naar kijken. En iets negeren dat bijna in alle media ter sprake komt is nogal moeilijk, lijkt me. Bovendien ben ik niet iemand die zijn kop in het zand wil steken en doen alsof er niets aan de hand is. Ik zie en hoor en lees dingen en heb daar nu eenmaal een mening over. Als je daar niet akkoord mee bent is dat jouw recht, maar loop dan niet te zeuren dat ik een troll ben omdat ik een mening heb die afwijkt van die van jou, of überhaupt een negatievere mening dan de meeste anderen.

Die laatste zin was trouwens een grapje, maar ik vrees dat dergelijk soort humor en zelfrelativering hier niet geapprecieerd wordt.
Hariëtte
Nog geen rang

Is bedankt: 4 keer

Berichtdoor satine » vr 19 sep 2014, 07:08

Die laatste zin was trouwens een grapje, maar ik vrees dat dergelijk soort humor en zelfrelativering hier niet geapprecieerd wordt.

Gisteren was de eerste dag dat je geregistreerd bent, je hebt 5 postings en daaruit moeten wij dan opmaken dat dit een grapje was?
Hier op het forum zien we alleen wat gepost wordt, geen lichaamstaal, geen intonatie...
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Caligula » vr 19 sep 2014, 11:46

Allé,mannekes,jullie weten toch allemaal dat BV's er gewoon op geilen om in een of ander programma te komen,of om in de "boekskes" te komen. Dat het onnozel is daar ben ik volledig mee akkoord,maar het is nu eenmaal hun ding. Zo eens ene keer in het nieuws of op de frontpagina komen,dat is voor hen zoals komen (als ze dat nog kunnen).
De beste vergelijking zijn eigelijk onze politiekers.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 897 keer
Is bedankt: 2231 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor tvx1 » vr 19 sep 2014, 12:07

Hariëtte schreef:

Wacht even.... Bedoel je nu dat Jana en Joy Anna niet dezelfde persoon zijn? (...) Volgens mij ging het topic hier over de acteurs zelf en niet hun personage, en als ik zeg dat Joy Anna voor verschillende emoties en situaties dezelfde gezichtsuitdrukkingen gebruikt, heb ik het niet over het personage Jana maar over haar kwaliteiten als actrice. Persoonlijk zie ik liever iemand acteren die een wat gevarieerder aanbod aan houdingen en manieren van communiceren heeft, maar opnieuw : dat is 'maar' mijn opinie. Ik heb het trouwens niet alleen over de afgelopen maand, ik vond haar prestaties als soapactrice al ondermaats toen ze meer tekst begon te krijgen in Thuis. Dat heeft dus absoluut niets te maken met haar 'zure houding' of het feit dat het personage Jana onuitstaanbaar is. Leo is nu ook niet bepaald de sympathiekste thuis *ha ha*, en over hem valt niet te klagen.

Dus ja... ik snap het wel hoor. Ik denk dat jij mijn post eerder niet snapt.

Zelfs gelaatsuitdrukkingen zijn volledig geregisseerd. Dat ligt allemaal vast in het script. Daar heeft de actrice niets over te beslissen. Zelf vind ik Joy nu wel geen topactrice, maar om nu te zeggen dat ze helemaal niets kan vind ik er toch over. Bovendien is ze ook nog jong. Hoeveel rollen heeft ze in totaal al kunnen spelen? Haar carriere ligt nog bijna helemaal voor haar. Geef haar tijd om te evolueren en we kunnen binnen zo'n twintig jaar nog eens evalueren wat haar acteerkwaliteiten zijn.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 426 keer
Is bedankt: 525 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor lord F. » vr 19 sep 2014, 12:33

Caligula schreef:Allé,mannekes,jullie weten toch allemaal dat BV's er gewoon op geilen om in een of ander programma te komen,of om in de "boekskes" te komen.

Hola, hola, da's ook nogal kort door de bocht. :) Meestal worden ze gevraagd om in een tv-programma te komen.
En het is ook niet dat kijkers daar vies van zijn.

Voor de rest heb ik al gemerkt dat er op fora niet echt nuance is als het over acteerprestaties gaat >> ik heb al acteurs/actrices gezien in Thuis die serieus aan het overacten waren die hier dan Oscarprestaties toegemeten kregen en dan heb je er die subtieler acteren waar dan van gezegd wordt dat ze niet kunnen acteren. :)

Ik vind Joy-Anna alleszins een goeie actrice, zeker omdat ze een moeilijker rol heeft om te spelen dan vb pakweg Eddy en Nancy (die zijn ook schitterend, maar die hebben een makkelijker rol).
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 415 keer
Is bedankt: 938 keer

Re: Joy Anna Thielemans

Berichtdoor satine » vr 19 sep 2014, 12:51

Caligula schreef:Allé,mannekes,jullie weten toch allemaal dat BV's er gewoon op geilen om in een of ander programma te komen,of om in de "boekskes" te komen.
Integendeel, ze worden gebeld en als ze een interview weigeren, dan wordt er in hun plaats wel eentje verzonnen, door 'de boekskes'.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » vr 19 sep 2014, 13:21

Ik vind het vreselijk dat een forum zo misbruikt wordt om mensen af te breken. 't Is zo makkelijk om iemand (anoniem) te beledigen.
Akkoord, we hebben allemaal onze eigen mening, maar iemand zo ongenadig publiekelijk beoordelen vind ik beneden alle peil! :thumbdown:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1408 keer
Is bedankt: 1315 keer

Berichtdoor ikke » vr 19 sep 2014, 18:08

SitarStar schreef:Lazylady, je geeft zelf aan dat je haar in andere media nog niet veel opgemerkt hebt.
Welke mening heeft dan een grotere waarde?
En het is hier toch een forum dacht ik, dus het lijkt me toch de bedoeling dat iemand zijn persoonlijke mening geeft, of niet soms?
Als je ze in andere media zou zien zou je ook merken dat de grens tussen haar personage en hoe ze "in het echt is" soms flinterdun is.

Positieve posts hebben (voor mij toch) veel meer waarde dan negatieve. En daarmee wil ik niet zeggen dat mensen geen eigen mening mogen hebben, hé, Maar sommige dingen hou je best voor jezelf! En als je 't niet voor jezelf wilt/kunt houden, mag je op z'n minst proberen om niet grof of beledigend te zijn;
Dank bij voorbaat, ook in naam van Joy-Anna, die ik niet persoonlijk ken, maar andere forummers misschien wel. :whistle:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1408 keer
Is bedankt: 1315 keer

Berichtdoor hannanaske » di 23 sep 2014, 18:21

Joy schrijft columns voor Flair en heeft idd nog meegedaan in zo'n lifestyleprogramma op één. Haar boek is vooral over haar leven. Diepgaande en hoogstaande lectuur moeten we er misschien niet meteen van verwachten, maar hé! ze is 22 en dus is dat oké. Lifestyle, mode, reizen, eten,..... 't zijn de "lichte" dingen in't leven, en als zij zich daar mee amuseert...
Jij vindt dat duidelijk oppervlakkig. Da's jouw mening en die mag je gerust zeggen

maar om nu meteen te zeggen dat ze zich meer voelt dan een ander, omdat ze een boek wil schrijven, omdat ze foto's van zichzelf op sociale media zet,..... dan vrees ik dat dit argument op ongeveer 3/4 vd bevolking slaat.
Eigenlijk is Joy behalve een actrice, ook een gewoon meisje van 22 zoals iedereen.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 89 keer
Is bedankt: 641 keer

Berichtdoor jessie V. » di 23 sep 2014, 18:44

Waait er hier een wind van jaloezie? Gezien het woordgebruik en de felheid van de teksts wordt een mens toch op het idee gebracht.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1555 keer
Is bedankt: 1354 keer

Volgende

Keer terug naar Acteurs/Actrices