Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Berichtdoor Kwast » do 26 apr 2018, 20:32

Stan gedraagt zich echt als een stereotype puber. Doen wat hij zelf wil. Eisen stellen en zich niet inleven hoe iets voor de ander is. Tom had hem nog zo gewaarschuwd. Hij had Judith beter wat tijd gegeven. Geen idee of dat had geholpen maar Judith moet nog verwerken dat haar zoon voor Tom heeft gekozen. Dan is het niet slim om nog een bommetje te droppen. :doh:
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 312 keer
Is bedankt: 443 keer

Berichtdoor martha » vr 27 apr 2018, 16:40

Rotverwent ventje :boo: Nu wil hij een brommer voor zijn verjaardag en volgend jaar een auto zeker :boo: En hoe zal Judith die recht tegenover Tom woont reageren op die brommer ? Want het rotverwende joch kennende zal en moet hij zijn goesting krijgen en anders krijgt hij wel weer een driftbui en kan hij Tom voor "hypocriet" uitschelden.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 470 keer
Is bedankt: 749 keer

Berichtdoor Tiboko » zo 29 apr 2018, 10:44

martha schreef:Rotverwent ventje :boo: Nu wil hij een brommer voor zijn verjaardag en volgend jaar een auto zeker :boo: En hoe zal Judith die recht tegenover Tom woont reageren op die brommer ? Want het rotverwende joch kennende zal en moet hij zijn goesting krijgen en anders krijgt hij wel weer een driftbui en kan hij Tom voor "hypocriet" uitschelden.

Ik denk dat hij vroeg of laat wel tegen de lamp zal lopen en als Judith slim is, laat ze hem maar betiden. Beter al haar aandacht focussen op haar dochter, die apprecieert haar mama tenminste.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 145 keer

Berichtdoor satine » zo 29 apr 2018, 10:54

Ik ben heel benieuwd hoe Stan hier gaat op reageren.

Maar ik begrijp de karaktermoorden in Thuis toch niet goed - Stan is altijd een lieve en meegaande jongen geweest.
Hij is pas in opstand gekomen toen bleek dat Tom van de ene op de andere dag uit zijn leven gegomd werd.
Iets waar ik alle begrip voor heb, op die leeftijd een vaderfiguur moeten missen is niet niks.
Maar nu opeens komt hij over als een rot verwend kereltje, dat een brommer wil voor zijn verjaardag, zich laat bedienen, anderen commandeert...
De verschillen met de Stan van vroeger zijn wel heel erg groot!
Zo jammer.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1619 keer
Is bedankt: 3610 keer

Berichtdoor Christel » ma 30 apr 2018, 11:42

De verschillen zijn inderdaad wel héél erg groot, en vooral zo plotseling ook. Tel daarbij op dat hij qua leeftijd alleen maar méér inzicht in dingen zou moeten krijgen i.p.v. minder (hij begreep op zijn 13e blijkbaar veel meer van het gedrag van zijn omgeving, dan tegenwoordig :-? ), en dit is allemaal totaal niet logisch meer.

Rebelleren is iets helemaal anders dan compleet van karakter veranderen. Ik kan in elk geval totaal niet meer volgen... :nope: ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3827 keer
Is bedankt: 2440 keer

Berichtdoor heidiw » ma 30 apr 2018, 12:00

satine schreef:Maar ik begrijp de karaktermoorden in Thuis toch niet goed - Stan is altijd een lieve en meegaande jongen geweest.
Maar nu opeens komt hij over als een rot verwend kereltje, dat een brommer wil voor zijn verjaardag, zich laat bedienen, anderen commandeert...

Late puberteit? Meent hij dat wel van die brommer? Ik dacht dat hij het eerder schertsend bedoelde. En hebben we zulke truken niet allemaal geprobeerd in onzen tijd? Ik zeg altijd dat ik sommige truken van de foor zelf heb uitgevonden en dat mijn dochter straf uit de hoek zal moeten komen als ze mij wil overtreffen :oops:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 425 keer
Is bedankt: 676 keer

Berichtdoor satine » ma 30 apr 2018, 12:13

:lol: Het is altijd leuk je kinderen net een stapje voor te zijn. ;)

Ik dacht ook eerst dat hij een grapje maakte over die brommer, maar toen dacht ik aan die lievelingstrui die de vuilbak in mocht omdat er een gaatje in was, kleren zijn geen cadeaus, tegen Marianne: Hier, was mijn brooddoos eens af', zijn reactie toen bleek dat de adoptie niet onmiddellijk ging gebeuren, de manier waarop hij zich gedraagt tegenover zijn moeder en zus, ook tegen Tom en Marianne, als hij niet meteen zijn zin krijgt...
Dit is niet de Stan van vroeger en als dit een late puberteit is, dan is het hoog tijd dat iemand NU ingrijpt.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1619 keer
Is bedankt: 3610 keer

Berichtdoor ikke » ma 30 apr 2018, 13:01

Christel schreef:De verschillen zijn inderdaad wel héél erg groot, en vooral zo plotseling ook. Tel daarbij op dat hij qua leeftijd alleen maar méér inzicht in dingen zou moeten krijgen i.p.v. minder (hij begreep op zijn 13e blijkbaar veel meer van het gedrag van zijn omgeving, dan tegenwoordig :-? ), en dit is allemaal totaal niet logisch meer.

Rebelleren is iets helemaal anders dan compleet van karakter veranderen. Ik kan in elk geval totaal niet meer volgen... :nope: ;)

Misschien is Tom zijn echte vader? Die was vroeger ook een heel aangename gast en is opeens veranderd naar een stomme egoïstische kwiebus.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1821 keer
Is bedankt: 1714 keer

Berichtdoor Soapseut » ma 30 apr 2018, 15:28

Ik denk niet dat Stan nog redenen heeft om zich te verzetten tegen zijn moeder nu. Hij moet er niet meer bij wonen, hij mag zich laten adopteren. Hij heeft op alle vlakken zijn zin gekregen. Het is afgesloten allemaal. En nog zal het niet goed zijn, je zal zien...
Soapseut

Berichtdoor ikke » ma 30 apr 2018, 16:16

Soapseut schreef:Ik denk niet dat Stan nog redenen heeft om zich te verzetten tegen zijn moeder nu. Hij moet er niet meer bij wonen, hij mag zich laten adopteren. Hij heeft op alle vlakken zijn zin gekregen. Het is afgesloten allemaal. En nog zal het niet goed zijn, je zal zien...

Of hij zal beginnen denken dat zijn moeder toch nog zo slecht niet is?
't Kan nog alle kanten uit. *zucht*
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Duimelijntje » ma 30 apr 2018, 17:50

Wat een ommezwaai dat Judith toch die papieren ondertekende.
Benieuwd of dit bij Stan toch iets vriendelijker gevoelens voor zijn moeder gaat oproepen.
En ik ben ook benieuwd wie er eerst gaat reageren op het gedrag van Stan de laatste tijd, Tom of Marianne.
Ik hoop dat Marianne hem binnenkort eens op zijn plaats gaat zetten... Dat lijkt me momenteel wat hij het best kan gebruiken, niet iemand die tegen hem brult, maar wel iemand die hem op een rustige, kordate manier erop wijst dat zijn gedrag van de jongste week niet door de beugel kan
Gebruikers-avatar
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1532 keer
Is bedankt: 333 keer

Berichtdoor ranske » ma 30 apr 2018, 20:09

Natuurlijk reageert Stan niet meer normaal, hij reageert.
Hij zag spijtige dingen bij zijn moeder, Tom, Ann, Karin, enz..hoe zijn moeder en Ann elkaar weer goed begrepen en zijn moeder stilstond bij wat hij als puber moet afgezien en vol vertwijfeling gezeten hebben bijv.hoe Ann en zij meubelen doorzaagden en op straat voor Tom zijn deur zetten. Wie wil als jongere dat thuis meemaken ?
Hij zag hoe iedereen alleen aan zichzelf dacht en hij moest maar in de pas lopen.Judith was zozeer met zichzelf bezig dat ze geen troostende aandacht overhad.Zijn zus koos partij voor alles wat mama deed,die was na het drama met Danny gaan bekomen naar de andere kant van de wereld hem alleen achterlatend met Tom waardoor hij met Tom die band kreeg die toen een vader voor hem was. Hij zag ongewild nu de andere kant van hen die hem opvoeden, het dichtste bijstonden.De oorzaak van zijn rebels gedrag ligt daar omdat het toen voor hem teveel was.
Ook de onmogelijkheid openlijk erover te spreken met alle betrokkenen, die jongen revolteert dan toch ?
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1360 keer
Is bedankt: 578 keer

Berichtdoor ikke » ma 30 apr 2018, 20:13

ranske schreef:Natuurlijk reageert Stan niet meer normaal, hij reageert. Hij zag ongewild nu de andere kant van hen die hem opvoeden, het dichtste bijstonden.De oorzaak van zijn rebels gedrag ligt daar omdat het toen voor hem teveel was.
Ook de onmogelijkheid openlijk erover te spreken met alle betrokkenen, die jongen revolteert dan toch ?

Hij heeft nu (bijna) wat hij wou:Tom als papa. Hij mag nu stoppen met revolteren.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ranske » ma 30 apr 2018, 20:19

ranske schreef:Natuurlijk reageert Stan niet meer normaal, hij reageert.
Hij zag spijtige dingen bij zijn moeder, Tom, Ann, Karin, enz..hoe zijn moeder en Ann elkaar weer goed begrepen en zijn moeder NIET stilstond bij wat hij als puber moet afgezien en vol vertwijfeling gezeten hebben bijv.hoe Ann en zij meubelen doorzaagden en op straat voor Tom zijn deur zetten. Wie wil als jongere dat thuis meemaken ?
Hij zag hoe iedereen alleen aan zichzelf dacht en hij moest maar in de pas lopen.Judith was zozeer met zichzelf bezig dat ze geen troostende aandacht overhad.Zijn zus koos partij voor alles wat mama deed,die was na het drama met Danny gaan bekomen naar de andere kant van de wereld hem alleen achterlatend met Tom waardoor hij met Tom die band kreeg die toen een vader voor hem was. Hij zag ongewild nu de andere kant van hen die hem opvoeden, het dichtste bijstonden.De oorzaak van zijn rebels gedrag ligt daar omdat het toen voor hem teveel was.

Correctie
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1360 keer
Is bedankt: 578 keer

Berichtdoor ikke » ma 30 apr 2018, 20:22

ranske schreef:Correctie

?
Gebruikers-avatar
ikke