Luc Bomans (Mark Willems)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Berichtdoor ikke » di 27 maart 2018, 11:36

satine schreef:
Tiboko schreef:De vraag is natuurlijk hoe wilsbekwaam deze patiënt nog is?

Volgens de psychiater is hij wel degelijk wilsbekwaam.

Dan zijn we op z'n minst al met 2 die Luc wilsbekwaam achten. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1824 keer
Is bedankt: 1723 keer

Berichtdoor ikke » di 27 maart 2018, 11:40

catherine schreef:In real life dacht ik dat er voor euthanasie meer dan 1 arts bij betrokken moet worden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Euthanasie
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » di 27 maart 2018, 12:35

Die psychiater heeft geen euthanasie goedgekeurd hé, enkel geoordeeld dat Luc bekwaam is om een aanvraag tot euthanasie in te dienen. .
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 436 keer
Is bedankt: 688 keer

Berichtdoor martha » do 29 maart 2018, 12:23

:shock: Heeft die nu gans de tijd toneel gespeeld ? Ik weet wel dat andere forumleden er anders over denken maar die indruk had ik toch toen ik Luc zo vrolijk zag vertrekken uit het centrum, een pintje kon drinken terwijl hij vorige week nog niet eens een lepeltje naar zijn mond kon brengen, hij genoot oprecht van de belangstelling van het voltallig gezin van frank en simonne. Ja de vos heeft grijze haren gekregen maar hij is duidelijk zijn streken nog niet verleerd.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 474 keer
Is bedankt: 771 keer

Berichtdoor satine » do 29 maart 2018, 13:32

Tijdelijke opflakkeringen zijn geen uitzondering bij mensen die een doodswens hebben.
Gisteren was een welgekomen afwisseling, maar of Luc zo vrolijk gaat blijven, dat is helemaal niet zeker.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1634 keer
Is bedankt: 3630 keer

Berichtdoor heidiw » do 29 maart 2018, 14:05

Natuurlijk heeft hij genoten van zijn uitstapje, tot op het moment dat de wortels snijden niet goed lukte en hij huilend het mes wegsmeet en zei dat hij het allemaal niet meer zag zitten. Hij heeft nog meegegeten en heeft zich dan afgezonderd om in slaap te vallen. Dus neen, ik geloof echt niet dat dit manipulatie is van de kant van Luc. Van Frank daarentegen...
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Tiboko » do 29 maart 2018, 17:48

Het zal wel veel mensen tegen de haren instrijken, maar ik heb het stilaan gehad met die kerel.

Hoe sneller ze zijn wens inwilligen, hoe sneller we er vanaf zijn. Altijd die show verkopen, altijd maar weer aan zichzelf denken, nooit eens aan de last die hij anderen bezorgt, wat een sukkel :roll:
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 146 keer

Berichtdoor satine » vr 30 maart 2018, 11:44

Ik ben nooit fan geweest van Luc.
En vòòr iedereen zegt dat hij dan zijn rol wel goed gespeeld moet hebben: ik had een hekel aan zijn kop en manier van doen vanaf de eerste keer dat ik hem 'Simoown' hoorde zeggen en dat was al in de eerste scène waar hij in mee speelde.
En dat is mettertijd niet verbeterd, integendeel.
Thuis heeft over de loop van jaren veel interessantere slechteriken gehad van Luc, vind ik.
Dus nee, als hij echt niet verder meer wil, dan zal ik hem niet missen.

Ik hoop alleen dat ze deze verhaallijn niet te lang meer rekken.
Vooruit met de geit - want als dit alles doorgaat, dan krijgen we ook nog het verdriet van de nabestaanden voorgeschoteld.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » za 14 apr 2018, 11:00

Ik moet wel toegeven dat ik de scènes in 'de zoo' heel mooi vond.
Emotioneel (heb stiekem een kropje weg geslikt), maar ontroerend gebracht.
En Lowie die beseft dat het afscheid nu wel heel dichtbij komt.
Zo sereen, ik leefde echt met hen mee.

En ik had gisteren heel erg met Luc te doen, toen bleek dat Rosa tijdelijk geschorst is.
Zijn steun en toeverlaat in het centrum. :(
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » za 14 apr 2018, 11:40

En als hij nu nog te weten komt dat het door Frank is zal het gedaan zijn met kaarten en lachen en zullen de "stommekloten" in sneltempo door de lucht vliegen.
Maar zoals Satine zegt, het bezoek aan Sea Life was mooi, nog genieten van de momenten die er nog zijn... Luc is zijn bucket list aan het afwerken en het is goed dat Lowie (in tegenstelling tot nonkel Frank) zijn vader dat gunt.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Trouwe kijker » do 19 apr 2018, 12:37

Ik erger me vreselijk aan die brulboei die Luc geworden is. Echt een kleuter die constant zijn zin wil hebben
Trouwe kijker
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 67 keer

Berichtdoor Tiboko » do 19 apr 2018, 15:57

Trouwe kijker schreef:Ik erger me vreselijk aan die brulboei die Luc geworden is. Echt een kleuter die constant zijn zin wil hebben

Inderdaad.

Hij wil naar Valencia, maar het mag niet met het vliegtuig hoor. Dat zijn zoon (die zware studies met een job combineert) dan maar even zijn leven on hold moet zetten, vind hij maar normaal. En wat met Lowieke's examens? Dan maar in september?

Zoals ik elders al zei, ook heel benieuwd hoe dat in zijn werk zal gaan. Luc die constant begeleid wordt in het centrum (om naar het toilet te gaan, om te eten, om zich (te laten) wassen enz) gaat nu al die ongemakken even vergeten om met een auto of mobilhome 1700 km heen (en later terug) naar Spanje te rijden?

Hoe gaat dat dan in zijn werk? Met of zonder rolstoel? Welke verpleeghulp(en) gaat hij hiervoor inschakelen? En mag dat zomaar van zijn dokters? En wie gaat in heavens name zijn tiramisu maken? Of moet Kobe ook mee? En hoe zit dat met Rosa, gaat hij haar zolang kunnen missen? En zijn medicijnen? En het eten onderweg, gewoon maar tijdelijk broodjes en frieten?

Echt een idiote verhaallijn :twisted:
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 146 keer

Berichtdoor Soapseut » do 19 apr 2018, 16:50

Ik zit ook niet te wachten op een roadtrip.
Voor de acteur vind ik het goed dat hij een goed afscheid krijgt. Maar Luc ben ik al lang beu.
De manier waarop iedereen alles onder de mat veegt (verkrachting van Simone lang geleden, fraude, deels schuld aan de dood van Leontine...) is ongeloofwaardig. Dat ze hem niet laten vallen, Ok, maar dat ophemelen de hele tijd is niet realistisch. Luc is en was een smeerlap. Je kan iemand helpen uit plichtsbesef zonder al die adoratie.
Soapseut

Berichtdoor Duimelijntje » do 19 apr 2018, 19:46

Tiboko schreef:
Trouwe kijker schreef:Ik erger me vreselijk aan die brulboei die Luc geworden is. Echt een kleuter die constant zijn zin wil hebben

Inderdaad.

Hij wil naar Valencia, maar het mag niet met het vliegtuig hoor. Dat zijn zoon (die zware studies met een job combineert) dan maar even zijn leven on hold moet zetten, vind hij maar normaal. En wat met Lowieke's examens? Dan maar in september?

Zoals ik elders al zei, ook heel benieuwd hoe dat in zijn werk zal gaan. Luc die constant begeleid wordt in het centrum (om naar het toilet te gaan, om te eten, om zich (te laten) wassen enz) gaat nu al die ongemakken even vergeten om met een auto of mobilhome 1700 km heen (en later terug) naar Spanje te rijden?

Hoe gaat dat dan in zijn werk? Met of zonder rolstoel? Welke verpleeghulp(en) gaat hij hiervoor inschakelen? En mag dat zomaar van zijn dokters? En wie gaat in heavens name zijn tiramisu maken? Of moet Kobe ook mee? En hoe zit dat met Rosa, gaat hij haar zolang kunnen missen? En zijn medicijnen? En het eten onderweg, gewoon maar tijdelijk broodjes en frieten?

Echt een idiote verhaallijn :twisted:

Misschien kunnen ze Rosa meenemen om Luc te verzorgen, nu ze toch geschorst is :whistle: :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1539 keer
Is bedankt: 333 keer

Berichtdoor ikke » do 19 apr 2018, 20:18

Duimelijntje schreef:

Jaja, goed idee, Rosa mee, Rosa mee, ik wil Rosa mee! :lol:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages