Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Berichtdoor johan1969 » za 23 dec 2017, 13:07

Ik vind dat er nogal veel gefocust wordt op het autisme (?) van Bob. Precies of het is iets nieuws, dat kon je toch al van in t begin zien bij hem ?

Ik vind het jammer dat er dikwijls nogal belerend wordt gedaan en de nadruk op 'moeilijke thema's' ligt (vluchtelingen, drugs, holebi's, drugsverslaving, criminaliteit), net zoals in Neighbours.
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 100 keer

Berichtdoor jessie V. » za 23 dec 2017, 13:23

Vind ik soms ook, hoor Johan 1969.
Soms gaat het wel een beetje te veel worden. Niet alle problemen qua ziektes enz. hoeven hier één voor één voorbij te komen. Het kan nuttig zijn voor mensen dat er hier over gesproken wordt en het zal allemaal wel gecheckt zijn bij deskundigen, maar er zijn tenslotte betere bronnen om je kennis over bepaalde zaken uit de breiden.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1936 keer
Is bedankt: 1859 keer

Berichtdoor johan1969 » za 23 dec 2017, 17:04

Ik vraag me af welk moeilijk thema ze nog niet aangekaart hebben
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 100 keer

Berichtdoor Kiki_Dee » za 23 dec 2017, 21:03

Ik vind het raar dat Bob zijn kotgenoten hem ondertussen nog niet zo goed kennen. Ze zouden toch al lang moeten weten dat hij wat moeite heeft met gevoelens en dat hij wat andere karaktertrekken heeft dan hen. Toch wordt hij nu volledig misbegrepen, behalve door Luc dan...
Gebruikers-avatar
Kiki_Dee
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 9 keer
Is bedankt: 72 keer

Berichtdoor jessie V. » za 23 dec 2017, 22:15

Het moeilijke aan Bob is dat je bijna nooit kan inschatten hoe hij gaat reageren.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jessie V. » wo 27 dec 2017, 10:31

Bob gaat het goedmaken met Tamara. Dat was toch, dacht ik, de bedoeling.
Zijn eerste zin is al een verwijt. Waarom reageer je niet op mijn berichten?
Terwijl hij zelf juist hetzelfde heeft gedaan en dat het grote punt was voor Tamara.
Zucht.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » wo 27 dec 2017, 10:38

Bob trekt op met de verkeerde mensen.
Als Luc 'na al die jaren' de eerste is die de link legt tussen '11' en 'elf', dan is het triest.
Dat werd hier meteen opgemerkt.
Toegegeven: het is zo Amerikaans als wat, vermits wij elfen niet meteen in verband zien met Kerstmis, maar toch...

Ik heb vaak met verwondering naar Bob zitten kijken, maar nu maken ze er toch een hele zooi van.
Opeens begrijpt hij niks meer, alsof hij al zijn hele leven alleen op een eiland heeft gewoond.

Beeldspraak was vroeger nooit een probleem, humor ook niet - zijn vlinder begreep hij bij het minste.
En Boowie komt niet van de grond zoals Bob het gedacht had en opeens is hij de minst sociale die ooit in soapland heeft rondgelopen? :denk:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1725 keer
Is bedankt: 3841 keer

Berichtdoor ikke » wo 27 dec 2017, 13:25

Zoals iemand hier heel gevat en terecht opmerkte: *ZUCHT*
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1886 keer
Is bedankt: 1802 keer

Berichtdoor Christel » wo 27 dec 2017, 16:05

Bob is inmiddels een allegaartje van aparte karaktertrekjes geworden, die uit de kast worden getrokken naar gelang het voor de verhaallijnen uitkomt. Meer kan ik er helaas niet meer van maken... :nope: :thumbdown:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4071 keer
Is bedankt: 2580 keer

Berichtdoor ranske » do 28 dec 2017, 02:25

Een voorbeeld : hij komt er niet op dat Tamara ongerust blijft als hij stilletjes op de zetel gaat slapen.
Volgens hem goedbedoeld om haar niet wakker te maken, typisch zijn denken. Gevolg : hij begreep niet
waarom ze zo ongerust bleef intussen. Toen Tamara wou praten weigert hij denkend dat ze hem toch
niet begrijpt lees = omdat hij weet hoe anders hij is en daar echt niets aan kan veranderen.
Als Tamara bereid zou zijn zich constant aan te passen aan zijn manier van denken kan het lukken.
Dat is zeer vermoeiend wat hij nooit zo zal zien. Anders, spijtig maar zonder ruzie uit elkaar gaan.
Persoonlijk vind ik hem trouw, hulpvaardig maar moeilijk om mee samen te leven.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1457 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor ikke » do 28 dec 2017, 08:19

ranske schreef:Een voorbeeld : hij komt er niet op dat Tamara ongerust blijft als hij stilletjes op de zetel gaat slapen.
Volgens hem goedbedoeld om haar niet wakker te maken, typisch zijn denken. Gevolg : hij begreep niet
waarom ze zo ongerust bleef intussen. Toen Tamara wou praten weigert hij denkend dat ze hem toch
niet begrijpt lees = omdat hij weet hoe anders hij is en daar echt niets aan kan veranderen.
Als Tamara bereid zou zijn zich constant aan te passen aan zijn manier van denken kan het lukken.
Dat is zeer vermoeiend wat hij nooit zo zal zien. Anders, spijtig maar zonder ruzie uit elkaar gaan.
Persoonlijk vind ik hem trouw, hulpvaardig maar moeilijk om mee samen te leven.

Volledig akkoord. 't Is een opgave om met zo iemand te leven, hoe goed van hart die ook is.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Soapseut » do 28 dec 2017, 10:03

Hij beseft dat hij moeite heeft met die dingen, maar dan tegen Tamara zeggen "ik snap écht niet wat je bedoelt, leg het van naaldje tot draadje uit", daar komt hij niet op. Hoewel hij beseft dat hij 'anders' is. Hij lijkt (naar mijn mening) geen moeite te doen.
Soapseut

Berichtdoor ranske » do 28 dec 2017, 13:17

Meer moeite doen dat is juist het punt. Dus anders reageren op de dingen ? Ze willen dat ook, maar iets werkt nu eenmaal anders in hun hersenen en na een paar keer lukken moet de andere weer van vooraf aan herbeginnen.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1457 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor ikke » do 28 dec 2017, 18:45

Soapseut schreef:Hij beseft dat hij moeite heeft met die dingen, maar dan tegen Tamara zeggen "ik snap écht niet wat je bedoelt, leg het van naaldje tot draadje uit", daar komt hij niet op. Hoewel hij beseft dat hij 'anders' is. Hij lijkt (naar mijn mening) geen moeite te doen.

Hij voelt nu eenmaal dingen anders aan. "Geen moeite doen" is hier echt niet van toepassing.
Jammer dat ze Bob een tijdlang als bijna "gewoon" mens hebben neergepoot, maar iemand met autisme mag je niet verwijten van geen moeite te doen of te willen doen. Dit is een zinloze discussie.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Kwast » do 28 dec 2017, 19:28

Hemel wat een toestand. Zijn denkwijze is vrij bizar maar ook weer vrij logisch. Hij is erg rationeel ingesteld. Tamara zegt dat ze niet boos is. Hij is dat ook niet dus is er in zijn optiek geen probleem. Dat er mogelijk wel iets anders aan de hand is, dat komt niet in hem op.

Een relatie met iemand als Bob vergt veel geduld van de ander en inzicht in hoe zijn brein werkt.Dan snapt de ander dat het vaak niet eens zo slecht bedoeld is.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 317 keer
Is bedankt: 447 keer

VorigeVolgende