'Afgewezen', het nieuwe Thuisboek.

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Foruminfo
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!

'Afgewezen', het nieuwe Thuisboek.

Berichtdoor satine » vr 07 apr 2017, 16:07

Op 6 mei komt het nieuwe Thuisboek uit, dit keer gaat het over Karin en Kobe.

https://www.een.be/thuis/hou-je-klaar-h ... komt-eraan
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1376 keer
Is bedankt: 3082 keer

Re: 'Afgewezen', het nieuwe Thuisboek.

Berichtdoor annekeHU » wo 03 mei 2017, 16:25

Wie wil, kan al een klein voorstukje lezen op de Thuispagina van Eén....

en ik natuurlijk nieuwsgierig genoeg om dat te doen: op het einde van de eerste bladzijde wordt reeds de voornaam verteld, van de vader van Kobe, en laat dat nu toch geen pas nieuw Thuispersonage zijn , zeker!
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Berichtdoor GroteThuisfan!!! » do 04 mei 2017, 07:16

Toevallig of niet maar zowel Kobe als Olivia zijn geboren op eind januari 1992! :o ;)
En was Olivia niet geadopteerd? En kent zij haar echte ouders? Zitten we hier met een tweeling? Stel je voor! OMG En Tamara wilt Olivia koppelen met Kobe. Drama!!!
NERGENS BETER DAN THUIS!!!
Je wordt niet geboren als man of vrouw, maar als mens met een ♥
GroteThuisfan!!!
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 39 keer
Is bedankt: 139 keer

Berichtdoor annekeHU » do 04 mei 2017, 07:46

't zou natuurlijk kunnen, maar wat is dan het nut geweest van die verhaallijn, dat Olivia zou lijken op de overleden zus van Arne?
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » do 04 mei 2017, 08:39

Ik denk dat Karen het zich zou herinneren als ze een tweeling had gebaard, toch?
Ik heb het boek niet gelezen, ben het ook niet meteen van plan, dus wat er in staat weet ik niet.

Maar sommige mogelijke verhaallijnen worden niet altijd uitgewerkt, denken we maar aan de dood van Freddy bijvoorbeeld.
Dus waar Olivia eigenlijk vandaan komt en wie haar echte ouders zijn of waren, dat weten we misschien nooit.
En dat is goed voor mij. ;)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1376 keer
Is bedankt: 3082 keer

Berichtdoor jessie V. » do 04 mei 2017, 09:34

Ik vraag me af wie die boeken uitgeeft en waarom. Worden daar verhalen in verteld die buiten de soap op TV om gaan. Of zijn het aanvulsels? Het is waarschijnlijk best leuk om te lezen, maar kom je dan dingen te weten die je nooit zult weten als je alleen naar de tv uitzendingen kijkt?
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1748 keer
Is bedankt: 1559 keer

Berichtdoor annekeHU » do 04 mei 2017, 10:02

Er zitten in die boeken vaak details, die niet in de Tv-afleveringen komen, maar die zijn meestal niet van belang voor de grote verhaallijnen.
Bv. In het boek: Losgebroken ( dat over Lowie in Valencia) staat ook nog een heel stuk over een relatie die Lowie had met een medebewoonster van het huis, waar hij woonde. Dat had echter geen invloed op de relatie met Chiara en is dus niet in de soap gekomen
Een ander voorbeeld: In het boek : (On)gewenst komen we te weten dat Kristof ( de jong overleden vader van Sam)ook met Angele het bed heeft gedeeld, en dat Kristof Frank kende. En ook dat Kristof werkte voor het echtpaar dat jaren later Sam heeft geadopteerd.

Ik veronderstel niet dat bovenstaande feiten nog in de soap op Tv aan bod zullen komen, maar je weet nooit!

Nog een ander voorbeeld: In het boek Afgewezen dat zaterdag verschijnt, moet je nog geen 2 bladzijden lezen om te weten , dat Karin zwanger is van Steven... in de soap op de TV is dat tot hiertoe nog slechts een vermoeden! En het zou wel eens tot de seizoensfinale kunnen duren , eer we dat met zekerheid te weten gaan komen...

De boeken worden uitgegeven door Borgerhoff en Lamberigts. Voor zover ik kan zien , is er duidelijk wel samenwerking met en opbrengst voor de VRT. Bij de 2 eerste boeken (Doodgezwegen-(On)gewenst) wordt er nog een auteur vermeld ( Ria Maes-Annelies Lafleur) Bij de 2 laatste wordt er geen aparte auteur meer vermeld, maar is ene Sofie Maertens eindredacteur.

Als reclame voor de boeken staat achteraan op elk boek: Wie de Thuis-boeken leest, weet meer, en een bijtitel zegt: Wat U (nog) niet zag op TV.

Persoonlijk vind ik-als Thuis-liefhebber- de boeken wel leuk... maar je kan ze evengoed uit de bibliotheek gaan halen, het is niet dat ze ware literaire kunstwerken zijn, die niet in je boekenkast mogen ontbreken!
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jessie V. » do 04 mei 2017, 13:06

Bedankt voor je uitvoerige uitleg AnnekeHU.
Als ik nou aan de vader van Kobe denk, dan weten de boeklezers dat toch eerder dan de tv kijkers. Dat is op zich geen punt, maar geeft de VRT dan de verhaallijnen soms niet weg? Of zeur ik nou? :oops:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor annekeHU » do 04 mei 2017, 13:53

Aangezien de VRT ( of Eén) samenwerkt met die uitgeverij en dus ook beter ( lees rijker) wordt van die boeken, kun je m.i. niet van weggeven spreken...

Alles draait om timing en in bovenstaand voorbeeld (Steven als de vader van Kobe) is dat eigenlijk duidelijk.. In de soap duikt opeens een Steve Lambrechts op, als nieuwe CEO van RDT-shipping, en Karin schrikt als ze hem herkent ( je kan dus aannemen dat er een gezamenlijk verleden is, en dat het dus heel goed zou kunnen ,dat deze Steven de vader van Kobe is)
Dan kan je opeens op de Thuispagina van Eén de eerste bladzijden van dat boek lezen.. en blijkt dat Karin zwanger is en dat inderdaad Steven de vader is. Door een en ander in deze volgorde te laten gebeuren ( eerst een hint in de soap , dan pas het boek,) kan je een en ander bekijken als een duidelijke promotie voor het boek.
Het voorgaande voorbeeld staat dus in contrast met de verschijning van Chiara... De boeklezers wisten al lang wie Chiara was ( het liefje van Lowie of Luigi) terwijl de fans die enkel Tv-kijkers zijn haar nog zagen als een oude vriendin van Ruben.
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor tvx1 » do 04 mei 2017, 17:08

annekeHU schreef:Nog een ander voorbeeld: In het boek Afgewezen dat zaterdag verschijnt, moet je nog geen 2 bladzijden lezen om te weten , dat Karin zwanger is van Steven... in de soap op de TV is dat tot hiertoe nog slechts een vermoeden! En het zou wel eens tot de seizoensfinale kunnen duren , eer we dat met zekerheid te weten gaan komen...

Er is in de aflevering van gisteren gesteld dat Steven en Karin exact 24 jaar geleden een relatie hadden. Ik denk dat daar geen tekeningetje bij gemaakt moet woorden. Ik denk toch dat de meeste kijkers die de boeken niet lezen wel al door hebben hoe de vork aan de steel zit.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 554 keer

Berichtdoor ikke » do 04 mei 2017, 17:23

Het introduceren van een nieuw personage en de vlucht van Karin toen ze die zag, was overduidelijk.
Die dialoog van gisteren was voor mij al overbodig. :mrgreen:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1594 keer
Is bedankt: 1519 keer

Berichtdoor jessie V. » do 04 mei 2017, 20:50

'Nogmaals bedankt AnnekeHU
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor annekeHU » vr 05 mei 2017, 20:07

Ik had het dus verkeerd voor... ik dacht dat ze het in de soap nog veel langer gingen trekken, eer er effectief zou gezegd worden dat Steve de vader is van Kobe.
Ben toch benieuwd naar wat het boek gaat aanbrengen van feiten die nu nog niet geweten zijn!
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor annekeHU » za 06 mei 2017, 14:17

Boek ondertussen gekocht en gelezen.. er staat dus een hoop achtergrond informatie in , over de relatie tussen de moeder Fernanda en dochter Karin, over Karin haar belevenissen in New York , over de kinder- en jeugdjaren van Kobe, over de relatie tussen Karin en Steven, en over de relatie tussen Steven en Isabella , zijn verloofde.
Echte spoilers vind ik er niet in!
Was dit boek enkele weken eerder verschenen ,dan was dat dus wel het geval geweest!
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Keer terug naar Spoilers