Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Berichtdoor vdbemdsa » wo 20 dec 2017, 16:04

Soapseut schreef:
vdbemdsa schreef:
Iemand met ASS, meer bepaald dan Asperger, die wel hoor, die probeert soms wel "vriendjes" te maken, al lukt dat niet. Mijn zoon zit nu in een grotere school dan ervoor, maar daar wordt hij begrepen, en dat drukke daar van die school is minder een last voor hem dan hier het gemeenschapsschooltje. Het gemeenschapshuis is iets waar Bob hem thuis voelt, en dat geeft hem kracht. Niet vergeten dat hij soms er toch uittrok naar zijn ouderlijk huis, maar nu dat dit verkocht is, lukt dat inderdaad niet meer, en als het druk is, zit hij toch gewoon in zijn kamer, waar alles perfect moet zijn zoals hij uitstippelt. En zoals jij aangeeft, iemand kennen met ASS en er dagelijks mee geconfronteerd worden zoals wij, dat is nog net iets anders hoor. Neen, neem het van mij aan, Bob is wel degelijk iemand met ASS, maar iedereen denkt dan gewoon aan Rain Man, al heeft ASS hele vele aspecten, waar de geneeskunde nu zelfs nog niet aan uit is.

Ja iemand als Rain Man beeld ik me niet in, gewoon iemand die (zeker op die leeftijd) wat consequenter zou zijn.
Maar ik vermoed inderdaad dat er aangestuurd wordt op autisme. Alleen denk ik dan "waarom wil Bob zo wonen in een kamertje vol ramen, met constant inkijk van op de gang'?? Ik zoek er misschien te veel achter, maar ik zou die dingen niet verdagen (een visbokaal als slaapkamer, pubers van dik tien jaar jonger). Daarom dat ik moeite heb met Bob. Ik verwacht meer rechtlijnigheid van hem :-) En ik heb de indruk dat ik overkom als beledigend en dat is de bedoeling niet.

Je komt zeker niet over als beledigend, ik snap dat het voor velen moeilijk te verstaan is, zo waren wij ook, maar we hebben er moeten leren mee omgaan, als je er direct aan bloot gesteld word. En wat betreft Bob zijn kamer, let er maar op, zijn gordijnen zijn heel vaak dicht. Hij voelt hem op zijn gemak met degene die hij altijd rond hem heeft, neem nu weer het voorval van verleden week met Joren, een "indringer" voor hem, en daar neemt hij niet zo maar iets van aan. En iemand met Asperger kan meestal beter omgaan met iemand die veel jonger is oftewel veel ouder dan hem, met leeftijdsgenoten is het altijd moeilijker, dus nog een reden waarom hij zich tussen die pubers thuis voelt, en waarom hij zich ook met Luc thuisvoelt.
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 28 keer

Berichtdoor Agnes » wo 20 dec 2017, 19:18

Wat erg allemaal die reacties. Ik vind Bob een zeer lieve mens als personage en er is weinig inlevingsvermogen in wat hij doet voor een ander, Bob is al vaak gebruikt, hij doet toch alles... Het is iemand die zichzelf wegcijfert en dat huis is helemaal geen goede omgeving, veel te druk, te veel verloop. Ja hij leeft volgens structuren, vastheid, stiptheid, hij beredeneerd gevoelens maar dat doet hij niet met opzet. Bob zegt dikwijls zeer wijze dingen en helpt mensen op zo'n toffe warme manier dat je hem zou omhelzen. Een knuffel, dank je... Ik denk eerder dat zijn energie op is, geven en geven en geven.... En nu loopt het fout. Ik zie in Bob helemaal geen geweldenaar. Bob kan een personage spelen als manisch depressief, ik denk niet aan ASS, dat uitgelegd krijgen aan een kijker is er ver over, het was met de ALS van Kobe al voor veel kijkers moeilijk. Ik denk gewoon dat Bob een gecamoufleerde depressie heeft, mensen met zo'n sterke drang naar perfectie laten een depressie niet toe, maar dan schrikken die wel want je kan daar niet om heen, in onze werkgroep zit de vrouwelijk Bob, helemaal gelijk ! Tot we haar vonden, een overdosis, jawel ze sukkelde al een tijd met een depressie maar dàt kon en dàt mocht niet. Nu is ze door haar depressie maar moet nu leren omgaan met haar drang naar perfectionisme en dat laatste, een karakter verander je niet, de ruwe kanten gaan er af dat wel. Er wordt hier op sommige personages nogal ingehakt - iedereen zijn mening maar sommige meningen zijn helemaal van de pot gerukt.

Thuis brengt levensechte situaties en brengt personages die zeer realistisch zijn, ik beklaag sommigen als ze hun reacties die ze hier hebben in het dagelijkse leven ook uitoefenen, daar wil ik dan niet bij zijn.

Ik kom hier niet meer op terug. Ik hoop dat Thuis nog jaren mag meegaan want het is voor een serie van Belgische bodem een topper. Er zijn niet veel series die hier aan kunnen tippen.

Moderator bericht:
Zoals je misschien wel gezien hebt, hebben we je reactie een klein beetje aangepast. Wij zien op dit forum niet graag dat mensen persoonlijk op hun mening aangepakt worden. Iedereen is hier vrij om zijn/haar mening te geven mits dat op een respectvolle manier gebeurt. En dat je het misschien niet met een ander eens bent, wil nog niet zeggen dat die andere mening verkeerd is.
Laten we het met zijn allen een beetje gezellig houden s.v.p.
Agnes
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 3 keer

Berichtdoor ikke » wo 20 dec 2017, 19:30

Agnes schreef:Wat erg allemaal die reacties.Ieder zijn mening maar sommige meningen zijn helemaal van de pot gerukt.
Ik kom hier niet meer op terug.

Ik kom hier even op terug, als andere forummers zonder beledigend te doen tov mekaar hierover kunnen van mening verschillen, waarom denk jij dan, als nieuweling , notabene hier mensen te mogen komen beledigen?
Laatst bijgewerkt door ikke op do 21 dec 2017, 08:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1843 keer
Is bedankt: 1765 keer

Berichtdoor heidiw » wo 20 dec 2017, 19:37

Wat ik vooral hoop is dat we eindelijk eens duidelijkheid krijgen over Bob. Na al die jaren blijft het nog altijd gissen en speculeren. ASS, OCD, depressie na de dood van zijn moeder die blijkbaar gelijkaardige symptomen had, sociaal onvaardig, wat niet abnormaal is voor een superintelligente mens... Bob is van in het begin een specialleke geweest maar toen was hij tenminste consesuent in zijn "raar" zijn. Nu lijkt het een samenraapsel en dat vind ik jammer.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 444 keer
Is bedankt: 726 keer

Berichtdoor ikke » wo 20 dec 2017, 19:41

heidiw schreef:Nu lijkt het een samenraapsel en dat vind ik jammer.

Ik deel je mening, maar we laten dit beter gewoon aan ons voorbij gaan, er zijn wel meer zaken die niet zo heel erg realistisch (mijn mening) worden/werden weergegeven.
In de soap is Bob nu eenmaal de Bob die wij op ons scherm bezig zien, daar valt weinig aan te veranderen. Denk ik :denk:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Thuisforum » wo 20 dec 2017, 19:49

* Algemeen moderatorbericht*

Dit is het topic van Bob Sleeckx - niet van ASS en niet van persoonlijke ervaringen.
Hiervoor hebben we een ander topic waar naar hartenlust verder kan gepraat worden over dit onderwerp.

Mogen wij ook vragen beleefd te blijven en persoonlijke opmerkingen achterwege te laten?
Dit geldt ook (en vooral) voor de nieuweling(en).

:text-thankyouyellow:
Gebruikers-avatar
Thuisforum
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 50 keer
Is bedankt: 131 keer

Berichtdoor Kwast » wo 20 dec 2017, 20:38

Alez, is opeens iedereen hier psycholoog? Ik heb zelf ook een vorm van autisme en geloof me, niet elke autist is hetzelfde.

Dat Bob boos werd vind ik volslagen normaal. Hij kookt voor gans het huis, die pipo komt aanzetten met ander eten, walst zo over Bob heen, doet denigrerend en hij zit met zijn hutspot. Ik zou dat ook niet pikken. Die Kobe is gewoon een zak.

Dat Bob sociale situaties niet altijd even goed aanvoelt dat moge duidelijk zijn maar hé alsof zijn huisgenoten van die sociale wonderen zijn.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 316 keer
Is bedankt: 445 keer

Berichtdoor ikke » do 21 dec 2017, 08:29

Ik had gisteren met Bob te doen.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor vdbemdsa » do 21 dec 2017, 10:04

Kwast schreef:Alez, is opeens iedereen hier psycholoog? Ik heb zelf ook een vorm van autisme en geloof me, niet elke autist is hetzelfde.

Dat Bob boos werd vind ik volslagen normaal. Hij kookt voor gans het huis, die pipo komt aanzetten met ander eten, walst zo over Bob heen, doet denigrerend en hij zit met zijn hutspot. Ik zou dat ook niet pikken. Die Kobe is gewoon een zak.

Dat Bob sociale situaties niet altijd even goed aanvoelt dat moge duidelijk zijn maar hé alsof zijn huisgenoten van die sociale wonderen zijn.

Voila! Goed gezegd!
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 28 keer

Berichtdoor ranske » do 21 dec 2017, 13:05

Kortweg, ik weet iemand met Asperger, intelligent terwijl die spanning vraagt van anderen qua communicatie en perceptie, eens je dat weet en wat tegemoet kunt komen zie je soms de ontroering omdat ze begrepen worden.

Bij gezonde mensen zijn er alle soorten karakters dus ook bij deze maar op zich zijn ze geen gevaar.
Kobe wel, keihard en egoist. Jeugdtrauma, angst voor de ziekte ? Dat is dat heel erg spijtig maar hij moet in
therapie. Geef mij maar Bob.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1411 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor Tiboko » do 21 dec 2017, 17:35

Bob is de meest zachtaardige persoon in Thuisdorp, om hem zover te krijgen dat hij iemand een klap geeft, kan enkel betekenen hoe diep die gast (Kobe dus) hem geraakt heeft.

Dat Tamara na zoveel maanden relatie nog steeds niets van haar ventje begrepen heeft, pleit niet voor haar. Anders zou ze zich niet zomaar laten manipuleren door Kobe. Ik voorspel dan ook dat het niet lang meer zal duren voor Bobbie het uitmaakt.

En dat is geen spoiler, maar gewoon mijn aanvoelen :yup:
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 5 keer
Is bedankt: 159 keer

Berichtdoor ikke » do 21 dec 2017, 18:33

Tiboko schreef:Bob is de meest zachtaardige persoon in Thuisdorp, om hem zover te krijgen dat hij iemand een klap geeft, kan enkel betekenen hoe diep die gast (Kobe dus) hem geraakt heeft.

Dat Tamara na zoveel maanden relatie nog steeds niets van haar ventje begrepen heeft, pleit niet voor haar. Anders zou ze zich niet zomaar laten manipuleren door Kobe. Ik voorspel dan ook dat het niet lang meer zal duren voor Bobbie het uitmaakt.

En dat is geen spoiler, maar gewoon mijn aanvoelen :yup:

Dat Tamara niets aanvoelt is lichtjes overdreven, maar idd ik zie die relatie ook niet levenslang duren.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jessie V. » do 21 dec 2017, 21:40

Dat Tamara geen bal begrijpt van Bob kan ik mij toch af en toe goed indenken. Hij wijkt behoorlijk af van ieder te verwachten patroon.
Toch heb ik het met hem te doen. Hij begrijpt echt niet hoe zijn gedrag op Tamara over komt.
Hij is terug weer helemaal de Bob van in de begintijd. Zo deed hij ook met Jana. Hij wil echt goed doen. Maar "goed doen"is in zijn ogen iets heel anders dan bij de meeste mensen.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1912 keer
Is bedankt: 1813 keer

Berichtdoor ikke » vr 22 dec 2017, 06:57

Arme Bob, arme Tamara!
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor zarsas » vr 22 dec 2017, 07:59

Ik vind dat er veel vergelijking is met de tijd dat de relatie met Jana op de klippen liep. Toen was er ook een gebrek aan communicatie
zarsas
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages