Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Berichtdoor jessie V. » do 28 dec 2017, 22:25

Ik denk dat Bob een knak heeft gekregen toen bleek dat er weinig belangstelling was van de eventuele klanten voor zijn plannen. Hij wist zo zeker dat het een groot succes zou worden.
Toen dat uitbleef is hij ineen geschrompeld en zijn zelfvertrouwen ging er aan. En het gaat steeds verder. Ik begrijp Lowie aan de ene kant wel, die wil door met de zaak. Al toonde hij in het begin weinig belangstelling.
Maar als hij nu gaat duwen en schreeuwen tegen Bob wordt het steeds erger.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1897 keer
Is bedankt: 1777 keer

Berichtdoor Soapseut » do 28 dec 2017, 23:16

ikke schreef:Jammer dat ze Bob een tijdlang als bijna "gewoon" mens hebben neergepoot, maar iemand met autisme mag je niet verwijten van geen moeite te doen of te willen doen. Dit is een zinloze discussie.

Heeft Bob autisme? Ik dacht dat in het begin ook, maar nu al een tijd niet meer. Hij heeft misschien wel 'iets', maar ik wacht toch een diagnose af. Tot dan beschouw ik zijn gedrag als deel van zijn persoonlijkheid, zonder meer.

Lowie zegt wel dat hij meer empathie moet tonen, maar Bob toont vaak empathie naar bepaalde mensen toe. Dat is een onjuist verwijt, vind ik. Ik ga niet akkoord met die mededeling van Lowieke, ik vind niet dat hij gelijk heeft. Ik ervaar dat gebrek aan empathie niet.

En tijd nemen om beslissingen te nemen, hallo, véél mensen doen dat. Het hele thuisdorp bestaat uit impulsieve halve garen, niet bepaald een referentiekader om autisme mee te diagnosticeren.

Je moet Bob nemen zoals hij is. Dat is met alle mensen zo. Dat vermeende autisme wordt hoe langer hoe minder relevant. Hij is gewoon zoals hij is. En op zijn leeftijd zal hij niet meer veranderen. Hij moet gewoon een pragmatische vriendin vinden, die niet alles wil uitpraten (zoals Jana en Tamara) en een zakenpartner die niet van de muren stuit als een botsbal als alles niet rap genoeg gaat.
Soapseut

Berichtdoor sien » vr 29 dec 2017, 15:10

Als ze Bob wil voorstellen als iemand met autisme, vind ik het ook niet kloppen.
Iemand met autisme zou veel meer moeite hebben dan Bob om in een huis te wonen met zoveel huisgenoten. Ook raakte Olivia hem aan (aan zijn gezicht), dat kon hij blijkbaar verdragen. Mensen met ASS hebben niet graag onverwachte aanrakingen. Ook zijn engagement naar Luc toe, past niet bij iemand met ASS. Meestal zijn het niet echt zorgende types. Bob heeft wel autistische trekjes, maar het klopt niet echt.
sien
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 4 keer

Berichtdoor ikke » vr 29 dec 2017, 15:15

viewtopic.php?f=93&t=901944&p=404865#p404865
Mij om het even wat Bobbie "heeft" . Maar mensen die er verder willen over praten kunnen in dit topic terecht. :yup: Zonder verplichting. :yup:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1826 keer
Is bedankt: 1725 keer

Berichtdoor Soapseut » vr 29 dec 2017, 18:46

Ik zou toch graag nog één ding vragen :angel:

Bob geeft Kobe een mep (hoewel Bob niet agressief is). Tamara krijgt niet het antwoord dat ze wil, flipt en dumpt Bob.
Voor Lowieke gaat alles een beetje te traag, maar laat ons eerlijk zijn, Lowie heeft een zeer ongeduldige temperament... dus: Lowieke flipt en Bob moet het bekopen.

Ben ik dan de enige die denkt "Bob is de normale en de rest is raar"...?
Ik ben het niet altijd eens met Bob's voorkeuren (hij richt zijn empathie naar mijn mening op de verkeerde mensen), maar bij deze twee voorvallen vind ik niet dat Bob de persoon met het probleem is.
Soapseut

Berichtdoor Christel » vr 29 dec 2017, 19:11

Daar ben je niet de enige in... :)

Niet dat Bob zo lekker met de situatie omspringt, hoor, en ik vind het vooral vreemd dat hij er wat Luc's gevoelens betreft bijna een 6e zintuig op nahoudt, terwijl hij Tamara op geen enkele manier lijkt te begrijpen.
Maar verder snap ik ook wel dat hij op het moment ontzettend gefrustreerd rondloopt.

Vooral dat Tamara zonder nadenken meteen het verhaal van Kobe als waarheid aannam, vond ik nogal treurig voor Bob. Ik begrijp dat de liefde voor zijn "vlinder" daarmee een serieuze deuk opgelopen heeft. Tel daarbij op dat het ook wel lijkt alsof alles en iedereen hem ineens collectief niet meer wil begrijpen en laat vallen, en een mens zou voor minder zo van zijn melk zijn...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3860 keer
Is bedankt: 2469 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 29 dec 2017, 22:10

Met alle sympathie van mijn kant voor Bob, maar dat komt toch ook voor een groot deel omdat de anderen hem niet begrijpen en niemand de moeite en de tijd neemt om hem te begrijpen. Wat ik dan ook wel weer een beetje kan begrijpen. :razz:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » za 30 dec 2017, 01:52

:lol:
Ook ik begrijp het van alle kanten uit bekeken wel een beetje. :mrgreen: Maakt het probleem overigens niet minder frustrerend, maar toch... :razz: ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3860 keer
Is bedankt: 2469 keer

Berichtdoor Dr. Wijnants » za 30 dec 2017, 02:13

Ondertussen is het decor van het toekomstige Bowie al enkele keren in beeld gekomen dus ik ga er van uit dat hij en Lowie er wel uit geraken. Anders hadden ze dat wel gefilmd in een willekeurig kantoor.

Het personage Bob blijft me toch wel storen. Het klopt gewoon niet. De meeste thuispersonages zijn correct, Marianne verliest haar streken niet maar blijft wel innemend. Zelfs de hele maniakale transformatie van Julia was geloofwaardig maar Bob... :naughty: Komt de serie binnen als een verstrooide professor, wordt plots de meest aimabele persoon in dat studentenhuis en nu komen alle stereotype autistische kantjes terug naar boven. Hij dumpte Jana zo goed als gevoelloos en nu is hij van het padje af door "seksexperiment" Tamara. Nee.
Dr. Wijnants
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 5 keer

Berichtdoor Kwast » ma 01 jan 2018, 21:30

ikke schreef:http://thuisforum.be/viewtopic.php?f=93&t=901944&p=404865#p404865
Mij om het even wat Bobbie "heeft" . Maar mensen die er verder willen over praten kunnen in dit topic terecht. :yup: Zonder verplichting. :yup:

Je bent weer aangenomen als moderator? Gefeliciteerd.
Moderator bericht:
Het staat iedereen vrij om links naar andere topics te plaatsen.
Daarvoor hoeft een forummer geen moderator te zijn.
Met hierbij meteen het vriendelijke verzoek om persoonlijke vragen onderling via PB te regelen. :thumbup:

Bob geeft wel heel snel op met zijn bedrijf. Ik snap dat hij prioriteiten wil stellen maar dit is wel heel rigoureus. Hij dupeert hier Lowie ook mee. Het was niet handig van Lowie om te ondertekenen zonder overleg. Bob zou toch moeten weten dat het starten van een bedrijf risico's met zich meebrengt?
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 313 keer
Is bedankt: 443 keer

Berichtdoor jessie V. » di 02 jan 2018, 13:29

Bob weet wel dat het starten van een bedrijf risico's met zich mee brengt, daarom aarzelt hij ook zo.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » di 02 jan 2018, 13:38

En momenteel is Tamara zijn prioriteit blijkbaar.
Hopelijk kan hij met haar afspreken op een rustige plek, zodat Kobe de kobold er zich niet weer kan mee moeien.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1635 keer
Is bedankt: 3633 keer

Berichtdoor jessie V. » di 02 jan 2018, 13:41

Als hij Tamara terug wil krijgen zal hij inderdaad een "geheim"plekje moeten zoeken en hij zal zich vooraf toch even goed moeten voorbereiden want anders zie ik het weer een mislukking worden.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Lullemathijs » za 06 jan 2018, 05:25

We waren bijna van dit vreselijke personage af.

Gemiste kans beste scenaristen.
Lullemathijs
Nog geen rang

Heeft bedankt: 9 keer
Is bedankt: 7 keer

Berichtdoor ikke » za 06 jan 2018, 10:49

Lullemathijs schreef:We waren bijna van dit vreselijke personage af.

Gemiste kans beste scenaristen.

Meningen verschillen, hé?! Ik ben blij dat hij toch nog niet vertrokken was en hoop dat hij nu weer wat consequenter mag zijn in zijn beperking(en).
Ik wens Tamara en Bob een lang en gelukkig leven samen!
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1826 keer
Is bedankt: 1725 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages