Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Berichtdoor kingpietro105 » vr 30 nov 2018, 21:01

Zucht ik weet dat het je broer is maar als ik haar was zou ik hem de deur wijzen en zeggen joren is oud genoeg om zelf te beslissen wat hij doet en hij wilt je niet zien.. Dus ik denk dat het beter is dat je afstand neemt.

Ik kan joren volledig begrijpen hij denkt dat sam de kant van bill kiest en eigenlijk is dat ook zo.
kingpietro105
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor Christel » ma 03 dec 2018, 11:51

Sam zit wel ontzettend gewrongen tussen 2 vuren, hè?

Joren is dus niet oud genoeg om zelf te beslissen waar hij woont, dat is pas nog gezegd geweest. Uiteindelijk zouden ze misschien wel iets gewonnen krijgen als ze dat via officiële wegen laten lopen, maar vooralsnog is het feit dat Joren bij Sam kan wonen een gunst, zowel van Sam&Tim als van Bill.
Dus dat Sam niet goed weet wat ze met de situatie aanmoet, kan ik me toch wel voorstellen. Ze heeft ook echt wel geprobeerd om Bill wat in te tomen, en ook om Joren duidelijk te maken dat zowel zij als Tim het graag hebben dat hij bij hen woont. Maar Sam is niet altijd handig in haar uitspraken en Joren is momenteel niet echt voor rede vatbaar.

Ik vind het heel sneu voor Joren dat hij zich zo rot voelt, maar in dit geval zie ik niet in wat Sam echt anders zou kunnen doen. Zij is ook maar afhankelijk van de grillen van haar broer...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4058 keer
Is bedankt: 2575 keer

Berichtdoor heidiw » ma 03 dec 2018, 13:23

Dat kan hier afgedwongen worden bij de jeugdrechter Christel. Als Joren voldoende goede argumenten kan voorleggen zal hij zeker gehoord worden met meer dan waarschijnlijk een beslissing in zijn voordeel. Tenslotte kan Sam óók getuigen dat er al meer dan een jaar geen contact meer is en hij zowat al die tijd bij haar woont. En hij is al bijna 18, tegen dat dit op de rol staat is hij al meerderjarig (als je bedenkt hoe snel het Belgisch gerecht werkt :mrgreen: ).
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 803 keer

Berichtdoor Tiboko » ma 03 dec 2018, 15:28

heidiw schreef:Dat kan hier afgedwongen worden bij de jeugdrechter.

Ik denk dat ze hier geen rechter voor nodig hebben. De situatie is zo klaar als een klontje. Bill wil Joren zien, maar Joren wil Bill niet zien. Joren is bijna 18, dus kiest hij zelf wie hij wil zien. Sam kan alleen maar boodschapper spelen en Bill op de hoogte brengen. Einde verhaal :yup:

En als Bill hier niet mee kan leven, moet hij zélf maar naar de rechtbank trekken. Weinig kans dat hij dit ooit zal winnen.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 178 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 07 dec 2018, 22:50

Dus Sam voldoet aan alle eisen om in aanmerking te komen voor de baan bij Bowie............. :clap:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1932 keer
Is bedankt: 1854 keer

Berichtdoor apestaart » vr 07 dec 2018, 23:06

jessie V. schreef:Dus Sam voldoet aan alle eisen om in aanmerking te komen voor de baan bij Bowie............. :clap:

Ik vrees dat er veel volk zal naar komen kijken. :-?
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

Berichtdoor ikke » za 08 dec 2018, 09:27

apestaart schreef:
jessie V. schreef:Dus Sam voldoet aan alle eisen om in aanmerking te komen voor de baan bij Bowie............. :clap:

Ik vrees dat er veel volk zal naar komen kijken. :-?

Correctie: er ZIT (nog altijd) veel volk naar te kijken. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1877 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor heidiw » za 08 dec 2018, 10:18

Als secretaresse, of om de planning op te maken... Maar zeker niet om het werk van een (bijna) architect en een doctor in aerodynamica over te nemen. Ofwel zijn hun eisen wel heel laag en zoeken ze gewoon een assistente ofwel is dit compleet belachelijk.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 803 keer

Berichtdoor jessie V. » za 08 dec 2018, 14:29

Ze hebben de voorwaarden waaraan een sollicitant moet voldoen voorgelezen. En dat was nog al wat.
En als ik de "onderdanigheid" zie van Bob en Lowie tegenover de Chinezen en andere misschien toekomstige klanten, dan zie ik dat Sam nog niet doen.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1932 keer
Is bedankt: 1854 keer

Berichtdoor satine » za 08 dec 2018, 16:25

Ze zullen gauw merken voor welke job Sam eigenlijk kwam solliciteren: voor die van baas.
Want ze heeft een hoop ervaring, vraag maar aan Adil. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1722 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor Donderkop » zo 09 dec 2018, 18:25

En hoe lang zal dit weer duren? :razz:

We weten ook niet hoe lang Sam de Kabouters heeft geleid. Dat was misschien ook maar enkele jaren. We gaan ervan uit dat ze lang een stabiele loopbaan heeft gehad, maar in feite weten we dat niet.

Probleem is: als Sam het opnieuw afbolt en het is niet in goede omstandigheden, dan moeten ze wel kunnen samenwonen in dat huis.

Kunnen ze daar geen figurant voor aanwerven die af en toe eens in beeld loopt... want het wordt erg beklemmend nu.
Donderkop
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 27 keer

Berichtdoor ranske » zo 09 dec 2018, 21:42

Donderkop schreef:En hoe lang zal dit weer duren? :razz:

We weten ook niet hoe lang Sam de Kabouters heeft geleid. Dat was misschien ook maar enkele jaren. We gaan ervan uit dat ze lang een stabiele loopbaan heeft gehad, maar in feite weten we dat niet.

Probleem is: als Sam het opnieuw afbolt en het is niet in goede omstandigheden, dan moeten ze wel kunnen samenwonen in dat huis.

Kunnen ze daar geen figurant voor aanwerven die af en toe eens in beeld loopt... want het wordt erg beklemmend nu.

Het is inderdaad soms beklemmend en een paar figuranten kunnen al veel oplossen.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1450 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor Tiboko » zo 09 dec 2018, 23:01

satine schreef:Ze zullen gauw merken voor welke job Sam eigenlijk kwam solliciteren: voor die van baas.
Want ze heeft een hoop ervaring, vraag maar aan Adil. :mrgreen:

Sam is natuurlijk een jobhopper, met onrealistische ambities. De telefoon opnemen bij Ann en Judith vond ze eigenlijk saai, dus dat zal ze alvast niet doen bij Bowie. Diplomatisch is ze ook al niet (zie haar ervaring bij de politie), dus gasten ontvangen is ook al niets voor haar. Lang stilzitten haat ze, dus wellicht hoopt ze op opdrachten buitenshuis.

Verder is het een echte babbeltrien - dus of daar ten kantore Boowie (waar Bob zich graag terugtrekt, als de buitenwereld het hem wat te lastig maakt) nog werkbaar blijft, is nog maar de vraag. Tenslotte is het een geweldige moeial, die niet zal ophouden voor Bobby inziet dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen ten opzichte van Tamara. En vermits Lowieke toch nog redelijk wat afwezig is vanwege zijn studies, zal ze Bob heel vaak op kantoor op de huid zitten.

De kans is dan ook groot dat de samenwerking tegen het eind van de week stopt. Even goede vrienden :bye:
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 178 keer

Berichtdoor ranske » ma 10 dec 2018, 13:20

Zeer juist alleen dat degenen die stiekem achterbaks zijn doorgaans geen babbeltrienen zijn.
Ze is rechtdoor zee maar dan zo recht dat Bob en Louis na een tijd naar haar moeten luisteren ipv omgekeerd.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1450 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor ikke » ma 10 dec 2018, 15:45

Ik ben niet zo'n doemdenker. Bob en Lowie kennen Sam ook van thuis en weten zelf ook goed wat ze willen. Die zullen zich niet zo rap aan de kant laten zetten. :naughty:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1877 keer
Is bedankt: 1797 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages