Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Berichtdoor ikke » di 19 dec 2017, 19:59

Boma schreef:Bob is gewoon ondergewaardeerd , zonder Bob was Tamara niets. Zonder Bob was Lowie nooit geslaagd. Bob zorgde met hart en ziel voor Luc, Bob zorgde voor Thilly en zo kan ik wel even doorgaan. En wat kreeg Bob ? Niets.
Mensen met een aanleg tot depressie en nervositeit zijn niet altijd 'autist', als Bob nood heeft aan gestructureerd te leven kan hij evengoed een manische depressie hebben en maakt hij nu een diepe val. Bob is in feite iemand die alleen leeft en geen nood heeft aan mensen. Ik heb zulke vrienden, als die mensen uit hun cocoon komen storten ze vaak in. Voor hen is alleen leven niet eens erg, integendeel. Ik denk dat Bob terugkeert naar de persoon die hij was voor hij Jana leerde kennen.
Kobe is meer psychiatrisch gestoord dan Bob, het is eerder Kobe die de autist is. En van Kobe hebben we nog maar het begin gezien enfin dat denk ik maar hij straalt het in zijn rol gewoon uit. Ik denk dat Kobe - als die breekt - er geweld bij te pas komt en dat hebben we al gezien, welke vormen dat geweld aanneemt kan nog spannend worden. Al mag het voor mij iets minder. Spanning en sensatie allemaal goed en wel maar na Julia en Henri Cherie en Helene, de situatie met Emma ... het is een beetje te veel. Bob heb je graag of niet, persoonlijk vind ik zijn personage niet zo leuk maar het moet wel moeilijk zijn om zo te acteren, die "mot" op Kobe zijn voorgevel vond ik wel verdient. Tamara trekt voorbarige conclusies verzorgt Kobe en kijkt kwaad naar Bob, ze vergeet wat haar bijna overkwam in de Frens, ik denk nu dat ze haar Bob kwijt is. Enfin we zullen het wel zien zeker.

Bob kreeg niets??? Pardon??? Hij kreeg tot nu toe heel wat begrip, een lief, een compagnon... enz...
Toevallig ken ik wel iets van manisch-depressieve mensen, en dat is Bob volgens mij allerminst.
Problemen genoeg om een "normaal" leven/relaties te bemoeilijken, dat wel. Maar als ik MOEST kiezen tussen Bob en Kobe, geef mij dan toch maar Bob! Die heeft tenminste nog een goede inborst.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1842 keer
Is bedankt: 1765 keer

Berichtdoor Tobias » wo 20 dec 2017, 00:49

Tamara 'won' Bob - ze zag hem als een project. En had Bob zich niet over Tamara ontfermt had ze geen carrière, hij beschermde haar tegen Tilly en de website waar Tamara zo bang voor was na haar voorval met Toon, Bob deed wel meer dan dat voor Tamara. Wat die jongen al allemaal niet deed voor zijn vrienden en zelfs vreemden, amai. Lowie deed nog niet veel moeite voor BOWIE en altijd een excuus klaar, geen tijd, studeren ect. Maar wel een partner die kritiek heeft op de presentatie van Bob terwijl hij er zelf niet bij was en ook niets voor BOWIE doet, zijn uitleg over het ontwerp dat hij maakt voor Adil is wel goed maar hij had eerst moeten overleggen met Bob in plaats van op zichzelf te gaan beslissen, Tamara komt binnen leest het ontwerp van Lowie en snapt het nu helemaal... toen zag je Bob zo dichtklappen. Lowie is makkelijk met kritiek, het mocht allemaal wel wat eenvoudiger zodat de mensen het zouden begrijpen, voor iemand als Bob is dat een harde klap, veel waardering kreeg hij nog niet voor al zijn werk.
Het is waar dat Bob zich soms vergaloppeerd met zijn goede daden en de consequenties niet altijd goed inschat.
Maar als je zo iemand dan het gevoel geeft dat ze dom bezig zij en over zich aten lopen, wel dat pakken die mensen verkeerd op, je moet die weten aan te pakken : met een omweg.
Tamara die is goed bezig haar relatie de dieperik in te duwen, ze zou Bob ondertussen al beter moeten kennen. Maar neen. Zij is ongerust, zij wil praten, zij kon niet slapen...

Auteur Boma heeft gelijk. Ook kiest deze Bob boven Kobe.
Kobe daarentegen is een aandachtszoeker, hij is nog niet ziek, de ziekte is nog NIET doorgebroken. Het is een aansteller en vandaag zagen we dat Kaat schrik krijgt. En gelijk heeft ze. Kobe is niet dom, die zag onmiddellijk de zwakke plekken van Bob en viel hem vulgair aan, maar had niet gerekend op de vuist van Bob. ( waar Bob zich nu slecht over voelt daarom gaat hij gesprekken er over volledig uit de weg ).

Ik ben manisch depressief en mocht men mij morgen vertellen Bob speelt de rol van een manisch depressieve persoon dan zou die rol met glans geslaagd zijn. Alles berekenen in grafieken, nood hebben aan stipte afspraken, nood hebben aan bijna zieke ordelijkheid, ik investeer ook te veel in mensen en dat is ook niet echt gewaardeerd, ik sta voor iedereen klaar en ga daar voor 200% voor, ik vraag geen cadeau's of dank u maar af en toe eens een teken van ... wel dat is tegenwoordig in onze 'ieder voor zich maatschappij' zeer moeilijk te vinden. Ik ga 's nachts ook door op de computer en kijk ook uren naar mijn mails en maak mij net als Bob ook zorgen over grote initiatieven. Hij laat pardoes zijn werk vallen en springt in het onbekende en krijgt daarna een weerbots... had ik ? mocht ik ? wat als... dan komt er angst. Ik klap ook dicht ook al ben ik in mijn recht, ja Bob en manische depressie : het klopt.
Die slag in het gezicht van Kobe, ik denk dat Bob schrok van zichzelf, manisch depressieve mensen gebruiken haast nooit geweld: of tegen zich zelf of tegen 'objecten' ik heb in onze groep wel mensen die instorten en dan iemand een klap verkopen, maar dan zitten die op de rand van een zelfmoordpoging. Daar had ik dus wel schrik voor dat Bob dit zou doen.

Wat Kobe betreft vrees ik er ook voor dat we wéér een personage gaan krijgen à la Julia, en daar heb ik niet veel zin in. Ik hoop dat het anders loopt.
Tobias
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 3 keer

Berichtdoor ranske » wo 20 dec 2017, 02:24

:smile:
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1411 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor Soapseut » wo 20 dec 2017, 09:08

Die discussie over de ogen van Tamara die dicht waren gisteren, was erover hoor. Bob begrijpt beeldspraak, zijn manieën komen te pas en te onpas boven, in functie van het script.

Iemand als Bob die goed tegen alleen zijn kan, zou niet in die omstandigheden moeten wonen. De manier waarop hij omgaat met mensen is soms gewoon te grof voor woorden, maar voor een soort moordenaar als Luk heeft hij dan wel mededogen. Jana die zelf extreem slecht in haar vel zat, dumpt hij op een ronduit creepy manier.

Eerlijk gezegd, iemand als Bob mijd ik ik het echte leven. Dat zijn mensen waar je nooit op kan rekenen. Die doen alles voor iemand tot 'het op is'... en trek dan je plan.
Soapseut

Berichtdoor ikke » wo 20 dec 2017, 09:10

Tobias schreef:Tamara 'won' Bob - ze zag hem als een project. En had Bob zich niet over Tamara ontfermt had ze geen carrière, hij beschermde haar tegen Tilly en de website waar Tamara zo bang voor was na haar voorval met Toon, Bob deed wel meer dan dat voor Tamara. Wat die jongen al allemaal niet deed voor zijn vrienden en zelfs vreemden, amai. Lowie deed nog niet veel moeite voor BOWIE en altijd een excuus klaar, geen tijd, studeren ect. Maar wel een partner die kritiek heeft op de presentatie van Bob terwijl hij er zelf niet bij was en ook niets voor BOWIE doet, zijn uitleg over het ontwerp dat hij maakt voor Adil is wel goed maar hij had eerst moeten overleggen met Bob in plaats van op zichzelf te gaan beslissen, Tamara komt binnen leest het ontwerp van Lowie en snapt het nu helemaal... toen zag je Bob zo dichtklappen. Lowie is makkelijk met kritiek, het mocht allemaal wel wat eenvoudiger zodat de mensen het zouden begrijpen, voor iemand als Bob is dat een harde klap, veel waardering kreeg hij nog niet voor al zijn werk.
Het is waar dat Bob zich soms vergaloppeerd met zijn goede daden en de consequenties niet altijd goed inschat.
Maar als je zo iemand dan het gevoel geeft dat ze dom bezig zij en over zich aten lopen, wel dat pakken die mensen verkeerd op, je moet die weten aan te pakken : met een omweg.
Tamara die is goed bezig haar relatie de dieperik in te duwen, ze zou Bob ondertussen al beter moeten kennen. Maar neen. Zij is ongerust, zij wil praten, zij kon niet slapen...

Auteur Boma heeft gelijk. Ook kiest deze Bob boven Kobe.
Kobe daarentegen is een aandachtszoeker, hij is nog niet ziek, de ziekte is nog NIET doorgebroken. Het is een aansteller en vandaag zagen we dat Kaat schrik krijgt. En gelijk heeft ze. Kobe is niet dom, die zag onmiddellijk de zwakke plekken van Bob en viel hem vulgair aan, maar had niet gerekend op de vuist van Bob. ( waar Bob zich nu slecht over voelt daarom gaat hij gesprekken er over volledig uit de weg ).

Ik ben manisch depressief en mocht men mij morgen vertellen Bob speelt de rol van een manisch depressieve persoon dan zou die rol met glans geslaagd zijn. Alles berekenen in grafieken, nood hebben aan stipte afspraken, nood hebben aan bijna zieke ordelijkheid, ik investeer ook te veel in mensen en dat is ook niet echt gewaardeerd, ik sta voor iedereen klaar en ga daar voor 200% voor, ik vraag geen cadeau's of dank u maar af en toe eens een teken van ... wel dat is tegenwoordig in onze 'ieder voor zich maatschappij' zeer moeilijk te vinden. Ik ga 's nachts ook door op de computer en kijk ook uren naar mijn mails en maak mij net als Bob ook zorgen over grote initiatieven. Hij laat pardoes zijn werk vallen en springt in het onbekende en krijgt daarna een weerbots... had ik ? mocht ik ? wat als... dan komt er angst. Ik klap ook dicht ook al ben ik in mijn recht, ja Bob en manische depressie : het klopt.
Die slag in het gezicht van Kobe, ik denk dat Bob schrok van zichzelf, manisch depressieve mensen gebruiken haast nooit geweld: of tegen zich zelf of tegen 'objecten' ik heb in onze groep wel mensen die instorten en dan iemand een klap verkopen, maar dan zitten die op de rand van een zelfmoordpoging. Daar had ik dus wel schrik voor dat Bob dit zou doen.

Wat Kobe betreft vrees ik er ook voor dat we wéér een personage gaan krijgen à la Julia, en daar heb ik niet veel zin in. Ik hoop dat het anders loopt.

We gaan het hier niet verder hebben over psychische aandoeningen,hé? Ik heb er ook ervaring mee en ik weet dat je niet iedere zieke over dezelfde kam mag scheren. Jij hebt zulke kenmerken/obsessies, een andere manisch-depressieve heeft totaal andere....
Kobe is ook ziek in z'n hoofd omdat hij het zwaard van Damocles boven zich "ziet" hangen.
Misschien is ie ook kararktergestoord.
Maar ook daar ga ik het niet verder over hebben.

Feit is dat er met Bob heel wat mis is. Hij is inderdaad van heel goede wil, daarover zijn we het toch eens, hé?!
Maar samenleven met iemand die "niet in het plaatje past" is een gecompliceerde opgave. Daartoe is Tamara niet in staat.
Bob was veel beter verder in zee gegaan met Yana...
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1842 keer
Is bedankt: 1765 keer

Berichtdoor Juliake » wo 20 dec 2017, 09:55

Soapseut schreef:Die discussie over de ogen van Tamara die dicht waren gisteren, was erover hoor. Bob begrijpt beeldspraak, zijn manieën komen te pas en te onpas boven, in functie van het script.

Iemand als Bob die goed tegen alleen zijn kan, zou niet in die omstandigheden moeten wonen. De manier waarop hij omgaat met mensen is soms gewoon te grof voor woorden, maar voor een soort moordenaar als Luk heeft hij dan wel mededogen. Jana die zelf extreem slecht in haar vel zat, dumpt hij op een ronduit creepy manier.

Eerlijk gezegd, iemand als Bob mijd ik ik het echte leven. Dat zijn mensen waar je nooit op kan rekenen. Die doen alles voor iemand tot 'het op is'... en trek dan je plan.

Triest, als jij op basis van vooroordelen mensen mijdt dan ken ik jou liever ook niet.
Jana was de weg kwijt elke man sleurde ze in haar bed zonder respect. Jana lag zelf aan de oorzaak dat de relatie spaak liep. Ik zou eerder types als Jana mijden. Niet als vriendin maar verder zou ik er niet mee gaan. Op Bob kan je maar al te goed rekenen en ik ken in mijn vriendenkring zulke mensen, die hebben af en toe ruimte nodig en de even alleen zijn, wij weten dat en begrijpen dat. Wij leven in een egoïstische maatschappij en jouw reactie past daar perfect in, men gebruikt Bob tot hij op is en dan mag hij zijn plan trekken, Bob is dichtgeklapt, ik vind dat het nog lang duurde, al die mensen in het huis hebben goed van zijn inzet geprofiteerd, ik denk dat de meesten niet echt thuis kijken, dan zou je dat weten. Blijkbaar hebben de meesten een selectief geheugen en een zeer nauwe visie op de realiteit.
En wat betreft Luc, Eddy is nog een grotere moordenaar, Frank dan die deed aardig mee en wat heeft die al niet uitgevreten, wat heeft Mayra al allemaal op haar kerfstok, Femke ook geen schoolvoorbeeld toen ze Simonne kreupel reed, selectief kijken dus. Luc pleegde zelfmoord, hij had berouw en iedereen verdient een tweede kans. En Bram... en Lowie neen dat is een brave, klopte er destijds op los, sloeg Luc de hersens in... nogal selectief kijken...

Bob moet niet afgerekend worden op het feit dat hij zorgt voor een mindervalide, want Luc is Luc niet meer, zijn verleden is gewist, het is triest hoe sommigen mensen of wat er nog van over blijft bekijken, ik hoop dat jij niet in de gezondheidszorg werkt.
Juliake
Nog geen rang

Is bedankt: 2 keer

Berichtdoor Juliake » wo 20 dec 2017, 10:09

Bob had nooit zijn principes over boord mogen gooien, men trachtte hem te veranderen, ik weet nog dat Lowie hem een belachelijk figuur vond toen Jana hem leerde kennen, ze zou hem eens verleiden om zo te slagen, ze hebben toen beide ferm met zijn voeten gespeeld, de sukkelaar had het niet door en was weg van Jana, hij zocht haar op in de Frens , oh ja leuk dat het was iemand voor de gek houden, en toen viel Jana toch voor Bob. En trok Bob in dat studentenhuis, Jana heeft Bob toen proberen te veranderen, fout fout fout. Bob is een "Loner" en past niet in dat plaatje van dat studentenhuis. Momenteel is er niemand in thuis die eigenlijk bij Bob past. Het kan natuurlijk ook best zijn dat Bob "homoseksueel" is en nog in de kast.
Vaak hebben homo's die zo gewrongen zitten met hun gevoelens dat ze die wegcijferen als vies en ziek, en ze uitputtende relaties aanknopen met vrouwen, zichzelf compleet wegcijferende... zou best kunnen dat Bob 's nachts droomt van Lowie ... ik heb dat al vaak gedacht van Bob. Zou een toffe wending zijn in de verhaallijn ook. Bob in een leren broek, lol.
Juliake
Nog geen rang

Is bedankt: 2 keer

Berichtdoor satine » wo 20 dec 2017, 11:13

Juliake schreef: Zou een toffe wending zijn in de verhaallijn ook. Bob in een leren broek, lol.

Van vooroordelen gesproken... :denk:

Ontopic:
Bob had inderdaad anders kunnen reageren op de beeldspraak van Tamara.
En het was voor Tamara blijkbaar ook wel moeilijk om 'het' niet te kunnen uitpraten.
Niemand is boos, dus is er geen probleem.
Zo gauw er over gevoelens moet gepraat worden, klapt Bob dicht.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1675 keer
Is bedankt: 3703 keer

Berichtdoor Soapseut » wo 20 dec 2017, 11:32

Juliake schreef:En wat betreft Luc, Eddy is nog een grotere moordenaar, Frank dan die deed aardig mee en wat heeft die al niet uitgevreten, wat heeft Mayra al allemaal op haar kerfstok, Femke ook geen schoolvoorbeeld toen ze Simonne kreupel reed, selectief kijken dus. Luc pleegde zelfmoord, hij had berouw en iedereen verdient een tweede kans. En Bram... en Lowie neen dat is een brave, klopte er destijds op los, sloeg Luc de hersens in... nogal selectief kijken...

Bob moet niet afgerekend worden op het feit dat hij zorgt voor een mindervalide, want Luc is Luc niet meer, zijn verleden is gewist, het is triest hoe sommigen mensen of wat er nog van over blijft bekijken, ik hoop dat jij niet in de gezondheidszorg werkt.

Ik heb al genoeg mijn beklag gedaan over Luk en Eddy en zelfs Peter. De dingen die de mensen in thuis uitsteken gaan soms gewoon te ver, en dan is die mensen eruit schrijven de enige optie, maar dat gebeurt niet altijd.
Toen Bob Jana dumpte, wilde hij niet verhuizen want het was daar te leuk. Niemand verplicht die mens om daar in dat kiekenkot te wonen.

Moest Bob consequent realistisch neergezet zijn, was het misschien anders, maar iemand die vermoedelijk autistisch is laten intrekken in een jeugdherberg is gewoon een te rare kronkel. Dus denk ik niet dat Bob autistisch Is. En als het dat niet is, wat dan wel? Daarom zeg ik: ik zou Bob mijden. En bij uitbreiding ook Eddy, Peter, Kobe, Karin, enz...
Soapseut

Berichtdoor vdbemdsa » wo 20 dec 2017, 11:55

ranske schreef:
ikke schreef: [
Ofwel schrok hij omdat hij verrast was dat hij "ontmaskerd" werd als autist, ofwel had hij echt nog geen weet van zijn "anders-zijn".

Het eerste omdat hij volgens mij weet dat hij anders is maar hoe anders ? Misschien heeft hij Asperger.

Asperger is ook een vorm van autisme, men spreekt nu niet meer van autisme maar ASS, onze zoon waren we zeker van dat het Asperger was, maar toen diagnose gesteld werd, is ons duidelijk gemaakt dat er al een paar jaar terug beslist is de vorm ASS (autisme spectrum stoornis) te gebruiken, daar er vele variëteiten zijn. En een Asperger is meestal beladen met een heel hoog IQ ja, zoals Bob, ik zie heel veel kenmerken met Bob en onze zoon, al is onze zoon veel jonger
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 28 keer

Berichtdoor vdbemdsa » wo 20 dec 2017, 11:58

johan1969 schreef:Ik wist niet dat Bob zo sterk was. n Kerel neerslaan die n kop groter is dan hem :-)

Dat hij autistisch is, hebben de kijkers al maanden door.

Iemand met ASS heeft geen benul van zijn krachten als ze heel boos zijn, wat hij nu duidelijk was. Onze zoon is dus nog maar 9 maar als hij echt heel boos is, wil ik niet in zijn buurt zijn, hij kan dan echt zoals een "bezetene" te keer gaan zullen we maar zeggen, en die heeft dan ongelooflijk veel kracht.
vdbemdsa
Nog geen rang

Berichtdoor vdbemdsa » wo 20 dec 2017, 12:02

Soapseut schreef:Die discussie over de ogen van Tamara die dicht waren gisteren, was erover hoor. Bob begrijpt beeldspraak, zijn manieën komen te pas en te onpas boven, in functie van het script.

Jij snapt het dus echt niet, als de scenarioschrijvers nu een rol van iemand met ASS willen in de serie schrijven, zijn ze heel goed bezig. Iemand met ASS redeneert zo hoor, Tamara die zegt dat ze geen oog dicht gedaan heeft, Bob reageert van jawel, anders had je me zien binnen komen, die reageren echt zo, die nemen alles letterlijk hoor. Daar stonden wij hier niet van versteld, Tamara snapte het precies helemaal niet, dus zij kent haar lief helemaal niet.
vdbemdsa
Nog geen rang

Berichtdoor Soapseut » wo 20 dec 2017, 12:38

vdbemdsa schreef:
Soapseut schreef:Jij snapt het dus echt niet, als de scenarioschrijvers nu een rol van iemand met ASS willen in de serie schrijven, zijn ze heel goed bezig. Iemand met ASS redeneert zo hoor, Tamara die zegt dat ze geen oog dicht gedaan heeft, Bob reageert van jawel, anders had je me zien binnen komen, die reageren echt zo, die nemen alles letterlijk hoor. Daar stonden wij hier niet van versteld, Tamara snapte het precies helemaal niet, dus zij kent haar lief helemaal niet.

Iemand die zo snel overprikkeld is, gaat niet in zo'n gemeenschapshuis wonen. Komaan, ik ken ook een aantal mensen die me aan Bob doen denken, zo zeldzaam is ASS niet (zeker mildere vormen), maar die zouden nooit gaan samenwonen met een constant wisselende bezetting. Het is alles of niets, hij heeft ASS of niet, dat gemeenschapshuis klopt niet.
Zelfs mensen die geen ASS hebben zouden op die leeftijd zo niet willen wonen wegens 'te druk'.
Soapseut

Berichtdoor vdbemdsa » wo 20 dec 2017, 14:40

Soapseut schreef:
vdbemdsa schreef:
Soapseut schreef:Jij snapt het dus echt niet, als de scenarioschrijvers nu een rol van iemand met ASS willen in de serie schrijven, zijn ze heel goed bezig. Iemand met ASS redeneert zo hoor, Tamara die zegt dat ze geen oog dicht gedaan heeft, Bob reageert van jawel, anders had je me zien binnen komen, die reageren echt zo, die nemen alles letterlijk hoor. Daar stonden wij hier niet van versteld, Tamara snapte het precies helemaal niet, dus zij kent haar lief helemaal niet.

Iemand die zo snel overprikkeld is, gaat niet in zo'n gemeenschapshuis wonen. Komaan, ik ken ook een aantal mensen die me aan Bob doen denken, zo zeldzaam is ASS niet (zeker mildere vormen), maar die zouden nooit gaan samenwonen met een constant wisselende bezetting. Het is alles of niets, hij heeft ASS of niet, dat gemeenschapshuis klopt niet.
Zelfs mensen die geen ASS hebben zouden op die leeftijd zo niet willen wonen wegens 'te druk'.

Iemand met ASS, meer bepaald dan Asperger, die wel hoor, die probeert soms wel "vriendjes" te maken, al lukt dat niet. Mijn zoon zit nu in een grotere school dan ervoor, maar daar wordt hij begrepen, en dat drukke daar van die school is minder een last voor hem dan hier het gemeenschapsschooltje. Het gemeenschapshuis is iets waar Bob hem thuis voelt, en dat geeft hem kracht. Niet vergeten dat hij soms er toch uittrok naar zijn ouderlijk huis, maar nu dat dit verkocht is, lukt dat inderdaad niet meer, en als het druk is, zit hij toch gewoon in zijn kamer, waar alles perfect moet zijn zoals hij uitstippelt. En zoals jij aangeeft, iemand kennen met ASS en er dagelijks mee geconfronteerd worden zoals wij, dat is nog net iets anders hoor. Neen, neem het van mij aan, Bob is wel degelijk iemand met ASS, maar iedereen denkt dan gewoon aan Rain Man, al heeft ASS hele vele aspecten, waar de geneeskunde nu zelfs nog niet aan uit is.
vdbemdsa
Nog geen rang

Berichtdoor Soapseut » wo 20 dec 2017, 15:49

vdbemdsa schreef:
Iemand met ASS, meer bepaald dan Asperger, die wel hoor, die probeert soms wel "vriendjes" te maken, al lukt dat niet. Mijn zoon zit nu in een grotere school dan ervoor, maar daar wordt hij begrepen, en dat drukke daar van die school is minder een last voor hem dan hier het gemeenschapsschooltje. Het gemeenschapshuis is iets waar Bob hem thuis voelt, en dat geeft hem kracht. Niet vergeten dat hij soms er toch uittrok naar zijn ouderlijk huis, maar nu dat dit verkocht is, lukt dat inderdaad niet meer, en als het druk is, zit hij toch gewoon in zijn kamer, waar alles perfect moet zijn zoals hij uitstippelt. En zoals jij aangeeft, iemand kennen met ASS en er dagelijks mee geconfronteerd worden zoals wij, dat is nog net iets anders hoor. Neen, neem het van mij aan, Bob is wel degelijk iemand met ASS, maar iedereen denkt dan gewoon aan Rain Man, al heeft ASS hele vele aspecten, waar de geneeskunde nu zelfs nog niet aan uit is.

Ja iemand als Rain Man beeld ik me niet in, gewoon iemand die (zeker op die leeftijd) wat consequenter zou zijn.
Maar ik vermoed inderdaad dat er aangestuurd wordt op autisme. Alleen denk ik dan "waarom wil Bob zo wonen in een kamertje vol ramen, met constant inkijk van op de gang'?? Ik zoek er misschien te veel achter, maar ik zou die dingen niet verdagen (een visbokaal als slaapkamer, pubers van dik tien jaar jonger). Daarom dat ik moeite heb met Bob. Ik verwacht meer rechtlijnigheid van hem :-) En ik heb de indruk dat ik overkom als beledigend en dat is de bedoeling niet.
Soapseut

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages