Sally-Jane Van Horenbeeck

Sally-Jane Van Horenbeeck

Berichtdoor doken18 » ma 31 okt 2011, 17:56

Deze week staat er in de "Primo Tv-gids" een artikel met Sally-Jane Van Horenbeeck en Ludo Wauters (broer van Koen en Kris Wauters).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
doken18
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 30 keer
Is bedankt: 33 keer

Re: Sally-Jane Van Horenbeeck

Berichtdoor daffy duck » di 21 feb 2012, 00:30

Deze avond vernomen dat haar smaakvolste diner wild is! Shame on you!!!! :twisted:
Nog niet genoeg dat die barbaren hier in de natuur op de meest schaamteloze manier dieren komen afknallen. Nu moet ik nog vernemen dat een actrice, waarvoor ik toch wel respect had, zich vernedert tot onder het laagste peil dat je kunt vallen.
Onder de noemer sport kunnen de jagers hun lust volop botvieren in een toch al verarmde biotoop.
Sally- Jane Vanhorenbeeck...voor mij is alle respect weg en wordt geen enkel programma, waarin je nog een rol speelt bekeken.
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor daffy duck » di 21 feb 2012, 00:35

maandag 20 februari: wild
Sally-Jane Van Horenbeeck kookt wild. Al zegt het spreekwoord: "Wild mag je niet wild eten." In hun zoektocht naar het lekkerste ingrediënt gaan Bruno Wyndaele en Michiel Hendrickx elk mee op jacht, want alleen wild is honderd procent bio. Sterrenchef Bart Thoelen bereidt uiteindelijk het resultaat van de zoektocht. Wat wordt het lekkerste stuk wild? Het is een kwestie van smaak en daar mag Sally-Jane aan het eind van de aflevering over oordelen.
daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Ann+ » di 21 feb 2012, 09:26

Ik neem aan, dat je beslissing van hierboven (nooit meer naar een programma kijken, waarin Sally Jane meedoet) eentje van het moment was? En dat je die ondertussen al hebt teruggedraaid? Of ga je nooit meer thuis kijken?
Ann+

Berichtdoor eddy en nancy » di 21 feb 2012, 09:36

Lijkt me ook nogal drastisch. Ik probeer niet te kijken naar programma's waar dieren worden mishandeld of waarin meer vlees eten wordt aangemoedigd, maar ik zal een goede film ook niet halverwege stopzetten omdat er een hazenrug met veenbessen wordt geserveerd. Maar hierover misschien beter een apart topic opstarten, voor het hier uit de hand loopt ?

Eddy
Groetjes van Eddy, Nancy en Macho.

Viva Hércules !

http://www.bloggen.be/mobielehonden - (bijna) dagelijkse soap
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 37 keer
Is bedankt: 45 keer

Berichtdoor daffy duck » di 21 feb 2012, 11:59

Ann+ schreef:Ik neem aan, dat je beslissing van hierboven (nooit meer naar een programma kijken, waarin Sally Jane meedoet) eentje van het moment was? En dat je die ondertussen al hebt teruggedraaid? Of ga je nooit meer thuis kijken?

@ Ann
ik bekijk thuis, maar ga nooit meer naar een voorstelling waar zij een rol in speelt.
Ik weet niet of het nodig is hierover een apart topic op te starten. Ik zal misschien wat toelichting geven hoe het zo gegroeid is, maar daarna zwijg ik erover.

wij wonen 30 jaar in een natuurgebied, waar jagers ons komen terroriseren. In de afgelopen jaren hebben we onze hond teruggevonden in de gracht: kop vol met lood; de katten vergiftigd omdat ze hun wild afnemen.
Ik zou bewondering hebben voor een jager, die met een kogel en een hond door de velden trekt als hij honger heeft. Ik denk dat we nu in andere tijden leven. Met 10 jagers hetzelfde kleine konijntje vol lood jagen en het dan langs de kant laten kreperen, omdat het niet meer eetbaar is, dat kan ik nu niet bepaald een sport noemen.
Met opjagers de vogels, die hier uitgeput toekomen, uit het riet kloppen, en als ze opvliegen, ze recht in een regen van lood laten terechtkomen, door een bende die in een rij op een stoel zit, vind ik mensonterend.
Fazanten uitzetten, en als die dieren dan in het wild niet kunnen overleven, en ze om eten komen bedelen bij ons, maar zo jammer genoeg ook in het oog van een wapen terechtkomen, als ze dat ook bij de jagers doen, en dan doorzeefd worden, sorry, maar da's voor mij geen aanvaardbaar gedrag.
Ik eet ook geen kikkerbillen, geen foie gras, geen vlees dat door rituele slachting verkregen wordt,...ik denk dat we toch in de 21e eeuw leven, en stilaan ons wat gecultiveerder mogen gedragen.
Iemand die dit niet kan en al die praktijken nog eens promoot kan niet op enige symphatie van mij rekenen!
daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Christel » di 21 feb 2012, 14:44

Sowieso, maar zeker na het bovenstaande gelezen te hebben, kan ik niet anders dan voor 100% begrijpen wat je bedoelt Daffy...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 2840 keer
Is bedankt: 1925 keer

Berichtdoor satine » di 21 feb 2012, 14:57

Ik kijk af en toe wel eens naar Komen Eten, gewoonlijk tijdens de afwas :mrgreen:
En daar zijn toch ook al een aardig aantal mensen gepasseerd die het eten van wild/kreeft/foie gras/... niet meer dan normaal vinden.
Dat sommige beesten vermassacreerd worden eer ze kunnen gegeten worden, daar hebben zij totaal geen gewetensbezwaren van.

Want het is toch zo lekker, wordt er dan gezegd.
En dan komt het wel eens voor dat ik denk: 'is dat ook niet de reden waarom pedofielen kinderen (proberen te) benaderen?' :oops:
Ik weet het, ergens is het appels met peren vergelijken, maar ik vind het feit dat 'iemand iets zo ontzettend lekker vindt', lang niet altijd een goede reden om iets te doen.

Dus sorry Sally-Jane, maar in mijn achting stijg je ook zeker niet! :hand:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1221 keer
Is bedankt: 2750 keer

Berichtdoor daffy duck » di 21 feb 2012, 20:48

Het geeft een goed gevoel...zoveel lieve dierenvrienden op het forum!! :romance-kisscheek:
daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Sandertje » do 23 feb 2012, 14:55

Blijkbaar deel je een mening met Pol Goossen.
Frank uit Thuis wordt kwaad van tv-programma Smaak
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1

Is bedankt: 13 keer

Berichtdoor Fifieke » do 23 feb 2012, 18:14

Ik ga me hier waarschijnlijk laten afknallen maar ik kan me absoluut niet vinden in deze mening. Ieder heeft recht op de zijne, jullie op die van jullie, ik de mijne.
Wild, kreeft, foie gras allemaal not done... maar laten we maar even een portie nuggets eten waarvan de origine en de smaak van het kipje veer te zoeken is, wat zijn de draadjes vlles in bitterballen hoe is dat beestje aan zijn einde gekomen... En nog niet zo heel lang geleden werden in "onze " cultuur ook slachtingen gedaan zonder verdoving (trouwens al die medicatie slikken wij dan ook binnen) en hoeveel mensen zijn er niet die kipjes of konijntjes kweken en zelf slachten (en zijn die dan verdoofd??) Of wat te denken van de "sportvissers" die dode of halfdode te kleine vissen teruggooien?
Zo kan je bezig blijven, en verder doortrekken naar de milieuvervuiling door land-en tuinbouw. Weg serres, weg tomatenkweek in Belgie, tomaten groeien hier niet in van nature, en invoeren brengt ook een zware belasting teweeg op het milieu. En laten we de bananen ook maar links liggen in de supermarkt samen met de citroenen...enzovoort.
Op de lange duur moet een mens middeleeuws en veganistisch gaan eten (maar dan uitsluitend met groenten van eigen kweek, uiteraard. Hopelijk is de grond of de lucht dan niet vervuild)
Ik kan fanatisme, ook groen en bio fanatisme moeilijk goedkeuren. Een dikke welgemeende sorry aan de dierenvrienden. Ik hou ook van dieren maar vind dat je niet mag overdrijven. Want dan kan je zelfs kaas, melk en eieren (en afgewerkte produkten van yoghurt tot en met taart) afschaffen...
Fifieke
Nog geen rang

Is bedankt: 9 keer

Berichtdoor Rieka » do 23 feb 2012, 18:37

Fifieke schreef:Ik ga me hier waarschijnlijk laten afknallen maar ik kan me absoluut niet vinden in deze mening. Ieder heeft recht op de zijne, jullie op die van jullie, ik de mijne.
Wild, kreeft, foie gras allemaal not done... maar laten we maar even een portie nuggets eten waarvan de origine en de smaak van het kipje veer te zoeken is, wat zijn de draadjes vlles in bitterballen hoe is dat beestje aan zijn einde gekomen... En nog niet zo heel lang geleden werden in "onze " cultuur ook slachtingen gedaan zonder verdoving (trouwens al die medicatie slikken wij dan ook binnen) en hoeveel mensen zijn er niet die kipjes of konijntjes kweken en zelf slachten (en zijn die dan verdoofd??) Of wat te denken van de "sportvissers" die dode of halfdode te kleine vissen teruggooien?
Zo kan je bezig blijven, en verder doortrekken naar de milieuvervuiling door land-en tuinbouw. Weg serres, weg tomatenkweek in Belgie, tomaten groeien hier niet in van nature, en invoeren brengt ook een zware belasting teweeg op het milieu. En laten we de bananen ook maar links liggen in de supermarkt samen met de citroenen...enzovoort.
Op de lange duur moet een mens middeleeuws en veganistisch gaan eten (maar dan uitsluitend met groenten van eigen kweek, uiteraard. Hopelijk is de grond of de lucht dan niet vervuild)
Ik kan fanatisme, ook groen en bio fanatisme moeilijk goedkeuren. Een dikke welgemeende sorry aan de dierenvrienden. Ik hou ook van dieren maar vind dat je niet mag overdrijven. Want dan kan je zelfs kaas, melk en eieren (en afgewerkte produkten van yoghurt tot en met taart) afschaffen...

Ik ga je niet afknallen want ik kan het ook niet vinden met fanatisme tout court.
En er zit ook veel waarheid in wat je schreef.
We zijn dus minstens met 2 die misschien zullen worden afgeknald. :mrgreen:
Rieka

Berichtdoor satine » do 23 feb 2012, 19:03

Het gaat er mij niet zozeer over wat er in ons eten zit. Als je frituur-rommel eet, dan weet je dat je geen biefstuk aan het opeten bent, maar iets anders. ;)
Het gaat mij meer over het leed dat bijvoorbeeld ganzen hebben al tijdens hun leven, om hun lever toch maar zo groot mogelijk te laten worden. Die dieren worden zelfs opengesneden om de lever plaats te geven, omdat ze anders stikken door de grootte van dat orgaan.
Of een kreeft waarvan de kop in twee gesneden wordt, terwijl het beest nog leeft.
Korte pijn, als het goed gedaan is - maar ik heb het op tv ook al anders gezien. :(
Daarom eet ik bijna geen vlees - en als ik het toch eet, dan liefst van een beest dat in de wei heeft mogen staan.
Maar ik heb nog nooit bij iemand thuis vlees geweigerd, ik eet dat gewoon op - want dat is met liefde (voor mij) klaargemaakt.
Ik ben daar niet fanatiek in, ik heb met mezelf soms al last genoeg :lol: maar zelf zou ik het (foie gras, kreeft, rauwe oesters,...) niet meteen met smaak naar binnen spelen.

En wat bananen en citroenen betreft: groot gelijk!
Maar tomaten die groeien hier toch echt wél hoor! Alleen niet het hele jaar door, zoals wij ze nu in de winkel kunnen kopen.
Maar dat heeft toch niks met dierenleed te maken?
Wel met je ecologische voetafdruk, maar da's een andere discussie.

En dat dieren vroeger (en inderdaad, privé soms nog steeds) dieren onverdoofd geslacht werden/worden, maakt het niet ok.
Hier gingen de kinderen vroeger ook in de fabriek/mijn werken zodra ze oud genoeg worden om van moeder's rok weg te kunnen, dat praat kinderarbeid in de derde-wereld-landen ook niet goed.

Trouwens, ik wist niet dat door melk of eieren van een dier te drinken/eten/verwerken tot zuivel, het dier pijn lijdt... :denk:

Maar zoveel mensen, zoveel meningen, gelukkig maar. ;)

Edit: en ik herinner mij dat ik als kind eens tegen mijn vader zei: als vissen stembanden zouden hebben, zou je waarschijnlijk nooit meer gaan vissen.
Mijn vader viste grààg, hij vond dat ontzettend ontspannend, maar hij was ook gek op dieren.
Hij is nooit meer gaan vissen, eerlijk waar! ;)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1221 keer
Is bedankt: 2750 keer

Berichtdoor daffy duck » vr 24 feb 2012, 19:05

[quote="Fifieke"]Ik ga me hier waarschijnlijk laten afknallen maar ik kan me absoluut niet vinden in deze mening. Ieder heeft recht op de zijne, jullie op die van jullie, ik de mijne.

Tuurlijk heeft iedereen recht op een mening, en ik respecteer die van jou.
Maar iemand de keel oversnijden zonder verdoving, een dier in tweeën op een steen doorsnijden zoals ze met kikkers doen, een lijf vol lood jagen en het dan wegsmijten, omdat het niet meer eetbaar is, een dier met een trechter volproppen tot het er ziek van is...hieraan niet deelnemen vind ik niet fanatiek zijn, ik noem dat eventueel enkel een beetje geciviliseerd leven. :-?
daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Kwast » vr 24 feb 2012, 20:39

In Nederland wordt er ook wild afgeschoten omdat anders de biotoop wordt verstoord van zo een dier. Bij Schiphol hebben we momenteel te maken met een ganzenplaag. Men wil ze afschieten, ganzen vergroten de kans op een birdstrike. Nu is de Dierenpartij tegen. Zij zien liever een Boeing of een Airbus neerstorten dan dat er een paar ganzen worden afgeschoten.

Ik vind het een beetje een gezeur om niks. Vroeger ging de mens ook jagen op wild. Dat was zijn manier van overleven. Ik eet niet alle dagen vlees. Niet omdat ik het zielig vind voor de gedode koeien of kippen maar omdat ik ook wel eens vis eet of salades. Men schreeuwt moord en brand als er een zwijnt wordt afgeschoten of een gans maar ondertussen wordt de aarde steeds meer vervuild, worden er steeds meer bomen gekapt en blijven wij milieubelastende materialen gebruiken.

Uiteraard ben ik er op tegen hoe het in sommige fokkerijen aan toe gaat. Neem de plofkip of de legkip maar al die ophef over mensen die wild eten.... ik vind het tamelijk overdreven. In het leven is het een kwestie van eten en gegeten worden. De manier waarop sommige mensen met honden en katten omgaan vind ik veel zorgelijker dan een geschoten zwijntje of hertje.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 231 keer
Is bedankt: 349 keer

Volgende

Keer terug naar Acteurs/Actrices