Wie mag weg, wie niet?

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Wie mag weg, wie niet?

Berichtdoor lord F. » zo 18 jun 2017, 15:11

haha, was al benieuwd wat ik hier mocht verwachten qua antwoorden met zo'n topic-titel. ;-)

Ik hou er wel van dat ze bij sommige personages eens een drastisch andere wending nemen dan we van dat personage gewoon zijn. Daarom vind het wel leuk dat ze dit seizoen eens Waldek de ene verkeerde beslissing na de andere laten nemen en dat het nooit helemaal duidelijk is of er enige motieven liggen achter z'n beslissingen of net niet.

Interessante personages voor mij dus: Waldek, Frank, Simonne, Mayra, Ann, Marianne, Tom, Karin, Sam

Peter en Femke hebben ze dit seizoen een beetje gerust gelaten qua zware verhaallijnen, maar dat kan dan weer veranderen in een nieuw seizoen.

Luc is dan weer een speciaal geval: op zich zijn verhalen voor iemand in zijn toestand ook niet onuitputtelijk, maar ze pakken het nog wel slim aan door hem eerst min of meer sympathiek te maken door z'n nieuwe toestand om hem dan -omdat ze er eieren onder blijven leggen- onuitstaanbaar en manipulatief te maken. :)
Toch benieuwd of ze er nieuwe verhalen voor gaan kunnen blijven verzinnen.

Blijkbaar moeten Tamara en Bob (en ook Renzo) een beetje voor de lichtere kost zorgen in Thuis, maar dat vind ik dan verre van geslaagd.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor Crackers » zo 18 jun 2017, 23:05

was al benieuwd wat ik hier mocht verwachten qua antwoorden met zo'n topic-titel. ;-)

Daar heb je wel een punt en geef ik je gelijk in. De topictitel is niet goed gekozen en suggesties om er een betere van te maken zijn meer dan welkom.

Mijn vraag en de opzet van dit topic was bedoeld met een positieve insteek. Namelijk van welke personages je het ontzettend spijtig zou vinden dat ze verdwijnen uit de serie (en bijgevolg van welke minder spijtig). Het einde van een seizoen en het begin van een nieuw brengt namelijk vaak het gaan van bestaande personages en het komen van andere in hun plaats met zich mee. Vandaar komt mede de idee om deze topic te starten.

Suggesties voor een goede topictitel zijn steeds welkom.
Laatst bijgewerkt door Crackers op zo 18 jun 2017, 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Gebruikers-avatar
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor Crackers » zo 18 jun 2017, 23:07

Wat Luc betreft denk ik dat zijn voor sommige kijkers irritante gedrag en constante roep om aandacht samenhangt met zijn handicap. Dit is in real life nu eenmaal ook dikwijls zo met behoeftige mensen en volgens mij is dat ook de bewuste keuze geweest van de scenaristen.
Gebruikers-avatar
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Kwast » di 20 jun 2017, 13:25

Van mij mag Olivia wel vertrekken samen met Arne. Mayra mag voor de sensatie nog wel even blijven. Luc en Lowie mogen ook wel weg. Luc heeft zijn beste tijd wel gehad en voegt niet echt meer iets toe aan de serie.

Betreft de discussie dat we uit zouden zijn op iemand zijn of haar ontslag...

Neen, daar gaat het hier niet om. Crackers heeft dat formidabel uitgelegd.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 317 keer
Is bedankt: 447 keer

Berichtdoor heidiw » zo 25 jun 2017, 20:39

Mogen er (een tijdje) uit:
Bob, Tamara, Olivia, Arne, Peter, Femke, Kobe, Steven, Waldek, Lowie en Luc.

Moeten zeker blijven:
Frank, Simonne, Kaat, de hele clan De Decker-Bastiaens, Eddy, Nancy, Dieter en heel zeker Julia 2.0

Degenen die niet in de lijst voorkomen boeien en ergeren mij niet.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 476 keer
Is bedankt: 795 keer

Berichtdoor frankbomans » do 29 jun 2017, 01:09

Soapseut schreef:Voor mij mogen Peter en Femke even op wereldreis. Ze hoeven niet voor altijd weg te gaan, maar een pauze van een jaar of drie (zoals Peggy) mag wel. Eigenlijk geldt dat voor alle personages die er al lang in zijn en zeker zullen blijven. Ik vind het altijd een verademing als die eens weggaan, want ineens zijn er dan plotwendingen die anders niet mogelijk waren.

Ik sta ook wel achter deze theorie (niet per se voor Peter en Femke, maar in het algemeen). Ik vergelijk het met uitleenbeurten in het voetbal: een speler die momenteel niet veel uitzicht heeft op speelkansen kun je een jaartje uitlenen aan een andere club, en dan komt hij het volgende seizoen weer als herboren terug (in het beste geval :mrgreen: ). Wel, dat kunnen ze ook met personages doen. Neem nu Paulien, die een jaar in Amerika is gaan studeren. Toen ze een jaar later terugkwam, had Lowie zijn intrede in de serie gemaakt en was de Frens geopend, waardoor er weer nieuwe verhaalmogelijkheden waren voor haar. Een tijdelijk verdwijnen (waar je scenarieel altijd wel iets voor kan vinden) kan een personage een heel nieuw elan geven.
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 35 keer
Is bedankt: 32 keer

Berichtdoor mamavanlena » do 29 jun 2017, 08:06

Wel, dan mogen voor mij Frank en Simonneke eens een paar jaar op wereldreis. Ik vind zeker het personage van Frank al een tijdje onuitstaanbaar geworden... :bye:
mamavanlena
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor hannanaske » vr 30 jun 2017, 09:49

In tegenstelling tot heidiw vind ik kobe net een leuke verschijning. Een beetje mysterieus en een leuke partner voor kaat. Die wil ik er toch liever niet uit. ;) Ook zijn moeder is nogal 'speciaal' . Een keiharde zakenvrouw die haar verleden volledig probeert af te sluiten en waar nu serieuze barsten zijn in gekomen. De manier waarop ze zichzelf probeert te redden door het geflirt met tom vind ik grappig.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gebruikers-avatar
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 182 keer
Is bedankt: 691 keer

Berichtdoor Crackers » za 08 jul 2017, 22:09

Ik hoop dat er niemand uit gaat.
Gebruikers-avatar
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor vdbemdsa » wo 12 jul 2017, 15:49

Crackers schreef:Wat Luc betreft denk ik dat zijn voor sommige kijkers irritante gedrag en constante roep om aandacht samenhangt met zijn handicap. Dit is in real life nu eenmaal ook dikwijls zo met behoeftige mensen en volgens mij is dat ook de bewuste keuze geweest van de scenaristen.

Ken jij veel gehandicapte personen in real life? Want dit antwoord van je vind ik overdreven, maar veronderstellen dat deze mensen een constante roep doen om aanhang, dat dit samenhangt met de handicap. Ik ken veel "andersvaliden" zoals het juiste woord is, en deze mensen proberen niet steeds de aandacht te trekken hoor. Die proberen alles zelf, sterker, nog eerder dan iemand die eens een keertje iets voorheeft en dan constant maar aandacht vraagt. Dus neen, de scenaristen weten ook niet hoe "echte" andersvaliden leven!
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 30 keer

Berichtdoor lord F. » wo 12 jul 2017, 17:54

vdbemdsa schreef:
Crackers schreef:Wat Luc betreft denk ik dat zijn voor sommige kijkers irritante gedrag en constante roep om aandacht samenhangt met zijn handicap. Dit is in real life nu eenmaal ook dikwijls zo met behoeftige mensen en volgens mij is dat ook de bewuste keuze geweest van de scenaristen.

Ken jij veel gehandicapte personen in real life? Want dit antwoord van je vind ik overdreven, maar veronderstellen dat deze mensen een constante roep doen om aanhang, dat dit samenhangt met de handicap. Ik ken veel "andersvaliden" zoals het juiste woord is, en deze mensen proberen niet steeds de aandacht te trekken hoor. Die proberen alles zelf, sterker, nog eerder dan iemand die eens een keertje iets voorheeft en dan constant maar aandacht vraagt. Dus neen, de scenaristen weten ook niet hoe "echte" andersvaliden leven!

Maar dat zou maar saai zijn. ;-)
Uitgangspunt bij de nieuwe Luc is dat hij vroeger al een meester in het manipuleren was en dat hij dat in zijn nieuwe toestand ook is, maar dan op een andere manier.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor ikke » wo 12 jul 2017, 18:01

Van mij mag Luc weg, hij had van mij zelfs niet meer mogen meedoen in dit seizoen... Iemand die langer dan een paar secongen, door z'n eigen toedoen, een hele tijd zonder zuurstof is geweest, en er dan zo "goedkoop" van af komt, dat kan voor mij niet. MAW heel onrealistisch. En dan al die personages die hem naar de hel of de maan wensten vóór zijn zelfmoordpoging en hem nu vertroetelen. NIET TE DOEN!
Maar persoonlijk heb ik helemaal niets tegen die acteur. Echt niet.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1875 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor ranske » do 13 jul 2017, 20:38

Frank noemt Eddy nog altijd zijn beste maat, Eddy die afkwam met nepboilers
waardoor het kindje van Bram en Jana stierf.
Dan Eddy die wou Frank's eigen dochter laten verongelukken waardoor Lucas stierf.
Het is een goeie akteur die ik heel graag zag spelen maar het personage is door
de schrijvers totaal ongeloofwaardig gemaakt. Zo hoeft het niet meer.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1450 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » vr 14 jul 2017, 09:43

Klopt, maar is Luc niet de enige met dat statuut. :nope:

(En zo heb ik voor uw vijfhonderdse" bedankje" gezorgd). :whistle:
Gebruikers-avatar
Captain Cuckoo
Poster rang 5