Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)

Berichtdoor tvx1 » ma 23 jan 2017, 21:04

Als Femke dan toch een vacature gaat uitschrijven voor een kok, kan ze er misschien in één adem ook wat uitschrijven voor taxichauffeurs. Ze kunnen er wel een paar gebruiken. :whistle:
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 554 keer

Berichtdoor Caligula » ma 23 jan 2017, 21:13

Juist! Vooral als Mayra in de problemen komt.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor Crackers » ma 23 jan 2017, 22:54

In de discussie om wat Eddy gedaan heeft mogen we niet vergeten dat Femke vroeger ook eens aangehouden is met haar auto door Tim: ze was onder invloed en mocht het een maand uit zitten in de gevangenis. Later is ze opnieuw onder invloed, deze keer van drugs, achter het stuur gekropen en heeft Simonne omver gereden. Ze pleegde vluchtmisdrijf, misschien niet bewust dat ze een persoon had aangereden. Gelukkig gebeurde dat op een parking en bijgevolg aan een lage snelheid. Gelukkig is er daar bij Simonne na lange revalidatie en een wonderbaarlijke Thuisgenezing nu niets meer van te merken. Was dat op de openbare weg gebeurd aan hogere snelheid, kon de aangereden persoon het nu niet meer navertellen. Dat had toen net zo goed een kind van 2 kunnen zijn. En een persoon onder invloed kruipt in zekere zin ook met voorbedachten rade achter het stuur van een moordwapen. Het brengt de hele strijd die "Ouders van Verongelukte Kinderen" voeren naar boven. Femke heeft daar vrijwillig serieus voor geboet bij Simonne wat heel mooi was van haar en ik verwijt Femke nu geen dommigheden uit haar wilde onbezonnen periode meer, daar gaat het niet om. Maar aan een verhaal zijn altijd twee kanten. Simonne had dood kunnen zijn door Femkes schuld en Lucasje had het ongeval nu net zo goed kunnen overleven. Dan waren de rollen omgekeerd. Zou haat tegenover Femke dan een oplossing zijn? Ik stel de vraag fictief aan Femke. Zo zie je maar.

Wat Eddy deed is iets helemaal anders maar de gevolgen hadden dezelfde kunnen zijn.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor tvx1 » ma 23 jan 2017, 23:40

Crackers schreef:In de discussie om wat Eddy gedaan heeft mogen we niet vergeten dat Femke vroeger ook eens aangehouden is met haar auto door Tim: ze was onder invloed en mocht het een maand uit zitten in de gevangenis. Later is ze opnieuw onder invloed, deze keer van drugs, achter het stuur gekropen en heeft Simonne omver gereden. Ze pleegde vluchtmisdrijf, misschien niet bewust dat ze een persoon had aangereden. Gelukkig gebeurde dat op een parking en bijgevolg aan een lage snelheid. Gelukkig is er daar bij Simonne na lange revalidatie en een wonderbaarlijke Thuisgenezing nu niets meer van te merken. Was dat op de openbare weg gebeurd aan hogere snelheid, kon de aangereden persoon het nu niet meer navertellen. Dat had toen net zo goed een kind van 2 kunnen zijn. En een persoon onder invloed kruipt in zekere zin ook met voorbedachten rade achter het stuur van een moordwapen. Het brengt de hele strijd die "Ouders van Verongelukte Kinderen" voeren naar boven. Femke heeft daar vrijwillig serieus voor geboet bij Simonne wat heel mooi was van haar en ik verwijt Femke nu geen dommigheden uit haar wilde onbezonnen periode meer, daar gaat het niet om. Maar aan een verhaal zijn altijd twee kanten. Simonne had dood kunnen zijn door Femkes schuld en Lucasje had het ongeval nu net zo goed kunnen overleven. Dan waren de rollen omgekeerd. Zou haat tegenover Femke dan een oplossing zijn? Ik stel de vraag fictief aan Femke. Zo zie je maar.

Wat Eddy deed is iets helemaal anders maar de gevolgen hadden dezelfde kunnen zijn.

Volgens mij klopt er iets niet in jouw chronologie. De aanrijding met Simonne kwam voor de arrestatie door Tim. Toen Tim haar arresteerde voor rijden onder invloed, werd haar voorwaardelijk straf als gevolg van het ongeluk met Simonne omgezet in een effectieve.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 554 keer

Berichtdoor Crackers » ma 23 jan 2017, 23:43

Bedankt voor de rechtzetting. Dat wist ik niet juist meer. Als Herman Van Molle ooit een Canvascrack organiseert over Thuis, win jij die met de vingers in de neus. Ik onthoud die zaken zo goed niet.

Maar mijn fout in de chronologie verandert niets aan wat ik maar wil zeggen over schuld en onschuld en hoe relatief een en ander is.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor Caligula » di 24 jan 2017, 13:35

Eigenlijk zijn de twee wel vergelijkbaar wat Femke niet graag zal horen natuurlijk. Femke heeft schuld bekend bij het ongeval met Simonne en de hele verantwoordelijkheid op zich genomen (ondanks de raad van Tom om dat niet te doen). Dat siert haar.Ze heeft 6 maand zwanger in de gevangenis gezeten en is de loft daardoor kwijt geraakt wegens de boete en de vergoeding.
Eddy heeft nu ook de verantwoordelijkheid op zich genomen voor wat er gebeurd is en dat siert hem ook.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Gebande gebruiker

Berichtdoor nounake » di 24 jan 2017, 13:49

:clap: :clap: :clap: Perfecte samenvatting ! :yup:
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5718 keer
Is bedankt: 755 keer

Berichtdoor karolien85 » di 24 jan 2017, 21:02

Ik ben toch een softie he .. De tranen rolden weer over mijn wangen bij de scene bij Lucasje.. :cry:
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 285 keer
Is bedankt: 246 keer

Berichtdoor Caligula » di 24 jan 2017, 21:08

karolien85 schreef:Ik ben toch een softie he .. De tranen rolden weer over mijn wangen bij de scene bij Lucasje.. :cry:

Geen nood. Ik heb een fantastische voorraad zakdoekskes. :angel:
Maar het was idd wel een mooie en aandoenlijke scene. Het is nu bijna een jaar en het zit nog altijd zeer diep wat niet te verwonderen is uiteraard. Laten we hopen dat Vic de pijn toch kan verzachten.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Gebande gebruiker

Berichtdoor Caligula » do 26 jan 2017, 21:54

Ja,dat Femke nu met iets anders in haar hoofd zit dan met Jessica kan ik wel begrijpen...
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Gebande gebruiker

Berichtdoor Nicolaske » vr 27 jan 2017, 05:28

Ik begrijp haar reactie op dat moment ook wel, maar toch hoop ik dat ze snel bijdraait...
Life is but a joke, but I see nobody laughing.
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 11 keer
Is bedankt: 121 keer

Berichtdoor nounake » vr 27 jan 2017, 07:53

Caligula schreef:Ja,dat Femke nu met iets anders in haar hoofd zit dan met Jessica kan ik wel begrijpen...

En het gepush en gemoei van haar moeder doet haar geen goed !
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5718 keer
Is bedankt: 755 keer

Berichtdoor satine » di 21 feb 2017, 10:06

Femke gisteren: wat komt er nog allemaal, kippen? onze eigen fruitbomen? een wijngaard? :lol:

Ergens heeft ze wel gelijk; zo druk is het in de Withoeve blijkbaar toch ook niet.
Iedereen heeft tijd voor babbeltjes, een moestuin, uren naar het ziekenhuis elke dag...
Iemand onverwacht afwezig? Geen probleem, dat wordt allemaal wel opgevangen.
Maar gasten, die zie of hoor je niet.
Wel bergen eten, dat dan weer wel. :mrgreen:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1407 keer
Is bedankt: 3155 keer

Berichtdoor ikke » di 21 feb 2017, 13:10

satine schreef:Femke gisteren: wat komt er nog allemaal, kippen? onze eigen fruitbomen? een wijngaard? :lol:

Ergens heeft ze wel gelijk; zo druk is het in de Withoeve blijkbaar toch ook niet.
Iedereen heeft tijd voor babbeltjes, een moestuin, uren naar het ziekenhuis elke dag...
Iemand onverwacht afwezig? Geen probleem, dat wordt allemaal wel opgevangen.
Maar gasten, die zie of hoor je niet.
Wel bergen eten, dat dan weer wel. :mrgreen:

Ik vind het anders wel een goed idee: in plaats van te roddelen kunnen ze allemaal in de groentuin of de wijngaard werken!
:mrgreen:
Een gat in hun markt: gasten laten meewerken in hun "boerderij" tegen betaling (door de gasten, hé?!)
Doe wel en zie niet (d)om
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1632 keer
Is bedankt: 1546 keer

Berichtdoor Christel » di 21 feb 2017, 13:22

:lol: Zou mooi zijn als ze het zo op konden lossen! :thumbup: :D

Maar ik had gisteren ook wel het idee dat ze zichzelf daar ontzettend voorbij aan het lopen zijn met hun wilde plannen. Vooral Peter lijkt het allemaal wel prachtig te vinden, maar ik snap toch ook niet goed hoe hij dat financieel gezien allemaal zo schitterend kan vinden.
Maar goed dat Femke af en toe nog wat aan de rem lijkt te trekken, want hardlopers zijn doodlopers, zeggen ze wel eens... ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3281 keer
Is bedankt: 2176 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages