Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Berichtdoor jessie V. » vr 05 jan 2018, 23:07

Stan mag van mij ook wel eens een beetje inbinden. Totaal niets weten van wat er voordien gebeurd is en meteen weer beginnen te blaffen tegen Judith.
Dat ventje begint me te vervelen. :thumbdown:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1852 keer
Is bedankt: 1704 keer

Berichtdoor satine » za 06 jan 2018, 12:54

Stan mag inderdaad wel inbinden, maar toch begrijp ik hem wel een beetje.
Hij komt al jaren op de tweede plaats, het heeft allemaal zo lang om Emma gedraaid.
Wat hij dacht of wou werd nooit gevraagd, zolang hij maar braaf was.
Dan komt het huwelijk, Tom en Judith gaan met een knaller uiteen en weer wordt er met wat hij ervan vindt geen rekening gehouden.
Zijn moeder heeft nog geen enkele keer geprobeerd om een ECHT gesprek met hem te hebben.

En dan komt hij thuis na een lange en vermoeiende busreis - blijkt dat je moeder niet eens weet hoe laat je terug komt en ziet hij ook nog zo'n scène...
Ik kan me voorstellen dat een puber dit niet meteen kan plaatsen en anders reageert dan een volwassene zou doen.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1549 keer
Is bedankt: 3484 keer

Berichtdoor jessie V. » za 06 jan 2018, 13:56

Misschien kan hij het niet plaatsen, maar misschien kan hij ook eens nadenken over het feit dat zijn moeder op haar huwelijksdag te horen kreeg dat haar vent vreemd ging en wat dat allemaal voor gevoelens bij haar te weeg bracht. Als je 17 bent kan dat toch of zou toch moeten kunnen. Judith haar gedrag tegenover hem is ook niet goed te praten, maar hij gaat volledig voorbij aan haar verdriet en de zorgen over hoe het nu verder moet. Nee, dan Tom, die is toch geweldig.
Ook de laatste scene geeft daar een voorbeeld van. Hij ziet dat Judith Tom aanvalt en hup schreeuwen. Hij heeft niet gezien wat daaraan vooraf gegaan is.
Hem is leed aangedaan want zijn wereldje is verstoord en dat moet op iemand uitgewerkt worden.
Tiener of niet, hij zal toch eens door de een of ander met zijn gedrag geconfronteerd moeten worden. En dat zal niet gebeuren door een slappeling als Tom.
Allemaal te begrijpen, maar niet goed te keuren.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » za 06 jan 2018, 14:05

Ik sluit mij aan bij Satine. Wat als ze inderdaad vergeten was Stan af te halen en hij te voet naar huis moest van wie weet waar? Dat zal zijn humeur ook al geen goed gedaan hebben. Kom je dan thuis na een leuke en deugddoende vakantie, zit je van de eerste seconde alwéér in een drama met 3 bedrijven. Plezant is toch anders.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 386 keer
Is bedankt: 586 keer

Berichtdoor jessie V. » za 06 jan 2018, 15:23

Maar er waren nog altijd 2 mensen betrokken bij dat drama.
Het is goed dat hij in het begin eens flink uitgeraasd heeft, maar het blijft maar duren.
En Judith is ook geen erg slimme moeder, maar dat geblaf vind ik op den duur toch flink irritant.
En dat neerbuigende toontje en gezicht. Nou is dat wel des tieners.Moeders deugen vaak niet als je tiener bent,
maar ik vind hem daar toch wel een beetje te oud voor met zijn 17 jaar.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » za 06 jan 2018, 17:28

Het was vooral tekenend dat Stan al de hele week foto's stuurde naar Tom, terwijl hij Judith verder helemaal niks had laten weten. Ik vrees dat de verhouding tussen moeder en zoon gewoon al ontzettend scheef zat voor de breuk tussen Tom en Judith, en nu die breuk een feit is, lijkt Stan er hoe langer hoe meer achter te komen dat hij zich maar weinig verbonden voelt met zijn moeder. Ook al is Tom de grote boosdoener in het hele verhaal, met hem voelt Stan zich wel verbonden, en al jaren.
Zo'n band gaat niet zomaar kapot, ook al maakt iemand nog zo'n grote fout.

Judith houdt van haar zoon, al was het maar omdat hij haar vlees en bloed is, maar verder heeft ook zij maar weinig binding met hem. En dat komt er nu uit, vrees ik...

Het feit dat zowel Judith als Stan stijfkoppig volhouden in hun boosheid en van praten niet echt kaas gegeten hebben, helpt absoluut niet. Moeder en zoon reageren op iedere situatie ongeveer even aangebrand. Dat is niet heel respectvol van Stan, die zich zeker niet zo tegen zijn moeder hoort te gedragen, maar van Judith is het ook niet echt "moederlijk" of lief. Ik vind dat ze beiden op een heel frustrerende manier "fout" zitten in hun reacties op elkaar.
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3692 keer
Is bedankt: 2370 keer

Berichtdoor Tiboko » ma 08 jan 2018, 01:01

Dé vraag is natuurlijk of Tom (die nooit echt veel naar zijn "eigen" kinderen Sandrine en Robin heeft omgekeken - zou hij nog weten dat Robin bestaat? Wellicht komt die binnen vijf jaar ook zijn biologische vader opzoeken) écht zielsveel van Stan houdt of hem integendeel "gebruikt" in zijn love/hate relatie met Judith?

Wat als Stan er op een dag achter komt dat Karin nog steeds niet uit Toms leven verdwenen is?
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor ILoveDidi » ma 08 jan 2018, 01:35

Tiboko schreef:Dé vraag is natuurlijk of Tom (die nooit echt veel naar zijn "eigen" kinderen Sandrine en Robin heeft omgekeken - zou hij nog weten dat Robin bestaat? Wellicht komt die binnen vijf jaar ook zijn biologische vader opzoeken) écht zielsveel van Stan houdt of hem integendeel "gebruikt" in zijn love/hate relatie met Judith?

Wat als Stan er op een dag achter komt dat Karin nog steeds niet uit Toms leven verdwenen is?

Ik vermoed weel beiden. Tom heeft altijd een heel goede band gehad met Stan. Hij zag hem ondertussen als zijn eigen zoon. Dat dit past in zijn plan om Judith te veroveren is enkel maar mooi meegenomen.
Wat betreft Karin is een ander verhaal. Dat krijgt hij moeilijk uitgelegd aan stan denk ik
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 15 keer

Berichtdoor vdbemdsa » ma 08 jan 2018, 12:37

Weet je wat ik raar vond, dat Stan nog net een foto gestuurd had naar Tom. Ik denk meer dat het precies een afgesproken zaak was tussen Tom en Stan. Eerst die foto, en dan komt Stan toe en dat knikje van Tom naar Stan toe als hij buiten ging, ik weet niet, maar als hij nu den Stan nog als getuige durft oproepen, dan zou ik het inderdaad een afgesproken ding vinden.
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 25 keer

Berichtdoor jessie V. » ma 08 jan 2018, 21:52

Je hebt dus helemaal gelijk, vdbemdsa!
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Tiboko » di 09 jan 2018, 14:26

Inderdaad :)

Dit slaat overigens nergens op hé. Stan die gaat getuigen dat zijn moeder Tom heeft aangevallen. Wat wil hij daar in hemelsnaam mee bereiken? Dat de twee weer samenkomen, zoals hij al zolang hoopt :roll:
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor satine » di 09 jan 2018, 14:42

Heeft Stan gezegd dat hij tegen zijn moeder gaat getuigen?
Tom zei dat er een getuige was, maar meer ook niet, of heb ik iets gemist? :oops:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » di 09 jan 2018, 14:53

Volgens mij niet. Tom kan zoveel willen, maar het is nog maar de vraag of Stan daar ook aan mee gaat werken.
Ik hoop maar dat het allemaal niet zover komt... ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3692 keer
Is bedankt: 2370 keer

Berichtdoor jessie V. » di 09 jan 2018, 17:47

Gezien Stan zijn verering voor Tom op dit moment en de afkeer van zijn moeder, , twijfel ik toch niet. Maat misschien komt het wel helemaal niet zover.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » di 09 jan 2018, 17:51

Ik hoop ook dat het niet zover komt - het zou de relatie tussen Judith en Stan helemaal geen goed doen.
En hoezeer ze ook botsen de laatste tijd, ze blijven wel moeder en zoon.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages