Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Berichtdoor satine » wo 23 mei 2018, 09:48

Voor Steven met Rosa was, had hij toch opnieuw 'iets' met Karin?
Zij wou hem ook 'helpen en steunen' tot het bittere einde.
En zij was er toen ook niet goed van dat hij haar aan de kant zette.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1565 keer
Is bedankt: 3522 keer

Berichtdoor heidiw » wo 23 mei 2018, 09:55

Ja, maar dat is rap gezegd... en toen had hij nog geen symptomen. Nu ziet ze heel duidelijk waar ze zou aan beginnen en ik zie haar echt haar carrière niet on hold zetten. Trouwens, Steven en Rosa heb ik nooit een geloofwaardig koppel gevonden.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 396 keer
Is bedankt: 610 keer

Berichtdoor satine » wo 23 mei 2018, 10:04

heidiw schreef:Ja, maar dat is rap gezegd... en toen had hij nog geen symptomen. Nu ziet ze heel duidelijk waar ze zou aan beginnen en ik zie haar echt haar carrière niet on hold zetten.

Dat is inderdaad zo, maar Karin speelt echt wel 'het vrouwtje' als Steven in de buurt is.
Ze is bezorgd, attent, schenkt hem goede whisky, haalt hem aan, laat blijken dat ze het jammer vindt als hij terug weg gaat, is voor hem altijd bereikbaar, doet extra moeite voor zijn dossiers...
Hij was en blijft altijd haar eerste liefde...
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » wo 23 mei 2018, 11:43

Inderdaad. Ik denk zelfs dat hij bij Karin nog wel eens veel meer schade aan zou kunnen richten dan bij Rosa...

Karin was blijkbaar kapot van verdriet toen hij destijds maar niet voor haar wilde kiezen en zij - zwanger en al - niet anders kon dan alleen verder gaan. Die "keiharde tante" kon toch geen abortus laten plegen, wat eigenlijk helemaal niet bij haar gevoelloos imago past, en heeft ook nooit meer een echt betekenisvolle relatie gehad na Steven. Ze heeft hem blijkbaar nooit helemaal los kunnen laten, dat bleek ook wel toen hij terug in haar leven kwam en zij hem alweer vrij snel alles vergaf. Ook nu - nadat hij haar voor de 2e keer als een baksteen heeft laten vallen - blijft ze hem nalopen...

Heel dat imago van Karin is in mijn ogen schijn en een groot lachertje. Gewoon een manier voor haar om zich groot te kunnen houden en zo haar leven te kunnen blijven leiden.
Vanbinnen houdt ze eigenlijk vanaf haar 17e al veel teveel van een man die haar op geen enkele manier waard is, en die haar dat al talloze keren heeft laten zien door haar op te pakken en aan de kant te gooien net naar gelang het hem het beste uitkomt.

Rosa kan snotteren wat ze wil, maar ze beseft volgens mij niet half hoe goed ze af is. Zij kent Steven nog maar een tijdje en kent hem duidelijk ook niet écht. Karin kent Steven wel echt maar wil de waarheid niet zien, en ik hoop voor haar maar dat ze daar nog ooit overheen komt.

Steven moest zichzelf schamen. Ik vind het verschrikkelijk voor hem dat hij ALS heeft, laat ik dat voorop stellen, maar verder vind ik zijn hele manier van doen super egoïstisch en bijna walgelijk.
Zo ga je niet met de gevoelens van anderen om... :nope:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3745 keer
Is bedankt: 2385 keer

Berichtdoor ILoveDidi » wo 23 mei 2018, 12:23

Christel schreef:Heel dat imago van Karin is in mijn ogen schijn en een groot lachertje. Gewoon een manier voor haar om zich groot te kunnen houden en zo haar leven te kunnen blijven leiden.
Vanbinnen houdt ze eigenlijk vanaf haar 17e al veel teveel van een man die haar op geen enkele manier waard is, en die haar dat al talloze keren heeft laten zien door haar op te pakken en aan de kant te gooien net naar gelang het hem het beste uitkomt.

Helemaal mee eens! Dat Karin nu zo hard is, heeft alles te maken met Steven. Nadat zij hem aan de kant schoof toen ze zwanger werd, heeft ze een muur om zich heen gebouwd en zich helemaal op haar studies en daarna haar werk gestort. Daarbuiten liet ze niemand toe. Toen Steven terug kwam, leek ze een beetje te ontdooien want alleen hij kan door haar muur geraken. Ze kan zich aan niemand blootstellen buiten aan Steven. Zelfs aan Tom wil ze haar emoties niet laten zien, want dan stelt ze zich zwak op. Ik hoop echt dat Steven haar nu niet voor een derde keer kwetst...
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 8 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor satine » wo 23 mei 2018, 15:45

We zagen gisteren dat Steven afgesproken had met Karin om samen te lunchen.
Zou hij tegen haar misschien hetzelfde zeggen als tegen Rosa? :eh:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Soapseut » di 29 mei 2018, 17:19

Ik denk dat we Steven bijna kwijt zijn. Je ziet het van ver aankomen, de mens zal de seizoensfinale niet meer halen en sterven in zijn slaap van een hartaanval ofzo. En dan kan Kobe opnieuw flippen Kaat nog eens het bos insleuren.... Misschien komt hij daar Arne wel tegen, die speelt ook graag in het bos :lol:
Soapseut

Berichtdoor Kwast » di 29 mei 2018, 20:39

Tssss wat een droeftoeter. Weet hij wel wat hij wil? :boo:
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 312 keer
Is bedankt: 443 keer

Berichtdoor apestaart » di 29 mei 2018, 22:10

Och het is een schijnheilige vent, Rosa dumpen onder het mom van geen toekomst in zien vanwege de negatieve evolutie van zijn ziekte maar bij Karin zal dat ook zo zijn.
Dat hij tegen Rosa vlakaf zegt dat zijn liefde voor haar uitgedoofd is inplaats van met zulke valse uitvluchten voor de dag mee te komen. :mad:
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 5 keer

Berichtdoor Tiboko » wo 30 mei 2018, 00:30

apestaart schreef:Och het is een schijnheilige vent, Rosa dumpen onder het mom van geen toekomst in zien vanwege de negatieve evolutie van zijn ziekte maar bij Karin zal dat ook zo zijn.
Dat hij tegen Rosa vlakaf zegt dat zijn liefde voor haar uitgedoofd is inplaats van met zulke valse uitvluchten voor de dag mee te komen. :mad:

Boh, hij wil de laatste maanden (?) van zijn leven een glitter madame waarmee hij op restaurant kan, niet zo'n brave sloor die hem op haar sociaal appartementje ontvangt. Ze hebben ook weinig gemeenschappelijks om over te praten hé. Met Karin kan hij tenminste nog praten over zijn werk, met Rosa enkel over hoe het in het centrum was.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor heidiw » wo 30 mei 2018, 08:27

Het is een zielige vent, maar je hebt wel gelijk. Ik heb die "relatie" met Rosa nooit begrepen. Behalve Luc en Kobe hadden ze niets om over te praten.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 396 keer
Is bedankt: 610 keer

Berichtdoor satine » wo 30 mei 2018, 09:01

Ik vraag me af waar hij met Karin dan over praat, de juridische kant van RDT Shipping? :mrgreen:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » wo 30 mei 2018, 09:56

Inderdaad... :mrgreen:
Steven praat meer dan genoeg, maar het is alleen jammer dat er geen inhoud in zit en dat hij de helft van wat hij zegt achteraf blijkbaar niet meent.
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3745 keer
Is bedankt: 2385 keer

Berichtdoor ILoveDidi » wo 30 mei 2018, 11:20

Zou het niet kunnen dat Rosa haar liefdevolle en zorgende aanpak hem er gewoon te veel aan deed denken dat hij ziek is? Karin focust daar veel minder op. Ze zegt zelf dat hij maar 1 keer leeft en er nu van moet profiteren. Op deze manier is Steven precies wat aan het wegvluchten van zijn ziekte. Ik denk ook dat het wel een "romantisch" idee is dat ze elkaar nog net op tijd terugvinden voor Steven sterft.
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 8 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor Thuister » wo 30 mei 2018, 13:57

Inderdaad, Steven vlucht weg van die deprimerende toestand. Rosa (en het verhaal en verdriet van Luc dat ze meesleept) doet hem teveel aan zijn eigen einde denken. Karin is vrolijker en waarschijnlijk heeft hij dat, op een egoïstische wijze dan, meer nodig op dit moment. Hij kan al dat verdriet niet aan.

Maar ocharme Rosa, als ze die 2 ooit samen ziet. Ze is nu al zoveel aan de kant gezet door mannen.
Thuister
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages