Thuis Vervolgverhaal: Deel 2

Speel hier met de enige echte thuis-spelletjes mee!
Foruminfo
Hier worden eenvoudige spelletjes over thuis gespeeld.

Re: Thuis Vervolgverhaal: Deel 2

Berichtdoor Christel » do 03 mei 2018, 14:05

Gefrustreerd greep Rosa in haar tas en viste daar haar rode soepjurk met bloemenprint uit. Vervolgens plukte ze een aansteker uit haar broekzak die ze net die middag geconfisqueerd had van een jointjes-rokende Kobe. Ze maakte van de nood een deugd en hield een aansteker bij haar soepjurk. Als toch niemand te verleiden was met dat ding, dan moest de fik er maar in!

Het synthetische stukje stof vatte direct vlam, om in een paar tellen in een geweldig kampvuur te veranderen.
Helaas had Rosa geen rekening gehouden met Luc, die net in volle snelheid op zijn Nimbus 2000 voorbij gevlogen kwam toen het laatste restant van haar jurk nog een flinke steekvlam opleverde. De droge takken van zijn Nimbus 2000 vatten direct vlam, en het laatste wat Rosa zag was een schreeuwende Luc die een dik rookspoor achterliet, helemaal vanaf het dak naar beneden!

Ze...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3692 keer
Is bedankt: 2368 keer

Berichtdoor ikke » do 03 mei 2018, 17:46

Christel schreef:Gefrustreerd greep Rosa in haar tas en viste daar haar rode soepjurk met bloemenprint uit. Vervolgens plukte ze een aansteker uit haar broekzak die ze net die middag geconfisqueerd had van een jointjes-rokende Kobe. Ze maakte van de nood een deugd en hield een aansteker bij haar soepjurk. Als toch niemand te verleiden was met dat ding, dan moest de fik er maar in!

Het synthetische stukje stof vatte direct vlam, om in een paar tellen in een geweldig kampvuur te veranderen.
Helaas had Rosa geen rekening gehouden met Luc, die net in volle snelheid op zijn Nimbus 2000 voorbij gevlogen kwam toen het laatste restant van haar jurk nog een flinke steekvlam opleverde. De droge takken van zijn Nimbus 2000 vatten direct vlam, en het laatste wat Rosa zag was een schreeuwende Luc die een dik rookspoor achterliet, helemaal vanaf het dak naar beneden!

Ze...

Ze...was toen heel tevreden en voldaan dat ze haar vriend in de nood had bijgestaan (met dank aan Urbanus voor dit stukje liedjestekst van hem die ik lichtjes aanpaste). Hij wou toch immers al een tijdje het tijdelijke met het eeuwige verwisselen en nu deed hij dat met veel vuur...
En een crematie moesten ze nu ook niet meer betalen. Akkoord, één en ander was niet volgens de gebruikelijke regels geschied, maar wie kon nu...
Stop met zagen, er zijn al zo weinig bomen...
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1770 keer
Is bedankt: 1667 keer

Berichtdoor Christel » ma 07 mei 2018, 00:05

...nog vallen over zo'n klein detail?
Het was het resultaat dat telde!
Opgewekt vertrok Rosa dan ook naar beneden, om de leden van het Thuisforum het goede nieuws te brengen en hen te zeggen dat ze niet voor niks...
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor maartenB » ma 07 mei 2018, 13:27

Luc in die kast gestoken hadden. Echter was alles voor niets want de scenarioschrijvers hadden ondertussen reeds een achterpoortje gevonden. Want plots verschijnt de duivel voor Rosa met een verbrande Luc voor hem. Hier die mag je terug hebben zegt hij, die is zelf te slecht voor de hel.
...
oost west Thuis aan't zwembad het best.
maartenB
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 20 keer

Berichtdoor ikke » ma 07 mei 2018, 13:52

maartenB schreef:Luc in die kast gestoken hadden. Echter was alles voor niets want de scenarioschrijvers hadden ondertussen reeds een achterpoortje gevonden. Want plots verschijnt de duivel voor Rosa met een verbrande Luc voor hem. Hier die mag je terug hebben zegt hij, die is zelf te slecht voor de hel.
...

... niets daarvan, zegt Rosa heel kordaat, jullie hebben hem in handen en dat kan niet ongedaan gemaakt worden, om den duvel niet!
Als er één is die dat moet weten, dan bij jij het wel, Lucifer. Wij, ik en de anderen van Thuis, kunnen nu eindelijk een nieuwe verhaallijn beginnen, neem jij maar contact met Hans Rogge want volgens ik uit louche bron vernomen heb, is...
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor maartenB » wo 09 mei 2018, 07:16

hij niet zuiver op de graat. Echter komt net op dat moment Thilly te voorschijn. "Ik ben ook Exorsist" lacht ze; "Ik heb dat eens geleerd op rondreis door Haïti" . "Jaja" Roept Rosa; "doe nu maar vlug dat die 2 weg zijn". Waarom Thilly ....
maartenB
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor ikke » wo 09 mei 2018, 12:25

maartenB schreef:hij niet zuiver op de graat. Echter komt net op dat moment Thilly te voorschijn. "Ik ben ook Exorsist" lacht ze; "Ik heb dat eens geleerd op rondreis door Haïti" . "Jaja" Roept Rosa; "doe nu maar vlug dat die 2 weg zijn". Waarom Thilly ....

... waarom Thilly het dan op een lopen zet, dat snapt Rosa vaneigenst niet.
Lucifer daarentegen...
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » wo 09 mei 2018, 13:55

ikke schreef:... waarom Thilly het dan op een lopen zet, dat snapt Rosa vaneigenst niet.
Lucifer daarentegen...

...die snapt het volledig. Hij heeft zelf het liegen ooit uitgevonden en herkent in Thilly dan ook iemand die het liegen tot in de perfectie beheerst! Hij vermoedt dat ze helemaal geen verstand heeft van exorcisme en dat niet tegen Rosa durft te zeggen. Begrijpelijk ook, want hij staat niet voor Rosa in als ze hoort dat ze dus nog altijd niet van Luc af is.

Omdat hij het liefst zo snel mogelijk achter Thilly aan wil om haar te rekruteren als "Hell's Angel", helpt hij Rosa alsnog uit de brand door Luc rechtstreeks naar de hel te sturen.
"We vinden wel een achterpoortje", zegt hij.
Terwijl Lucifer zich snel uit de voeten maakt om achter Thilly aan te gaan, springt Rosa een gat in de lucht van blijdschap. Ze...
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor martha » wo 09 mei 2018, 18:04

gaat vlug bij marianne langs, ziet daar de scooter van Stan staan en roept "dat is nog eens één idee om Thilly een flinke hak te zetten" en rept zich vervolgens naar Simonne; "zeg Simonne, kun je niet eens op de zolder gaan kijken, in dat piratenschip dat Cois destijds voor Frankietje gebouwd heeft, om te zien of daar nog een oud leren kostuum van den Frank ligt, want ik wil incognito naar de hell's angels, is eens iets anders dan de belachelijke charlies angels" ...
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 446 keer
Is bedankt: 715 keer

Berichtdoor maartenB » do 17 mei 2018, 19:17

Ondertussen heeft de duivel Thilly ingehaald. Jij word mij hell's angel zegt de duivel. Waarom Thilly antwoordt ...
maartenB
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor ikke » do 17 mei 2018, 19:32

maartenB schreef:Ondertussen heeft de duivel Thilly ingehaald. Jij word mij hell's angel zegt de duivel. Waarom Thilly antwoordt ...
"met alle duivelse plezier!"Even mijn outfit aanpassen. Gaan we dan samen naar De Frens om...
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor maartenB » vr 18 mei 2018, 17:52

aan Renzo te laten zien dat ik nu een andere angel geworden bent?" vraagt Thilly. Waarop de duivel antwoord " Renzo is al lang vertrokken richting Frankrijk". Ondertussen ligt joren gedrogeerd in een steegje, niemand schonk aandacht aan hem toen bleek dat hij stereoide gebruikt. Gelukkig voor hem passeert plots ...
maartenB
Poster rang 1
Poster rang 1

Vorige

Keer terug naar Thuis-spelletjes