Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Berichtdoor Tiboko » di 22 mei 2018, 17:04

jessie V. schreef:Een bij voorbaat neergelegde krans. Ze kan gedacht hebben: dood gaat hij toch een keer, ik laat maar alvast een krans leggen :whistle:

En die krans blijft uiteraard nog maanden - wat zeg ik jaren - in weer en wind fris :yup:

Wellicht toch de piste van een zielsverwant/handlanger/oude vriendin die voor haar dit soort dingen regelt? Het kan natuurlijk ook dat Frank/Kaat per ongeluk ook Julia een doodsbrief heeft gestuurd. Of dat Katrien nog wel met haar ma praat en via Paulien heeft vernomen dat Lucske dood was. Veel mogelijkheden...
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor martha » di 22 mei 2018, 17:38

@ pnele : ik weet zeker dat jij mijn dochter niet bent want mijn eigen dochter die zei gisteren "stel nu eens dat Luc vermoord is door Djoelia"; de andere twee lagen toch te slapen. Het is misschien wel ver gezocht maar wie zegt dat Djoelia nog in de instelling zit ? Wordt zeker de komende drie weken vervolgd :mrgreen:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 463 keer
Is bedankt: 739 keer

Berichtdoor Soapseut » di 22 mei 2018, 18:32

Wie zou er nog een eitje te pellen hebben met Luc, iemand die Julia misschien wel heeft geholpen?

Jana?
Leontine (ervan uitgaand dat die toch nog zou leven, in Thuisland kan alles).
Een schimmig personage uit een ver verleden waar ik niet aan denk?...
Soapseut

Berichtdoor apestaart » di 22 mei 2018, 20:02

Dat Luc vermoord is is allemaal larie en apekool, moest Luc vermoord zijn dan zou die wetsdokter dat allang vastgesteld hebben en zou het lijk van Luc niet vrijgegeven worden.
Neen, die wetsdokter heeft gewoon een natuurlijke dood vastgesteld niet meer en niet minder.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 5 keer

Berichtdoor jessie V. » di 22 mei 2018, 21:10

Maar we weten nog steeds niet wie tegen Julia heeft verteld dat Luc dood is, maar misschien weet ze dat ook helemaal niet en heeft iemand anders die krans daar neergelegd om de een of andere duistere reden.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1868 keer
Is bedankt: 1718 keer

Berichtdoor satine » wo 23 mei 2018, 09:34

We weten ook niet welk krachtvoer Julia indertijd gegeten had om Waldek helemaal alleen in en uit een auto te sleuren, een keldertrap af om hem daarna netjes vast te binden op een stoel.
Sommige dingen zullen voor eeuwig een raadsel blijven. :mrgreen:

Ik vind de theorieën van de 'moord' op Luc en de 'handlangers' van Julia nogal ver gezocht.
Het is Midsummer Murders niet, maar Thuis. ;)
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1564 keer
Is bedankt: 3520 keer

Berichtdoor heidiw » wo 23 mei 2018, 09:41

jessie V. schreef:Maar we weten nog steeds niet wie tegen Julia heeft verteld dat Luc dood is, maar misschien weet ze dat ook helemaal niet en heeft iemand anders die krans daar neergelegd om de een of andere duistere reden.

Even een hersenkronkel... Julia heeft meerdere keren geprobeerd om Luc six feet under te krijgen. Ze heeft op voorhand een krans geregeld en betaald bij een bloemist. Haar pogingen mislukten maar het order bij de bloemist bleef dus openstaan. Nu is Luc dood, er zijn een aantal kransen besteld en zo is die van Julia er ook bij gezet.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 396 keer
Is bedankt: 607 keer

Berichtdoor jessie V. » wo 23 mei 2018, 10:26

Kan. Maar dat wil niet zeggen dat Julia op dit moment weet dat Luc effectief dood is.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1868 keer
Is bedankt: 1718 keer

Berichtdoor Christel » wo 23 mei 2018, 11:27

apestaart schreef:Dat Luc vermoord is is allemaal larie en apekool, moest Luc vermoord zijn dan zou die wetsdokter dat allang vastgesteld hebben en zou het lijk van Luc niet vrijgegeven worden.
Neen, die wetsdokter heeft gewoon een natuurlijke dood vastgesteld niet meer en niet minder.

Als die wetsdokter geen opzet vermoedt, dan kan ik me toch wel voorstellen dat zo'n lijkschouwing anders (en misschien minder grondig?) verloopt dan wanneer men al op voorhand denkt dat iemand geen natuurlijke dood gestorven is.

Ze hadden geen enkele reden om aan te nemen dat Luc niet uit zichzelf is gestorven, dus mocht een moordenaar zoiets slim aanpakken, dan zou hij/zij daar best mee weg kunnen komen, denk ik :)

Soapseut schreef:Wie zou er nog een eitje te pellen hebben met Luc, iemand die Julia misschien wel heeft geholpen?

Jana?
Leontine (ervan uitgaand dat die toch nog zou leven, in Thuisland kan alles).
Een schimmig personage uit een ver verleden waar ik niet aan denk?...

Schimmige personages genoeg natuurlijk, maar Jana kan ik me niet voorstellen omdat ze het dan wel eerder geprobeerd had (die is er ook helemaal het meisje niet naar), en Leontien zou dan haar zoon al jaren in de waan laten dat ze dood is. Lowie was haar alles, dus dat kan ik me ook niet voorstellen... :nope:

Ook ik vind het nogal ver gezocht dat Luc vermoord zou zijn en dat Julia handlangers zou hebben. Van de andere kant snap ik toch ook niet hoe die krans daar ineens komt, net zoals ik niet begrijp hoe Julia het destijds voor elkaar gekregen heeft om Waldek naar die kelder te krijgen in haar eentje.
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3739 keer
Is bedankt: 2385 keer

Berichtdoor Lolplayer » do 24 mei 2018, 18:16

Een kransje bestellen kan ze gerust telefonisch doen.

Ik vermoed dat informatie zich ook rap verspreid in een centrum vol mensen die de hele dag niks te doen hebben behalve roddelen.
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 16 keer
Is bedankt: 80 keer

Berichtdoor ranske » vr 25 mei 2018, 04:49

satine schreef:We weten ook niet welk krachtvoer Julia indertijd gegeten had om Waldek helemaal alleen in en uit een auto te sleuren, een keldertrap af om hem daarna netjes vast te binden op een stoel.
Sommige dingen zullen voor eeuwig een raadsel blijven. :mrgreen: ;)

Juist en alleen al door veel te lang aan te slepen de pret bederven.

Zoals het feit dat Waldek niet weet dat hun kindje niet van hen is en dat
hun kindje intussen overleden is.

Zoals het raadsel bij de echte ouders van Zoë, rouwend om hun kind zonder te weten
dat het kind nog leeft. Dit is zeer zwaar.

Mayra onrechtstreeks de dood van Kurt Van Damme op haar geweten heeft.

Luc de dood van Freddy op zijn geweten heeft.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1318 keer
Is bedankt: 578 keer

Berichtdoor jorah69 » ma 28 mei 2018, 21:54

Oké, na de aflevering van vandaag heeft Julia dus waarschijnlijk wel effectief een handlanger. Hij of zij zal degene wel zijn geweest dan die wist over de begrafenis van Luc en voor die bloemenkrans heeft gezorgd.

Ik vermoedde al langer dat de dood van Luc geen natuurlijke dood was en nu ben ik er vrijwel zeker van dat Julia iemand hiervoor heeft ingezet. Wie weet helpt die persoon haar ook nog wel ontsnappen. :denk:

Gelukkig hebben we nog eens een spannende verhaallijn!
Gebruikers-avatar
jorah69
Nog geen rang

Heeft bedankt: 15 keer
Is bedankt: 55 keer

Berichtdoor satine » ma 28 mei 2018, 22:30

Oei, ik dacht dat het Paulien was die duidelijk kwam maken dat ze met rust wou gelaten worden. :denk:
Ben benieuwd!
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1564 keer
Is bedankt: 3520 keer

Berichtdoor Tiboko » di 29 mei 2018, 00:18

Denk niet dat Paulien er al aan toe is om met haar geconfronteerd te worden.

Vermoed dat er wel degelijk een handlanger is en dan is de vraag, wie haatte Luc al evenzeer als Djoelia zelf? Als je de lijn van de medeplichtige doortrekt, dan openen er zich ook nog andere vragen.

Bijvoorbeeld: was de dood van Mayra's baby écht een natuurlijke dood?
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor Devilex » di 29 mei 2018, 09:06

Misschien is het Bram wel!
Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 12 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages