Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Berichtdoor Tiboko » zo 19 nov 2017, 01:39

In Thuis gaan dit soort zaken altijd snel, ik herinner me Herman (??) - de vader van Bram - die ook nog snel afscheid kon nemen van zijn pas gevonden zoon, waarna hij het loodje legde. Simonne in tranen achter latend...

Nu is het wel redelijk raar dat als Steven zich écht zo slecht voelt, hij in deze tijd van het jaar (koude, vochtige nachten) met zijn zoon zo zonder tent of iets anders van beschutting een nachtje buiten gaat slapen.

Kan zijn gestel dit wel aan of gaat hij hierdoor nu nog sneller sterven?

Bovendien blijf ik het een rare figuur vinden. Hij zou Kobe nu toch wel genoeg moeten kennen om (1) te weten dat die niet om geld of bezit geeft en (2) geen nood heeft om nog vlug vlug met zijn pa in alle sterren restaurants van de buurt te gaan eten. Dat zou hetzelfde zijn als een friturist meenemen om bij een andere frituur frietjes te gaan kopen.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 5 keer
Is bedankt: 159 keer

Berichtdoor satine » zo 19 nov 2017, 10:39

Ik denk dat Steven vooral zoveel mogelijk tijd met zijn zoon wil doorbrengen, hij heeft al zoveel moeten missen.
Hij wil zijn hobby's met hem mee maken en gaan vissen is natuurlijk een ideale gelegenheid voor een goed gesprek.

En mij lijkt het niet zo vreemd dat hij voorstelt aan zijn zoon om in andere restaurants te gaan eten.
Kobe leek mij in ieder geval enthousiast - op zijn manier dan.
Het zou wel zijn horizon verbreden, als kok.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1675 keer
Is bedankt: 3702 keer

Berichtdoor jessie V. » do 23 nov 2017, 21:46

Wat staat die opeens van zijn neus te maken :roll:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1911 keer
Is bedankt: 1813 keer

Berichtdoor satine » za 25 nov 2017, 12:27

Die heeft allang spijt dat hij zijn zaak in handen van De Decker - Baert heeft gegeven.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ranske » za 25 nov 2017, 22:22

satine schreef:Die heeft allang spijt dat hij zijn zaak in handen van De Decker - Baert heeft gegeven.

Dat denk ik ook, van de andere kant, hij ontdekte daardoor zijn zoon en die ontdekt daardoor
straks dat hij dezelfde ziekte dan zijn vader heeft. Een ziekte waar hij anders niet mee bezig was.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1411 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor jessie V. » do 28 dec 2017, 22:29

Als Steven in beeld komt ben ik de hele tijd bang dat hij weer de grond valt. Akelig is dat.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1911 keer
Is bedankt: 1813 keer

Berichtdoor Tiboko » vr 29 dec 2017, 13:22

jessie V. schreef:Als Steven in beeld komt ben ik de hele tijd bang dat hij weer de grond valt. Akelig is dat.

Klopt Jessie. Hij houdt zich voortdurend vast aan deuren en kasten, het lijkt inderdaad of hij constant dronken is. Dan vraag ik me af hoe erg hij onder de medicijnen zit en hoe goed het is om dat zomaar te combineren met sloten alcohol.

Vraag ik me ook af of hij in zijn toestand ook nog op andere gebieden tot prestaties in staat is, want Rosa (al dan niet gepusht door Angèle) heeft wat dat betreft duidelijk nog grote behoeftes...
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Is bedankt: 159 keer

Berichtdoor satine » vr 29 dec 2017, 14:22

ALS begint meestal in de handen en de voeten, leert het internet mij. Vandaar zijn aparte loopje waarschijnlijk.
En als medicatie zou alleen Riluzole het proces kunnen vertragen, wat wel mag gecombineerd worden met alcohol. ;)

En het laatste: ik had de indruk dat Rosa niet meteen te klagen had, ze zag er toch heel tevreden uit. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor sien » vr 29 dec 2017, 15:00

Ik vind het zeer onrealistisch, de combinatie Steven en Rosa. Ik wil niet neerbuigend doen over Rosa, maar ze woont toch maar heel simpel als je het vergelijkt met Steven zijn kast van een villa. Ook Angèle en Eddy zijn niet meteen het type mensen waar hij normaal mee optrekt. Steven kan zeker een betere vis aan de haak slaan. Karin vond ik wel realistischer.
sien
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 4 keer

Berichtdoor ikke » vr 29 dec 2017, 15:19

Tiboko schreef:
jessie V. schreef:Als Steven in beeld komt ben ik de hele tijd bang dat hij weer de grond valt. Akelig is dat.

Klopt Jessie. Hij houdt zich voortdurend vast aan deuren en kasten, het lijkt inderdaad of hij constant dronken is. Dan vraag ik me af hoe erg hij onder de medicijnen zit en hoe goed het is om dat zomaar te combineren met sloten alcohol.

Vraag ik me ook af of hij in zijn toestand ook nog op andere gebieden tot prestaties in staat is, want Rosa (al dan niet gepusht door Angèle) heeft wat dat betreft duidelijk nog grote behoeftes...

Sloten alcohol???
En wat zijn prestaties aangaan; als Rosa gelukkig is, waarom zouden wij dan zeuren?
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1842 keer
Is bedankt: 1765 keer

Berichtdoor Christel » vr 29 dec 2017, 19:16

sien schreef:Ik vind het zeer onrealistisch, de combinatie Steven en Rosa. Ik wil niet neerbuigend doen over Rosa, maar ze woont toch maar heel simpel als je het vergelijkt met Steven zijn kast van een villa. Ook Angèle en Eddy zijn niet meteen het type mensen waar hij normaal mee optrekt. Steven kan zeker een betere vis aan de haak slaan. Karin vond ik wel realistischer.

Hoe iemand woont, zegt toch niks over iemands karakter? Je hebt toch geen relatie met het huis waar iemand in woont? :-?
En tsja, Rosa is qua karakter zo'n beetje het tegenovergestelde van Karin. Misschien dat het ook wel mede daardoor is dat Steven zo snel voor haar gevallen is...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3937 keer
Is bedankt: 2503 keer

Berichtdoor satine » vr 29 dec 2017, 19:30

Steven heeft niet zo ontzettend veel tijd meer.
Daarom probeert hij zoveel mogelijk te genieten zolang het nog kan.
En hoe iemand dan woont, heeft niet zoveel belang.
Karin is veel 'succesvoller' dan Rosa, maar dat werkte niet.
Dus wie zijn wij om te bepalen wie de 'betere vis' is voor Steven? ;)

Hij gaf in ieder geval de indruk zich kostelijk te amuseren, 'zelfs' met Eddy en Angèle.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ranske » za 30 dec 2017, 02:01

satine schreef:

Hij gaf in ieder geval de indruk zich kostelijk te amuseren, 'zelfs' met Eddy en Angèle.

Inderdaad, ik vreesde voor een fiasco met die twee, en Steven reageerde positief.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1411 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor Dr. Wijnants » za 30 dec 2017, 02:20

Ben Van Ostade speelt dat schitterend. Je ziet in ieder beeld dat de ziekte aanwezig is maar zonder er een karikatuur van te maken. De Thuisbewoners denken, het gaat prima met die man, maar de oplettende kijker ziet hem stap voor stap zieker worden.
Dr. Wijnants
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 5 keer

Berichtdoor Tiboko » za 30 dec 2017, 22:42

Inderdaad, weer een pak verdriet in het verschiet voor Rosa :cry:
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2