Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Berichtdoor satine » vr 08 sep 2017, 19:05

Waarom wordt er van uit gegaan dat Julia geen auto heeft?
Omdat Paulien haar een lift aanbood en omdat wij haar nooit in of bij haar auto zien?
Dat zegt eigenlijk toch niks?
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1515 keer
Is bedankt: 3421 keer

Berichtdoor Christel » vr 08 sep 2017, 20:15

^ Inderdaad, zou best kunnen dat ze gewoon een auto heeft die ze ons niet getoond hebben en waar ook verder niemand weet van heeft. Julia heeft een behoorlijke som geld gestolen van Waldek waar ze een tijd van geleefd heeft, maar het zou best kunnen dat daar nog wat van over is geweest. Dat zal allemaal nog moeten blijken denk ik (hoop ik ;) ).

Kwast schreef:Ik vind het wel bijzonder dat Sandrientje niet ging overgeven. Dat is wel wat er gebeurt als iemand vergiftigt is.

Volgens Ann had Sandrientje wel een paar keer overgegeven. Dat zei ze gisteren in het ziekenhuis tegen Marianne of tegen Mayra (daar ben ik niet meer helemaal zeker van). ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3584 keer
Is bedankt: 2297 keer

Berichtdoor Kwast » vr 08 sep 2017, 21:48

Compleet gestoord dus. Waarom heeft ze haar executieboekje laten slingeren? Tot nu toe was ze vrij nauwkeurig.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 300 keer
Is bedankt: 427 keer

Berichtdoor Caligula » vr 08 sep 2017, 22:36

Julia zei toch daarnet tegen Rosa: nee ik heb een taxi besteld? Dus is ze niet met haar eigen wagen als ze er al een heeft.
En idd Kwast reuze slordig van Julia om haar extravagante kookboekje zo maar achter te laten want nu is er op zijn minst al één persoon die haar plannen kent. Fout bezig Julia! Psychopaten lopen altijd tegen de lamp omdat ze geen besef hebben van de realiteit. Het enige probleem is hoeveel schade ze ondertussen hebben aangericht.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor tvx1 » vr 08 sep 2017, 23:17

Kwast schreef:Ik vind het wel bijzonder dat Sandrientje niet ging overgeven. Dat is wel wat er gebeurt als iemand vergiftigt is.
Hangt ervan af welk gif gebruikt wordt, hé.
Kwast schreef:Compleet gestoord dus. Waarom heeft ze haar executieboekje laten slingeren? Tot nu toe was ze vrij nauwkeurig.
Vind je? Waarom werden dan Marieke en Sandrine slachtoffers van haar, terwijl Luc en respectievelijk Mayra haar doelwitten waren?
Laatst bijgewerkt door tvx1 op vr 08 sep 2017, 23:20, in totaal 1 keer bewerkt.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 560 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 08 sep 2017, 23:17

Gelukkig heeft ze de stommiteit begaan die tas met haar moordscenarioboekje te vergeten, want ik denk dat het anders toch nog vrij lang geduurd zou kunnen hebben voordat iemand haar zou gaan verdenken. Wij weten natuurlijk veel meer dan de personages in Thuis en door hun ogen gezien wekt het gedrag van Julia toch geen argwaan.
Ze deed wel raar, maar niemand zou toch kunnen denken dat ze zulke dingen zou doen.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1825 keer
Is bedankt: 1662 keer

Berichtdoor RWSBfan » za 09 sep 2017, 11:56

Ik hoop dat iemand die heks eindelijk stopt,zou het superflikkenteam dit kunnen oplossen?Ze hebben nu toch wel informatie om die trien te stoppen lijkt me,of Rosa moest op eigen houtje gaan handelen en eindigen naast Waldek en Simonne in Julia's griezelhoekje. :yup:
RWSBfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 19 keer

Berichtdoor catherine » za 09 sep 2017, 12:02

Een normaal mens gaat met dat boekje meteen naar de politie zou ik toch denken.
catherine
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 10 keer

Berichtdoor Christel » za 09 sep 2017, 13:38

catherine schreef:Een normaal mens gaat met dat boekje meteen naar de politie zou ik toch denken.

Dat lijkt mij toch ook. Julia heeft zo goed als letterlijk alle verdwijningen en moorden van de laatste tijd, tussen die recepten neergekliederd. Als de politie daar niks mee kan, dan weet ik het ook niet meer... :)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Tiboko » za 09 sep 2017, 13:49

catherine schreef:Een normaal mens gaat met dat boekje meteen naar de politie zou ik toch denken.

Normale mensen, in Thuis ? Wellicht toch een kleine contradictie, met de karrevracht miserie die ze stuk voor stuk allemaal over zich heen krijgen :lolno:

We mogen er niet zomaar van uitgaan dat Rosa meteen met dat boekje naar de politie zal gaan. Want ja - wat heeft ze eigenlijk vast, een receptenboekje met wat namen en kruisjes in. Maar dàt moet dan ook weer gelinkt worden aan Julia, die ze intussen voor de tweede keer betrapt had met een krijsende Luc. Zou ze zonder dat boekje ook maar enige verdenking hebben gehad tegen gladde Julia, ik denk het niet. Dus afwachten maar...
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 136 keer

Berichtdoor ikke » za 09 sep 2017, 14:45

Ze heeft dat boekje en ze heeft duidelijk gesnapt wat er in staat. Als zij niet naar de politie gaat, of hen inlicht, dan is ze zelfs voor "Thuis", niet normaal!
Julia's dagen zijn geteld!
Laatst bijgewerkt door ikke op za 09 sep 2017, 16:14, in totaal 2 keer bewerkt.
Doe wel en zie niet (d)om
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1728 keer
Is bedankt: 1627 keer

Berichtdoor Caligula » za 09 sep 2017, 15:16

ikke schreef:Ze heeft dat boekje en ze heeft duidelijk gesnapt wat er in staat. Als zij niet naar de politie gaat, of hen inlicht, dan is ze zelfs voor "Thuis", niet normaal!

Dat vind ik ook! Want als Julia terugkomt om haar "sacosche" op te halen gaat dit niet goed aflopen. Rosa,rennen meiske!
Nu is het ook zo dat als Julia in dat centrum nog een poot zou uitsteken naar om het even wie gaat dat toch wel opvallen denk ik.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Gebande gebruiker

Berichtdoor Christel » za 09 sep 2017, 16:20

Aan Rosa's gezicht te zien, denk ik ook wel dat ze de link gelegd heeft. Nu maar hopen dat ze Julia z.s.m. vinden.
Maar ik ga er vanuit dat Simonne niet zomaar op de bonnefooi naar dat huis gereden is, dus zal er bij de taxi's vast wel een adres bekend zijn? :-?
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Caligula » za 09 sep 2017, 19:28

Nu meen ik daar toch in het kookboekske van Julia (enfin als we het nog zo mogen noemen) bij ons Simonneke gelezen te hebben: Gegrilde Kreeft (denk ik) met Italiaanse kruidenboter tja,is daar enig verband of is dat gewoon zomaar haar oud recepten boekje? Want zo niet begrijp ik nog niet wat ze met Simonneke van plan is. :think:
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Gebande gebruiker

Berichtdoor Soapseut » do 14 sep 2017, 12:54

Dus Julia kan Waldek wegslepen? Die kan dat gewoon...? En Waldek kan alles twee weken "ophouden"? Want ik heb zijn broek goed bekeken en...niks... Twee weken lang? Of had ze even een sonde en stoma gestoken die we niet gezien hebben?
Dit is zo afgehaspeld en fout... Jammer.
Soapseut
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 136 keer
Is bedankt: 298 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages