Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Berichtdoor ikke » do 31 mei 2018, 12:21

Lolplayer schreef:
heidiw schreef:
Lolplayer schreef:Meedansen met de duivel om toch maar een leuk gezinnetje hebben :naughty:

Van alle venten die ze heeft gehad was Luc wel de ENIGE die haar niet bedrogen heeft. Dit ging over wat zwart geld, niet over een affaire met een andere vrouw.

Dus zolang je man je maar niet bedriegt met een andere vrouw, moet je maar een oogje dichtknijpen voor de miserie die hij andere mensen aandoet, simpelweg omdat het je eigen leven gemakkelijker maakt ?

Zo werd het niet gesteld, noch getoond. Julia is pas na een hele tijd te weten gekomen wat Luc andere mensen aandeed/aangedaan had.
Daarvoor wist dus "van toeten noch van blazen". Dus ja, Luc was de enige goede man voor haar tot ze wist met wat een smeerlap ze samen was.
Laatst bijgewerkt door ikke op do 31 mei 2018, 22:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1794 keer
Is bedankt: 1686 keer

Berichtdoor martha » do 31 mei 2018, 16:58

Is ze niet eerder doorgeslagen, beste Ikke, toen zij erachter kwam dat zij voor de zoveelste keer bedrogen werd door Waldek en haar beste vriendin Simonne ? Dat dit de druppel was die de emmer deed overlopen ?
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 463 keer
Is bedankt: 741 keer

Berichtdoor ikke » do 31 mei 2018, 22:07

martha schreef:Is ze niet eerder doorgeslagen, beste Ikke, toen zij erachter kwam dat zij voor de zoveelste keer bedrogen werd door Waldek en haar beste vriendin Simonne ? Dat dit de druppel was die de emmer deed overlopen ?

*oeps* je hebt gelijk,Martha, ik heb mijn bericht dus aangepast. :romance-kisscheek:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ILoveDidi » do 07 jun 2018, 23:19

Ik hoop eigenlijk dat er toch nog een verhaallijn komt met Julia. Ik ben haar nog lang niet moe
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 8 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor Guapa » vr 08 jun 2018, 16:47

ikke wel eigelijk Ilovedidi. is wederom een herhaling ( Véronique de schochofrene zus van werner )
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 36 keer

Berichtdoor ikke » vr 08 jun 2018, 17:43

Guapa schreef:ikke wel eigelijk Ilovedidi. is wederom een herhaling ( Véronique de schizofrene zus van Werner )

Véronique beleefde heel andere avonturen. Geen enkel daarvan is gelijk aan wat Julia meemaakte of uitspookt(e).
Ze hebben voor mij wel één grote overeenkomst: ik zie/zag ze allebei graag bezig. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Soapseut » vr 08 jun 2018, 19:09

Julia mag dan wel zot zijn, ik versta wat haar gedreven heeft. Waldek is een smeerlapje, Luc was dat ook. Cois was wel geen slechte mens, maar hij heeft haar ook bedrogen en gedumpt. Julia is erop geflipt. Natuurlijk was dat niet mooi van haar. Maar als eddy vrij mag rondlopen, mag Julia ontoerekeningsvatbaar zijn en ook loslopen. Er zijn er zoveel die met alles wegkomen, waarom Julia dan niet?
Soapseut

Berichtdoor heidiw » vr 08 jun 2018, 19:59

Ik versta ook wat haar gedreven heeft Soapseut maar je kan dit toch niet met elkaar vergelijken. Eddy heeft een grote stommiteit begaan maar zonder het opzet te doden. Hij heeft hiervoor ook zijn straf uitgezeten.
Julia heeft met voorbedachtheid 2 mensen vermoord (Çois en Marieke, die laatste was niet de bedoeling maar ze is toch dood), 2 ontvoerd en gefolterd (Simonne en Waldek) en meermaals geprobeerd Luc het hoekje om te helpen.
De vergelijking met Veronique gaat ook niet op. Veronique was schizofreen, wat een erkende en behandelbare psychische aandoening is. Julia is gewoon tilt geslagen. Bij mijn weten is dat nog altijd geen erkende aandoening, dus is er de keuze: ofwel toerekeningsvatbaar en gevangenis ofwel niet toerekeningsvatbaar en internering.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 396 keer
Is bedankt: 610 keer

Berichtdoor tvx1 » vr 08 jun 2018, 21:28

heidiw schreef:Ik versta ook wat haar gedreven heeft Soapseut maar je kan dit toch niet met elkaar vergelijken. Eddy heeft een grote stommiteit begaan maar zonder het opzet te doden. Hij heeft hiervoor ook zijn straf uitgezeten.
Julia heeft met voorbedachtheid 2 mensen vermoord (Çois en Marieke, die laatste was niet de bedoeling maar ze is toch dood), 2 ontvoerd en gefolterd (Simonne en Waldek) en meermaals geprobeerd Luc het hoekje om te helpen.
De vergelijking met Veronique gaat ook niet op. Veronique was schizofreen, wat een erkende en behandelbare psychische aandoening is. Julia is gewoon tilt geslagen. Bij mijn weten is dat nog altijd geen erkende aandoening, dus is er de keuze: ofwel toerekeningsvatbaar en gevangenis ofwel niet toerekeningsvatbaar en internering.

Ik zie echt het verschil niet tussen de sabotage van de camionette met de dood van Lukas tot gevolg en de koekenbak met de dood van Marieke tot gevolg. Beide daden werden met voorbedachtheid uitgevoerd maar eisten een verkeerd slachtoffer. Eddy heeft die remmen voorbedacht gesaboteerd om Peggy te doden. En als Peggy wel degelijk verongelukt was, dan zou hij daar geen seconde spijt van gehad hebben. En ex-vrachtwagenchauffeur kent echt wel het gevolg van het onklaar maken van remmen. Hij heeft zijn straf trouwens niet uitgezeten. Hij is vervroegd vrijgelaten onder voorwaarden die hij binnen de kortste keren geschonden heeft. Hij heeft ook veel meer op zijn kerfstok dan één stommiteit. Hij heeft onder andere een namaakzwendel op poten gezet die het leven van Jack gekost heeft.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 567 keer

Berichtdoor heidiw » vr 08 jun 2018, 21:53

Het grote verschil voor mij is de voorbedachtheid. Eddy heeft in mijn ogen nooit de bedoeling gehad te doden. Ten 2e was hij ladderzat en ten 3e compleet opgestookt door Peter die ik nog altijd als de échte schuldige zie. Eddy wou trouwens ook al lang die boileraffaire stopzetten maar Luc heeft ermee doorgedaan. En dat hij vervroegd vrij is... ik vind onze rechters ook mietjes hoor vergeleken met andere landen, en welk ander land kent Lejeune? Dat is niet zijn schuld het is aan de wetgevende macht om dat te veranderen.
Julia daarentegen heeft vanuit zichzelf gedaan wat ze deed en ze besefte het heel goed. Maar een beetje advocaat zal wel onweerstaanbare dwang aanvoeren? Weet eigenlijk al iemand dat zij Çois ook vermoord heeft? Daar stond iets over in haar kookboekje, maar is dat al bewezen?
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 396 keer
Is bedankt: 610 keer

Berichtdoor tvx1 » za 09 jun 2018, 12:56

heidiw schreef:Het grote verschil voor mij is de voorbedachtheid. Eddy heeft in mijn ogen nooit de bedoeling gehad te doden. Ten 2e was hij ladderzat en ten 3e compleet opgestookt door Peter die ik nog altijd als de échte schuldige zie. Eddy wou trouwens ook al lang die boileraffaire stopzetten maar Luc heeft ermee doorgedaan. En dat hij vervroegd vrij is... ik vind onze rechters ook mietjes hoor vergeleken met andere landen, en welk ander land kent Lejeune? Dat is niet zijn schuld het is aan de wetgevende macht om dat te veranderen.
Julia daarentegen heeft vanuit zichzelf gedaan wat ze deed en ze besefte het heel goed. Maar een beetje advocaat zal wel onweerstaanbare dwang aanvoeren? Weet eigenlijk al iemand dat zij Çois ook vermoord heeft? Daar stond iets over in haar kookboekje, maar is dat al bewezen?

Eddy was helemaal niet ladderzat. Hij is pas gaan drinken nadat hij de bestelwagen gesaboteerd had. Zijn actie was ook volledig voorbedacht. Hij heeft een plan uitgedokterd en is helemaal met gereedschap naar de withoeve gereden waar hij dan de remmen van de bestelwagen onklaar maakte. Ik weet echt niet hoe men volgens jou de remmen van een bestelwagen onklaar kan maken met de zekerheid dat de eerstvolgende inzittenden niet om het leven gaan komen. En dat wist Eddy als ex-vrachtwagenchauffeur maar al te goed. Als hij Peggy effectief vermoord had, zou hij daar geen seconde rouwig over geweest zijn.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 567 keer

Berichtdoor Soapseut » za 09 jun 2018, 15:41

Als je bekijkt met wat veel personages wegkomen, vind ik dat Julia oneerlijk wordt behandeld. Waarom zouden Luc of Eddy op meer sympathie mogen rekenen dan Julia? Dat is niet logisch. Je ben vergevingsgezind of je bent het niet.

Waarom moet Paulien daar zo op reageren? Dat ze haar moeder niet meer wil zien, ok... maar ze heeft dan weer geen problemen met Luc en bij Waldek gaat ze zich ook excuseren in de plaats van Julia?? Dat vind ik niet ok. Dat is iets dat mij stoort, waardoor ik toch weer supporter voor Julia, uit principe (en dan ook voor Mayra, uit principe).
Soapseut

Berichtdoor satine » za 09 jun 2018, 15:53

Luc laat ik in het midden, het heeft mij altijd verbaasd hoe hij opeens op handen werd gedragen na zijn zelfmoordpoging.
Maar Eddy heeft spijt van wat hij gedaan heeft, heel veel spijt.
Hij is daardoor ook zijn vrouw en zijn dochter kwijt - maar hij heeft de draad terug opgepakt, gaat verder met zijn leven en probeert het beter te doen dan in het verleden.
En hiermee wil ik niks minimaliseren, dit zijn gewoon de feiten.

Julia toont niks van berouw, ze is zich (denk ik) niet eens bewust waarom andere mensen met haar niks meer te maken willen hebben.
Ze legt de schuld bij anderen 'Jullie veroordelen mij tot levenslang' terwijl ze daar toch echt wel zit om wat ze zelf gedaan heeft.
Cois, Marieke, Luc, Waldek, Simonne - ze heeft ze allemaal willen 'straffen'.
En laten we het kindje van Mayra niet vergeten.

Als je zo ver heen bent dat je dat allemaal vergeten bent of 'het niet zo erg' vindt, dan is er geen andere oplossing dan opsluiting, lijkt mij.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1565 keer
Is bedankt: 3522 keer

Berichtdoor ILoveDidi » za 09 jun 2018, 17:38

Ja inderdaad! Mij gaat het ook niet om het vergevingsgezind zijn of niet. Julia is nu gewoon een gevaar voor zichzelf en voor anderen. Dat is het grootste verschil met de rest. Bovendien herkent Paulien haar eigen moeder niet meer. Ergens snap ik dan ook dat ze geen contact meer wil met haar. Het is niet enkel om wat ze gedaan heeft, maar meer om hoe ze nu is geworden. Volgens mij is dat echt nog wel beangstigend om een familielid zo te zien
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 8 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor apestaart » zo 10 jun 2018, 20:03

Soapseut schreef:Julia mag dan wel zot zijn, ik versta wat haar gedreven heeft. Waldek is een smeerlapje, Luc was dat ook. Cois was wel geen slechte mens, maar hij heeft haar ook bedrogen en gedumpt. Julia is erop geflipt. Natuurlijk was dat niet mooi van haar. Maar als eddy vrij mag rondlopen, mag Julia ontoerekeningsvatbaar zijn en ook loslopen. Er zijn er zoveel die met alles wegkomen, waarom Julia dan niet?

Het verwonderd mij dat Julia niet de naam heeft gekregen van De Zwarte Weduwe. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 5 keer

Vorige

Keer terug naar Personages