Wie mag weg, wie niet?

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Wie mag weg, wie niet?

Berichtdoor Crackers » za 17 jun 2017, 16:04

Vaak lezen we reacties als: ik zou er niet rouwig om zijn dat hij/zij vertrekt. Of: voor mij moet hij/zij niet terugkomen. Of: zijn/haar verhaallijn is uitgespeeld. Of: hij/zij vind ik maar een saai of kinderachtig personage, het is hier Ketnet niet.

We hebben al een topic: wie zou je graag zien terugkeren, maar dat gebeurt in de praktijk maar heel af en toe dat die definitief terugkeren of ze zijn dood in de reeks en kunnen niet meer terugkeren.

Nu is de vraag omgekeerd en kan je hier kwijt welk personage absoluut moet blijven of wie je liever niet meer in Thuis ziet opduiken. Shoot!
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Gebruikers-avatar
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Re: Wie mag weg, wie niet?

Berichtdoor Crackers » za 17 jun 2017, 16:11

Door de leuke verwikkelingen de laatste tijd moet er van mij niemand speciaal uit en mag iedereen blijven. Zelfs Mayra die ik persoonlijk een feeks vind mag van mij blijven, al zie ik haar dan wel graag eens het verdiende deksel op haar neus krijgen.

Nancy, Eddy, Frank, Simonne, Luc, Marianne, Femke en Renzo moeten er zeker in blijven wat mij betreft.
Gebruikers-avatar
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » za 17 jun 2017, 16:13

Om positief te beginnen zal ik beginnen met wie zeker niet weg mag:

Frank, Simonne, Marianne en Rosa omdat dit personages van het eerste uur zijn en Thuis gewoonweg hetzelfde niet zou zijn zonder hen. Net zoals het niet hetzelfde is sinds Jenny er niet meer is.

Mayra en Julia omdat dit heerlijke personages zijn die leven in de brouwerij brengen met hun gestoord gedrag.

Personages die van mij weg mogen:

Tamara, Bob en Olivia. Kwestie van het Ketnet gehalte wat naar beneden te halen.

Luc omdat hij nog maar een schim is van wie hij ooit was.

De personages die ik niet vernoemd heb ben ik eerder neutraal over.
Gebruikers-avatar
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 165 keer

Berichtdoor Crackers » za 17 jun 2017, 16:23

Ik kan me hier ook wel in vinden Nickos en ben min of meer van hetzelfde gedacht als jij. Alleen Luc zie ik dan liever wel weer blijven om de reden die je noemt over personages van het (bijna) eerste uur. Maar hij mag wel wat anders ontwikkelen dan hoe hij nu is.
Gebruikers-avatar
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Kiki_Dee » za 17 jun 2017, 17:04

Ik ben het eens met Nickos en Crackers
Gebruikers-avatar
Kiki_Dee
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 9 keer
Is bedankt: 72 keer

Berichtdoor Nicolaske » za 17 jun 2017, 17:56

Van mij moet er niemand speciaal uit, elk personage is in zekere zin wel genietbaar. Maar ik zou Waldek toch niet missen. :oops:
Life is but a joke, but I see nobody laughing.
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 11 keer
Is bedankt: 121 keer

Berichtdoor Duimelijntje » za 17 jun 2017, 18:16

Tamara en Bob mogen van mij gerust vertrekken
Vindt hen niet echt veel bijdragen aan het verhaal
En Arne, die mocht van mij rustig weggebleven hebben
Gebruikers-avatar
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1492 keer
Is bedankt: 320 keer

Berichtdoor jessie V. » za 17 jun 2017, 18:41

Van mij mag iedereen blijven. Goed of slecht, maakt me niet uit.
Maar ik maak wel 1 uitzondering en dat is voor Luc. Die hoeft niet te blijven. MAAR DAT LIGT NIET AAN DE ACTEUR. . Zuiver het personage. Ik heb een soort afkeer van die man en dat is niet omdat hij gehandicapt is, maar omdat hij gruwelijk vervelend is.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1850 keer
Is bedankt: 1703 keer

Berichtdoor hannanaske » za 17 jun 2017, 20:09

Van mij hoeft er ook niemand weg, want personage weg = ontslag van acteur of actrice! En daarbij heb ik ook geen favoriet personage of iemand waar ik mij aan erger. Ok, aan Luc misschien, maar hij speelt zijn rol wel erg goed.
Misschien is dat voor de acteur in kwestie wel leuk om eens zo'n andere rolletje te spelen na al die jaren van schurk te zijn.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gebruikers-avatar
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 124 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor Tiboko » za 17 jun 2017, 20:28

hannanaske schreef:Misschien is dat voor de acteur in kwestie wel leuk om eens zo'n andere rolletje te spelen na al die jaren van schurk te zijn.

Weet niet of het zo leuk blijft om een dumbo te spelen die amper fatsoenlijk praat en bovendien fysiek niet uit de voeten kan, om iemand te spelen die afhankelijk is van jan en alleman.

Nee, als ze in zijn situatie geen "verbetering" inbouwen, kunnen ze hem er beter uitschrijven, vind ik.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor Matthannah » za 17 jun 2017, 20:40

Ik geef hannanaske gelijk. Jullie zitten hier jullie mening te geven over wie zijn/haar ontslag moet krijgen ? Serieus ? Vinden jullie dat normaal ? Die mensen kunnen er ook niet aan doen dat ze zo een rol krijgen. Hoe zouden jullie je voelen als ze op het internet jullie onslag zouden vragen ??? Ik vind dit een zeer respectloze topic, mensonwaardig ! Zegt veel over diegene die het topic geopend heeft !
Matthannah
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor Yvetje » za 17 jun 2017, 21:20

Het gaat hier over de personages, niet over de acteurs.
Anders zou dit topic in een ander subforum staan. (Acteurs/actrices)

Ik ben er zeker van dat topicstarter geen kwade bedoelingen had en dat hij helemaal niet uit is op het ontslag van één of meerdere acteurs/actrices.
Gebruikers-avatar
Yvetje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 472 keer
Is bedankt: 652 keer

Berichtdoor Soapseut » za 17 jun 2017, 22:34

Voor mij mogen Peter en Femke even op wereldreis. Ze hoeven niet voor altijd weg te gaan, maar een pauze van een jaar of drie (zoals Peggy) mag wel.

Eigenlijk geldt dat voor alle personages die er al lang in zijn en zeker zullen blijven. Ik vind het altijd een verademing als die eens weggaan, want ineens zijn er dan plotwendingen die anders niet mogelijk waren.

Er hoeft voor mij dus niemand voorgoed weg, maar iemand als Waldek mag wel een jaar of twee gaan uitblazen in Polen.
Soapseut
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 141 keer
Is bedankt: 308 keer

Berichtdoor Crackers » za 17 jun 2017, 22:35

Matthannah schreef:Ik geef hannanaske gelijk. Jullie zitten hier jullie mening te geven over wie zijn/haar ontslag moet krijgen ? Serieus ? Vinden jullie dat normaal ? Die mensen kunnen er ook niet aan doen dat ze zo een rol krijgen. Hoe zouden jullie je voelen als ze op het internet jullie onslag zouden vragen ??? Ik vind dit een zeer respectloze topic, mensonwaardig ! Zegt veel over diegene die het topic geopend heeft !

Beste "Matthannah", het is fijn en bewonderenswaardig dat je speciaal om dit te posten een ander, fictief en anoniem account hebt aangemaakt. Het is tevens grappig om te zien dat er nog altijd mensen zijn die het concept van een soap niet volledig begrijpen. Zij maken geen onderscheid tussen acteurs en personages. Als iemand zegt dat Marianne net een domme gans is omdat ze Mayra zomaar 50.000 euro geeft, denken zij dat Leah Thys in real life net zo dom is. (Voor jou en voor de duidelijkheid en voor Leah als ze dit leest, voeg ik eraan toe: Leah, ik vind jou absoluut GEEN domme gans!)

Als acteurs alles wat hier en elders over hun personage wordt gezegd of geschreven, persoonlijk zouden opvatten, dan stond er nu geen enkele acteur meer op de set van Thuis. Als je echt gelooft dat acteurs worden ontslagen om wat hier wordt neergepend, lees je best niet meer verder. Thuis loopt meer dan 20 jaar en er zijn al honderden personages de revue gepasseerd ondertussen. Vaak kiezen acteurs zelf een andere weg of willen ze iets anders gaan doen, is hun rol uitgespeeld of worden ze maar tijdelijk gecast om een nieuwe verhaallijn te brengen, of spelen ze een ondersteunende rol. "Contracten" van acteurs zitten ook iet of wat anders ineen dan dat van de doorsnee werkende mens. Hun komen en gaan gebeurt in onderling overleg met de "bemanning" van Thuis. Maar nogmaals, het gaat hier om de personages in dit topic, laat ons het dan maar niet verder hebben over de acteurs, dat kan in een ander topic.

Wel nog dit: als je deze topic "mensonwaardig" noemt over personages die een fictief verhaal brengen, hoop ik oprecht voor jou dat je geen kranten leest of naar het nieuws luistert of kijkt op radio of tv. Ik zal maar geen boek schrijven over wat mensonwaardig is in de wereld.

Ik raad je verder af om vrijdag naar de seizoensfinale te kijken. Soms gebeuren daarin wel eens verschrikkelijke dingen. Er kunnen gekwetsten vallen of zelfs nog erger. Gezien de opnames voor vrijdag al in het voorjaar zijn gedraaid, zal niemand die zijn of haar mening geeft in deze topic zich daar persoonlijk schuldig om moeten voelen.

Ten slotte: wat veel zegt over de "topicstarter" is dat hij schrijft dat alle personages mogen blijven. Alle mondjes zullen blijvend worden gevoed. Maak je daar vooral maar niet over ongerust. En als dat je niet blij stemt, dan weet ik het ook niet meer :angel:
Gebruikers-avatar
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Captain Cuckoo » zo 18 jun 2017, 08:40

Aanvulend op wat de heer Topicstarter net -volledig terecht- schreef:

Een TV-serie als "Thuis" maken is ook een economisch gegeven. Iedereen vindt het fijn en hoopvol als er nieuwe personages in het verhaal opduiken. Om het budgetair evenwicht enigszins te bewaren houdt dat dus helaas ook in dat in ruil af en toe personages moeten verdwijnen. Anders bestaat het risico dat voor kijkers van Thuis opnieuw een soort kijk- en luistergeld wordt ingevoerd.
Gebruikers-avatar
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 594 keer
Is bedankt: 1142 keer

Volgende

Keer terug naar Personages