Inhouden seizoen 26

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 152
x 281
Contacteer:

Inhouden seizoen 26

Bericht door daffy duck » do 17 dec 2020, 08:17

ikke schreef:
wo 16 dec 2020, 18:01
Ik gok op een ernstig probleem met de electriciteit ten huize van voorlopig nog Bomans-Bax
Dat weten we nu zeker. En toch heb ik in m'n achterhoofd, misschien wel heel verkeerd: heeft Christine niks te maken met de brand?? En hiervoor terugdenkend aan Fernand Verbist en toenmalige Pierre, die ook de boel in de fik stak. Maar misschien denk ik nu te ver door! :crazy:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 161
x 284

Inhouden seizoen 26

Bericht door satine » do 17 dec 2020, 08:36

Ik dacht toch duidelijk kortsluiting te zien door het gourmet-stel.
Ik zie nu niet meteen Christine daar 's nachts gaan inbreken om stiekem die stekker terug in het contact te steken...
0 x

Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7

Inhouden seizoen 26

Bericht door Sandertje » do 17 dec 2020, 10:00

Volgens mij is Christine onschuldig niet dat Tamara of Bob voor rede vatbaar zullen zijn. Ik zie dit eerder gaan naar een valse beschuldiging.
1 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 54
x 82

Inhouden seizoen 26

Bericht door martha » do 17 dec 2020, 14:53

Ik denk ook niet dat Christine de schuldige is. Om te beginnen moet ze al inbreken en waarom zou ze nu al die brand stichten ? Waarom niet wachten tot Bob & Tamara de volledige koopsom hebben betaald want nu is het enkel een "voorschot" dat ze hoogstwaarschijnlijk kwijt gaan zijn (de compromis zoals we zeggen).

En ocharme Frank en Simonne, ik zie hen beiden al op kerstavond tjolen van huis tot huis om onderdak te krijgen, net zoals 2020 jaar geleden Jozef & Maria nergens onderdak vonden want de herbergen waren vol. In deze dus de bar madam en de withoeve. Of .... ze kunnen bij Lowieke een kamer gaan huren ipv dat Lowieke een kamer ging krijgen in huize bob & tamara.

En Joren zal wel de schuld krijgen want de brandverzekering zal niet willen uitkeren (komt Stan Van Samang nu op de proppen, proper gewassen ? ) omdat er gefoefeld werd aan de electriciteitskast en Zakske zal ook wel een smerig spelletje spelen want dien zijn naam zal "Haas" zijn of Manuel uit Barcelona "I don't know nothing" :lol:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 152
x 281
Contacteer:

Inhouden seizoen 26

Bericht door daffy duck » do 17 dec 2020, 16:49

satine schreef:
do 17 dec 2020, 08:36
als ik terugkijk, dan hoor ik eerst een slag en zie dan het vuur ontstaan dicht bij de frigo en de inkomdeur achteraan. Vandaar misschien niet zo'n positieve conclusie!
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Inhouden seizoen 26

Bericht door Tiboko » do 17 dec 2020, 17:26

We zullen het binnenkort wel weten zeker ?

In ieder geval denk ik dat de verkoop niet zal doorgaan (wie wil een afgebrand huis?) en dat Frank & Simonne dakloos worden (waar gaan ze nu wonen?). Verder zal Tim dit weer mogen onderzoeken (een brand bij zijn schoonouders :lolno: ) en dat Joren met de vinger zal worden gewezen. Maar wannneer ACE uiteindelijk niet als schuldige wordt gezien (is dit bedrijf hiervoor verzekerd?), dan zijn Frank & Simonne geruïneerd, want dan betaalt de verzekering niet uit (eigen schuld, prutsen aan de elektriciteit door Frank).

We zijn in ieder geval weer vertrokken voor vele weken (zo niet maanden) dwaas geleuter.

Denk trouwens dat heel die sideline met Didier en het neerslaan van Eddy gewoon moesten dienen om tot deze plotwending te komen, anders had Eddy die zekeringskast en wat daarbij nog moest gebeuren uitgevoerd en was er van een brand nooit sprake geweest.
0 x

eviva
Nog geen rang
x 11
x 5

Inhouden seizoen 26

Bericht door eviva » do 17 dec 2020, 17:59

De verkoop moet doorgaan, in feite is de koop er al (notarisakte is maar een formele handeling). Wettelijk is het zo dat de koop gesloten is vanaf het ondertekenen van de compromis. Op dat moment al is het risico voor de kopers, zelfs als de verkopers er nog wonen.
Net slim dus van Christine als ze het nu gedaan heeft. Zo maakt ze zich veel minder verdacht dan als ze zou gewacht hebben.
0 x

catherine
Nog geen rang
x 1
x 2

Inhouden seizoen 26

Bericht door catherine » do 17 dec 2020, 18:34

Normaliter is er in dit geval een keuringsrapport van de elektriciteit nodig bij verkoop. De elektriciteit was niet conform en ACE werd ingeschakeld om dat in orde te brengen en we weten allemaal hoe het tussen Joren en Frank is verlopen. Vraag is nu of of ACE dat rapport heeft afgeleverd want dat zit Adil met een probleem, Joren is maar een werknemer ...
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Inhouden seizoen 26

Bericht door Tiboko » do 17 dec 2020, 23:43

Ik denk dat Joren daar wat herstellingen heeft gedaan, wat niet hetzelfde is als "de zaak conform maken".

Ik denk ook niet dat als de elektriciteit is afgekeurd, dat nog voor de acte bij de notaris in orde moet gebracht worden, tenzij de koper daarop staat.

Doorgaans volstaat het dat de koper er weet van heeft dat bepaalde zaken nog moeten hersteld worden en de kostprijs daarvan kan (moet) dan uiteraard afgetrokken worden van de verkoopprijs.

In dit geval hangt het ervan af wat de brandexpert als oorzaak aanduidt. Kan ook bv een kapotte boiler of defecte koelkast zijn natuurlijk.

Of Christine. Al lijkt me niet dat haar haat tegen Bob zo ver gaat dat ze daarvoor twee onschuldige mensen zou laten sterven. Brand stichten kon ook als Bob en Tamara al de sleutels hadden, dus waarom net nu?
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 152
x 281
Contacteer:

Inhouden seizoen 26

Bericht door daffy duck » vr 18 dec 2020, 08:16

Tiboko schreef:
do 17 dec 2020, 23:43
In dit geval hangt het ervan af wat de brandexpert als oorzaak aanduidt.
De brandweer vraagt altijd maar 2 dingen: het attest van nazicht gasinstallatie en attest schouwveger Elektriciteit en kapotte boiler of oelkast zijn geen prioriteit om negatief advies te geven. De 2 eerstgenoemde wel! :yup:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Inhouden seizoen 26

Bericht door tvx1 » za 19 dec 2020, 02:03

satine schreef:
do 17 dec 2020, 08:36
Frank heeft intussen verteld dat hij dat zeker uit het stopcontact had gehaald. Denk eerder dat hij of Joren iets hebben misdaan bij de aansluiting van de nieuwe elektriciteitskast.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 312
x 135

Inhouden seizoen 26

Bericht door ikke » za 19 dec 2020, 07:29

Tiboko schreef:
do 17 dec 2020, 23:43
Ik denk ook niet dat als de elektriciteit is afgekeurd, dat nog voor de acte bij de notaris in orde moet gebracht worden, tenzij de koper daarop staat.
Ik denk dat dat 't eerste is wat in orde moet worden gebracht/gekeurd. Zeker bij renovaties.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 312
x 135

Inhouden seizoen 26

Bericht door ikke » za 19 dec 2020, 07:34

eviva schreef:
do 17 dec 2020, 17:59
De verkoop moet doorgaan,
Contractbreuk kan ook nog en dan zijn Bob en Tamara alleen maar het voorschot kwijt. Maar ik denk niet dat ze verplicht zijn om een afgebrand huis te kopen, ze hebben geboden op een huis die ze wilden renoveren, niet heropbouwen!
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Inhouden seizoen 26

Bericht door Tiboko » za 19 dec 2020, 11:50

ikke schreef:
za 19 dec 2020, 07:34
Contractbreuk kan ook nog...
Misschien kunnen ze zelfs schadevergoeding vragen van Frank & Simonne. Want tenslotte hebben ze dat vastgoed gekocht in de staat waarin het zich bevond en vermits het nu een onbewoonbare ruïne is...
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 152
x 281
Contacteer:

Inhouden seizoen 26

Bericht door daffy duck » za 19 dec 2020, 17:22

Tiboko schreef:
za 19 dec 2020, 11:50
Misschien kunnen ze zelfs schadevergoeding vragen van Frank & Simonne. W
Ja, maar er bestaat nog zoiets als menselijkheid ook en ik denk dat Bob en Tamara nu echt niet het onderste uit de kan zullen halen.
0 x

Plaats reactie