Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Berichtdoor heidiw » ma 09 apr 2018, 21:23

Zo, dat heeft ze weer eens heel fijngevoelig opgelost :boo: Nu zal Stan zeker bij haar willen blijven wonen... NOT!
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 308 keer
Is bedankt: 502 keer

Berichtdoor Christel » di 10 apr 2018, 10:17

Echt onvoorstelbaar die vrouw... :nope:
Alleen al dat gekrijs onder aan de trap! :shock: Verschrikkelijk.

Ik keur de acties van Stan echt niet goed, maar ergens kan ik die jongen toch wel begrijpen als ik Judith zo bezig zie en hoor :-?
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3465 keer
Is bedankt: 2237 keer

Berichtdoor heidiw » di 10 apr 2018, 13:22

Ja dat gekrijs. Echt waar, als ik zo om mijn honden roep dan toont de ene heel demonstratief haar achterste en kruipt de andere doodsbang gelijk waaronder!
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor martha » di 10 apr 2018, 18:32

Jullie schijnen te vergeten dat Stan nog altijd minderjarig is en dat hij moet wonen (volgens de letter van de wet) bij zijn wettelijke voogd en dat is en blijft Judith. Het is niet netjes wat Judith gedaan heeft maar zij heeft het volste recht om stan onder politiebegeleiding terug te halen naar zijn wettelijke woonst. Maar of Stan daar lang zal blijven ?
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 429 keer
Is bedankt: 652 keer

Berichtdoor satine » di 10 apr 2018, 18:42

Natuurlijk heeft zij dat recht, maar of het slim is, da's een andere zaak.
De kloof wordt alleen maar wijder en dieper op deze manier.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1480 keer
Is bedankt: 3318 keer

Berichtdoor ikke » wo 11 apr 2018, 08:18

martha schreef:Jullie schijnen te vergeten dat Stan nog altijd minderjarig is en dat hij moet wonen (volgens de letter van de wet) bij zijn wettelijke voogd en dat is en blijft Judith. Het is niet netjes wat Judith gedaan heeft maar zij heeft het volste recht om stan onder politiebegeleiding terug te halen naar zijn wettelijke woonst. Maar of Stan daar lang zal blijven ?

Nee, zolang hij zich beter en begrepen voelt bij Tom en Marianne, zal hij bokkig zijn en blijven.
Judith staat idd in haar recht, en kon om haar recht te bekomen, blijkbaar niets anders doen dan Stan door de poliltie naar "huis" te laten brengen.
Maar als er geen beterschap of begrip komt tussen moeder en zoon, zal Stan, zodra ie meerderjarig is, zijn biezen pakken.
Doe wel en zie niet (d)om
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1695 keer
Is bedankt: 1608 keer

Berichtdoor heidiw » wo 11 apr 2018, 09:21

En ja hoor, daar gingen we weer... "Wat misdoe ik u toch? Weet jij wel hoe ongerust IK was? Weet jij wel hoeveel pijn JIJ mij doet?" Gelukkig was Stan slim genoeg om die laatste vraag te retourneren. Maar heel jammer dat het zo ver is moeten komen voor het centje eindelijk gevallen is. Op haar vraag of ze nu zo'n slechte moeder is kan ik alleen mazr zeggen dat er betere versies bestaan, die hun kinderen als gelijkwaardig beschouwen en navenant behandelen, die opmerken dat het niet goed gaat en die jongvolwassenen niet meer als een onwetende peuter behandelen.
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor satine » wo 11 apr 2018, 10:48

Gelukkig was Ann daar om te zeggen dat Judith wel een goede moeder is. :roll:
Ze had op zijn minst eerlijk mogen zijn en zeggen dat Judith er een zootje van gemaakt heeft.
Dat ze beter eens naar haar kinderen zou luisteren, zich in hun wereld inleven...

Trouwens, soms gaat het om details.
Stan zei: 'ik heb Tom NU meer nodig dan u'.
Dat is een groot verschil met 'ik heb Tom meer nodig dan u', waar Judith zo verdrietig om was.
Wat weeral bewijst dat ze niet eens aandachtig luistert naar haar kinderen.

En als ik dan aan de quasi onzichtbare ouders van Judith denk, die blijkbaar ook niet veel met Stan, Emma of Judith praten - zelfs niet de moeite doen om Stan even thuis af te zetten - dan begint 1 en ander wel te dagen.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1480 keer
Is bedankt: 3318 keer

Berichtdoor Christel » wo 11 apr 2018, 11:09

satine schreef:Gelukkig was Ann daar om te zeggen dat Judith wel een goede moeder is. :roll:
Ze had op zijn minst eerlijk mogen zijn en zeggen dat Judith er een zootje van gemaakt heeft.
Dat ze beter eens naar haar kinderen zou luisteren, zich in hun wereld inleven...

Het is inderdaad heel jammer dat Judith zo opgaat in het advies van Ann, wat langs alle kanten rammelt aangezien zij Judith alleen maar naar de mond praat. Niet moeilijk ook, want Ann kan het bloed van haar broer wel drinken en zal hem geen centimeter toegeven, om wat voor reden dan ook.
Dat weet Judith toch ook? :-?

Het is ook zonde dat Judith toch een belangrijk deel van haar leven met Tom en de kinderen uit het oog verloren is, want dan had ze die opmerking van Stan toch wel kunnen plaatsen, denk ik. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat ze er niet eens aan lijkt te denken dat Tom een enorme steun is geweest voor Stan, toen dat alles met Danny en Emma voorgevallen is en zij vervolgens samen in Australië zaten terwijl Stan bij Tom achterbleef. Dat is toch niet iets wat je zomaar vergeet, denk ik dan, en wat een heel groot deel van zijn gedrag nu ook wel verklaart? Tom en Judith zijn allebei allesbehalve perfect, maar waar Emma meer aansluiting vindt bij Judith, vindt Stan dat bij Tom. Zo vreemd is dat toch niet? :-?

Judith staat inderdaad in haar recht, maar ik vraag me af wat ze daar nog aan heeft als haar zoon dadelijk niet eens meer thuis wil komen zodra hij daar zelf over mag beslissen... :nope:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3465 keer
Is bedankt: 2237 keer

Berichtdoor ranske » wo 11 apr 2018, 11:49

satine schreef:En als ik dan aan de quasi onzichtbare ouders van Judith denk, die blijkbaar ook niet veel met Stan, Emma of Judith praten - zelfs niet de moeite doen om Stan even thuis af te zetten - dan begint 1 en ander wel te dagen.

Komt hun kleinzoon die het echt niet meer uithoudt en in plaats van begrip brengt de politie hem terug.
Men zou toch denken dat een grootouder dit juist wil vermijden en gaan praten met uw dochter :crazy:
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1235 keer
Is bedankt: 568 keer

Berichtdoor Tiboko » wo 11 apr 2018, 18:32

Bestaan die mensen wel :)))

In ieder geval hebben ze er een zootje van gemaakt, want noch Tilly, noch Judith komen er over de vloer.

On topic. Hoe zal Emma reageren als ze ontdekt/hoort dat haar broer bij die "smeerlap" wilde gaan wonen en doet het Stan dan niks dat die zo door hem geliefde Tom zijn zus heeft heeft verweten alle ellende die ze ooit meemaakte zélf uitgelokt te hebben ?

Of praten broer en zus nooit met elkaar ?
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 122 keer

Berichtdoor heidiw » wo 11 apr 2018, 21:17

Tiboko schreef:
Hoe zal Emma reageren als ze ontdekt/hoort dat haar broer bij die "smeerlap" wilde gaan wonen en doet het Stan dan niks dat die zo door hem geliefde Tom zijn zus heeft heeft verweten alle ellende die ze ooit meemaakte zélf uitgelokt te hebben ?

Of praten broer en zus nooit met elkaar ?

Zoals Emma altijd reageert, roepen en tieren zoals haar moeder wat een ander hààr wel durft aandoen. En zoals ik reeds voorspeld had is het voor Judith weer enkel Emma die van tel is. "Allé Stan, alstublieft... smekende blik... en daar gaat de deur open en komt dochterke binnen en is Stan ineens onzichtbaar geworden.
En neen, broer en zus spreken (bijna) niet meer met elkaar, zus kiest voor mamaatje en Stan kiest voor Tom.
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Thuister » zo 15 apr 2018, 13:17

Judith heeft de juiste beslissing genomen om hem bij Tom te laten wonen en hem te laten voelen dat hij steeds welkom is. Hartverscheurend moet dat zijn als moeder om zo afgewezen te worden door je zoon. Hopelijk vindt Stan bij Tom waar hij naar op zoek is in zijn puberbrein, een vaderlijk figuur dan? Het moet niet evident zijn om van in het ene gebroken gezin in het andere te tuimelen, noch voor Stan noch voor Judith. Maar ja, Judith is hier de volwassene en houdt nu best rekening met Stan. Ik duim voor een moeder-zoon hereniging :romance-kisscheek:
Thuister
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Vorige

Keer terug naar Personages