Charité Doumbia (Aïssatou Diop)

Re: Charité Doumbia (Aïssatou Diop)

Berichtdoor ranske » zo 19 nov 2017, 21:42

Caligula schreef:Toch denk ik dat Charité gaat verschieten als ze hare "nieuwe" Joseph ziet! :lol:

Staat Charité er bij stil dat Joseph's vader na zijn zoektocht aanvaardde dat zij hier 'n leven zonder hem wou ?
Hij kan gerustgesteld weggaan want Joseph is goed bij haar. Einde verhaal. Of niet ?
Joseph was er bang van omdat hij hem niet kende maar de dingen evolueren en ooit stelt hij haar vragen.
Zie vader Lambregts en zoon. Zij is vriendelijk maar ook een sterke persoonlijkheid, die dingen op haar pad
eenvoudig oplost. Je moet het maar kunnen waar zij doorspartelde.
Toch gaat dit over een man die zijn zoontje niet vergeet al wordt dit doodgezwegen.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1314 keer
Is bedankt: 578 keer

Berichtdoor satine » di 20 maart 2018, 10:48

Ik begrijp best dat Charité een oogje in het financiële zeil wil houden, zeker als je bedenkt dat Renzo op korte tijd een put van 10.000 euro gegraven had, maar ik vond haar gisteren wel heel kil naar Renzo toe.
Alsof hij een klein kind is en altijd het geld door deuren en vensters heeft weg gesmeten.
Als dat haar idee van 'samen' is...? :eh:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1548 keer
Is bedankt: 3481 keer

Berichtdoor Christel » di 20 maart 2018, 11:01

Dat vond ik ook...
Ook ik kan goed begrijpen dat ze een oogje in het zeil wil houden, maar ik vond van de andere kant dat ze de schuld wel heel erg bij Renzo en zijn "onverantwoordelijke gedrag" legde. Hij rent al tijden de benen onder zijn lijf uit om het hele huishouden draaiende te houden, zodat zij kan studeren. En zijn 2 jobs zijn misschien niet het neusje van de zalm wat verdiensten betreft, maar hij werkt hard en doet echt wel zijn best. Als dan blijkt dat het financieel allemaal niet bol te werken is zonder haar salaris, dan vind ik het nogal kort door de bocht om te stellen dat hij dan maar ander werk moet zoeken, alsof hij daarin niks te willen heeft, en dan nog op zo'n ijskoud toontje op de koop toe...

Ze zijn inderdaad samen in die relatie, dus vind ik het niet meer dan normaal dat ze ook samen voor hun gezin zorgen. En niet dat de een alles op moet geven zodat de ander haar zin kan doen met het oog op de toekomst... :-?
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3690 keer
Is bedankt: 2365 keer

Berichtdoor jessie V. » di 20 maart 2018, 12:01

Weet Charite eigenlijk van de schurken die achter Renzo aanzaten? En hoe hij de familie in gevaar heeft gebracht?
Zo ja, dan vind ik dat ze het recht heeft om het heft in handen te nemen, met alle gevolgen voor Renzo.
Ze zal waarschijnlijk vrezen voor haar kind en wat er allemaal nog verder had kunnen gebeuren door Renzo zijn gedoe.
Hij mag best een poosje onder curatele.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1848 keer
Is bedankt: 1703 keer

Berichtdoor satine » di 20 maart 2018, 12:07

Ik denk wel dat zij het weet.
En ze heeft gelijk dat ze hier niet licht over gaat.
Maar ze zou ook moeten weten dat als er een loon weg valt en er moeten ook nog studies en een verblijf in Namen betaald worden, dat het dan niet simpel is.
Ik vraag me af of ze ooit gevraagd heeft om de rekeningen te zien toen ze nog uithuizig was.
Dat zou ik in ieder geval gedaan hebben.
Ze moet ondertussen haar positieve Renzo ondertussen toch goed genoeg kennen om te weten dat hij zowat alles weg lacht?

Dus de verantwoordelijkheid lag niet alleen bij hem.
Daarom vind ik de manier waarop ze hem nu behandelt niet echt netjes.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Tiboko » di 20 maart 2018, 12:19

satine schreef:Ik begrijp best dat Charité een oogje in het financiële zeil wil houden, zeker als je bedenkt dat Renzo op korte tijd een put van 10.000 euro gegraven had, maar ik vond haar gisteren wel heel kil naar Renzo toe.
Alsof hij een klein kind is en altijd het geld door deuren en vensters heeft weg gesmeten.

Ik vind het allemaal een beetje raar. Het kostenplaatje in de Withoeve (ze huren van Femke en Peter, dus zijn zus) moet redelijk meevallen. De kost van het eten zal dat ook wel (want er is altijd overschot in een restaurant) en bovendien woont hij op zijn werk (de taxi's) dus een auto heeft hij in principe ook niet vaak nodig...

Blijft de kosten van Charité's studie in Namen (kot en cursussen enz.) Op dat laatste moet ze toch wel zicht gehad hebben, want zij was daar toch van dichtbij betrokken...

De hamvraag is dus hoe Renzo op korte tijd aan die 10.000 euro schulden is gekomen, als hij niet gokt of zo en ook het geld niet door deuren en ramen heeft gegooid. Jammer dat dààr zo geheimzinnig over wordt gedaan.

Wat Charité's houding betreft, volledig akkoord. Hij combineerde twee jobs met de zorg voor zijn en haar kind, dan mag ze niet van hem verlangen dat hij nu de leukste van die twee jobs (voor hem) laat vallen omdat het niet genoeg opbrengt. Vooral omdat hij het was die het voor haar mogelijk gemaakt heeft haar droom (verpleegster worden) te realiseren en ook degene die haar steunde om die studie zeker te proberen...
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor satine » di 20 maart 2018, 12:38

Tiboko schreef:De hamvraag is dus hoe Renzo op korte tijd aan die 10.000 euro schulden is gekomen, als hij niet gokt of zo en ook het geld niet door deuren en ramen heeft gegooid. Jammer dat dààr zo geheimzinnig over wordt gedaan.

Ik dacht dat Renzo iets zei van belastingen die moesten betaald worden, bovenop de kosten van het kot, de studies en de schoolrekeningen van de kinderen.
Misschien dat die belastingen de doorslag hebben gegeven?
In ieder geval, het is inderdaad heel veel geld op zo'n korte tijd.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jessie V. » di 20 maart 2018, 13:08

Renze had erop aangedrongen dat Charité zou gaan studeren. De eeuwig "optimistische"Renzo zou het allemaal thuis wel regelen. Goed bedoeld misschien, maar als je ziet dat er een puinhoop ontstaat, moet je zelf ook aan de bel trekken bij je partner. En niet je kop in het zand steken (dan denk ik ook nog dat hij dat deed om Charité niet ongerust te maken).
Ik vind de gevolgen vrij desastreus. De "het-komt-wel-goed-allemaal" Renze moet nu op de blaren zitten. Al moet ik wel toegeven dat de maatregelen tamelijk drastisch zijn, maar misschien leert hij daar nog wat van.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1848 keer
Is bedankt: 1703 keer

Berichtdoor ikke » di 20 maart 2018, 14:02

Ik sta 100% achter Charité haar "doen". Renzo heeft al voldoende bewezen dat hij te optimistisch is.
En zij heeft wel duidelijk gesteld dat het niet haar bedoeling is om hem te straffen.
't Is hoog tijd dat Renzo een beetje realistischer wordt.
Alles van de zonnige kant bekijken is mooi, maar niet alles komt lachende in orde.
Ik duim dus voor 't koppel Renzo-Charité, dat ze samen de financiële kater kunnen overwinnen, jawel, onder leiding van Charité, johee
Stop met zagen, er zijn al zo weinig bomen...
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1766 keer
Is bedankt: 1667 keer

Berichtdoor johan1969 » vr 23 maart 2018, 18:13

Renzo ligt wel serieus onder de sloef, als hij zijn job bij de Frens opgeeft !
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 86 keer

Berichtdoor ikke » vr 23 maart 2018, 19:28

johan1969 schreef:Renzo ligt wel serieus onder de sloef, als hij zijn job bij de Frens opgeeft !

Ik vind dat niet meteen een tekenvan onder de sloef liggen, hoor. Eerder een bewijs dat hij vindt dat zijn partner gelijk heeft. Een ander gelijk geven is, volgens mij toch, niet meteen een teken van zwakte, wel in tegendeel! :naughty:
Stop met zagen, er zijn al zo weinig bomen...
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1766 keer
Is bedankt: 1667 keer

Berichtdoor johan1969 » vr 23 maart 2018, 20:55

Ik heb 2 weken van 6 nachten gewerkt, mijn partner zou niet moeten vragen om in n dagdienst te gaan werken en minder te verdienen. On topic : het is wel eigen aan een café dat je s avonds moet werken. Charité's opmerking dat ze anders wel zou stoppen met studeren en terug gaan werken, was emotionele chantage want ze meende dat niet
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 86 keer

Berichtdoor Christel » vr 23 maart 2018, 23:47

Zoiets is altijd een moeilijke situatie natuurlijk, maar feit is wel dat Renzo en Charité een serieus geldprobleem hebben. En bij het zoeken naar een oplossing horen nou eenmaal ook minder leuke beslissingen zoals het zoeken van ander werk als je eigen werk niet genoeg opbrengt. Renzo heeft uiteindelijk ook niet zoveel aan zijn leuke baan bij de Frens als hij thuis alles kwijtraakt en diep in de schulden zit.
En Charité zoekt inmiddels zelf ook mee naar een oplossing, dus dan is het van beide kanten uit gezien een beetje geven en nemen, denk ik... :)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3690 keer
Is bedankt: 2365 keer

Berichtdoor Tiboko » za 24 maart 2018, 01:24

Christel schreef:En bij het zoeken naar een oplossing horen nou eenmaal ook minder leuke beslissingen zoals het zoeken van ander werk als je eigen werk niet genoeg opbrengt.

Nu denk ik ook niet dat de loonschalen bij de taxi's (vergeleken met werken in een café, waar Renzo ook nog fooien kreeg) dermate véél hoger liggen dat hij op redelijke termijn die schuldenberg van 10.000 euro kan wegwerken.

Misschien dan toch beter op een booreiland of zo, waar het loon wél maal 3 of zo is. Ook Charité. Goedbedoeld uiteraard, maar die paar uurtjes per week telefoon opnemen bij Ann en Judith zullen ook weinig zoden aan de dijk brengen.

Enige dat ik zie gebeuren is dat op termijn de relatie tussen Charité en Renzo onder die geldproblemen zal beginnen te verzuren en dat is ook niet de bedoeling...
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor satine » za 24 maart 2018, 13:08

Een van de redenen waarom Charité terug thuis is, is omdat ze haar gezin miste.
En nu zit ze weer elke avond alleen.
Ik denk dat het verschil in loon momenteel niet prioritair is, regelmatige uren wel.
En waarschijnlijk zal werken bij de taxi's toch wel iets meer opbrengen dan de Frens.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages