Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren

Berichtdoor satine » wo 21 nov 2018, 09:37

Van mij dikke lappen voor Paulien.
Wat een moeial! :thumbdown:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1721 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor kingpietro105 » wo 21 nov 2018, 09:59

satine schreef:Van mij dikke lappen voor Paulien.
Wat een moeial! :thumbdown:

Inderdaad je weet nooit wat er in mensen omgaat je mag nooit zo maar oordelen over iemand omdat je nooit de hele situatie weet.

Maar wat het me het meest stoort is dat zedoet alsof ze praat voor heel de groep lowie, olivia. Terwij dat zij mischien niet zo denken.
kingpietro105
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor hannanaske » wo 21 nov 2018, 17:38

Christel schreef:
kingpietro105 schreef:Deze situatie heeft ze zelf gecreerd door te zorgen dat haar dochter zo weinig contact heeft met eddy iets dat zij niet wilt.

dat is wat er op de maag ligt bij britney.

Hoewel ik me kan voorstellen dat Britney de gang van zaken niet leuk vindt, is dat niet iets wat Nancy zo gecreëerd heeft, hoor. Britney woont bij Nancy omdat Eddy in het verleden maar niet op wilde passen. Nancy kan er niks aan doen dat hij in de bak gezeten heeft, toch? En natuurlijk vindt Britney het nu leuker bij Eddy dan bij Nancy. Hij hoeft Britney ook niet op te voeden en kan volstaan met af en toe iets leuks doen met haar. Ik zou de situatie wel eens willen zien als hij 24/7 verantwoordelijk is voor zijn dochter... :whistle:

En dat is nog altijd geen excuus om die ring te stelen (dat deed Britney om indruk te maken op haar klasgenootjes, vertelde ze zelf, dus daar zit Nancy ook voor niks tussen) en om een grote mond open te trekken als ze haar zin niet krijgt. :nope:

Er werden hier al heel wat dingen geschreven waar ik akkoord mee ben, ook met deze comment van Christel.

Maar ik wil toch iets aanvullen wat die laatste zin betreft..... :yup:

Britney heeft idd een ring gestolen om indruk te maken op haar vrienden. Of nog meer waarschijnlijker in haar geval: om vrienden te krijgen. Door dit te doen en daarbij te stoefen dat ze die ring van haar lief gekregen heeft, krijgt ze waarschijnlijk wat meer aandacht en wou ze zich kunnen bewijzen.

Ik vond het destijds ook niet zo gemakkelijk om de stap van het lager naar het middelbaar te maken. Iedereen is daar nieuw en je moet plotseling weer helemaal vanaf 0 beginnen.
Voor Britney zal het waarschijnlijk nóg moeilijker zijn aangezien ze de start gemist heeft. In die periode dat zij afwezig was zijn er al groepjes gevormd en valt zij er buiten.

Ik had ook de indruk dat ze het voor de eerste keer echt durfde te vertellen aan Dieter hoe het eraan toe gaat op school.
Gelukkig is Dieter daar nog in de buurt, die nog eens vroeg waarom ze dat precies gedaan heeft.

Britney hoeft er niet mee weg te komen en mag gestraft worden, maar het is ook niet de bedoeling dat ze haar gevoelens opkropt en alleen maar opstandiger gaat worden. Jammer dat mama en papa daar minder oog voor lijken te hebben.
Of ben ik de enige met dat gevoel? ;)
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gebruikers-avatar
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 182 keer
Is bedankt: 691 keer

Berichtdoor Christel » wo 21 nov 2018, 18:23

hannanaske schreef:Britney hoeft er niet mee weg te komen en mag gestraft worden, maar het is ook niet de bedoeling dat ze haar gevoelens opkropt en alleen maar opstandiger gaat worden. Jammer dat mama en papa daar minder oog voor lijken te hebben.
Of ben ik de enige met dat gevoel? ;)

Absoluut niet. Ik kan me alleen maar helemaal aansluiten bij je post en denk er precies hetzelfde over. :yup:

Het is alleen dat ik het Nancy gewoon ook niet zo ontzettend kwalijk kan nemen allemaal (Eddy ook niet, trouwens), vandaar dat ik e.e.a. toch wat wilde nuanceren. Die 2 hebben zichzelf nou eenmaal niet gemaakt, en gisteravond bleek ook wel weer dat ze hun dochter doodgraag zien, ook al tonen ze dat soms op een kromme of onbeholpen manier.
Dan is het maar goed dat er een verstandige en rustige invloed als Dieter rondloopt om de boel in goede banen te leiden, want dat kunnen zowel Eddy als Nancy echt wel gebruiken.
Ik vind dat er de laatste tijd soms wat hard geoordeeld wordt over Nancy's kwaliteiten als moeder, da's alles. Britney hoeft inderdaad echt niet keihard aangepakt te worden, want als er nu fatsoenlijk ingegrepen wordt, dan is het allemaal ook echt zo erg niet. Normaal gesproken is ook zij echt de moeilijkste niet. ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4056 keer
Is bedankt: 2570 keer

Berichtdoor apestaart » wo 21 nov 2018, 20:16

Ik kom een beetje laat mee maar ik vind toch dat die Dries niet alleen een paar motten verdient maar eigenlijk ook een paar ferme vuistslagen op zijn smoel en als kers op de taart een ferme schop onder zijn achterste en dat voor de manier waarop hij Kaat duidelijk maakte dat hij nooit of nimmer iets zal beginnen met een omgebouwde vent, is hij niet beschaamd? Zoiets zeg je niet. :mad: :mad: :twisted: :eusa-naughty:
Wat zou hij er van zeggen als een vrouw vlakaf tegen hem zou zeggen dat zij nooit of nimmer iets zou beginnen met een neger? Juist hij zou er ook niet mee gediend zijn sterker nog dat zou voor hem racisme zijn dus moet hij zulke dingen ook niet zeggen tegen Kaat.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

Berichtdoor heidiw » za 24 nov 2018, 14:24

Sam en Tim. "De eerste stap is gezet..." Voor Joren de stap naar totale ontreddering en wantrouwen ja! Maar ze moest en zou weer haar visie doordrukken.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 800 keer

Berichtdoor tisaltijdiets » za 24 nov 2018, 14:40

apestaart schreef:Ik kom een beetje laat mee maar ik vind toch dat die Dries niet alleen een paar motten verdient maar eigenlijk ook een paar ferme vuistslagen op zijn smoel en als kers op de taart een ferme schop onder zijn achterste en dat voor de manier waarop hij Kaat duidelijk maakte dat hij nooit of nimmer iets zal beginnen met een omgebouwde vent, is hij niet beschaamd? Zoiets zeg je niet. :mad: :mad: :twisted: :eusa-naughty:
Wat zou hij er van zeggen als een vrouw vlakaf tegen hem zou zeggen dat zij nooit of nimmer iets zou beginnen met een neger? Juist hij zou er ook niet mee gediend zijn sterker nog dat zou voor hem racisme zijn dus moet hij zulke dingen ook niet zeggen tegen Kaat.

Gelieve het woord N uit je woordenschat te halen. Het is 2018!
tisaltijdiets
Nog geen rang

Is bedankt: 21 keer

Berichtdoor satine » za 24 nov 2018, 14:49

Hmz, ik zag de posting eerder als:

omgebouwde vent versus transgender
neger versus zwarte

Dries had het anders kunnen brengen - het feit dat hij ervoor koos om niet transgender te zeggen, verdient zeker een lap.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » za 24 nov 2018, 17:45

tisaltijdiets schreef:
apestaart schreef:Ik kom een beetje laat mee maar ik vind toch dat die Dries niet alleen een paar motten verdient maar eigenlijk ook een paar ferme vuistslagen op zijn smoel en als kers op de taart een ferme schop onder zijn achterste en dat voor de manier waarop hij Kaat duidelijk maakte dat hij nooit of nimmer iets zal beginnen met een omgebouwde vent, is hij niet beschaamd? Zoiets zeg je niet. :mad: :mad: :twisted: :eusa-naughty:

Gelieve het woord N uit je woordenschat te halen. Het is 2018!

In tegenstelling tot het Amerikaanse "nigger" heeft het Vlaamse "neger" nooit een racistische of neerbuigende bedoeling gehad. Het is een verbastering van het Spaanse negro wat gewoon zwart betekent.
En inderdaad, zie het zoals Satine zegt. Tegen een transgender mag je wel ongestraft omgebouwde m/v zeggen maar owee als iets anders niet politiek correct is.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Renée » di 27 nov 2018, 21:35

Ik vind het vreemd dat mensen Pauline een moeial noemen. Wat Bob doet is onvergeefelijk: zijn eigen kind in de steek laten “ omdat hij denkt dat hij goede vader is, gewoon omdat hij het goede voorbeeld niet kreeg”. Wat voor een zever is dat? Hij is gewoon een lafaard en gene “ schat van een kerel” of wat Kaat ook zei.....
Renée
Nog geen rang

Is bedankt: 26 keer

Berichtdoor kingpietro105 » di 27 nov 2018, 21:57

De lap gaat deze keer naar Tamara Vereken zagen dat dries een eikel is en dat hij moet buitengegooid worden maar er zelf wel voor vallen.. Als karin ze niet betrapt had waren ze nog in bed beland zeker weten.

zeuren over wat een eikel hij is maar er wel zelf voor vallen :thumbdown:
kingpietro105
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor heidiw » wo 28 nov 2018, 09:39

kingpietro105 schreef:De lap gaat deze keer naar Tamara Vereken zagen dat dries een eikel is en dat hij moet buitengegooid worden maar er zelf wel voor vallen.. Als karin ze niet betrapt had waren ze nog in bed beland zeker weten.

zeuren over wat een eikel hij is maar er wel zelf voor vallen :thumbdown:

De volgorde is wel omgekeerd hé ;)
Toen ze voor hem "viel" was hij één en al charme. Het was pas toen het plannetje mislukte dat zijn ware aard naar boven kwam.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor satine » wo 28 nov 2018, 09:59

Dat hij erin geslaagd is om haar voor hem 'te doen vallen in opdracht' van zijn bazin, geeft hem nog niet het recht om haar uit te schelden.
Hoe zielig is het al op zich om zich zo voor de kar van Karin te laten spannen, alleen maar om op een goed blaadje te komen zodat hij zijn stiekeme plannetjes rustig kan uitvoeren. :roll:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » wo 28 nov 2018, 13:33

Renée schreef:Ik vind het vreemd dat mensen Pauline een moeial noemen. Wat Bob doet is onvergeeflijk: zijn eigen kind in de steek laten “ omdat [b]hij denkt dat hij geen goede vader zou zijn, gewoon omdat hij het goede voorbeeld niet kreeg[/b]”. Wat voor een zever is dat? Hij is gewoon een lafaard en gene “ schat van een kerel” of wat Kaat ook zei.....

Dat vind ik geen zever. Wel jammer voor Tamara en het "ongelukske". Bob laat zijn eigen kind niet in de steek. Hij neemt afstand van een toekomstig kindje waar hij niet voor gekozen heeft. Het kan nog alle kanten uit. Best mogelijk dat Bob "smelt" en bijdraait en toch een goede papa wordt. Vraag is of Tamara dat nog zal toelaten.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1875 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor satine » wo 28 nov 2018, 13:41

Renée schreef:Ik vind het vreemd dat mensen Pauline een moeial noemen. Wat Bob doet is onvergeefelijk: zijn eigen kind in de steek laten “ omdat hij denkt dat hij goede vader is, gewoon omdat hij het goede voorbeeld niet kreeg”. Wat voor een zever is dat? Hij is gewoon een lafaard en gene “ schat van een kerel” of wat Kaat ook zei.....
Dat is niet alles.
Bob kent zichzelf en hij weet dat hij de onverwachte dingen die een kind met zich mee brengt, niet zou aankunnen.
En aan een vader die constant in paniek schiet of dan maar afwezig blijft omdat hij de situatie niet onder controle krijgt, heeft niemand iets.

Wat Paulien betreft: het is haar leven niet.
Ik kan me voorstellen dat dit voor haar allemaal heel gevoelig ligt.
Maar ze zou om te beginnen haar aanvallende, verwijtende toontje kunnen achterwege laten en rustig aan Bob vragen waarom hij de zwangerschap niet ziet zitten.
Dan zou ze er misschien iets van begrijpen.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages