Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Berichtdoor jessie V. » do 17 mei 2018, 15:40

Voor iemand zonder ervaring kun je e.e.a. toch treffend omschrijven :lol: :whistle: :icon-wink:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1850 keer
Is bedankt: 1703 keer

Berichtdoor heidiw » do 17 mei 2018, 16:42

Ik heb er vroeger wel enkele gekend die er ervaring mee hadden (en nog hebben). Als ik die dan hun "interessante verhalen" hoorde vertellen werd ik er al moe van. Ik heb al moeite om 1 agenda bij te houden :razz:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 386 keer
Is bedankt: 586 keer

Berichtdoor apestaart » do 17 mei 2018, 17:36

heidiw schreef:Niet dat ik er ervaring mee heb maar naar het schijnt is het heel lastig en vergt het veel energie om een dubbele agenda bij te houden en vooral om te onthouden wie je wanneer wat wijsgemaakt hebt :whistle:

Daarmee dat zo iemand vroeg of laat door de mand valt, het kan lang goed gaan maar eens maakt men dan een fout en op die manier komt dan alles uit.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 4 keer

Berichtdoor Kwast » za 19 mei 2018, 17:14

Ik heb een theorie: Steven ziet nu hoe verdrietig Rosa is door het overlijden van Luc. Hij beseft dat zijn gezondheid hard achteruit gaat. Ik heb het idee dat hij niet wil dat Rosa nog eens zo intens verdrietig is.

Zou dat ook kunnen? :denk:
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 311 keer
Is bedankt: 440 keer

Berichtdoor Tiboko » za 19 mei 2018, 17:26

Kwast schreef:Ik heb een theorie: Steven ziet nu hoe verdrietig Rosa is door het overlijden van Luc. Hij beseft dat zijn gezondheid hard achteruit gaat. Ik heb het idee dat hij niet wil dat Rosa nog eens zo intens verdrietig is.

Kan best. Klinkt trouwens heel plausibel. Als dat niet zo was, geef ik hem echt een :thumbdown:
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor Soapseut » za 19 mei 2018, 22:06

Ik kan moeilijk meeleven met de mens. Die zit letterlijk 5 minuten in Thuis en hij lijkt al op sterven te liggen. Met Karin hebben we ook amper een band. Die heeft al lang een bijrol (af en toe), maar we kennen haar nog maar pas een beetje beter. Laat staan dat we gehecht zouden zijn aan Kobe.

Die mensen zijn erin geschreven en worden ons een beetje door de strot geramd als zouden het 'anciens' zijn. Dat zijn ze niet. Sorry, maar twee van de drie liggen al van meet af aan op sterven. Er zijn er al genoeg dood waar we wel aan 'gehecht' waren.

Dus die ALS-verhaallijn is een druppel in een zee van miserie.
Soapseut
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 141 keer
Is bedankt: 308 keer

Berichtdoor apestaart » za 19 mei 2018, 22:58

Soapseut schreef:Ik kan moeilijk meeleven met de mens. Die zit letterlijk 5 minuten in Thuis en hij lijkt al op sterven te liggen. Met Karin hebben we ook amper een band. Die heeft al lang een bijrol (af en toe), maar we kennen haar nog maar pas een beetje beter. Laat staan dat we gehecht zouden zijn aan Kobe.

Die mensen zijn erin geschreven en worden ons een beetje door de strot geramd als zouden het 'anciens' zijn. Dat zijn ze niet. Sorry, maar twee van de drie liggen al van meet af aan op sterven. Er zijn er al genoeg dood waar we wel aan 'gehecht' waren.

Dus die ALS-verhaallijn is een druppel in een zee van miserie.

Je concludeert dus dat die 3 personages een soort bijvulling zijn.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 4 keer

Berichtdoor Soapseut » za 19 mei 2018, 23:26

apestaart schreef:Je concludeert dus dat die 3 personages een soort bijvulling zijn.

Het voelt voor mij wel zo aan. Steven was er nog maar pas en hij zat al met ALS. Het gaat een beetje snel. Moest Waldek ALS gekregen hebben, zou het makkelijker zijn om 'mee te leven'. We kennen die mens al lang. Steven en Kobe zijn vreemden.
Soapseut
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 141 keer
Is bedankt: 308 keer

Berichtdoor nounake » zo 20 mei 2018, 09:40

Kwast schreef:Ik heb een theorie: Steven ziet nu hoe verdrietig Rosa is door het overlijden van Luc. Hij beseft dat zijn gezondheid hard achteruit gaat. Ik heb het idee dat hij niet wil dat Rosa nog eens zo intens verdrietig is.

Even terzijde, de mens kan mij niet overtuigen van zijn ziekte ; gelukkig ken ik het niet maar zoals hij het speelt .... :naughty:
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5751 keer
Is bedankt: 762 keer

Berichtdoor jessie V. » di 22 mei 2018, 20:53

Ik zal niet de enige zijn die, toen hij zijn dramaverhaal tegen Rosa afstak, dacht : dat is een smerige smoes om van haar af te komen. LAFAARD.
Toen Karin op het toneel verscheen, had hij zijn droevige masker helemaal afgegooid.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1850 keer
Is bedankt: 1703 keer

Berichtdoor heidiw » di 22 mei 2018, 22:33

jessie V. schreef:Ik zal niet de enige zijn die, toen hij zijn dramaverhaal tegen Rosa afstak, dacht : dat is een smerige smoes om van haar af te komen. LAFAARD.
Toen Karin op het toneel verscheen, had hij zijn droevige masker helemaal afgegooid.

Misschien wel, maar aan de andere kant heeft hij wel gelijk. Iemand aan ALS zien sterven is NIET leuk! En in dergelijke situatie is iemand heel anders tegen mensen waar hij minder contact mee heeft dan tegen zijn naasten.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor ikke » wo 23 mei 2018, 08:30

heidiw schreef:
jessie V. schreef:Ik zal niet de enige zijn die, toen hij zijn dramaverhaal tegen Rosa afstak, dacht : dat is een smerige smoes om van haar af te komen. LAFAARD.

Misschien wel, maar aan de andere kant heeft hij wel gelijk. Iemand aan ALS zien sterven is NIET leuk! En in dergelijke situatie is iemand heel anders tegen mensen waar hij minder contact mee heeft dan tegen zijn naasten.

En toch vind ook ik hem een lafaard. Als Rosa hem wil bijstaan in goede en kwade dagen, waarom vlucht hij dan weg van haar?
Stop met zagen, er zijn al zo weinig bomen...
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1771 keer
Is bedankt: 1669 keer

Berichtdoor heidiw » wo 23 mei 2018, 08:39

Om haar zijn aftakeling en het verdriet van zijn dood te besparen. Het blijft natuurlijk Thuis dus er kan natuurlijk de factor Karin zijn, maar oprecht of niet, zijn uitleg is wel plausibel. Ik denk dat haar (overgeacteerd) verdriet voor Luc hem dat heeft doen beseffen. En er is dan nog een hemelsbreed verschil tussen iemand die nog verder kan maar niet meer wil en iemand die nog verder wil maar niet meer kan.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor satine » wo 23 mei 2018, 09:26

Hij heeft gewoon de vergelijking gemaakt en zijn zinnen opnieuw op Karin gezet.
Rosa pijn en leed besparen? My ass!!! :twisted:
Alsof ze dat nu niet heeft. :roll:

Hij is niet alleen een lafaard, maar ook een ongelooflijke egoïst.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1549 keer
Is bedankt: 3484 keer

Berichtdoor heidiw » wo 23 mei 2018, 09:46

Dan schiet hij in zijn eigen voeten. Hij zou nu toch al moeten weten hoe egoïstisch en weinig empatisch Karin is. Ik zie die echt geen relatie beginnen met iemand die de laatste fase van zijn leven ingaat.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages