Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Berichtdoor satine » do 14 dec 2017, 09:59

Voorlopig kan hij verder met het geld dat het huis van zijn moeder heeft opgebracht.
Hij zei toch tegen Tamara dat hij daar wel een tijdje mee verder kan.

Hij zal inderdaad in het begin water bij zijn wijn moeten doen, maar Bob ziet het groot.
Te groot en te ingewikkeld - als je ziet dat geen enkele van zijn potentiële klanten reageert.
Maar goed, een leverancier die mij belt met een hoop vragen op de eerste werkdag na het voorstellen van zijn nieuwe product, die zou ik veel te opdringerig vinden.
Hopelijk beseft Bob dat snel - dat pushen meestal een averechts effect heeft.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1717 keer
Is bedankt: 3828 keer

Berichtdoor satine » vr 15 dec 2017, 10:47

Bobke, kom eens terug met uw voetjes op de grond.
En snauw wat minder tegen mensen die er niks kunnen aan doen dat ge Boowie helemaal verkeerd aanpakt.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1717 keer
Is bedankt: 3828 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 15 dec 2017, 21:54

Bravo voor Bob. Al is hij dan zelf ook tamelijk irritant bezig. Hij had het deze avond niet gemakkelijk en toen kwam Kobe. Ook nog zo'n moeilijk portret. "hier kom ik en nu moeten jullie allemaal blij zijn".
De optater van Bob zal hem misschien eens een beetje wakker schudden.
Kon niet uitblijven. Twee opgefokte figuren samen aan de afwas, dat moest slecht aflopen. :razz:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1931 keer
Is bedankt: 1851 keer

Berichtdoor heidiw » za 16 dec 2017, 01:18

Inderdaad bravo voor Bob. Hopelijk haalt het iets uit.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 476 keer
Is bedankt: 798 keer

Berichtdoor Nicolaske » za 16 dec 2017, 18:24

Goed van Bob, maar in het algemeen was hij wel vrij vervelend. 'Geen foto's in de presentatie, leidt te veel af'. :thumbdown:

Adil heeft een onverwachte oproep van een klant en toch begrijpt Bob het niet ('Afspraken zijn afspraken'). Benieuwd hoe zijn partners/klanten zullen reageren als ze laten weten dat ze eventjes later zijn (wat vaak gebeurt in de zakenwereld) en Bob beschouwt ze als de meest onbeleefde personen ooit. Of stel dat hij een dringende vraag van een klant krijgt, maar Adil heeft eten gemaakt. Zou hij dan ook de klant het deksel op de neus geven? :lol:
Life is but a joke, but I see nobody laughing.
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 11 keer
Is bedankt: 121 keer

Berichtdoor ikke » za 16 dec 2017, 19:02

Nicolaske schreef:Goed van Bob, maar in het algemeen was hij wel vrij vervelend. 'Geen foto's in de presentatie, leidt te veel af'. :thumbdown:

Adil heeft een onverwachte oproep van een klant en toch begrijpt Bob het niet ('Afspraken zijn afspraken'). Benieuwd hoe zijn partners/klanten zullen reageren als ze laten weten dat ze eventjes later zijn (wat vaak gebeurt in de zakenwereld) en Bob beschouwt ze als de meest onbeleefde personen ooit. Of stel dat hij een dringende vraag van een klant krijgt, maar Adil heeft eten gemaakt. Zou hij dan ook de klant het deksel op de neus geven? :lol:

Bob is en blijft een mens "met een rugzak". Hij had zijn werk eigenlijk niet mogen opgeven. Beter was geweest eerst een proefperiode te beginnen. In bijberoep of in loopbaanonderbreking.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1875 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor Soapseut » zo 17 dec 2017, 00:47

Maar hij heeft zijn werk toch nog? Zijn doctoraat is afgerond, maar meestal blijven zo'n mensen toch verbonden aan de universiteit? Iemand met een doctoraat geeft toch niet tot het einde der tijden autorijles?
Dus hij combineert werk aan de universiteit (vermoed ik) met tangloles en Boowie? Werkloos is hij niet.

Los daarvan: hij schrok toen Kobe het woord autist gebruikte, zou Bob ooit een diagnose gekregen hebben?
Soapseut

Berichtdoor ikke » zo 17 dec 2017, 09:20

Soapseut schreef:Maar hij heeft zijn werk toch nog? Zijn doctoraat is afgerond, maar meestal blijven zo'n mensen toch verbonden aan de universiteit? Werkloos is hij niet.
Los daarvan: hij schrok toen Kobe het woord autist gebruikte, zou Bob ooit een diagnose gekregen hebben?

't Is te hopen dat hij dan na zijn doctoraat nog dat "andere" werk heeft. Ik denk niet dat mensen die doctoreren altijd aan de universiteit verbonden blijven.
Ofwel schrok hij omdat hij verrast was dat hij "ontmaskerd" werd als autist, ofwel had hij echt nog geen weet van zijn "anders-zijn".
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ranske » zo 17 dec 2017, 11:27

ikke schreef: [
Ofwel schrok hij omdat hij verrast was dat hij "ontmaskerd" werd als autist, ofwel had hij echt nog geen weet van zijn "anders-zijn".

Het eerste omdat hij volgens mij weet dat hij anders is maar hoe anders ? Misschien heeft hij Asperger.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1450 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor johan1969 » zo 17 dec 2017, 18:01

Ik wist niet dat Bob zo sterk was. n Kerel neerslaan die n kop groter is dan hem :-)

Dat hij autistisch is, hebben de kijkers al maanden door.
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 97 keer

Berichtdoor Kwast » ma 18 dec 2017, 21:30

Bob heeft gelijk dat hij boos was. Het slaat nergens op dat zijn huisgenoten zijn eten links laten liggen. Iedereen wist dat hij voor hen had gekookt. Wat Kobe deed was provoceren. Ik keur geweld niet goed maar Kobe verdiende wel een flinke muilpeer.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 317 keer
Is bedankt: 447 keer

Berichtdoor Soapseut » ma 18 dec 2017, 23:15

Als het erop aan komt, maakt Bobbie een pro-contralijstje en dumpt hij zijn vrienden, net zoals hij Jana gedumpt heeft. Ik vind het moeilijk om met te voelen met hem. Hij voelt ook alleen maar met mensen mee als het hem past. Jana (ok, het was een kieken) heeft hij behandeld als str*nt, dat beseft hij zelfs nu niet. Dit is karma, vrees ik...
Jammer dat het van Kobe komt, zo'n pipo.
Soapseut

Berichtdoor ikke » di 19 dec 2017, 08:38

Soapseut schreef:Als het erop aan komt, maakt Bobbie een pro-contralijstje en dumpt hij zijn vrienden, net zoals hij Jana gedumpt heeft. Ik vind het moeilijk om met te voelen met hem. Hij voelt ook alleen maar met mensen mee als het hem past. Jana (ok, het was een kieken) heeft hij behandeld als str*nt, dat beseft hij zelfs nu niet. Dit is karma, vrees ik...
Jammer dat het van Kobe komt, zo'n pipo.

ALS Bob autistisch is, is het wel gecompliceerder dan hierboven beschreven. 't Leven is moelijker voor dergelijke mensen dan voor "normale" mensen. Maar idd leven met zo iemand vraagt een heel speciale aanpak en inleven in die mens(en) zijn/hun leefwereld en denken en handelen.
Bob is geen "gewone" en ik vrees dat de scenaristen zelf niet goed weten hoe ze hem moeten laten doen en denken. :denk:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » di 19 dec 2017, 13:45

Daar sluit ik mij bij aan. Bob is gewoon een pot-pourri van stoornissen en aandoeningen zonder in 1 ervan consequent te zijn. Jammer want in het begin zag ik hem wel graag.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 476 keer
Is bedankt: 798 keer

Berichtdoor Boma » di 19 dec 2017, 14:28

Bob is gewoon ondergewaardeerd , zonder Bob was Tamara niets. Zonder Bob was Lowie nooit geslaagd. Bob zorgde met hart en ziel voor Luc, Bob zorgde voor Thilly en zo kan ik wel even doorgaan. En wat kreeg Bob ? Niets.
Mensen met een aanleg tot depressie en nervositeit zijn niet altijd 'autist', als Bob nood heeft aan gestructureerd te leven kan hij evengoed een manische depressie hebben en maakt hij nu een diepe val. Bob is in feite iemand die alleen leeft en geen nood heeft aan mensen. Ik heb zulke vrienden, als die mensen uit hun cocoon komen storten ze vaak in. Voor hen is alleen leven niet eens erg, integendeel. Ik denk dat Bob terugkeert naar de persoon die hij was voor hij Jana leerde kennen.
Kobe is meer psychiatrisch gestoord dan Bob, het is eerder Kobe die de autist is. En van Kobe hebben we nog maar het begin gezien enfin dat denk ik maar hij straalt het in zijn rol gewoon uit. Ik denk dat Kobe - als die breekt - er geweld bij te pas komt en dat hebben we al gezien, welke vormen dat geweld aanneemt kan nog spannend worden. Al mag het voor mij iets minder. Spanning en sensatie allemaal goed en wel maar na Julia en Henri Cherie en Helene, de situatie met Emma ... het is een beetje te veel. Bob heb je graag of niet, persoonlijk vind ik zijn personage niet zo leuk maar het moet wel moeilijk zijn om zo te acteren, die "mot" op Kobe zijn voorgevel vond ik wel verdient. Tamara trekt voorbarige conclusies verzorgt Kobe en kijkt kwaad naar Bob, ze vergeet wat haar bijna overkwam in de Frens, ik denk nu dat ze haar Bob kwijt is. Enfin we zullen het wel zien zeker.
Boma
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 1 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages