Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Berichtdoor Soapseut » di 05 jun 2018, 18:07

Zo lang niet vlakaf gezegd wordt dat Bob autistisch is, ga ik ervan uit dat hij gewoon een beetje té rationeel is en zijn denkproces alleen wil doorlopen, zonder af te toetsen met anderen. Zo zijn er nog veel mensen en die zijn lang niet allemaal autistisch.

De meningen over zijn eventuele diagnose zijn trouwens echt wel verdeeld, dus we laten dat best in het midden denk ik.

Ik vind hem een beetje vermoeiend, maar er zijn irritantere mensen in Thuis dan Bob, dus ik kan er nog mee leven :yup:

Ik vraag mij af wanneer we ooit iets meer gaan weten over Bob zijn verleden. Voorlopig is dat wel héél vaag. Een dode moeder en een ongekende vader... Nu ja, bij Toon was dat ook zo en bij Tim ook... maar dat zijn op de duur personages waar niemand echt iets aan heeft. Wat wel jammer is ...
Soapseut

Berichtdoor jessie V. » di 05 jun 2018, 18:28

De vraag of Bob autistisch is of niet valt nu niet meer te beantwoorden. Hij is nu heel anders dan toen hij pas verscheen in Thuis.
Hij is nog wel een pietje precies (niks mis mee) maar zoals hij b.v. tegen Jana deed, daar is geen spoor meer van te bekennen .
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1914 keer
Is bedankt: 1815 keer

Berichtdoor ILoveDidi » di 05 jun 2018, 23:42

Ik ben al vaak in een beroepscontext in contact geweest met mensen met autisme en ik kan je verzekeren dat Bob niet echt de kenmerken heeft die typisch zijn voor autisme. Ik herken bij hem wel veel tekenen van hoogbegaafdheid. De beperkingen die bij deze diagnose (want dat is het tegenwoordig wel) horen, zijn nog te vaak onbekend bij de meeste mensen waardoor het vaak onterecht wordt gezien als autisme. Ik leef samen met iemand die hoogbegaafd is en ik herken echt veel terug
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 8 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor johan1969 » wo 06 jun 2018, 11:33

Ik vind trouwens dat Bob en Tamara niet bij mekaar passen.
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 92 keer

Berichtdoor Soapseut » wo 06 jun 2018, 12:58

johan1969 schreef:Ik vind trouwens dat Bob en Tamara niet bij mekaar passen.

Dat is zo. Die passen niet bij elkaar. Dat het al zo lang duurt, vind ik niet echt realistisch...
Soapseut

Berichtdoor ikke » wo 06 jun 2018, 13:21

Soapseut schreef:
johan1969 schreef:Ik vind trouwens dat Bob en Tamara niet bij mekaar passen.

Dat is zo. Die passen niet bij elkaar. Dat het al zo lang duurt, vind ik niet echt realistisch...

In realiteit zijn er wel meer mensen die volgens buitenstaanders niet bij elkaar passen, toch lang bij elkaar blijven.
't Is niet omdat wij het niet mogelijk achten dat 't niet kan, hé?!
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1846 keer
Is bedankt: 1772 keer

Berichtdoor jessie V. » do 27 sep 2018, 20:47

Arme Bob. Hij is zo vriendelijk en doet alles zo graag goed. Maar hij heeft idee van wat hij nu allemaal aan het aanrichten is.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » vr 05 okt 2018, 12:10

Ik vraag me af wat Bob van plan is.
Wraak nemen op Karen omdat zij Tamara onnodig zwart gemaakt heeft en zo alleen maar olie op het vuur heeft willen gooien?
Want ik neem aan dat Dries verteld heeft dat hij degene was die na de eerste keer telkens het initiatief nam.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1684 keer
Is bedankt: 3716 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 05 okt 2018, 13:19

Ik vraag me dat ook af. Die laatste actie van Karin tegen Bob vind ik ook lichtelijk walgelijk. Ik hoop dat Bob zijn verstand gebruikt. Zowel naar Tamara toe als naar die andere twee.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » vr 05 okt 2018, 14:33

jessie V. schreef:Ik vraag me dat ook af. Die laatste actie van Karin tegen Bob vind ik ook lichtelijk walgelijk. Ik hoop dat Bob zijn verstand gebruikt. Zowel naar Tamara toe als naar die andere twee.

Ik had toch sterk de indruk dat hij heel diep aan het nadenken was. Bob zal dus zeker een weloverdachte (wraak?) actie ondernemen. Daar ben ik van overtuigd. Karin zal nog staan kijken van die brave, saaie Bob. Jiehaaaa. En Tamara zal de nodige portie actie krijgen. Ik kijk er vol verwachting naar uit, jullie toch ook? :mrgreen:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jessie V. » vr 05 okt 2018, 14:41

Ik hoop van harte dat jij gelijk gaat krijgen, ikke.
Verheug me daar al op.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Yole » vr 05 okt 2018, 22:30

Wat voert Bob in zijn schild ? Hij is terug bij Tamara en toch zegt hij aan Karin dat het uit is ... ???
Yole
Nog geen rang

Is bedankt: 16 keer

Berichtdoor ikke » ma 12 nov 2018, 17:32

Bob moet eens leren beseffen dat in het leven niet altijd volgens planning kan lopen, er kan nog altijd van alles tussenkomen en het wordt tijd dat hij leert met een veranderde situatie om te gaan, leren om met die stress om te gaan en desnoods improviseren

Sommige mensen begrijpen blijkbaar niet dat mensen met autisme niet zomaar iets kunnen leren, laat staan improviseren. :denk:
Bob is MISSCHIEN een heel complex geval, maar hij is wie hij is. Tamara ook, en beide moeten met elkaar leren omgaan. Bob zit vol goede wil, als Tamara leert verstandig te reageren op moeilijke momenten/dagen/weken zal het met hen en de baby in orde komen.
Maar die baby is er nog lang niet, waarover maken wij ons eigenlijk al druk???
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor apestaart » ma 12 nov 2018, 23:39

Zoals ik al voor vreesde reageert Bob zeer slecht op de zwangerschap van Tamara, hij wil dat kind niet.
Ja, als Bob voet bij stuk houdt dan zal dat het einde betekenen van hun relatie en dat 1 van de 2 zijn of haar boeltje zal mogen pakken en elders mag gaan wonen.
Ik hoop dat Bob Tamara niet voor een ultimatum zal stellen: abortus plegen of anders einde van de relatie.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Is bedankt: 12 keer

Berichtdoor Tiboko » di 13 nov 2018, 02:01

apestaart schreef:Ik hoop dat Bob Tamara niet voor een ultimatum zal stellen: abortus plegen of anders einde van de relatie.

Zo ver zie ik Bob heus niet gaan.

Hij is serieus geschrokken, maar zoals ook vorige keer is niets definitief gebroken. Hij heeft gewoon tijd nodig om dit te verwerken en hoe meer druk ze op hem leggen, hoe moeilijker dat wordt.

Ik vrees dan ook dat hij er een tijdje tussen uit zal moeten.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 161 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages