Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Berichtdoor Christel » di 13 nov 2018, 11:24

Tiboko schreef:
apestaart schreef:Ik hoop dat Bob Tamara niet voor een ultimatum zal stellen: abortus plegen of anders einde van de relatie.

Zo ver zie ik Bob heus niet gaan.

Hij is serieus geschrokken, maar zoals ook vorige keer is niets definitief gebroken. Hij heeft gewoon tijd nodig om dit te verwerken en hoe meer druk ze op hem leggen, hoe moeilijker dat wordt.

Ik vrees dan ook dat hij er een tijdje tussen uit zal moeten.

Dat zou kunnen, natuurlijk.

Maar deze keer gaat het wel over iets meer dan alleen een meningsverschil of een flirt, dus of er in dit geval niks definitief gebroken is, vraag ik me af.
Bob gaf duidelijk aan dat hij pertinent nooit kinderen wil, en dat valt in mijn ogen op geen enkele manier te rijmen met het zich uiteindelijk toch maar neerleggen bij een zwangerschap. :nope:
In een relatie is het op alle vlakken geven en nemen, maar ouderschap is voor het leven en als iemand dat niet wil, dan geloof ik niet dat dat nog goedkomt. Dat is niet iets waarover je water bij de wijn kunt doen, eigenlijk.

Ik vind het wel heel apart dat Bob het daar nog nooit met Tamara over gehad heeft (zeker met al het baby-gedoe bij hen in huis. Je zou zeggen dat het dan toch wel eens ter sprake komt), en ook dat hij de verantwoordelijkheid volledig bij Tamara heeft gelegd. Enkel de pil als anticonceptie is nogal magertjes, namelijk, en ik zou van Bob toch verwachten dat hij zoiets niet aan het toeval overlaat... :-?
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4056 keer
Is bedankt: 2570 keer

Berichtdoor ikke » di 13 nov 2018, 14:25

Christel schreef:
Tiboko schreef:
apestaart schreef:Ik hoop dat Bob Tamara niet voor een ultimatum zal stellen: abortus plegen of anders einde van de relatie.

Zo ver zie ik Bob heus niet gaan.

Hij is serieus geschrokken, maar zoals ook vorige keer is niets definitief gebroken. Hij heeft gewoon tijd nodig om dit te verwerken en hoe meer druk ze op hem leggen, hoe moeilijker dat wordt.

Ik vrees dan ook dat hij er een tijdje tussen uit zal moeten.

Dat zou kunnen, natuurlijk.

Maar deze keer gaat het wel over iets meer dan alleen een meningsverschil of een flirt, dus of er in dit geval niks definitief gebroken is, vraag ik me af.
Bob gaf duidelijk aan dat hij pertinent nooit kinderen wil, en dat valt in mijn ogen op geen enkele manier te rijmen met het zich uiteindelijk toch maar neerleggen bij een zwangerschap. :nope:
In een relatie is het op alle vlakken geven en nemen, maar ouderschap is voor het leven en als iemand dat niet wil, dan geloof ik niet dat dat nog goedkomt. Dat is niet iets waarover je water bij de wijn kunt doen, eigenlijk.

Ik vind het wel heel apart dat Bob het daar nog nooit met Tamara over gehad heeft (zeker met al het baby-gedoe bij hen in huis. Je zou zeggen dat het dan toch wel eens ter sprake komt), en ook dat hij de verantwoordelijkheid volledig bij Tamara heeft gelegd. Enkel de pil als anticonceptie is nogal magertjes, namelijk, en ik zou van Bob toch verwachten dat hij zoiets niet aan het toeval overlaat... :-?

Ik meen mij vaag te herinneren dat ze het daar wel degelijk over gehad hebben.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1875 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor Donderkop » di 13 nov 2018, 16:21

Ik kan met niet herinneren dat Bob ooit gezegd heeft dat hij geen kinderen wil, maar blijkbaar heeft hij dat wel tegen Tamara gezegd, want die ontkende dat gesprek niet.

Ik weet niet aan wie ik mij nu moet ergeren? Bob, die zeker weet dat hij geen kinderen wil en toch zijn lot in handen van zijn vriendin legt (in plaats van een sterilisatie te laten uitvoeren, zo moeilijk is dat niet...) of Tamara die "af en toe de pil neemt alsof het smarties zijn" en Bob zijn mening over kinderen compleet negeert.

Die leven alle twee naast elkaar in Lalaland.

Wat een mottig koppel.
Donderkop
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 27 keer

Berichtdoor Tiboko » di 13 nov 2018, 21:09

Donderkop schreef:Die leven alle twee naast elkaar in Lalaland.

Dat heb je goed verwoord.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 177 keer

Berichtdoor Ongelovige Thomas » di 13 nov 2018, 22:04

Het kan ook natuurlijk dat Bob weet dat hij geen kinderen kan krijgen.
Maw hij weet dat het kind niet van hem kan zijn en Tamara hem bedrogen heeft met Dries en verder is gegaan dan enkel wat te staan kussen...
Ongelovige Thomas
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor heidiw » wo 14 nov 2018, 10:22

Ongelovige Thomas schreef:Het kan ook natuurlijk dat Bob weet dat hij geen kinderen kan krijgen.
Maw hij weet dat het kind niet van hem kan zijn en Tamara hem bedrogen heeft met Dries en verder is gegaan dan enkel wat te staan kussen...

Dan was het ook niet nodig dat Tamara de pil nam.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 800 keer

Berichtdoor johan1969 » wo 14 nov 2018, 11:55

Ongelovige Thomas schreef:Het kan ook natuurlijk dat Bob weet dat hij geen kinderen kan krijgen.

Als hij weet dat het kind niet van hem kan zijn, had hij volgens mij toch anders gereageerd. Nu was hij enkel kwaad omdat 'Tamara hun afspraak niet nageleefd had', alsof het een zakencontract was dat verbroken werd.

Ik vind toch dat Bob erover moet praten met Tamara. En waarom is hij zo hard gekant tegen kinderen ?
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 97 keer

Berichtdoor ikke » wo 14 nov 2018, 13:31

johan1969 schreef:

Als hij weet dat het kind niet van hem kan zijn, had hij volgens mij toch anders gereageerd. Nu was hij enkel kwaad omdat 'Tamara hun afspraak niet nageleefd had', alsof het een zakencontract was dat verbroken werd.

Ik vind toch dat Bob erover moet praten met Tamara. En waarom is hij zo hard gekant tegen kinderen ?

Daar heeft wellicht een hele goede reden voor en dat kan voor andere mensen onbelangrijk zijn, maar je kan niemand verplichten om kinderen te krijgen, mijn gedacht. Bovendien is dat iets wat je met 2 moet overeenkomen, niet met buren en vrienden. :naughty:
Voor de rest ben ik het met je redenering eens, Bob zou anders gereageerd hebben mocht ie 100% zeker zijn dat het kind niet van hem kan zijn.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1875 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor eviva » wo 14 nov 2018, 13:46

Bob heeft 2x gezegd "wij hadden een afspraak en jij hebt je daar niet aan gehouden". Dat duidt er toch op dat ze het er wel degelijk over gehad hebben. Als ik me goed herinner, heeft hij destijds ook Jana onderbroken op het hoogtepunt van hun eerste keer om toch nog eens te verifiëren of het veilig was.

Ik begrijp hem wel. Tamara zou niet de eerste zijn die heel goed weet dat haar partner geen kinderen wil, maar denkt dat dat wel even zal veranderen eens er een voldongen feit is.

Wat mij betreft hoeft het niet meer goed te komen en verdient Bob beter.
eviva
Nog geen rang

Heeft bedankt: 16 keer
Is bedankt: 4 keer

Berichtdoor Christel » wo 14 nov 2018, 14:45

eviva schreef:Bob heeft 2x gezegd "wij hadden een afspraak en jij hebt je daar niet aan gehouden". Dat duidt er toch op dat ze het er wel degelijk over gehad hebben. Als ik me goed herinner, heeft hij destijds ook Jana onderbroken op het hoogtepunt van hun eerste keer om toch nog eens te verifiëren of het veilig was.

Tamara en Bob hadden een afspraak dat ze NU niet aan kinderen zouden beginnen, dat is wel duidelijk (ook gezien de pil van Tamara bijvoorbeeld), maar heeft hij haar ook gezegd dat hij ze NOOIT wil? :-?
Tamara reageerde daar in mijn ogen toch nogal verbaasd op, en met al die verschillende geluiden hier, vraag ik me dat nu toch wel af. Ik kan dat gesprek heel goed gemist hebben, hoor, maar goed. Het maakt toch nogal een verschil: NU niet of pertinent NOOIT...

Ik kan me voorstellen dat het Bob allemaal heel rauw op zijn dak valt allemaal, maar als hij pertinent nooit kinderen wil, waarom heeft hij zich dan niet gesteriliseerd (zoals hier al vaker geopperd is)? Waarom laat hij in vredesnaam de hele anticonceptie dan aan Tamara over?

En Tamara komt op mij totaal niet over alsof ze dit bewust zo gepland heeft. Ze was in eerste instantie net zo goed heel verbaasd dat ze zwanger is, maar aangezien zij blijkbaar wel ooit kinderen wilde, kan ze zich er nu wel bij neerleggen. Voor Bob kan dat helemaal anders liggen, maar dan had hij wel wat duidelijker mogen zijn en ook wat duidelijkere acties mogen ondernemen om ervoor te zorgen dat hij op dat gebied nooit verrast kon worden.
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4056 keer
Is bedankt: 2570 keer

Berichtdoor jessie V. » wo 14 nov 2018, 15:56

Een kind is voor een mens als Bob nogal wat. Kinders zijn onberekenbaar, zitten vol onverwachte gedragingen, zorgen altijd voor "verrassingen".
Bob is een mens van strakke schema's, van goed voorbereid zijn en alles wat onverwachts opduikt brengt hem behoorlijk van zijn stuk.
Dit is maar terzijde. Een oordeel over hem kan ik niet vellen. Ik weet ook niet meer wat die 2 afgesproken hebben. Maar is hij nu boos op Tamara of is hij volledig in paniek? Of alle twee?
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1931 keer
Is bedankt: 1853 keer

Berichtdoor satine » wo 14 nov 2018, 16:08

Zoals iemand anders hier ook al zei: misschien is hij ook bang dat het kind net als hij zal zijn?
Want makkelijk lijkt me dat toch niet als alles zo afgelijnd en geregeld moet zijn.

Ik heb de indruk dat hij Tamara nog steeds heel graag ziet, anders had hij toch zijn bureaublad al veranderd?
Alleen heeft iedereen direct zijn of haar (boze) mening klaar - probeer dan maar eens een rustig gesprek te hebben met je vriendin.
Hij kreeg niet eens de kans om alles te laten doordringen, want meteen daarna kwam het nieuws van de overleden Hua.
En dan wordt er geëist dat hij diezelfde avond nog op een beleefde manier de verwijten van de anderen weerlegt.

Ik heb met Tamara te doen, maar zeker ook met Bob.
Het is hun relatie, hun 'probleem', hun kindje.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1721 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor kingpietro105 » do 15 nov 2018, 17:53

Ik kan Bob ergens wel begrijpen. Hij wou waarschijnlijk wel kinderen maar op dit moment nog niet omdat hij druk bezig is met zijn carriere. Hij heeft veel deals gesloten en is druk bezig met nieuwe klanten met andere woorden werken voor de toekomst.

Zij hadden een afspraak gemaakt dat ze nu nog geen kinderen gingen maken en wachten. Daarom dat ze de pil neemt.
Maar zen vriendin Tamara nam de pil niet omdat zij nu kinderen wou ze gebruikt dan gebruit ze het excuus "ik was het vergeten".

Bob wordt boos en zegt dit was niet de afspraak. Hij voelt zich bedrogen door zen vriendin die zich niet houd aan de afspraak.

Ik vind zen vriendin toch wel een beetje een domme. je vergeet niet zo maar de pil zij heeft een beslissing genomen zonder hem te verwittigen.
kingpietro105
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor heidiw » do 15 nov 2018, 19:30

ZIJN vriendin Tamara heeft helemaal niet beslist om bewust met de pil te stoppen en heeft nog nooit gezegd dat ze NU kinderen wil. Enkel dat ze het kindje houdt en geen abortus wil.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 800 keer

Berichtdoor Donderkop » do 15 nov 2018, 19:58

Als Bob absoluut geen kinderen wil (wat ik begrijp) zijn daar eenvoudige oplossingen voor. Iemand als Bob zou zo'n beslissing al lang genomen hebben, die zou dat risico niet lopen.

Dit klopt niet met zijn karakter. Beter was geweest dat Bob zou zeggen "nu toch niet, de timing is niet juist (en niet met jou, Tamara...)".

Maar hij zei "nu niet, nooit niet". Dan ga ik ervan uit dat hij zich zou laten hebben steriliseren.

Als de scenaristen het op de timing hadden gestoken (en het feit dat Bob stiekem beseft dat hij en Tamara niet samen passen), had ik die verhaallijn beter gesnapt. Maar een obsessief compulsief type als Bob had zich laten opereren.

Maar als we dan toch mee moeten in dit verhaal: Bob, je bent een idioot! En daar kan ik niet goed tegen :roll:
Donderkop
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 27 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages