Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Berichtdoor satine » di 06 maart 2018, 11:18

Ik vind dat Judith altijd opvallend kalm blijft als Tom daar staat te briesen - chapeau!
Hopelijk blijft ze dat vanavond ook en maakt ze geen gehakt van Arne. ;)
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1575 keer
Is bedankt: 3549 keer

Berichtdoor jessie V. » di 03 apr 2018, 20:44

Als haar dochter nu ook besluit om niet meer terug naar huis te gaan, dan zou ik dat echt kunnen begrijpen.
Die praat niet Met haar kinderen, maar TEGEN haar kinderen. Wat Emma zegt over Tom wordt gewoon van tafel geveegd :crazy: Emma krijgt de kans niet om haar verhaal te doen.
Altijd net hetzelfde sukkelverhaaltje en nooit over waar het werkelijk over gaat.
Tom heeft vreselijke dingen over haar dochter gezegd, ze besteedt daar gewoon geen aandacht aan.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1871 keer
Is bedankt: 1732 keer

Berichtdoor Christel » wo 04 apr 2018, 10:09

Inderdaad...
Ze benoemt dingen, geeft daar haar eigen kijk op en gaat er vervolgens niet op door. Ze laat de kinderen inderdaad ook niet echt de ruimte om hun eigen mening uit te leggen of te verdedigen, want dan lijkt ze het al meteen allemaal niet meer aan te kunnen.

Judith zal best gek met haar kinderen zijn, maar een echte / hechte band tussen hen zie ik totaal niet... :nope:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3760 keer
Is bedankt: 2405 keer

Berichtdoor satine » wo 04 apr 2018, 10:39

Toen ze gisteravond vertelde dat Arne geen partij voor Emma was, dacht ik aan Kurt, de gerespecteerde piloot die haar bedroog elke keer hij de kans kreeg.
En aan de advocaat met goede naam die niet van zijn compagnon kon/kan afblijven.
En ik dacht ook aan de periode dat ze met Toon ging lopen en Tom voor schut zette in het bijzijn van anderen als de gelegenheid zich voordeed.
Kortom, Judith is niet echt een kenner, als het op relaties aankomt.
Ik heb Judith nog nooit echt liefdevol gezien - ze spreekt wel veel over 'houden van', maar haar lichaamstaal en de manier waarop ze op anderen reageert, doen haar heel koel overkomen.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » wo 04 apr 2018, 13:23

Zo is dat, ik heb haar eerder ook al een ijskonijn genoemd. Soms denk ik dat zelfs mijn diepvriezer meer empathie heeft.
En inderdaad, ze spreekt TEGEN iedereen, niet enkel haar kinderen. Soms, als ze bezig is tegen Emma, Stan of Tom, denk ik dat ze tegen een patiënt bezig is en nog juist moet vragen "begrijpt u alles of zijn er nog vragen".
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 404 keer
Is bedankt: 622 keer

Berichtdoor Tiboko » wo 04 apr 2018, 19:20

heidiw schreef:Soms, als ze bezig is tegen Emma, Stan of Tom, denk ik dat ze tegen een patiënt bezig is en nog juist moet vragen "begrijpt u alles of zijn er nog vragen".

Beroepsmisvorming hé.

Vond het toch wel mooi dat ze Tom bij Emma verdedigde door te zeggen dat die dat allemaal niet meende, dat hij er indertijd met Danny de hele tijd voor haar was. Blijkbaar is Emma dat (in de hectiek rond Arne) even vergeten.

Jammer dat onze dokter nog steeds niet door heeft dat ze door haar kinderen zo aan te pakken ze hen juist van haar vervreemdt. Ze meent het nochtans goed, alleen beseft ze niet dat ze fout bezig is. Vroeger was Tom (een beetje) een klankbord om de scherpe kantjes af te ronden, nu die er niet meer is, wordt het erger en erger.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor martha » wo 04 apr 2018, 19:50

ze heeft nu toch ann om haar te troosten en vooral naar de mond te praten :mrgreen:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 466 keer
Is bedankt: 744 keer

Berichtdoor ikke » do 05 apr 2018, 12:34

Tiboko schreef:
heidiw schreef:Soms, als ze bezig is tegen Emma, Stan of Tom, denk ik dat ze tegen een patiënt bezig is en nog juist moet vragen "begrijpt u alles of zijn er nog vragen".

Beroepsmisvorming hé.

Vond het toch wel mooi dat ze Tom bij Emma verdedigde door te zeggen dat die dat allemaal niet meende, dat hij er indertijd met Danny de hele tijd voor haar was. Blijkbaar is Emma dat (in de hectiek rond Arne) even vergeten.

Jammer dat onze dokter nog steeds niet door heeft dat ze door haar kinderen zo aan te pakken ze hen juist van haar vervreemdt. Ze meent het nochtans goed, alleen beseft ze niet dat ze fout bezig is. Vroeger was Tom (een beetje) een klankbord om de scherpe kantjes af te ronden, nu die er niet meer is, wordt het erger en erger.

Ik vond het vooral heel raar dat ze opeens zo positief sprak over haar ex. Niet dat ik dat afkeur, maar na alle giftige uitspraken van haar over Tom, kwam dit absurd over.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1797 keer
Is bedankt: 1689 keer

Berichtdoor jessie V. » do 05 apr 2018, 12:43

Je verwacht toch niet dat ze Tom goed gaat praten terwijl hij zulke nare dingen over haar dochter heeft gezegd. Een dochter die daar toch redelijk van overstuur is.
Eigenlijk verwachtte ik, Judith kennende, dat ze naar Tom zou vliegen om hem de mantel uit te vegen. Maar ja, ze heeft Emma ook nauwelijks aan het woord gelaten, dus het hele verhaal is er niet uitgekomen.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » do 05 apr 2018, 12:52

Oh nee, want als ze luistert dan zou ze wel eens kunnen merken dat aan elk verhaal twee kanten zitten.
Niet dat ik Arne goed praat, wat hij gedaan heeft was er echt wel over en dom, maar ze zou heel misschien een beetje begrip kunnen voelen voor zijn beweegredenen.
Maar zolang Ann haar compleet overschaduwt met haar 'goedbedoelde raad', zal Judith niet snel tot inzicht komen vrees ik.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jessie V. » do 05 apr 2018, 18:24

Of ze naar An luistert of niet , ze zal ook uit zichzelf precies hetzelfde doen. Kijk naar haar houding tegenover Stan.
Nou vind ik Stan een moeilijk ventje in die zin dat er ook geen redelijk woord mee te praten valt. Schreeuwen, zoals zijn ma.
Emma heeft nog het geduld om naar haar moeder te luisteren. Al heeft ze daar ook niks aan.
Ik ben ervan overtuigd dat ze alles goed bedoelt, maar ze moet nou toch onderhand doorhebben dat ze het gewoon verkeerd aan pakt.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » do 05 apr 2018, 18:38

jessie V. schreef:Je verwacht toch niet dat ze Tom goed gaat praten terwijl hij zulke nare dingen over haar dochter heeft gezegd. Een dochter die daar toch redelijk van overstuur is.
Eigenlijk verwachtte ik, Judith kennende, dat ze naar Tom zou vliegen om hem de mantel uit te vegen. Maar ja, ze heeft Emma ook nauwelijks aan het woord gelaten, dus het hele verhaal is er niet uitgekomen.

Dat is't: ik verwachte absoluut niet dat ze het geroddel van Tom over haar dochter zo licht zou opvatten en Tom ophemelen om de goede dingen die hij in 't verleden gedaan heeft (om Judith te veroveren)
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Tiboko » vr 06 apr 2018, 01:35

ikke schreef:Dat is't: ik verwachte absoluut niet dat ze het geroddel van Tom over haar dochter zo licht zou opvatten en Tom ophemelen om de goede dingen die hij in 't verleden gedaan heeft (om Judith te veroveren)

Omdat zij wéét dat hij dit enkel deed om Arne uit zijn tent te lokken? Omdat zij wéét dat hij echt met Emma inzat (en dit nooit deed om Judith te veroveren). Omdat zij wéét dat hij er was voor Stan toen die helemaal op de dool was?
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor ikke » vr 06 apr 2018, 08:52

Tiboko schreef:
ikke schreef:Dat is't: ik verwachte absoluut niet dat ze het geroddel van Tom over haar dochter zo licht zou opvatten en Tom ophemelen om de goede dingen die hij in 't verleden gedaan heeft (om Judith te veroveren)

Omdat zij wéét dat hij dit enkel deed om Arne uit zijn tent te lokken? Omdat zij wéét dat hij echt met Emma inzat (en dit nooit deed om Judith te veroveren). Omdat zij wéét dat hij er was voor Stan toen die helemaal op de dool was?

En dat wist ze toch ook al toen ze met hem huwde en zich liet opjutten door Ann?
Mijn vraag blijft dus: hoe komt ze dat ze nu zo licht over de roddels van Tom over haar dochter gaat, terwijl ze recent nog voor 't minste wat Tom fout deed of zei door 't lint ging?
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » vr 06 apr 2018, 09:42

Tiboko schreef:Omdat zij wéét dat hij dit enkel deed om Arne uit zijn tent te lokken? Omdat zij wéét dat hij echt met Emma inzat (en dit nooit deed om Judith te veroveren). Omdat zij wéét dat hij er was voor Stan toen die helemaal op de dool was?

Als ze zo redeneert, waarom heeft ze Tom dat buiten gegooid?
Ze wist toch dat hij haar graag zag?
Ze wist toch dat Karin maar een bevlieging was?
Ze wist toch dat Ann dronken was en ruzie zocht?
Ze wist toch dat zij de vrouw van zijn leven was?
Maar als het om hààr gevoelens gaat is het een andere zaak.
Dan zijn het opeens geen roddels meer, maar dingen die haar furieus maken en gooit ze de levens van heel wat mensen overhoop.
En nu is Tom opeens de goeie???

Moest iemand over mijn dochter zeggen dat wat haar overkomen is allemaal haar eigen schuld was en dat de dader zelf (ocharme!) slachtoffer was, die zou zijn beste dag niet meemaken.
Niet bij Judith echter, die roept of sust - al naargelang het uitkomt.
Dan hoeft ze de problemen niet onder ogen te zien.

Dat ze dit zomaar over zijn kant laat gaan, vind ik ontzettend laf van haar.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages