Hart onder de riem

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Hart onder de riem

Berichtdoor ranske » za 19 mei 2018, 10:16

Simonne die om Frank niet te kwetsen in zijn verdriet haar emoties onderdrukt.
Hopelijk komt de foto van Luc niet te lang op de kast te staan.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1318 keer
Is bedankt: 578 keer

Berichtdoor satine » vr 25 mei 2018, 22:17

Voor Marianne.
Ik weet dat ze niet altijd de makkelijkste is, dat ze zich vaak moeit met dingen die haar totaal niet aangaan, dat 'uiterlijke schijn' ten allen tijde hoog in het vaandel moeten gehouden worden, maar toch...
Dit verdient ze niet, niet van haar eigen zoon die ze zo vaak heeft bijgestaan.
En ja, ze is daar ingetrokken zonder Tom's fiat, maar hij had toen meteen zijn ultimatum moeten stellen, als het hem niet aanstond.
Dit was compleet fout, op deze manier, voor de ogen van de jongen die ze als haar kleinzoon beschouwt.
Ik denk dat ik vooral fan ben van dit personage omwille van de actrice die haar speelt.
Dus ik zie al haar fouten wel en ben vaak oprecht blij dat ze mijn (schoon-)moeder niet is, maar toch ligt haar hart op de juiste plaats.
En dan kan ik niet anders dan met haar mee voelen.
Ze is niet wars van opportunisme, maar toch wil ze voor degenen die haar lief zijn wel het beste - op haar manier dan.
Ook al is dat niet altijd de juiste manier.
Maar om haar vanavond zo te zien behandeld worden door haar eigen zoon, dat deed me toch wel wat pijn.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1565 keer
Is bedankt: 3522 keer

Berichtdoor Christel » za 26 mei 2018, 01:06

Daar ben ik het helemaal mee eens...
Marianne is ook niet de makkelijkste, allesbehalve zelfs, maar ik vind dat zowel Tom als Ann alle perken te buiten gaan om haar te laten merken dat ze niet gewenst is. Eerst Ann, door Marianne uit haar eigen huis te jagen waarin ze Ann zelf met open armen ontving en opving door de jaren heen, en nu ook Tom, die ze inderdaad net zo goed heel vaak heeft bijgestaan, zelfs als hij het eigenlijk niet verdiende. Ze laten al jaren zien dat Marianne eigenlijk alleen gewenst is als ze in hun straatje praat. Anders moeten ze haar niet in hun buurt en trappen ze haar inderdaad aan de kant als een stuk vuil, zoals Marianne zelf vanavond ook opmerkte.

Marianne kan zijn wat ze wil, maar haar acties waren (hoe bemoeizuchtig en ergerlijk ze soms ook waren) er nooit op gericht om haar kinderen bewust pijn te doen of ten gronde te richten. Ze handelde met de beste bedoelingen, ook al waren die niet persé gewenst.

Ann en Tom zijn er gewoon op uit om Marianne te kwetsen. Ann zet al jaren zonder scrupules haar eigen dochter in, en Tom straft Marianne nu voor iets wat zijn zus hem aangedaan heeft en wat hij zelf veroorzaakt heeft (want dat vergeet hij gemakshalve ook maar even, dat hij Judith toch echt gewoon zelf bedrogen heeft). Daarbij gaan ze volledig voorbij aan het feit dat Marianne een dagje ouder wordt en dergelijke spanningen dus kan missen als kiespijn, en dat ieder mens bovendien op z'n minst recht heeft op een beetje respect.

Héél triest om te zien waar die 2 toe in staat zijn. Hoe harteloos ze zijn en hoe weinig verantwoordelijkheid ze nemen voor hun eigen acties.
En dat onder het oog van 2 "kleinkinderen".
Ik hoop maar dat er van Sandrine en Stan meer terecht komt, al vrees ik daar een beetje voor als ik zie van wie ze wat moeten leren... :nope: :(
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3745 keer
Is bedankt: 2385 keer

Berichtdoor Kwast » zo 27 mei 2018, 19:21

Marianne, dit verdient ze niet.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 312 keer
Is bedankt: 443 keer

Berichtdoor heidiw » za 02 jun 2018, 13:43

Kaat, doet ze nu zo haar best voor die foodsharing, wordt alles vakkundig de nek om gedraaid door 2 lompe trezen die alweer rondliepen als kiekens zonder kop. Van Nancy valt het nog te begrijpen maar van haar dochter die met met zoveel dédain spreekt over "het personeel" mag je toch wat meer elegantie verwachten.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 396 keer
Is bedankt: 610 keer

Berichtdoor satine » vr 14 sep 2018, 11:39

Voor Sandrine.
Verliest in 1 klap een 'moeder', een 'vader' en haar kleine 'zusje'.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1565 keer
Is bedankt: 3522 keer

Berichtdoor Christel » vr 14 sep 2018, 11:53

Ook voor Sandrine.
Als je er goed over nadenkt vind ik het eigenlijk schrijnend om te zien hoe dat meisje al jaren als speelbal rond rolt tussen mensen waar ze van houdt, maar die komen en gaan naar gelang het henzelf (of haar moeder) uitkomt.
Zoiets moet wel beangstigend zijn voor een kind...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3745 keer
Is bedankt: 2385 keer

Berichtdoor ranske » vr 14 sep 2018, 19:40

satine schreef:Voor Sandrine.
Verliest in 1 klap een 'moeder', een 'vader' en haar kleine 'zusje'.

Haar echte moeder die haar afstond, haar kleine zusje dat haar echte zusje niet was.
Haar papa die haar echte papa niet was.
En zeggen dat de enige echte vader daar rondloopt en precies van niks weet :boo:
.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1318 keer
Is bedankt: 578 keer

Vorige

Keer terug naar Personages