Dries Van Aken (Yemi Oduwale)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Dries Van Aken (Yemi Oduwale)

Berichtdoor Christel » di 20 nov 2018, 12:03

Tiboko schreef:Toch bizar dat iemand met zoveel mensenkennis (na al haar avonturen - uit de kast komen als homo, trouwen met Tibo, dan heel dat proces om vrouw te worden) als Kaat zo'n gast niet door had.

Nochtans had iedereen haar voor hem gewaarschuwd, zeker na dat voorvalletje met Tamara.

Kaat is gewoon iemand die altijd probeert het goede in de mensen te zien, wat ze ook uitgestoken hebben in het verleden. Haar omgang met Kobe, bijvoorbeeld, bewijst dat ook heel erg.

Het is een prachtige eigenschap, die haar in mijn ogen ontzettend siert, maar het maakt haar ook vatbaar voor teleurstellingen en een gebroken hart, zoals nu het geval is...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4056 keer
Is bedankt: 2570 keer

Berichtdoor tisaltijdiets » di 20 nov 2018, 13:15

Ugh... Ik vind hem zo een misselijkmakend manneke. Zijn reactie op kaat kan ik ergens nog wel begrijpen (ik zou het ook niet leuk vinden om het via via te weten te komen), maar de manier waarop hij haar uitschold is beneden alle peil. Ik zou het niet erg vinden om dit personage te zien verdwijnen. Ik irriteer me aan alles wat met hem te maken heeft, haha! Zijn kleding, zijn houding (mouwen opgestroopte en handen in de zakken), zijn ogen die precies nooit echt open zijn (precies te veel jointjes gerookt), de manier waarop hij praat. NEE, ik ben geen fan :-).
tisaltijdiets
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 21 keer

Berichtdoor Donderkop » di 20 nov 2018, 22:59

Ik vraag me iets af. Tegenwoordig wordt er veel geïnsinueerd en niet getoond, dus ben niet zeker... Hebben Dries en Kaat met elkaar geslapen? Ik had de indruk van wel.

Want Kaat wachtte het juiste moment af om "het" hem te zeggen, maar naar mijn gevoel had ze het moeten zeggen voor ze samen sliepen.

Hij had haar geen freak mogen noemen, maar dat hij kwaad is, snap ik. Hij had de keuze moeten krijgen om al dan niet iets te beginnen met een transgender. Kaat heeft hem die keuze afgepakt.
Donderkop
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 27 keer

Berichtdoor satine » wo 21 nov 2018, 09:47

Dries is bij haar blijven slapen, maar er is geen seks geweest.
Dat heeft Kaat duidelijk gezegd.

En wanneer is het het juiste moment om zoiets te vertellen?
's Avonds bij een romantisch etentje dat er niet meer van gekomen is?
Ik vind niet dat Kaat tegen iedereen die ze pas leert kennen moet gaan rond bazuinen dat ze een transgender is.
Ik vind wel dat ze het recht heeft dit te vertellen als zij daar de tijd rijp voor vindt en niet dat het iets is dat zij altijd meteen moet 'opbiechten'.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1721 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor kingpietro105 » wo 21 nov 2018, 10:03

satine schreef:Want Kaat wachtte het juiste moment af om "het" hem te zeggen, maar naar mijn gevoel had ze het moeten zeggen voor ze samen sliepen.

Hij had haar geen freak mogen noemen, maar dat hij kwaad is, snap ik. Hij had de keuze moeten krijgen om al dan niet iets te beginnen met een transgender. Kaat heeft hem die keuze afgepakt.

Zijn jullie zo naief? Het is toch duidellijk dat ze wel seks gehad hebben. Ze zijn allebij netjes in hun eingen bed gekruipt. :roll:

Ze zegt dat tegen sam omdat ze niet wilt dat zij een, verkeert beelt van haar krijgt dat ze te snel gaat en direct met iemand in bed kruipt. Iets wat veel vrouwen doen trouwens zorgen dat ze niet als "slet" gezien worden.

Waarom denk je dat dries zo kwaad reageert?
kingpietro105
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor jessie V. » wo 21 nov 2018, 12:10

Of zou in bed "gekruipt" zijn of niet. Kaat bepaalt zelf het tijdstip waarop ze daarover praat. Maar gezien het aantal bemoeiallen in Thuis blijft zoiets niet lang verborgen.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1931 keer
Is bedankt: 1853 keer

Berichtdoor tisaltijdiets » wo 21 nov 2018, 12:58

kingpietro105 schreef:
satine schreef:Want Kaat wachtte het juiste moment af om "het" hem te zeggen, maar naar mijn gevoel had ze het moeten zeggen voor ze samen sliepen.

Zijn jullie zo naief? Het is toch duidellijk dat ze wel seks gehad hebben. Ze zijn allebij netjes in hun eingen bed gekruipt. :roll:

Ze zegt dat tegen sam omdat ze niet wilt dat zij een, verkeert beelt van haar krijgt dat ze te snel gaat en direct met iemand in bed kruipt. Iets wat veel vrouwen doen trouwens zorgen dat ze niet als "slet" gezien worden.

Jij bent precies wel een echte vrouwenkenner, hé! Zo veralgemenen, pfff!
tisaltijdiets
Nog geen rang

Is bedankt: 21 keer

Berichtdoor Christel » wo 21 nov 2018, 15:48

kingpietro105 schreef:Waarom denk je dat dries zo kwaad reageert?

Goh, ik weet niet... In mijn naïeve modus zou ik hierop antwoorden dat hij zo reageerde omdat hij gewoon heel erg geschrokken is en dat hij nog wel netjes op zijn woorden terugkomt als alles een beetje gezakt is. En dat hij dan op z'n minst zijn oprechte excuses aanbiedt voor de manier waarop hij Kaat heeft laten verstaan dat hij geen relatie wil met een transgender. Dries heeft namelijk al heel vaak laten zien dat hij in wezen respect heeft voor vrouwen en normaal gesproken altijd netjes met zo omgaat. *kuch*

In mijn realistische modus antwoord ik hierop dat Dries altijd zo gereageerd zou hebben als hij erachter kwam dat Kaat een transgender is, omdat dat nieuws is waar Dries over de hele lijn niet mee om kan gaan. Het feit dat hij zo onbeschoft en totaal onnodig kwetsend uit de hoek kwam, laat alleen maar zien dat hij wat wilde compenseren. Misschien voor het feit dat hij in eerste instantie echt op Kaat viel? Zou hij daar misschien niet veel meer van geschrokken zijn dan van de boodschap op zich?

We zullen wel zien... ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4056 keer
Is bedankt: 2570 keer

Berichtdoor linniethepooh » di 27 nov 2018, 10:04

kingpietro105 schreef:Zijn jullie zo naief? Het is toch duidellijk dat ze wel seks gehad hebben. Ze zijn allebij netjes in hun eingen bed gekruipt. :roll:

Ohla we zitten met ne vrouwenkenner! :yup: Ik doe dat ook altijd: liegen om niet als slet aanzien te worden! Shit, er heeft er ons enen door! :lol: :lol: :lol:
linniethepooh
Nog geen rang

Is bedankt: 9 keer

Berichtdoor kingpietro105 » di 27 nov 2018, 10:08

linniethepooh schreef:
kingpietro105 schreef:Zijn jullie zo naief? Het is toch duidellijk dat ze wel seks gehad hebben. Ze zijn allebij netjes in hun eingen bed gekruipt. :roll:

Ohla we zitten met ne vrouwenkenner! :yup: Ik doe dat ook altijd: liegen om niet als slet aanzien te worden! Shit, er heeft er ons enen door! :lol: :lol: :lol:

Ik denk gewoon dat kaat dit niet meteen aan de grote klok wil hangen dat ze het gedaan hebben vooral in het roddelkot dat thuisdorp heet Klink me logisch..
kingpietro105
Nog geen rang

Berichtdoor satine » di 27 nov 2018, 10:48

Ik heb de indruk dat ze in het Thuisdorp toch een beetje ruimdenkender zijn dan dat.
Zelfs ALS ze seks gehad zouden hebben is het HUN zaak en voor niemand een reden om haar een slet te noemen.

En soms slapen mensen samen zonder dat er seks aan te pas komt. :razz:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1721 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor kingpietro105 » di 27 nov 2018, 17:32

satine schreef:Ik heb de indruk dat ze in het Thuisdorp toch een beetje ruimdenkender zijn dan dat.
Zelfs ALS ze seks gehad zouden hebben is het HUN zaak en voor niemand een reden om haar een slet te noemen.

En soms slapen mensen samen zonder dat er seks aan te pas komt. :razz:

Je hebt gelijk maar dan nog lijkt het niet leuk dat iedereen het weet.

Ze zullen haar niet persee haar een slet noemen maar ik zou het gewoon niet prettig vinden mocht mensen weten met wie ik intieme relaties heb zeker als ik nog maar net aan het daten ben.

En ik heb dat nog nooit meegemaakt dat je blijft slapen zonder seks.
kingpietro105
Nog geen rang

Berichtdoor Donderkop » di 27 nov 2018, 19:28

Ik had toch ook de indruk dat ze "iets" met elkaar gedaan hadden. Dat Kaat dat niet wil toegeven aan Sam begrijp ik, waarom zou ze ook, dat zijn Sam haar zaken niet.

Als er iets gebeurd is, heeft Kaat in ieder geval net iets te lang gewacht om te zeggen dat ze transgender is. Zoiets zeg je voor je met iemand naar bed gaat. Enfin, ik vind dat.

Kaat zal niet zo gemakkelijk iemand vinden. Niemand wil Dries begrijpen, maar eerlijk gezegd is dat schijnheilig. Ik denk niet dat Lowieke of Tamara maar even een relatie zouden beginnen met een transgender.
Ze mogen Dries veroordelen omdat hij zo grof was, maar niet omdat hij geen relatie wil met een transgender.

Ik snap ook gewoon niet waarom Kaat zo lang gewacht heeft om het te zeggen eigenlijk.
Donderkop
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 27 keer

Berichtdoor Tiboko » di 27 nov 2018, 21:07

Donderkop schreef:Ze mogen Dries veroordelen omdat hij zo grof was, maar niet omdat hij geen relatie wil met een transgender.

Ik denk niet dat er iemand in Thuis kwaad is omdat Dries geen relatie wil met een transgender (dus Kaat), wél omdat hij haar heel diep gekwetst heeft. Kaat heeft hier nu eenmaal voor gekozen en ze dacht (vrij naief misschien) dat dit geen gevolgen zou hebben op haar liefdesleven.

De kranten (voor zover je die mag geloven) staan nochtans vol met verhalen van transgenders die zich constant afgewezen voelen en vroeg of laat (als ze de nodige begeleiding moeten missen) depressief worden en soms zelfs zelfmoord plegen, juist omdat ze niet aanvaard worden (en dat is in hun ogen door de andere sekse).
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 177 keer

Berichtdoor johan1969 » wo 28 nov 2018, 11:48

Ik vraag me nog steeds af waarom Dries stiekem documenten kopieert, vroeger op bureau komt of langer blijft zodat hij alleen kan zijn …
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Is bedankt: 97 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages