Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Berichtdoor Tiboko » do 22 feb 2018, 20:38

satine schreef:800 kilometer enkele rit? Dan zit Thilly in het zuiden van Frankrijk?
Zou het niet 800 km in totaal zijn? :denk:

Lijkt me ook, want anders had ze zeker niet meer de energie gehad om ook nog te gaan joggen.

Ik vind het toch een beetje ongeloofwaardig dat ze op het ene moment Toms meubels in twee zaagt, tegen Peter zegt dat ze het onderste uit de kan wil en dan ineens haar woning én werkplaats opgeeft, enkel omdat de ruzie moet ophouden.

Zonder eerst haar advocaat te hebben geconsulteerd, haar professionele partner (Ann, met wie ze praktijk houdt) en haar boekhouder (die moet inschatten of ze geld genoeg heeft om elders een praktijk te openen). Hoe zullen hun patiënten reageren, zullen de ouderen onder hen niet afhaken als ze elders opnieuw beginnen?

Thuis kennende lijkt het mij anderzijds ook waarschijnlijk dat er in dat pand waar Bobs en Toms kantoor zijn ook nog wel een hoekje vrij zal staan waar Ann en Judith kunnen dokterke spelen.

Al lijkt het me vrij onlogisch dat nieuwbakken vrijgezel Tom met zijn bejaarde moeial moeder samen in het grote doktershuis gaan wonen, waar ooit drie gezinnen zaten (Charité en haar zoontje), het gezin van Tom-Judith én Marianne (op haar eentje). Maar ja, iedereen zijn gedacht hierover...
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 123 keer

Berichtdoor heidiw » do 22 feb 2018, 21:40

Ik had ook verstaan dat ze toen ze aankwam bij Thiily zei dat ze 800 km gereden had.
En Thuisdorp is zo groot niet, ze zullen een straat verder wel iets vinden om de praktijk te installeren. Misschien zelfs nog dichter, gewoon aan de overkant waar Tom nu woont.
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 308 keer
Is bedankt: 502 keer

Berichtdoor tvx1 » do 22 feb 2018, 22:03

heidiw schreef:Ik had ook verstaan dat ze toen ze aankwam bij Thiily zei dat ze 800 km gereden had.
En Thuisdorp is zo groot niet, ze zullen een straat verder wel iets vinden om de praktijk te installeren. Misschien zelfs nog dichter, gewoon aan de overkant waar Tom nu woont.

Ze zei toen dat ze 8 uur had gereden.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 560 keer

Berichtdoor satine » vr 23 feb 2018, 11:06

Tiboko schreef:Ik vind het toch een beetje ongeloofwaardig dat ze op het ene moment Toms meubels in twee zaagt, tegen Peter zegt dat ze het onderste uit de kan wil en dan ineens haar woning én werkplaats opgeeft, enkel omdat de ruzie moet ophouden.

Zonder eerst haar advocaat te hebben geconsulteerd, haar professionele partner (Ann, met wie ze praktijk houdt) en haar boekhouder (die moet inschatten of ze geld genoeg heeft om elders een praktijk te openen). Hoe zullen hun patiënten reageren, zullen de ouderen onder hen niet afhaken als ze elders opnieuw beginnen?

Tja, ze heeft eindelijk het licht gezien - ze beseft dat haar kinderen belangrijker zijn dan die hoop bakstenen.
Als ze haar been stijf houdt, komt Stan misschien niet meer naar huis. Of pas binnen lange tijd.
Allemaal voor een huis.

En als ze het huis aan Tom laat, wil dat dan niet zeggen dat ze recht heeft op de helft, vermits ze getrouwd waren?
Dat zou haar toch genoeg geld moeten opbrengen voor een nieuwe praktijk, me dunkt.
En patiënten verliezen? Ik weet niet hoe het in het Thuisdorp is, maar hier zijn praktijken genoeg die geen nieuwe patiënten meer bij nemen.
Net als tandartsen. Als je iets mankeert, dan mag je al heel blij zijn als je érgens terecht kan.
En vermits Judith nog steeds huisbezoeken doet, zullen de meeste mensen haar niet laten vallen als dokter.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1480 keer
Is bedankt: 3320 keer

Berichtdoor Christel » vr 23 feb 2018, 12:51

satine schreef:En als ze het huis aan Tom laat, wil dat dan niet zeggen dat ze recht heeft op de helft, vermits ze getrouwd waren?
Dat zou haar toch genoeg geld moeten opbrengen voor een nieuwe praktijk, me dunkt.

Inderdaad...
Ik meen me te herinneren dat ze het doktershuis destijds zelfs samen gekocht hebben. Geen idee meer of dat 50/50 was, en hun huwelijk heeft maar zo kort geduurd dat ik me afvraag of ze van daaruit gezien ergens recht op heeft (hier in Nederland hangt dat o.a. af van huwelijkse voorwaarden en de duur van het huwelijk :) ), maar Judith heeft ooit de loft kunnen kopen, heeft deze daarna aan Ann verkocht dus daar ook geld voor gekregen, dus haar aandeel in de aankoop van het doktershuis zal ook niet persé klein zijn geweest.
Dan denk ik ook wel dat ze in staat is om een nieuwe woning (met evt. een praktijk inbegrepen) te kopen als ze uitgekocht wordt door Tom.
En als ze samen blijft werken met Ann, kan die ook bijdragen in de huur of aankoop van een nieuw pand voor de praktijk, toch? :)

Hoe dan ook ben ik ook heel blij dat Judith eindelijk het licht heeft gezien en beseft dat haar kinderen belangrijker zijn dan het geruzie met Tom. Ik hoop dat ze deze houding vol blijft houden, ondanks de vervelende houding die Tom er inmiddels op nahoudt... :thumbup: :)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3465 keer
Is bedankt: 2237 keer

Berichtdoor ranske » wo 28 feb 2018, 12:16

Eerst de meubelen in twee, nu het huis.
Judith kan nu samen met Ann niet alleen de dokterspraktijk delen maar samenwonen.
Daar moet toch geen tekeningetje bij gemaakt worden. :roll:
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1238 keer
Is bedankt: 568 keer

Berichtdoor Thuister » wo 28 feb 2018, 12:48

Christel schreef:Hoe dan ook ben ik ook heel blij dat Judith eindelijk het licht heeft gezien en beseft dat haar kinderen belangrijker zijn dan het geruzie met Tom. Ik hoop dat ze deze houding vol blijft houden, ondanks de vervelende houding die Tom er inmiddels op nahoudt... :thumbup: :)

Ik hoop ook dat die betere versie van Judith blijft, maar een huis kopen samen met Ann is precies terug naar af. Geen goed idee :nope:
Thuister
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor Christel » wo 28 feb 2018, 16:30

Ook ik vrees dat ze daar nog spijt van gaat krijgen. Voor Tom hoeft ze het wat mij betreft niet meer te laten, want ruzie met hem is - met zijn huidige houding - toch niet te voorkomen.

Maar Judith lijkt niet te beseffen dat Ann pas interesse in haar gekregen heeft na dat hele huwelijksfiasco. De reden waarom Ann haar zo steunt en achterna loopt lijkt volledig aan Judith voorbij te gaan, maar uiteindelijk is het bij Ann allemaal begonnen uit wraak. Ik hoop voor haar dat dit nog verandert en dat Ann uiteindelijk bijdraait, want het is nogal wat om een huis te kopen met iemand, en al helemaal wanneer dat op zo'n wankele basis is.
En daarbij; Stan heeft Ann wel door, dus ook op dat vlak zal de gezamenlijke aankoop van het huis misschien niet helemaal lekker vallen...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3465 keer
Is bedankt: 2237 keer

Berichtdoor satine » wo 28 feb 2018, 17:02

Het feit dat Stan niet meer terug naar huis wou, ook al weet hij dat ze niet hoeven te verhuizen, zegt wel genoeg.
Judith zou beter alles nog eens overwegen - het feit dat Ann zo snel akkoord ging moet haar toch tot nadenken stemmen?
Ik zou 1 en ander alleszins duidelijk op papier (laten) zetten bij een notaris.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » wo 28 feb 2018, 19:15

satine schreef:Het feit dat Stan niet meer terug naar huis wou, ook al weet hij dat ze niet hoeven te verhuizen, zegt wel genoeg.
Judith zou beter alles nog eens overwegen - het feit dat Ann zo snel akkoord ging moet haar toch tot nadenken stemmen?
Ik zou 1 en ander alleszins duidelijk op papier (laten) zetten bij een notaris.

:nope: ik geloof niet dat jij ooit met iemand als Ann zou gaan samenwonen, papier of geen papier.
Judith zal 't zich nog beklagen. :denk:
Doe wel en zie niet (d)om
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1696 keer
Is bedankt: 1608 keer

Berichtdoor ranske » do 01 maart 2018, 01:31

Christel schreef:Maar Judith lijkt niet te beseffen dat Ann pas interesse in haar gekregen heeft na dat hele huwelijksfiasco. De reden waarom Ann haar zo steunt en achterna loopt lijkt volledig aan Judith voorbij te
gaan, maar uiteindelijk is het bij Ann allemaal begonnen uit wraak.

Eerst verzweeg Ann het gedrag van Tom en Karin gooit het op de trouwfeest er uit :thumbdown:
Natuurlijk, het is pure wraak en dat ziet Judith niet ? Ann zag haar dagelijks, ze werkten samen.
Waar ik echt niet bij kan is dat Judith en Ann vrienden bleven. Ann Marianne steeds venijnig zwartmaken.
Was zij niet zo laf geweest op de trouwdag van haar eigen broer, dan had deze miserie er niet geweest.
Het is Ann die de haat blijft aanwakkeren en de meubelen doorgezaagd. Het is Ann haar plan om Judith
niet meer los te laten en haar de helft van het huis te doen kopen zodat Judith niet meer naar huis kan 's avonds.
(Judith moet nu ook niet verschieten als Ann op een nacht in négligé aan haar bed staat :oops: )
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1238 keer
Is bedankt: 568 keer

Berichtdoor satine » do 01 maart 2018, 10:50

Gisteren was ze weer even de pedalen kwijt.
Van de positieve Judith was even niks meer te zien, toen haar zus belde.
Ik begrijp dat het haar ongelegen kwam, maar Stan is nog steeds hààr zoon.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » do 01 maart 2018, 12:03

Wel, deze keer begreep ik haar koleire Satine. Thilly heeft aan iedereen de indruk gegeven dat zij Stan zo lang als nodig zou opvangen en plots heeft ze er geen zin meer in en loopt de benen van onder haar lijf om van die verantwoordelijkheid af te raken. Het is nu ook niet de eerste keer dat ze zoiets doet. Aan de andere kant, ze heeft idd niet de middelen om Stan overal mee te slepen en dat had Judith moeten voorzien door vb een financiële regeling met Thilly zolang Stan bij haar was. En omdat ik nog even in het goede van de mens wil geloven, een goede poging om moeder en zoon weer dichter bij elkaar te brengen. En hij hoeft ook niet direct weer bij Judith in te trekken, hij mag naar haar ouders.
Over die rekening, dat viel nu toch binnen de lijnen van de verwachtingen :mrgreen:
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor satine » do 01 maart 2018, 12:29

heidiw schreef:Thilly heeft aan iedereen de indruk gegeven dat zij Stan zo lang als nodig zou opvangen en plots heeft ze er geen zin meer in en loopt de benen van onder haar lijf om van die verantwoordelijkheid af te raken. Het is nu ook niet de eerste keer dat ze zoiets doet.
Ze heeft misschien die indruk gegeven, maar dat niet gezegd.
Judith kent haar zus al haar hele leven, dus had ze dit kunnen weten.
En ja, Judith had op zijn minst een regeling mogen voorstellen. En als ze wat vriendelijker was geweest aan de telefoon, had Thilly haar misschien niet op deze manier achtergelaten. Zonder uitleg, maar wel MET rekening.
Thilly heeft dan ook nog gezorgd dat Stan ergens terecht kon.
Daar heeft Judith zelfs nog nooit aan gedacht, om de jongen ergens anders tijdelijk te laten bekomen van al die ruzies.

Thilly heeft niet gehandeld zoals het van een tante verwacht wordt, maar doet Judith dit wel - als moeder?
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » do 01 maart 2018, 12:38

Absoluut niet, ik heb nog nooit de indruk gehad dat behalve als hij met een rapport komt, Stan haar zelfs maar voor een halve meter boeit. Net zoals dat met Tom ook zo leek. Ik vind haar een ijskoud mens dat behalve aan zichzelf en een klein beetje aan Emma aan niets of niemand denkt.
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages