Olivia Hoefkens (Moora Vander Veken)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Olivia Hoefkens (Moora Vander Veken)

Berichtdoor Caligula » do 09 feb 2017, 23:59

Nu niet dat ik direct in de bres ga springen voor Olivia maar ze heeft wel een punt als ze zegt dat Jana direct of indirect verantwoordelijk is voor wat er met Arne is gebeurd. Als Jana niks gezegd had zouden Olivia en Arne nu samenzitten bij Ruben om het HELE verhaal uit te praten.
Ik vermoed dat je met "Madame Laag Bij De Grond" Tamara bedoelt. Nu moet ik zeggen dat zij Olivia wel goed opvangt.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor Christel » vr 10 feb 2017, 01:32

Lazylady schreef:Ik zal maar niets meer zeggen over Olivia... :roll: Wat in godsnaam heeft Jana haar nu uiteindelijk misdaan om haar te "dumpen" voor Madame Laag Bij De Grond?
Het leek zelfs alsof ze er plezier in had om Jana zo te vertellen dat als Arne dood zou gaan het háár schuld zou zijn en zo. Triestig.
Ze gunt haar niets meer - en zelfs voor dit incident al niet meer leek het. Waarom niet?

Volgens mij omdat ze koste wat kost wilde bewijzen dat ze erbij hoorde en een superleuk, flitsend leven leidde met haar nieuwe "hippe" vriendin Tamara.

Olivia voelde zich volgens mij heel wat toen Tamara (die tenslotte eerst een enorme pestkop was die Olivia het aankijken nog niet waard vond en die zich ver boven haar en alle anderen verheven voelde), haar ineens wél zag staan.
Toen was de makkelijk bereikbare en over het algemeen niet zo uitbundige Jana ineens niet zo interessant meer...

Vervolgens is ze dan krampachtig achter Arne aan beginnen rennen, want een vriendje stond zo leuk in dat "perfecte plaatje" wat ze voor ogen had, ook al was het vanaf het begin af aan al vaak tegen beter weten in. Olivia voelde wel aan dat het niet helemaal goed zat tussen haar en Arne, en terecht ook, maar dat heeft ze vakkundig geprobeerd te negeren al die tijd.

En nu die zorgvuldig opgebouwde schijnvertoning ineens alsnog als een kaartenhuis in elkaar is gestort, is het natuurlijk makkelijk voor Olivia om Jana hier volledig de schuld van te geven. Veel makkelijker dan ook eens de hand in eigen boezem te steken en te beseffen dat haar leven niet perfect is en dat zo'n dingen ook niet te forceren zijn, hoe hard ze ook haar best doet om zichzelf en anderen dat wijs te maken...

Ik vond het al niet fraai hoe Olivia, Jana heeft afgedankt toen Tamara in beeld kwam, maar wat ze Jana vanavond verweet i.v.m. Arne vond ik ook heel lelijk en inderdaad laag bij de grond.
Ik hoop voor Jana dat ze zal beseffen dat een meeloopster als Olivia haar vriendschap en tranen niet waard is...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3836 keer
Is bedankt: 2445 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 10 feb 2017, 10:12

Jana had zichzelf en anderen een heleboel ellende kunnen besparen als ze veel eerder beseft had dat Olivia haar al lang in de steek gelaten had voor Tamara en het echt niet waard was dat Jana dit voor haar deed.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1890 keer
Is bedankt: 1768 keer

Berichtdoor Tiboko » vr 10 feb 2017, 11:37

Dat Olivia de pedalen kwijt was, wisten we al heel lang. Toen ze Lowieke (net voor zijn vertrek naar Spanje) ervan beschuldigde dat hij degene was die haar had gedrogeerd, bewijst hoe weinig mensenkennis ze heeft.

Hoe ze dweept met lege doos Tamara toont dat ook aan. Eigenlijk passen die twee heel goed bij elkaar ;-)
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 145 keer

Berichtdoor satine » vr 10 feb 2017, 12:25

Olivia is voor het gemak ook vergeten wie haar vorig academiejaar de duivel heeft aangedaan en wie er toen ALTIJD klaar stond voor haar...
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1627 keer
Is bedankt: 3614 keer

Berichtdoor Caligula » vr 10 feb 2017, 13:03

Ik denk dat Olivia nu zowat elke steun kan gebruiken en die krijgt ze nu van Tamara. Jana heeft haar,ondanks alle goede bedoelingen echt niet geholpen hoor door maar een deeltje van het verhaal te vertellen.
En dat Tamara een lege doos is betwijfel ik nu toch een beetje. Ze is er wel voor Olivia,ze gaat met haar naar het ziekenhuis en ontfutseld de nodige info van die dokter. Olivia waardeert haar daarvoor en terecht meen ik.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor Flower-Power » vr 10 feb 2017, 14:58

Zoals ik dacht :crazy:
Is ze al langzaam op weg om Arne te vergeven :crazy:
Mooi van haar - maar.... ik zelf zou dat totaal niet kunnen en ook niet willen (vergeven dus)
Maar ja, iedereen is anders hé - en dat is maar goed ook - toch?
Gebruikers-avatar
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 69 keer
Is bedankt: 215 keer

Berichtdoor heidiw » vr 10 feb 2017, 19:38

Caligula schreef:Nu niet dat ik direct in de bres ga springen voor Olivia maar ze heeft wel een punt als ze zegt dat Jana direct of indirect verantwoordelijk is voor wat er met Arne is gebeurd. Als Jana niks gezegd had zouden Olivia en Arne nu samenzitten bij Ruben om het HELE verhaal uit te praten.
Ik vermoed dat je met "Madame Laag Bij De Grond" Tamara bedoelt. Nu moet ik zeggen dat zij Olivia wel goed opvangt.

De enige die verantwoordelijk is voor wat er met Arne gebeurd is, is Arne ZELF! HIJ heeft Olivia verdoofd en bijna verkracht en HIJ heeft geprobeerd ZELFmoord te plegen. Daarom heet het ook ZELFmoord omdat je het ZELF doet. En zoals Paulien zei: aandachttrekkerij en manipulatie. En dat kieken loopt er met haar ogen open weer in. Neen, ik denk echt niet dat haar reactie anders was geweest als ze het van Arne en Ruben had gehoord. Dan was het twee tegen één geweest, voelde ze zich in het nauw gedreven en het enige wat was blijven hangen zou ook hetzelfde geweest zijn: gedrogeerd en verkracht. De "bijna" had ze wellicht niet eens gehoord.
Voor de goede orde: ik vind niet elke zelfmoord(poging) aandachttrekkerij.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 429 keer
Is bedankt: 680 keer

Berichtdoor tvx1 » vr 10 feb 2017, 20:08

heidiw schreef:
Caligula schreef:Nu niet dat ik direct in de bres ga springen voor Olivia maar ze heeft wel een punt als ze zegt dat Jana direct of indirect verantwoordelijk is voor wat er met Arne is gebeurd. Als Jana niks gezegd had zouden Olivia en Arne nu samenzitten bij Ruben om het HELE verhaal uit te praten.

De enige die verantwoordelijk is voor wat er met Arne gebeurd is, is Arne ZELF! HIJ heeft Olivia verdoofd en bijna verkracht en HIJ heeft geprobeerd ZELFmoord te plegen. Daarom heet het ook ZELFmoord omdat je het ZELF doet. En zoals Paulien zei: aandachttrekkerij en manipulatie. En dat kieken loopt er met haar ogen open weer in. Neen, ik denk echt niet dat haar reactie anders was geweest als ze het van Arne en Ruben had gehoord. Dan was het twee tegen één geweest, voelde ze zich in het nauw gedreven en het enige wat was blijven hangen zou ook hetzelfde geweest zijn: gedrogeerd en verkracht. De "bijna" had ze wellicht niet eens gehoord.

Nee, daar ga ik niet mee akkoord (en dus ook niet met Paulien haar gedacht). Die jongen zat compleet in de put, de waanhoop nabij een wilde gewoon dood. Niks aandachttrekkerij. En Jana is wel degelijk indirect verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Had zij die fout niet gemaakt dan had Arne geen zelfmoordpoging ondernomen. Ook Arne's ouders dragen mede-verantwoordelijkheid omdat ze er niet waren voor hun zoon toen die wilde rouwen omwille van het verlies van zijn zus. En hoe dom of naïef Olivia hier wel mag genoemd geweest geworden zijn, ze wacht sinds ze weet dat Arne een trauma heeft gehad en een zelfmoordpoging heeft ondernomen ten minste af alvorens (over) hem te (ver)oordelen. Wat van anderen zoals Paulien of Jana niet gezegd kan worden.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 438 keer
Is bedankt: 576 keer

Berichtdoor heidiw » vr 10 feb 2017, 20:22

Wel, dan is Olivia op zijn minst even (om niet te zeggen nog meer) schuldig. Jana heeft niets openbaar gemaakt. Ze heeft het in de privé en alleen aan Olivia gezegd waarop Olivia Arne voor een vol café beschuldigd heeft. En dan mag er muziek en geroezemoes zijn, dergelijke uitbarsting gaat niet onopgemerkt voorbij.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 429 keer
Is bedankt: 680 keer

Berichtdoor Caligula » vr 10 feb 2017, 20:40

heidiw schreef:De enige die verantwoordelijk is voor wat er met Arne gebeurd is, is Arne ZELF! HIJ heeft Olivia verdoofd en bijna verkracht en HIJ heeft geprobeerd ZELFmoord te plegen. Daarom heet het ook ZELFmoord omdat je het ZELF doet. En zoals Paulien zei: aandachttrekkerij en manipulatie. En dat kieken loopt er met haar ogen open weer in. Neen, ik denk echt niet dat haar reactie anders was geweest als ze het van Arne en Ruben had gehoord. Dan was het twee tegen één geweest, voelde ze zich in het nauw gedreven en het enige wat was blijven hangen zou ook hetzelfde geweest zijn: gedrogeerd en verkracht. De "bijna" had ze wellicht niet eens gehoord.

Dit is dus compleet verkeerd hé. Jana heeft Olivia flarden laten zien van het dossier,zelfs niet het hele verhaal. Hoe kun je zeggen dat het geen verschil had gemaakt? Aandachttrekkerij is gewoon afschuwelijk zoals jij het voorstelt. Dat is het helemaal niet. Hij zag gewoon geen uitweg meer want het weinige vertrouwen dat hij kreeg is naar de vaantjes.
Wat Paulien betreft,die zou beter eens naar zichzelf kijken vooraleer een oordeel te vellen.
Zodus,let's agree to disagree.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor tvx1 » vr 10 feb 2017, 20:57

Caligula schreef:
heidiw schreef:De enige die verantwoordelijk is voor wat er met Arne gebeurd is, is Arne ZELF! HIJ heeft Olivia verdoofd en bijna verkracht en HIJ heeft geprobeerd ZELFmoord te plegen. Daarom heet het ook ZELFmoord omdat je het ZELF doet. En zoals Paulien zei: aandachttrekkerij en manipulatie. En dat kieken loopt er met haar ogen open weer in. Neen, ik denk echt niet dat haar reactie anders was geweest als ze het van Arne en Ruben had gehoord. Dan was het twee tegen één geweest, voelde ze zich in het nauw gedreven en het enige wat was blijven hangen zou ook hetzelfde geweest zijn: gedrogeerd en verkracht. De "bijna" had ze wellicht niet eens gehoord.

Dit is dus compleet verkeerd hé. Jana heeft Olivia flarden laten zien van het dossier,zelfs niet het hele verhaal. Hoe kun je zeggen dat het geen verschil had gemaakt? Aandachttrekkerij is gewoon afschuwelijk zoals jij het voorstelt. Dat is het helemaal niet. Hij zag gewoon geen uitweg meer want het weinige vertrouwen dat hij kreeg is naar de vaantjes.
Wat Paulien betreft,die zou beter eens naar zichzelf kijken vooraleer een oordeel te vellen.
Zodus,let's agree to disagree.

Voilà, ik denk er dus net hetzelfde over. Toen Olivia bij Ruben zat, begon ze al direct te twijfelen aan haar oordeel over Arne. Dus om te stellen dat Olivia net even hysterisch zou gereageerd hebben als ze bij Ruben van Arne het hele verhaal gehoord zou hebben vind ik simpelweg verkeerd.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 438 keer
Is bedankt: 576 keer

Berichtdoor Crackers » vr 10 feb 2017, 23:05

Erg mooi van Olivia dat ze Arne gaat bezoeken. Een pluim waard :thumbup:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Gebruikers-avatar
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor hannanaske » vr 10 feb 2017, 23:07

Hoe kan dit nu aandachttrekkerij zijn? Alsof Arne kon weten dat Ruben de politie zou waarschuwen en dat ze hem zouden vinden? :naughty: Als het écht om de aandacht zou zijn, zou ik eerder denken dat Arne naar Olivia zou toegaan en zou smeken om hem terug te nemen. En haar chanteren en zeggen dat hij zichzelf iets zou aandoen als ze niet zou ingaan op zijn vergiffenis.

Maar zo is het helemaal niet gegaan. Arne is er gewoon stilletjes vanonder gemuisd en heeft zichzelf iets aangedaan. Gelukkig waren ze er op tijd bij, maar voor 't zelfde geld was het gedaan met Arne, of kon hij door een tekort aan zuurstof in dezelfde situatie als Luc belanden.
Ik ga het ook niet steken op Jana want dat meisje heeft dit helemaal niet gewild. Dat Arne het niet meer zag zitten ligt ook wel aan hem.

En hoe moeilijk het ook klinkt: Jana haar leven is nu ook niet voorbij. Het heeft zeker en vast een flinke knauw gekregen, maar ze krijgt wel een herkansing. Het is ook niet ze uit huis gebonjourd werd en dat ze niet meer welkom is in het gemeenschapshuis. Ze is nog jong en kan een andere opleiding kiezen.
Maar heeft Arne ook geen recht op herkansing? Het is niet het minste wat hij gedaan heeft maar ik vind ook niet dat we er een gestoorde psychopaat van moeten maken. Hij heeft het duidelijk erg moeilijk met wat hij mispeuterd heeft.

Ik begrijp dat Olivia met een reeks van vragen zit en dat ze naar Arne wil om antwoorden te krijgen. Dat recht heeft ze toch wel denk ik. Naïef zou ik het niet durven noemen.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gebruikers-avatar
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 154 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor ikke » za 11 feb 2017, 00:46

hannanaske schreef:Hoe kan dit nu aandachttrekkerij zijn? Alsof Arne kon weten dat Ruben de politie zou waarschuwen en dat ze hem zouden vinden? :naughty:

Ik zeg niet dat het Arne alleen maar om aandacht trekken te doen was, maar het is helemaal niet onmogelijk.
Ruben heeft duidelijk gezien en gehoord(net als wij) dat Arne "opgaf". Een wanhoopsdaad zat er duidelijk aan te komen.
Het gebeurd het wel vaker dat mensen zichzelf iets aandoen in de hoop dat ze nog bijtijds gevonden en gered worden. Zo onwaarschijnlijk is het niet dat Arne ook zoiets deed. Aandachttrekkerij is misschien een foute benaming, het is eerder een ultieme hulpkreet.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1821 keer
Is bedankt: 1717 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages