Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Berichtdoor heidiw » vr 06 apr 2018, 22:46

Tja, wat kan je daarop zeggen? Hij heeft gezegd dat hij naar huis ging, maar niet waar huis is. Blijkbaar geeft hij aan naar huis gaan een andere definitie dan Judith.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 404 keer
Is bedankt: 622 keer

Berichtdoor jessie V. » za 07 apr 2018, 09:30

Dat hij bij lieve Marianne en beminnelijke Tom gaat wonen moet hij zelf weten, maar heb dan het lef om haar dat persoonlijk te gaan zeggen. Ze was zo hardstikke blij en zenuwachtig. Smeerlapperij!
Ik snap trouwens niet dat twee volwassen mensen daaraan meewerken.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1871 keer
Is bedankt: 1734 keer

Berichtdoor Tiboko » za 07 apr 2018, 12:15

jessie V. schreef:Ik snap trouwens niet dat twee volwassen mensen daaraan meewerken.

Marianne, volwassen? De manier waarop ze met Leo omgaat toont dat ze nog steeds een kleuter is gebleven.

Tom, volwassen? De manier waarop hij Emma (die hem niks misdaan had) bij Arne zwart heeft gemaakt (omdat hem dit goed uitkwam), bewijst dat ook hij een behoorlijke dosis empathie mist.

En dat voor een advocaat :twisted:

Maar on topic. Die jongen verdient een serieuze bolwassing. Misschien moet Judith hem een paar maandjes op internaat steken, dan zal het snel gedaan zijn met zijn overdreven kuren.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor satine » za 07 apr 2018, 12:53

Ik denk dat een goed gesprek beter zou zijn.
Stan heeft ook al veel meegemaakt: de verhuis van Australië naar hier, de scheiding van zijn ouders, de dood van Kurt met de beschuldiging dat hij een verkrachter was, het overlijden van Geert en zijn oma Hélène, de scheiding van Tom en zijn moeder...
Ook wat er met Emma gebeurd is, heeft impact gehad op zijn leven.

Ik denk dat die jongen over de loop van de jaren veel heeft ingeslikt en weinig verwerkt.
Misschien kan Judith hier ook eens aan denken, dan zouden ze misschien opnieuw wat dichter bij elkaar komen.
Stan is inderdaad niet op het juiste pad momenteel, maar Judith is ook niet compleet zonder 'schuld'.
Dus hem gaan 'wegsteken' (want zo gaat hij dat ervaren, de zoveelste straf) zal niet veel helpen vrees ik.
Dat zou de kloof alleen nog maar groter maken.
Een therapeut zou op dit moment voor Stan geen overbodige luxe zijn.
Al is het maar om alles voor zichzelf eens op een rijtje te zetten, want ik denk dat hij momenteel heel erg in de war is, zonder dat hij het zelf beseft.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1577 keer
Is bedankt: 3553 keer

Berichtdoor ikke » za 07 apr 2018, 13:05

Tiboko schreef:
jessie V. schreef:Ik snap trouwens niet dat twee volwassen mensen daaraan meewerken.

Marianne, volwassen? De manier waarop ze met Leo omgaat toont dat ze nog steeds een kleuter is gebleven.

Tom, volwassen? De manier waarop hij Emma (die hem niks misdaan had) bij Arne zwart heeft gemaakt (omdat hem dit goed uitkwam), bewijst dat ook hij een behoorlijke dosis empathie mist.

En dat voor een advocaat :twisted:

Maar on topic. Die jongen verdient een serieuze bolwassing. Misschien moet Judith hem een paar maandjes op internaat steken, dan zal het snel gedaan zijn met zijn overdreven kuren.

On-topic: moeder en kinderen zouden beter samen "rond de tafel" gaan zitten onder begeleiding.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1797 keer
Is bedankt: 1691 keer

Berichtdoor heidiw » za 07 apr 2018, 13:28

Tiboko schreef: Die jongen verdient een serieuze bolwassing. Misschien moet Judith hem een paar maandjes op internaat steken, dan zal het snel gedaan zijn met zijn overdreven kuren.

En wat zijn zijn overdreven kuren dan wel? Het kotsbeu zijn dat zijn "moeder" nooit naar hem luistert? Nooit begrip toont voor zijn gevoelens? Hem altijd afblaft op een manier waarop een beschaafde mens nog niet om zijn hond roept? De enige die hier beter eens op retraite zou gaan is Judith zelf. Als Stan, en later misschien zelfs Emma volledig met haar breekt heeft ze het enkel aan zichzelf te danken. En dit gaat over veel meer dan enkel de breuk met Tom. Hij was misschien beter bij Judith's ouders gebleven ja, maar hij is op een leeftijdgekomen dat hij inzicht heeft in zijn beslissingen en ik begrijp hem meer dan goed dat hij niet meer bij Judith wil wonen. En vergeet ook niet dat de aanwezigheid van Ann, ook door de "schuld" van Judith,daar ook een grote rol in zal spelen maar dat zal ze weer niet zien. O neen, het zal weer aan iedereen liggen behalve zijzelf.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor ranske » zo 08 apr 2018, 09:53

En wat zijn zijn overdreven kuren dan wel? Het kotsbeu zijn dat zijn "moeder" nooit naar hem luistert? Nooit begrip toont voor zijn gevoelens? Hem altijd afblaft op een manier waarop een beschaafde mens nog niet om zijn hond roept? De enige die hier beter eens op retraite zou gaan is Judith zelf. Als Stan, en later misschien zelfs Emma volledig met haar breekt heeft ze het enkel aan zichzelf te danken. En dit gaat over veel meer dan enkel de breuk met Tom. Hij was misschien beter bij Judith's ouders gebleven ja, maar hij is op een leeftijd gekomen dat hij inzicht heeft in zijn beslissingen en ik begrijp hem meer dan goed dat hij niet meer bij Judith wil wonen. En vergeet ook niet dat de aanwezigheid van Ann, ook door de "schuld" van Judith, daar ook een grote rol in zal spelen maar dat zal ze weer niet zien. O neen, het zal weer aan iedereen liggen behalve zijzelf.

Kort en goed, de hele situatie met Stan :clap: :clap: :clap:
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1341 keer
Is bedankt: 578 keer

Berichtdoor Christel » di 10 apr 2018, 10:27

Mja, zeker na wat er gisteren weer voorgevallen is, kan ik Stan ook alleen maar beter en beter begrijpen. En waar ik het eerst nog onvoorstelbaar vond dat Tom en Marianne er niet voor gezorgd hadden dat Judith op de hoogte was van alles, kon ik dat gisteren ook een beetje beter plaatsen toen bleek dat Stan hen niet verteld had dat Judith in de veronderstelling was dat hij naar haar huis zou komen.

Ze hadden Judith natuurlijk sowieso in kunnen lichten dat Stan persé bij Tom wil wonen, dat had een hoop misverstanden gescheeld, maar met die vrouw valt dan ook gewoon niet te praten.

Ik kan me inmiddels hoe langer hoe meer voorstellen dat Stan gewoon niet meer weet hoe hij met zijn moeder om moet gaan. Ze laat hem gewoon geen enkele ruimte voor een eigen wil of mening, en een beetje gas terug nemen in de discussie zodat hij zich niet compleet in een hoek gedreven voelt, zit er blijkbaar ook niet in. :-?
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3767 keer
Is bedankt: 2408 keer

Berichtdoor heidiw » di 10 apr 2018, 13:18

Hij zal zijn moeder heel graag zien, 't is te zeggen, wellicht liever haar hielen dan haar voorkant. Met de flikken naar huis moeten gebracht worden omdat mama haar zin moet en zal krijgen. Je kan natuurlijk wel zeggen dat het niet netjes is van Stan om zijn moeder niet te verwittigen dat "naar huis" niet meer naar haar huis is maar als signaal kan dat tellen, en dat heeft ze alweer gemist. Alweer... En het zal er niet op verbeteren want zusjelief heeft ook alweer iets heel ergs meegemaakt en zal moeten gepamperd worden. En Stanneke afgeblaft... door beiden. Ik gok erop dat hij naar de jeugdrechter zal stappen om een uithuisplaatsing te vragen. En gelijk heeft hij!
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor heidiw » wo 11 apr 2018, 21:20

Niet dat ik helderziend ben...
Stan is alweer onzichtbaar geworden voor zijn "moeder" nu zusjelief weer thuis is. En morgen kan die met mama beginnen meeblaffen :roll:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor jessie V. » wo 11 apr 2018, 21:39

Zusjelief wordt getroost door haar moeder omdat er iemand van haar leeftijd tijdens de trip overleden is. En toevallig komt Stan net binnen. Niet vragen wat er aan de hand is, voor al niet doen.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » wo 11 apr 2018, 21:47

Neen Jessie, het was omgekeerd. Judith zat hopeloos te hengelen naar de aandacht van Stan om de brokken te lijmen en toen Emma binnenkwam kon ze niet rap genoeg van hem weglopen en zat hij er weer voor spek en bonen bij, zoals gewoonlijk. Waarschijnlijk weet Stan zelfs niets van wat er op die skireis gebeurd is.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor jessie V. » wo 11 apr 2018, 22:07

Hij zat inderdaad al aan tafel, maar ik zag de bui al weer hangen. Moeder doet onderdanig en smeekt (FOUT!) en Stan zegt er geen 5. Zulke scenes hebben we al honderd keer meegemaakt. Ik hoop dat hij naar Tom gaat en daar blijft.
Normaal had hij kunnen vragen waarom Emma zo overstuur was, maar "normaal"is hier al lang niet meer aan de orde.
Bij niemand. Bovendien vind ik Stan onderhand wel een bijzonder irritant ventje. Gesprekken tussen die twee zullen er nooit gevoerd worden en daar hebben beide partijen schuld aan.
Als hij bij Tom wil gaan wonen, want die ziet hij liever dan zijn moeder, laat hem dan gaan.
Hup, zijn wij van een heleboel gezaag af, dat nu zo onderhand wel lang genoeg geduurd heeft.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor martha » do 12 apr 2018, 14:00

Awel Jessie, ik geef je gelijk over heel de lijn. Stan kon inderdaad gevraagd hebben wat er met Emma aan de hand was maar neen als een echte donderwolk liep hij haar (2X) voorbij. Onuitstaanbaar verwend ventje is hij geworden : omdat hij zijn zin niet krijgt door bij Tom te gaan wonen terroriseert hij maar zijn moeder. En inderdaad smeken zou Judith beter niet doen maar zelf alleenstaande moeder zijnde (alhoewel mijn dochter thans al lang uit de puberjaren is) kan ik haar wel begrijpen, ik heb mij er destijds ook aan bezondigd (zoals de meeste moeders zeker). En roepen dat heb ik ook veel moeten doen :mrgreen:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 466 keer
Is bedankt: 744 keer

Berichtdoor heidiw » do 12 apr 2018, 14:40

Wel dames, ik geef jullie geen gelijk. Stan is zo geworden ja, maar niet omdat hij nú zijn zin niet krijgt. Hij is zo geworden door de jarenlange emotionele verwaarlozing door zijn moeder want die heeft maar ėėn kind dat van tel is een dat is niet Stan. Terwijl hij óók al het nodige op zijn boterham kreeg de laatste jaren. En ja ik begrijp die jongen heel goed, ik ben ook opgegroeid met dergelijke exemplaren.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages