De Sandrientjes

Geef hier je mening over de Thuis-Acteurs/Actrices.
Foruminfo
Hier komt alles over bepaalde acteurs en actrices uit thuis. Je kan het hier bijvoorbeeld hebben over de manier waarop ze acteren.

De Sandrientjes

Berichtdoor ikke » zo 24 nov 2013, 12:15

Ik denk dat het probleem met de Sandrientjes ligt in het feit dat alles in een soap rap moet gaan.
Waarschijnlijk is er daardoor geen tijd om op zoek te gaan naar geschikte kindjes? En zoeken naar geschikte kindjes/acteurs/figuranten kost ook tijd en geld.... :whistle:
Mij is het ook al vaak opgevallen dat we de ene keer een leuk Sandrientje(heb het niet over het uiterljik) te zien krijgen en de andere keer eentje die er helemaal niets van snapt.
Soms vind ik dat grappig, andere keren niet...
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1492 keer
Is bedankt: 1429 keer

Re: De Sandrientjes

Berichtdoor satine » zo 24 nov 2013, 12:36

Ik heb vroeger ergens gelezen dat de kindjes die Britney en Sandrine spelen, gewoon kindjes zijn van... (acteurs, make-uppers, crew,...)
Zo is het dochtertje van Marleen Merckx nog 'kleine baby Franky' geweest...

Goede kindacteurs zijn er natuurlijk wel, maar die kosten ook geld en dan kan je je afvragen of het aangewezen is om zo'n kindje voor een klein bijrolletje IN EEN SOAP (veel) te gaan betalen.
Ik vind dat ik hier in België meer dan genoeg belastingen betaal, jullie niet? :razz:
Verder is er ook nog de wet op de kinderarbeid, waardoor het niet altijd mogelijk is om voor dezelfde rol ook altijd hetzelfde kindje te laten opdraven. :whistle:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1300 keer
Is bedankt: 2880 keer

Berichtdoor pnele » zo 24 nov 2013, 13:25

Maar nu valt het toch wel erg op dat het kindje dat momenteel gebruikt wordt blond is terwijl we al een Sandrientje gewoon waren die bruin was. Maar ik vind dat niet erg want zoals vermeld is het waarschijnlijk wel moeilijk om goede kinderen te vinden.
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 11 keer
Is bedankt: 19 keer

Berichtdoor Carina » zo 24 nov 2013, 17:09

wat ik spijtig vind is dat Sandrine en Britney bijna nooit iets zeggen :silent: . Ze knikken meestal altijd of zeggen ja en nee.
Het zou veel natuurlijker overkomen als ze eens een volledige zin zeiden.
Carina
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor ikke » zo 24 nov 2013, 21:38

Carina schreef:wat ik spijtig vind is dat Sandrine en Britney bijna nooit iets zeggen :silent: . Ze knikken meestal altijd of zeggen ja en nee.
Het zou veel natuurlijker overkomen als ze eens een volledige zin zeiden.

Ik vind dat Sandrientje een veel te kleine (bij)rol heeft om er zoveel aandacht aan te besteden.
Of ze nu veel of weinig zegt, het verandert niets aan de drama's die de hoofdpersonages moeten meemaken en uitbeelden, toch?
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Carina » vr 06 dec 2013, 12:24

het is natuurlijker als de kindjes gewoon al eens antwoorden op een vraag van hun ouders al is het maar 3 woordjes en
op die leeftijd kan dat toch.
Carina
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor Amiche » zo 08 dec 2013, 13:43

Doordat de producenten ervoor kiezen kindjes te laten opdraven krijgen de kijkers toch een zekere verwachting. Ze zijn tenslotte mensen en geen requisieten zoals stoelen en stofzuigers! Als je al mini 'acteurs' inzet moeten ze iets toevoegen aan het verhaal. Een kind wat alleen maar even opgetild moet worden of kadootjes aanpakken (en pannekoeken eten) en waarbij de volwassenen invullen hoe blij ze zijn om mama te zien, hoe leuk ze praten en spelen en hoe lekker ze eten (!) - terwijl wij dat niet zien - is echt lachwekkend. Ik blijf het zeggen, doe er dan geen kindjes in! Net zomin als er honden en katten meedoen - die voegen ook niets toe.
Als het argument is dat het niet realistisch is als er geen klein kroost rondloopt, zorg dan dat het er tenminste een beetje realistisch uitziet, toch?
En nee, ik bedoel niet acteren - maar zoals Carina zegt - een 3 of 4-jarige kan een klein zinnetje zeggen en echt spelen en lachen; dat is geen geldkwestie, dat is regisseren.
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 232 keer
Is bedankt: 252 keer

Berichtdoor ikke » ma 09 dec 2013, 13:47

Carina schreef:het is natuurlijker als de kindjes gewoon al eens antwoorden op een vraag van hun ouders al is het maar 3 woordjes en
op die leeftijd kan dat toch.

Op die leeftijd kunnen ze ook lekker averechts zijn en koppig zwijgen, zelfs een goede regisseur kan dat niet voorzien, denk ik.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » ma 09 dec 2013, 14:20

Amiche schreef:Doordat de producenten ervoor kiezen kindjes te laten opdraven krijgen de kijkers toch een zekere verwachting. Ze zijn tenslotte mensen en geen requisieten zoals stoelen en stofzuigers! Als je al mini 'acteurs' inzet moeten ze iets toevoegen aan het verhaal. Een kind wat alleen maar even opgetild moet worden of kadootjes aanpakken (en pannekoeken eten) en waarbij de volwassenen invullen hoe blij ze zijn om mama te zien, hoe leuk ze praten en spelen en hoe lekker ze eten (!) - terwijl wij dat niet zien - is echt lachwekkend. Ik blijf het zeggen, doe er dan geen kindjes in! Net zomin als er honden en katten meedoen - die voegen ook niets toe.
Als het argument is dat het niet realistisch is als er geen klein kroost rondloopt, zorg dan dat het er tenminste een beetje realistisch uitziet, toch?
En nee, ik bedoel niet acteren - maar zoals Carina zegt - een 3 of 4-jarige kan een klein zinnetje zeggen en echt spelen en lachen; dat is geen geldkwestie, dat is regisseren.
Even offtopic:

ik erger mij meer aan de actrice die geen geloofwaardige moeder kan spelen en de actrice die geen geloofwaardige blinde kan neerzetten, dan aan die paar minuutjes dat er een Britney of Sandrientje in beeld komt.
Want de dames in kwestie worden daar voor betaald, zeker Sally-Jane zou na al die jaren hetzelfde personage te spelen toch iets beter haar best mogen doen om een beetje 'naturel' over te komen.
En dat zijn maar twee voorbeelden.

Maar het is een soap en ik kijk daar naar met mijn verstand op nul - daar zijn die dingen nu eenmaal voor bedoeld.
Ik kijk zeker en vast NIET naar Thuis voor de geweldige acteerprestaties.
Dus of dat kind spontaan een zinnetje zegt of niet, dat zal mij worst wezen.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » ma 09 dec 2013, 14:38

Ik ben het 200%eens met Satine.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Amiche » ma 09 dec 2013, 15:09

Satine, Ik weet natuurlijk niet of er geen 'beloning' is voor de kindjes of de ouders/verzorgenden - kan me niet voorstellen dat het allemaal 'liefdewerk oud papier' is, maar je hebt gelijk dat het geen enorme probleem is voor die paar minuutjes per week (en soms zelfs maand) en je verwacht inderdaad veel meer van de acteurs die het verhaal echt dragen.
Maar ook daarbij geldt dat zij in opdracht spelen, dus de tekst en ook de manier waarop overgebracht worden geregisseerd. Ik vind de ene rol beter overgebracht dan de andere en kan me beter identificeren met de een dan met de ander, maar ik zal me niet snel ergeren aan de acteerprestatie, eerder aan scenario of regie.

Wie weet baalt Sally-Jane wel van hoe het op tv overkomt en is niet blij dat degenen die het zien tijdens de opname (want dat kan ze zelf niet) het zo 'wegsturen'? Maar het is een soap, geen groot budget en weinig tijd om over te doen dan wel te knippen en plakken.
Back on topic: ik zal me niet meer met de kindjes 'moeien' :razz: , want ook zij hebben geen invloed op hoe men ze 'uitzendt'.
Nu nog leren hoe men kan kijken met het verstand op nul ....... :lolno:
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 232 keer
Is bedankt: 252 keer

Berichtdoor tvx1 » ma 09 dec 2013, 15:43

Amiche schreef:Net zomin als er honden en katten meedoen - die voegen ook niets toe.
Je bent blijkbaar Bengo en Rositska al vergeten :whistle:
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 432 keer
Is bedankt: 551 keer

Berichtdoor satine » ma 09 dec 2013, 16:55

tvx1 schreef:
Amiche schreef:Net zomin als er honden en katten meedoen - die voegen ook niets toe.

En was er in een ver verleden ten huize Bomans ook niet Zorro, de goudvis? :D

Compleet offtopic, ik weet het... :oops: :angel:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » ma 09 dec 2013, 20:49

satine schreef:
tvx1 schreef:

En was er in een ver verleden ten huize Bomans ook niet Zorro, de goudvis? :D

Compleet offtopic, ik weet het... :oops: :angel:

tssssssssssssss :naughty:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Peter Jansens » ma 09 dec 2013, 22:54

Zorro was dan ook een natuurtalent, wat je van de Sandrientjes (oeps, ik had bijna de term van Gluren gebruikt) niet kan zeggen...
Niet pikken, wel nitpicken.
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 20 keer
Is bedankt: 5 keer
Gebande gebruiker

Volgende

Keer terug naar Acteurs/Actrices